[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 836: Undefined index: KIB
Połaczenia sezonowe - Organizacja, połączenia

Połaczenia sezonowe

Dyskusje o organizacji komunikacji międzymiastowej w Polsce

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Kroelewicz
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1435
Dołączył: niedziela, 25 grudnia 2005, 21:00
Lokalizacja: Lisboa
Avatar użytkownika

Re: Połaczenia sezonowe

Postprzez Kroelewicz » czwartek, 2 sierpnia 2018, 01:05

Nt. punktu 1 część napisał już Polakov, a ja mogę tylko ponownie polecić kurs czytania ze zrozumieniem (względnie alfabetyzacji). Po jego ukończeniu: lekturę lekturę właściwego ustowodawstwa, orzecznictwa i potem powrót do BIP-u starostwa puckiego. Nie będę pana szkolił za darmo.

Punkt 3: szanuję prywatność osób fizycznych zatrudnianych przeze mnie czy mojego mocodawcę więc nie będę wypowiadać się na temat motywów rozpoczęcia współpracy przez któregokolwiek kierowcę. Prawdę mówiąc, nie interesują mnie one zbyt mocno. Jeśli ktoś dzwoni to odbieram telefon. Tak wygląda większość historii zatrudnienia. A dklunej nie wyczerpał tego, czego usłyszałem od innych kierowców, którzy uciekli/uciekną od reprezentowanego przez Pana przewoźnika i których nie zatrudniłem. Relacjonowanie tych motywów, przynajmniej według relacji tych osób, narażałoby mnie na moralny obowiązek złożenia zawiadomienia do prokuratury więc po prostu przestałem słuchać.
Poza tym osobiście boję się Pana przełożonego, który m.in. mi groził.

BTW, jeśli wspólniczka spółki rozpoznaje swojego kierowcę (kierowcę podmiotu zależnego czy nadrzędnego) to wypadałoby się przywitać. Ale to kwestia dobrego wychowania.*

Co do reszty to właściwie pisałem o Pana pomysłach, które miały uratować pewien świeżosprywatyzowany PKS przed zagładą. Niestety, Dunn-Line sprzedał swoje udziały w dawnym PPKS Gdynia Veolii, a ta, pomimo pana wspaniałych pomysłów, zlikwidowała dawny PPKS jakieś 3 tygodnie po wygaśnięciu pakietu prywatyzacyjnego.:D

[quote]Tym razem to nie EOT, czekam co napiszesz czytelnikom na temat punktu 3.

Nie jesteśmy już na "ty", są granice chamstwa w komunikacji. Wybacz.:)


BTW, dziś na przystankach między Władysławowem a Jastarnią i Jastarnią a Władysławowem na ostatnie kursy w dobie do Gdyni/Redy i do Helu wykonywane przez Zenona Milewczyka Usługi Transportowe Olimpic albo Olimpic Sp. z o.o. czekało ok. 50-60 osób. Gratulacje, z pewnością ponownie pojawią się na przystankach w oczekiwaniu na te kursy.:) Ale lepiej pewnie wykonać dodatkowe kursy na odcinku Władysławowo - Jastrzębia Góra/Karwia po 22 mimo ostatniego kursu na tej trasie ok. 19. Przepraszam, sprzedać usługę najmu jednego fotela w autobusie, bo taki chyba był pana pomysł na obsługę koncertów.:) No i poskarżyć się po roku w internecie, że ktoś zmienił zezwolenie tak, żeby obsłużyć tę półsetkę pasażerów.

* Z pewnością przywitałbym się i ja, gdybym tylko ją rozpoznał, jako wspólniczkę (członka RN?) lokalnego przedsiębiocy z branży. Niestety nie rozpoznaję wszystkich córek lokalnych przewoźników w okolicy, mimo kilkukrotnego spotkania ich. I to faktycznie jest moja wina. Może pan przeprosić w moim imieniu panią wspólnik za brak przywitania dziś. I od razu na przyszłość, bo pewnie następnym razem też nie rozpoznam tej pani. Jedyne co kojarzę to wiek koło 40-45 lat, ale takich kobiet jest dużo.
Krecik_Gdynia
 
Posty: 7
Dołączył: poniedziałek, 30 lipca 2018, 08:33

Re: Połaczenia sezonowe

Postprzez Krecik_Gdynia » czwartek, 2 sierpnia 2018, 10:19

Tak, kierowca który dostaje w firmie Olimpic większe pieniądze nic większość kierowców w PKS porzuca prace, żeby zarabiać mniej.
Kto się na to da nabrać?

