Doprowadzajacy

Dyskusje o organizacji komunikacji międzymiastowej w Polsce

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

cezary
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 339
Dołączył: środa, 4 września 2002, 02:00
Avatar użytkownika

Postprzez cezary » czwartek, 25 maja 2006, 21:24

W związku z ograniczeniami w casie pracy kierowców wiele firm musiało wprowadzić, na kursach dalekobieżnych, obsadę podwójną, badź tzw. "doprowadzających", tzn. obsada autobusu składa się z kierowcy właściwego + "doprowadzający", który jedzie do pewnego momentu (przystanku), a następnie wraca autobusem powrotnym ("przyprowadza" go). Jak to jest rozwiązane w poszczególnych PKS-ach?

PKS Warszawa:

1. 8.00 Kętrzyn - doprowadzenie do Mrągowa, powrót kursem Mrągowo-Warszawa
2. 8.40 Pisz - doprowadzenie do w-wa Stadion, przyprowadzenie kursu z Włodawy
3. 5.50 Olecko - doprowadzenie do Łomży, tam oczekiwanie na kurs do Suwałk, powrót tym kursem do Warszawy
4. 14.20 Włodawa - doprowadzenie do W-wa Stadion
5. 7.30 Tarnobrzeg - doprowadzenie do Piaseczna
6. 8.35 Ustrzyki D. - doprowadzenie do Grójca, przyprowadzenie kursu z Mielca
7. 14.30 Mielec - doprowadzenie do Białobrzegów, przyprowadzenie kursu z Krynicy
8. 12.45 Rzeszów - doprowadzenie do Opatowa, przyprowadzenie kursu z Ustrzyk D.
ctl83
 
Posty: 29
Dołączył: niedziela, 16 października 2005, 22:29
Lokalizacja: Gdynia - Warszawa

Postprzez ctl83 » piątek, 26 maja 2006, 05:07

Rozumiem, że na przykład w tym przypadku:
cezary napisał(a):6. 8.35 Ustrzyki D. - doprowadzenie do Grójca, przyprowadzenie kursu z Mielca

kierowca jadący Warszawa - Ustrzyki D. ma liczony czas pracy dopiero od Grójca.
TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 1879
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Postprzez TFZ » piątek, 26 maja 2006, 07:59

cezary napisał(a):W związku z ograniczeniami w casie pracy kierowców wiele firm musiało wprowadzić, na kursach dalekobieżnych, obsadę podwójną, badź tzw. "doprowadzających"(...). Jak to jest rozwiązane w poszczególnych PKS-ach?

PKS Chełm - na kursie Chełm - Kraków - Chełm obsada dwuosobowa, a na kursie do Katowic doprowadzenie do Lublina (wg stanu sprzed kilku lat).
PKS Kraśnik - kurs Lublin - Zakopane z wymianą kierowcy w Kraśniku.
PKS Tarnobrzeg - kursy Tarnobrzeg - Lublin - Kraków - Tarnobrzeg oraz Tarnobrzeg - Kraków - Lublin - Tarnobrzeg prowadzone z wymianą kierowcy w Tarnobrzegu, natomiast na kursie Tarnobrzeg - Gdańsk doprowadzenie do Warszawy i powrót wracającym Gdańsk - Tarnobrzeg.

PKS Białystok - kursy Białystok - Wrocław i Białystok - Szczecin z obsadą dwuosobową na całej trasie; podejrzewam, że Zielona Góra i Zakopane też obsługiwane w ten sposób.

PKS Warszawa:
7.30 Tarnobrzeg - doprowadzenie do Piaseczna

I powrót w zakresie własnym?
8.35 Ustrzyki D. - doprowadzenie do Grójca, przyprowadzenie kursu z Mielca
12.45 Rzeszów - doprowadzenie do Opatowa, przyprowadzenie kursu z Ustrzyk D.

Z kiedy i z jakiego źródła masz informacje? Swego czasu było doprowadzenie do Opatowa i powrót tym samym kursem (informacji o Izzy'ego). A, oczywiście 8:45, a nie 8:35.
14.30 Mielec - doprowadzenie do Białobrzegów, przyprowadzenie kursu z Krynicy

Krynica jest obsługiwana na wymianę z Nowym Sączem. Co się dzieje w dniach wyjazdów? Wraca jako pasażer?

ctl83 napisał(a):Rozumiem, że na przykład w tym przypadku:
Ustrzyki D. - doprowadzenie do Grójca, przyprowadzenie kursu z Mielca
kierowca jadący Warszawa - Ustrzyki D. ma liczony czas pracy dopiero od Grójca.