Zresztą w tej kwestii "nowy nabytek" PKS zapewne potwierdzi, że wszyscy kierowcy na linii 606 otrzymywali całe wynagrodzenie zgodnie z ilością i czasem.
No może za wyjątkiem wyżej wymienionego, który sobie przywłaszczył firmowe pieniądze, ale to temat dla policji (i tam trafił), a nie na forum.

Co do Dunn-Line, to jakiś kilkumiesięczny epizod 12 lat temu (w firmie o której dziś każdy wie po co została kupiona), jest w moim życiu jest tu wyciągany do rangi próby podbicia świata. Poważnie?

Natomiast temat wykonywania rozkładów już przerabialiśmy wcześniej, skoro przynajmniej 2 kierowców trafiło niespodziewanie do PKS, to ma wpływ na ilość wykonanych kursów.
Wiadomo, że PKS wychodzi z założenia, że co nie jest zabronione, jest dozwolone, ale jakoś nie umie tego zaakceptować, gdy robią to inni.

W temacie czytania ze zrozumieniem i kultury niestety nie ma dla mnie ratunku, więc będzie musiał Pan (skoro od wczoraj nie jesteśmy już na "Ty') mnie znosić w takiej wersji.
Kroelewicz
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1435
Dołączył: niedziela, 25 grudnia 2005, 21:00
Lokalizacja: Lisboa
Avatar użytkownika

Re: Połaczenia sezonowe

Postprzez Kroelewicz » piątek, 3 sierpnia 2018, 10:29

Nie rozumiem pierwszego zdania. Czy większość kierowców PKS porzuca pracę? Szczęśliwie nie większość, przez ostatni rok raptem 2-3 zrobiło coś, co można byłoby zakwalifikować jako porzucenie (ucieczka na L4 w okresie wypowiedzenia). Nie mam pojęcia, kto i jak wypłaca wynagrodzenie w grupie kapitałowej Olimpic. Tym tematem zajmą się pewnie właściwe organy.

Co do Dunn-Line, to przecież była próba podbicia świata, czyż nie?:) Ale skupmy się na meritum.

Co do liczby kierowców to trudno mi wyobrazić sobie, jak przy 18-19 zadaniach dziennie łącznie w grupie kapitałowej Olimpic (w tym część przynajmniej 1,5 kierowcy), czyli minimum 25 kierowcach w skali miesiąca, odejście dwóch kierowców powoduje niewykonanie 12-13 zadań dziennie. Chyba, że mieli zdolność do bilokalizacji.:)

Osobiście nie mam problemu z zaakceptowaniem tego, że wszystko co nie jest zakazane jest dozwolone. Tylko, że niestety ciężko tak nazwać naruszenia nietykalności, groźby itd. realizowane przez Pana mocodawcę czy szereg naruszeń przepisów dotyczących transportu zbiorowego. Widzę pewnie raptem 10-15% tych naruszeń, które nadają się do natychmiastowego odbioru licencji, zezwoleń czy po prostu prawa jazdy osoby tak się zachowującej. Przez lata metodyka działania Pana zleceniodawcy była jakoś tam skuteczna.

Tylko, że wytrzymałość ludzka jest ograniczona. Skończyło się, miara się przebrała i ludzie przestali się bać. Zaczęli mówić. Jeśli urzędnik zgłasza zastraszanie czy obelgi kierowane pod swoim adresem swojemu przełożonemu na piśmie to ten ma obowiązek zawiadomienia właściwych organów. I młyn zaczyna mlec. Jeśli organ wydający zezwolenia ma potwierdzone informacje o kilkuset naruszeniach w trakcie jednego miesiąca to też musi coś zrobić, nawet jeśli ostatecznie umowy postępowania. Coś co było skuteczne przez 15 lat może okazać się nieskuteczne przez niepotrzebną eskalację i marzenia o podbiciu świata.
Krecik_Gdynia
 
Posty: 7
Dołączył: poniedziałek, 30 lipca 2018, 08:33

Re: Połaczenia sezonowe

Postprzez Krecik_Gdynia » sobota, 4 sierpnia 2018, 08:10

Przecież to juz nudne,
Ja niby w 2006 roku dałem się skompromitowałem zawodowo, ale w 2007 już miałem umowę z PKS Wejherowo.
Zresztą co Pan jako dziecko czy tam nastolatek może wiedzieć o mojej ówczesnej pracy.
Pan Zenon niby grozi i bije, a słyszałem, że na policji jest jedynie jedno zgłoszenie i to akurat jak "mechanik" PKS zaatakował Pana Zenona.
Co do wynagrodzeń, to czytanie ze zrozumieniem widzę jest na podobnym poziomie.
Kierowcy w firmie Olimpic mają 200 PLN dziennie na rękę, większość kierowców PKS tyle nie ma. Stąd moje pytanie ile Pan zapłacił kierowcy, żeby zmienił firmę w trybie natychmiastowym?
Zgodzę się, że może stawkę dzienną czy godzinową ma jak inni, to ile wynosił "bonus" za przejście w takim razie?

No i na koniec znowu hit:
Czy poinformował Pan te urzędy, że PKS ma na linii 666 w dni powszednie 14 kursów do Helu i 11 z Helu wg zezwolenia, a jakoś wielkość dni nie widać było autobusów wracających "na pusto", bo jak zazwyczaj nie pojechały, a jeśli już nawet pojechały to wracały 5 minut przed autobusem innej firmy (poza rozkładem)?

Ja mogę tak długo, bo jak pisałem na początku tego jest sporo, ale wg mnie reszta naprawdę jest znudzona płaczem PKSu, jak to inni lepiej scirmniają od niego.
Polakov
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 255
Dołączył: środa, 23 grudnia 2015, 17:17
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Połaczenia sezonowe

Postprzez Polakov » sobota, 4 sierpnia 2018, 15:40

A propos połączeń sezonowych - kilka tygodni temu Garden Service uruchomił połączenie Biała Podlaska - Okuninka przez Włodawę.

Odjazdy z Białej Podlaskiej: 8:00 (pon.-nd.), 9:30 (pt.-nd.).
Odjazdy z Okuninki: 16:30 (pon.-nd.), 17:30 (pt.-nd.).

Cena biletu: N 16 / U 14 (w przypadku zakupu wcześniej aniżeli 2 dni przed odjazdem - N 14 / U 12).
Jarkie
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2029
Dołączył: sobota, 27 grudnia 2008, 19:17
Lokalizacja: Suwałki
Avatar użytkownika

Re: Połaczenia sezonowe

Postprzez Jarkie » niedziela, 5 sierpnia 2018, 19:58

@Krecik_Gdynia:
Tak, kierowca który dostaje w firmie Olimpic większe pieniądze nic większość kierowców w PKS porzuca prace, żeby zarabiać mniej.
Kto się na to da nabrać?


Pieniądze są ważne, ale nie najważniejsze. Gdyby każdemu chodziło tylko o kasę, to pewnie nikt by w Polsce nie został. Przecież w krajach "starej" Unii Europejskiej zarabia się znacznie lepiej niż u nas.
Nie wiem jak ktoś, ale ja mając do wyboru nieodpowiadające mi warunki pracy za dużą kasę kontra dobrą, satysfakcjonującą pracę ale mniejsze pieniądze wybrałbym... to drugie.
Krecik_Gdynia
 
Posty: 7
Dołączył: poniedziałek, 30 lipca 2018, 08:33

Re: Połaczenia sezonowe

Postprzez Krecik_Gdynia » poniedziałek, 6 sierpnia 2018, 16:22

Jarkie, oczywiście.