Jeśli w ogóle jedzie drugi kierowca z Warszawy, do od Warszawy do Grójca ma czas czuwania, a od Grójca dalej czas pracy, cho podobno kiedyś w PKS Warszawa liczono stawki 100% również za czas czuwania. Ale nie wiem, czy jedzie, bo Izzy pisał, że PKS Warszawa zatrudnia kierowców z Ustrzyk Dolnych. Włodawa też jest obsługiwana przez kierowców mieszkających we Włodawie.
Ostatnio edytowano piątek, 26 maja 2006, 09:59 przez TFZ, łącznie edytowano 1 raz
Tadeusz Franciszek Zieliński
t.zielinski[małpa]infobus.pl
cezary
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 339
Dołączył: środa, 4 września 2002, 02:00
Avatar użytkownika

Postprzez cezary » piątek, 26 maja 2006, 08:21

ctl83 napisał(a):Rozumiem, że na przykład w tym przypadku:
cezary napisał(a):6. 8.35 Ustrzyki D. - doprowadzenie do Grójca, przyprowadzenie kursu z Mielca

kierowca jadący Warszawa - Ustrzyki D. ma liczony czas pracy dopiero od Grójca.


Kierowca jadący do Ustrzyk ma czas liczony od samego początku, bo to on jest kierowcą "właściwym", z czym wiążą się pewne obowiąki, np. przygotowanie wozu przed odjazdem, pobranie dokumentów itp. i to jego nazwisko jest wpisane w karcie drogowej. Od Grójca ma natomiast liczone gdziny jazdy, wykazane na tachografie. Niemniej jednak kierowca "doproadzający" zabiera mu utarg "wypracowany" przy biletowaniu na Zachodnim.

Jesli chodzi o kurs do Tarnobrzega, to rzeczywiście powrót z Piaseczna kierowca musi sobie zorganizować na własną rękę. W praktyce jest to zorganizowane tak, że doprowadzającymi są często kierowcy mieszkający po trasie tej linii.

12.45 Rzeszów - aby było wszystko w porządku, wystarczy doprowadzić do Ostrowca. Kierowcy jednak, aby nie czekać zbyt długo na wracające Ustrzyki, jadą do Opatowa.

Podobnie jest z kursem 14.30 do Mielca. Doprowadzenie trwa do Białobrzegów, ale kierowcy jeżdżą do Radomia. Kiedy wraca Krynica nowosądecka, to kierowca wraca jako pasażer albo wysiada przed Białobrzegami i wraca warszawskim Zakopanym, też zresztą jako pasażer.

W PKS Warszawa nie ma już kierowców z Ustrzyk. Włodawa, owszem jest obsługiwana przez kierowców z tego miasta lub jego okolic. Podobnie sytuacja wygląda na kursach do Mielca i Kocka.
TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 1879
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Postprzez TFZ » piątek, 26 maja 2006, 09:59

Czy Ty może jesteś z PPKS Warszawa? O kursach tego przedsiębiorstwa mogę napisać jeszcze tyle, że:
Koszalin ma obsługę dwuosobową, podobnie jak Łeba; w obu wypadkach kierowcy jadą w dzień i wracają w nocy. W ten sam sposób obsługiwana jest część kursów do Gołdapi. Dwuosobową obsadę ma też Szklarska Poręba.
Kudowa była przez długi czas obsługiwana z doprowadzeniem do Wielunia i przyprowadzeniem wracającej Kudowy (ładne zdanie swoją drogą...); nie bardzo wyobrażam sobie tam inną organizację.

Przypomniało mi sie, że jeszcze PKS Płock obsługuje ze zmianą w Płocku kursy z Warszawy do Kołobrzegu i Mielna (w obie strony), a Bydgoszcz ze zmianą w Bydgoszczy Szczecin - Białystok i Kołobrzeg - Warszawa p. Koszalin. Ale tutaj to pewnie kiler będzie wiedział więcej.
Tadeusz Franciszek Zieliński
t.zielinski[małpa]infobus.pl
macfiction
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 430
Dołączył: wtorek, 28 grudnia 2004, 22:10
Lokalizacja: Białobrzegi, powiat płocki

Postprzez macfiction » piątek, 26 maja 2006, 11:51

TFZ napisał(a):Przypomniało mi sie, że jeszcze PKS Płock obsługuje ze zmianą w Płocku kursy z Warszawy do Kołobrzegu i Mielna...

A także Bydgoszcz - Przemyśl...
Nieoficjalna strona internetowa poświęcona PKS Płock, Gostynin i Ciechanów:
http://www.pks24.cba.pl/

Galeria Płockich Autobusów:
http://www.gpa.mazowsze.pl/
Zapraszamy!!!
kasol
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 946
Dołączył: niedziela, 12 lutego 2006, 23:06
Lokalizacja: Białystok

Postprzez kasol » piątek, 26 maja 2006, 13:43

TFZ napisał(a):PKS Białystok - kursy Białystok - Wrocław i Białystok - Szczecin z obsadą dwuosobową na całej trasie; podejrzewam, że Zielona Góra i Zakopane też obsługiwane w ten sposób.