Tyle, że ten kierowca przyjechał do pracy na 3 tygodnie na drugi koniec Polski.
Pracował w firmie która wypłacała co tydzień kasę i miał spokojną służbę (3h jazdy, 3h przerwy, 3h jazdy).
A poszedł jako "rezerwa" do konkurencji, gdzie nie zna tras więc raczej "rezerwa" to fikcja, a płatności w PKS wg wielu osób potrafią się opóźniać w tygodniach.

Jak pisałem zapewne był jakiś bonus, bo mniej firmę kosztuje dać mu raz jedną kwotę niż, żeby przez 3 tygodnie każdego dnia Im "zabierał", bo przecież to wszytko "jest" PKSu A inni im "zabierają" ;-)
Kroelewicz
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1435
Dołączył: niedziela, 25 grudnia 2005, 21:00
Lokalizacja: Lisboa
Avatar użytkownika

Re: Połaczenia sezonowe

Postprzez Kroelewicz » wtorek, 7 sierpnia 2018, 14:39

Nie mam siły prostować kolejnych wynurzeń kogoś, kto nie potrafi czytać ze zrozumieniem, co wielokrotnie Pan pokazał. Stąd kwestię zezwoleń pominę, ponownie odsyłam na kurs czytania (ze zrozumieniem), nie mam ochoty uczyć za darmo.

Co do postępowań przeciwko Pana mocodawcy to w Polsce nie ma obowiązku zawiadamiania policji (choć i takie przypadki były). Są inne legalne drogi dochodzenia sprawiedliwości, ale to też wymaga umiejętności czytania ze zrozumieniem.

Co do wynagrodzeń kierowców i warunków pracy to ciężko dyskutować z uwagi na wiążące mnie klauzule poufności. Z jakiegoś powodu, przez ostatnie dni w grupie Olimpic (nie licząc zlecenia dla MZK) na 18-19 zadaniach pracuje 3-4 kierowców, w tym właściciel. Nie zauważyłem 20 nowych kierowców (zezwolenia grupy Olimpic wymagają ok. 25-30 osób w skali dwóch tygodni) u innych przewoźników więc problemem nie jest chyba rzekome "podbieranie" kierowców przez konkurencję. Może znajdzie sobie Pan innego kozła ofiarnego, na którego można zrzucać niepowodzenia?

Co do "zabierania" pasażerów, którzy, rzekomo "są PKS-u" to nie mam pojęcia skąd to stwierdzenie, nie ja używam. Pasażer wybiera z oferty przedstawionej przez przewoźników i zatwierdzonej przez właściwe organy. Tyle, że działanie polegające na realizacji 3 z 18 zadań przewidzianych w rozkładzie jazdy; wykonywaniu kursów bezpośrednio przed autobusem innego przewoźnika, pomimo rozkładu jazdy przewidującego jazdę kilka minut po nim i po faktycznych godzinach odjazdów z przystanków (jak to udokumentowano choćby na TWB); wreszcie niewykonywanie ostatnich kursów w dobie całkowicie zaburza funkcjonowanie rynku.
kasztelan54
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 520
Dołączył: poniedziałek, 18 sierpnia 2014, 23:41

Re: Połaczenia sezonowe

Postprzez kasztelan54 » wtorek, 7 sierpnia 2018, 16:48

Na pamiątkę - tegoroczna oferta KPTS o. Inowrocław na trasie do Przyjezierza.
Załączniki
GazetaPomorskaInowrocław7sierpnia2018.png
GazetaPomorskaInowrocław7sierpnia2018.png (56.15 ) Przeglądane 1332 razy
Bibiś
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 101
Dołączył: niedziela, 12 stycznia 2014, 10:34

Re: Połaczenia sezonowe

Postprzez Bibiś » środa, 8 sierpnia 2018, 09:18

Do uzytkownika krecik - A jak wyglada sytuacja z ulgami ustawowymi w Olimpicu? Raz są raz ich nie ma?
Od czego to zależy.
Jadąc z Pucka 606 takiej ulgi nie bylo (tylko normalne) jadąc z Wladyslawowa była.
Krecik_Gdynia
 