Zakopane na 100 %. Jeszcze dodalbym do tego spisu Kolobrzeg - Bialystok - tez obsada dwuosobowa, zarowno ze strony PKS Elblag jak i PKS Bialystok ;)
TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 1879
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Postprzez TFZ » piątek, 26 maja 2006, 14:31

O, to trochę dziwne, że Elbląg położony w środku tracy pcha w obie strony po dwóch kierowców... BTW - kurs Gdańsk - Łódź obsługiwany jest ze strony Elbląga w ten sposób, że obieg kierowcy wygląda tak: Elbląg - Łódź (nocleg) - Gdańsk (nocleg) - Elbląg.
Tadeusz Franciszek Zieliński
t.zielinski[małpa]infobus.pl
kasol
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 946
Dołączył: niedziela, 12 lutego 2006, 23:06
Lokalizacja: Białystok

Postprzez kasol » piątek, 26 maja 2006, 14:37

Hmm, moze zle napisalem :). Chodzilo mi o to, ze czesto jezdze linia Kolobrzeg - Bialystok na odcinku Lomza - Bialystok i zawsze niezaleznie od tego czy jest to PKS Elblag czy PKS Bialystok obsada jest dwuosobowa :)
SS
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 422
Dołączył: wtorek, 31 stycznia 2006, 23:22
Lokalizacja: z Przemyśla
Avatar użytkownika

Postprzez SS » piątek, 26 maja 2006, 21:08

kasol napisał(a):
TFZ napisał(a):PKS Białystok - kursy Białystok - Wrocław i Białystok - Szczecin z obsadą dwuosobową na całej trasie; podejrzewam, że Zielona Góra i Zakopane też obsługiwane w ten sposób.


Zakopane na 100 %. Jeszcze dodalbym do tego spisu Kolobrzeg - Bialystok - tez obsada dwuosobowa, zarowno ze strony PKS Elblag jak i PKS Bialystok ;)


Linia Przemyśl-Jelenia Góra też ma obsade dwuosobową
ctl83
 
Posty: 29
Dołączył: niedziela, 16 października 2005, 22:29
Lokalizacja: Gdynia - Warszawa

Postprzez ctl83 » poniedziałek, 29 maja 2006, 00:27

PKS Warszawa ma też podwójną obsadę na kursie do Gdyni.

Kierowcy narzekają na ten kurs, bo jest tam 14 godzin jazdy non-stop (postój w Gdyni trwa 15 minut, autobus przyjeżdża często po odjeździe), a utarg jest mały, bo pasażerowie kupują bilety w kasach.
TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 1879
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Postprzez TFZ » poniedziałek, 29 maja 2006, 07:59

ctl83 napisał(a):PKS Warszawa ma też podwójną obsadę na kursie do Gdyni.

Kierowcy narzekają na ten kurs, bo jest tam 14 godzin jazdy non-stop (postój w Gdyni trwa 15 minut, autobus przyjeżdża często po odjeździe), a utarg jest mały, bo pasażerowie kupują bilety w kasach.

Czy na ten kurs można kupić bilety w kasie gdzieś poza Gdynią i Warszawą (np. w Gdańsku do Warszawy)?
Tadeusz Franciszek Zieliński
t.zielinski[małpa]infobus.pl
maro79
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 130
Dołączył: środa, 9 października 2002, 02:00
Lokalizacja: Poznań

Postprzez maro79 » poniedziałek, 29 maja 2006, 08:47

ctl83 napisał(a):Kierowcy narzekają na ten kurs, bo jest tam 14 godzin jazdy non-stop (postój w Gdyni trwa 15 minut, autobus przyjeżdża często po odjeździe), a utarg jest mały, bo pasażerowie kupują bilety w kasach.

Dla przedsiębiorstwa chyba nie jest ważne gdzie pasażerowie kupują bilety, bo są pasażerowie i pieniądze wpływają, dla kierowców chyba jest lepiej, bo nie muszą bawić się w sprzedaż biletów, chyba, że to własnie jest powód do narzekania.
jelcz392
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 522
Dołączył: sobota, 31 maja 2003, 02:00
Lokalizacja: Zamość
Avatar użytkownika

Postprzez jelcz392 » poniedziałek, 29 maja 2006, 09:35

maro79 napisał(a):
ctl83 napisał(a):Kierowcy narzekają na ten kurs, bo jest tam 14 godzin jazdy non-stop (postój w Gdyni trwa 15 minut, autobus przyjeżdża często po odjeździe), a utarg jest mały, bo pasażerowie kupują bilety w kasach.

Dla przedsiębiorstwa chyba nie jest ważne gdzie pasażerowie kupują bilety, bo są pasażerowie i pieniądze wpływają, dla kierowców chyba jest lepiej, bo nie muszą bawić się w sprzedaż biletów, chyba, że to własnie jest powód do narzekania.

Chyba, że kierowcy maja prowizje od sprzedanych biletów, wtedy mogą marudzić.
ctl83
 
Posty: 29
Dołączył: niedziela, 16 października 2005, 22:29
Lokalizacja: Gdynia - Warszawa

Postprzez ctl83 » poniedziałek, 29 maja 2006, 09:58

Pasażerowie mogą kupować bilety w kasach m. in. w Elblągu. Ciekawe, swoją drogą, co stałoby się, gdyby w Gdyni wsiadło dużo ludzi i w Elblągu zabrakłoby miejsc.
A kierowcy narzekają, bo mają duże prowizje od biletów. Podobno w PKS Warszawa są one naprawdę duże (w ujęciu wartościowym).
Następna strona