Posty: 7
Dołączył: poniedziałek, 30 lipca 2018, 08:33

Re: Połaczenia sezonowe

Postprzez Krecik_Gdynia » środa, 8 sierpnia 2018, 23:28

Bibiś,

Na kursach całorocznych ulga ustawowa występuje, na kursach sezonowych jest tylko ulga handlowa do 16 roku życia.
kpc21
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1044
Dołączył: czwartek, 14 kwietnia 2011, 23:37

Re: Połaczenia sezonowe

Postprzez kpc21 » wtorek, 14 sierpnia 2018, 22:25

Niehonorowanie ulg ustawowych jest łamaniem prawa.

Inna sprawa, że katalog ulg ustawowych w komunikacji autobusowej jest mocno okrojony, nie ma np. żadnej ulgi ustawowej dla (zdrowej) młodzieży na jednorazowy przejazd.
Jarkie
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2029
Dołączył: sobota, 27 grudnia 2008, 19:17
Lokalizacja: Suwałki
Avatar użytkownika

Re: Połaczenia sezonowe

Postprzez Jarkie » niedziela, 19 sierpnia 2018, 00:22

Wracając do tematu dalekobieżnych połączeń sezonowych...

@mobilis (19.05.2018)
Ciekawe co było powodem ze PKS Tomaszów Mazowiecki przyspieszył odjazd z Karwi na 18. od paru lat ten kurs jeździ i zawsze wracali o 19:30.
Jak ktoś wie dlaczego tak zrobili to z góry dzięki za info.


Przypuszczam że chodziło o to by jechać nieco wcześniej niż inny przewoźnik (PKS Ostrowiec Świętokrzyski, kurs Jastrzębia Góra - Ostrowiec Świętokrzyski) i tym samym podebrać nieco pasażerów. Na odcinku do Łodzi obaj jadą tą samą trasą, choć nie wszystkie przystanki są wspólne, np. do Gdańska zajeżdża tylko Ostrowiec.
PKS Ostrowiec startuje z Jastrzębiej o 18:30, natomiast PKS Tomaszów o 18:10. Przyjazdy do Łodzi wyglądają następująco: PKS TM 1:55, PKS OŚ 2:35.


I jeszcze coś na temat NKA Kruszwica i ich kursu Gdańsk - Zakopane.
@anek (29.05.2018)
W tym roku, jak już gallux wspominał, będą jeździć tym kursem w skróconej relacji Inowrocław - Zakopane, godziny chyba bez zmian (ale może mnie ktoś poprawi), wyjazdy z CIN CIN w dni 4-7, powroty 5-1.


Wg rozkładu jazdy (http://www.nkakruszwica.pl/inowroclaw_zakopane.php) powyższy kurs będzie wykonywany także po wakacjach. Nawet jeśli w Krakowie czy Katowicach są studenci z kuj-pomu (wieczorna godzina jest dobra na piątkowy wyjazd do domu) to pewnie ograniczą dni kursowania do jednego bądź dwóch.
Gallux
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 3253
Dołączył: niedziela, 23 lutego 2003, 02:00
Lokalizacja: Konin
Avatar użytkownika

Re: Połaczenia sezonowe

Postprzez Gallux » niedziela, 19 sierpnia 2018, 01:04

Za tydzień pojadę tym kursem z Inowrocławia, to napiszę ilu jest chętnych pomiędzy Ino i Koninem, aczkolwiek lepiej byłoby wsiąść w Koninie w środku nocy i wylądować w Inowrocławiu o 3:40 nad ranem, ale aż tak się nie poświęcę ;) Wydaje mi się, że godziny powrotu zmuszą ich albo do zmiany rozkładu, albo znów przemianowania kursu na sezonowy. Pamiętajmy, że NKA kilka lat temu kursowała na trasie do Zakopanego z Bydgoszczy przez Skulsk, Ślesin, Konin. Był to kurs dzienny, o 9:00 z Bydzi. Nawet pół roku nie pojeździł.
Poprzednia strona