Wojna...

Dyskusje o organizacji komunikacji międzymiastowej w Polsce

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

palec
 
Posty: 390
Dołączył: niedziela, 8 maja 2005, 20:17
Lokalizacja: Braniewo
Avatar użytkownika

Postprzez palec » poniedziałek, 28 sierpnia 2006, 23:57

I co słabo wykombinował PKS Braniewo (oddział Elblaga) puszcza przed naszym busem na 5 min przed odjazdem (przed każdym z pieciu naszych kursów )na DZIKO bez żadnego zezwolenia swojego busa i co promocja bilet 4,98, ale na kasie widnieje jako bilet ulgowy handlowy i nawet jak nie masz znizki to na bilecie masz a i tak PKS dostanie dotację z Urzedu Marszałkowskiego do pełnego bilet to jest 8.90 ale sobie wykombinowali ale zapomieli , ze już dawne czasu żądzenia na rynku przewozowym się skończyły i jest jeszcze coś takiego jak ITD ale kanał wszyscy najeżdzają na busiarzy że to oni tak jeżdza na dziko bez zezwoleń a tu prosze kolos PKS Elblag boi się małej półtora rocznej firmy która ma trzy busy i pięc kursów i takie myki stosuje ale nic jak ITD nie pomoze to jeszcze sa inne metody uczenia rozumu hehe Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Cool
Transportowiec - busiarz http://www.busguliwer.pl
mistral
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 895
Dołączył: wtorek, 30 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mistral » wtorek, 29 sierpnia 2006, 09:21

Są idiotami. Nie wiedzą, gdzie szukac konkurencji. Najlepsza walka z konkurencją polega na tym, aby przewoźnicy jeżdżacy po jednej linii uzgodnili między sobą normalny rozkład jazdy, tak, aby pasażerowie mieli wybór, a nie, że jadą od razu dwa autobusy, a potem przez dwie godziny nic.
Wtedy ludzie przesiądą się ze samochodów osobowych na autobusy, bo będą mieli dogodny dojazd.
Konkurencja prawdziwa przyjdzie i nakryje ich czapką, jak nie zmienią sposobu myślenia.
Radosław Bąk
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1001
Dołączył: sobota, 3 stycznia 2004, 17:07
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Radosław Bąk » wtorek, 29 sierpnia 2006, 16:15

Cóż, koordynacja rozkładów dwu przewoźników - marzenie pasażera, dodam, niespełnione. Czy na prawdę sam rynek nie potrafi do tego zmusić przewoźników? Konieczne są urzędy i regulacje?

PKS Bielsko-Biała też jeździł bez pozwoleń, sprawa ostatnio przycichła, ale czy pozwolenie w końcu uzyskał, czy stało się coś innego, nie wiem.
mistral
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 895
Dołączył: wtorek, 30 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mistral » wtorek, 29 sierpnia 2006, 18:30

Nie da się uniknąć tego, że w niedługim odstępie czasu pojadą dwa autobusy różnych przewoźników, ale to dlatego, że są pewne godziny na które należy pasażerów dowieźć np. na 6.oo, czy na 8.oo. Ale o innych porach można tak rozlozyć godziny kursowania, aby pasażerowie mieli jak największy wybór.
Zauważyłem, że jak mają wykupione bilety miesięczne na PKS, a ok. 1/2 godz czekania, to jadą naszym na jednorazowe i odwrotnie. Wtedy starczy chleba dla dwóch lub więcej przewoźników, bo przybędzie im pasażerów.
Jak będzie ludność miała dobry dojazd do pracy i do szkół, to zrezygnuje z jeżdżenia samochodami. A to jest największa konkurencja dla autobusów.
POZDRAWIAM
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » wtorek, 29 sierpnia 2006, 18:55

Ja myślę, że w wielu regionach ( gdzie jest monopol PKSu i ceny z kosmosu) to autobusami jeździ tylko ten, co naprawdę musi. Reszta siedzi w domu.

A za pomocą niskich cen można umożliwić podróżowanie większej ilości osób, tak jak to jest np. na trasie Lublin - Lubartów gdzie bilet kosztuje 2-3 złote ( 30 km). Tam jeżdżą busami nawet ludzie biedni, albo ci co podróżują do Lublina dla przyjemności np. na zakupy.

A jakby bilet kosztował 8 zł, jak jest w niektórych monopolistycznych PKSach to ludzie by siedzieli w domu.
Radosław Bąk
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1001
Dołączył: sobota, 3 stycznia 2004, 17:07
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Radosław Bąk » wtorek, 29 sierpnia 2006, 19:02

[quote="mistral"]Nie da się uniknąć tego, że w niedługim odstępie czasu pojadą dwa autobusy różnych przewoźników, ale to dlatego, że są pewne godziny na które należy pasażerów dowieźć np. na 6.oo, czy na 8.oo. Ale o innych porach można tak rozlozyć godziny kursowania, aby pasażerowie mieli jak największy wybór.
Zauważyłem, że jak mają wykupione bilety miesięczne na PKS, a ok. 1/2 godz czekania, to jadą naszym na jednorazowe i odwrotnie. Wtedy starczy chleba dla dwóch lub więcej przewoźników, bo przybędzie im pasażerów.
Jak będzie ludność miała dobry dojazd do pracy i do szkół, to zrezygnuje z jeżdżenia samochodami. A to jest największa konkurencja dla autobusów.
POZDRAWIAM

Zgoda. Jest to zrozumiałe, że o charakterystycznych godzinach autobusy będą jeździć razem lub w niewielkich odstępach. Niestety poza okresem szczytowym również autobusy jeżdżą razem, mimo że przerwy w kursach sięgają dwu godzin. U nas cała zabawa polega na przenoszeniu co chwilę kursów jednego przed drugiego. Trwa to trochę, bo pozwolenia trzeba uzyskać, itd. Tylko komunikacja zbiorowa na poziomie, skoordynowana, z porządną taryfą jest w stanie konkurować na dłużsżą metę z samochodem. I dla mnie to jest podstawowa rola na przyszłość dla KZ, zwłaszcza w ośrodkach zurbabanizowanych.
mistral
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 895
Dołączył: wtorek, 30 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mistral » wtorek, 29 sierpnia 2006, 19:29

Kiedyś, jak przełamywany zostawał monopol PKS (początek lat 90-ych), to samo doradziłem moim znajomym, którzy rozpoczynali komunikację. Dochodziło to tego, że ok godz. 8.oo wyjeżdżało z tej miejscowości dwóch przewoźników i dochodziło na przystanku prawie do bijatyki miedzy nimi. Ja mu powiedzialem: jak ja bym miał do załatwienia cos w Poznaniu o godz. 10.oo, a o 8.oo godz. dwa autobusy, a następny o 10.oo to bym poszedł po swój samochód i olał waszą komunikację. Daj wybór pasażerom. Jeżdżą o 9.oo i mają full pasażerów, a tamten jeździ o 8.oo i też ma komplet. Na priva mogę Tobie napisać o kogo chodzi, bo nie wypada publicznie.
Jak ja uruchamiałem komunikację, to też nie wystrzegłem się tych błędów. Ale sami pasażerowie ze swoimi komentarzami mi to wyperswadowali. Poza tym, układając rozkład zastanawiam się, pod kątem jakich osób robię konkretne godziny. I to się sprawdza. Trochę trwa, zanim się przyzwyczają, ale pasażerowie są, jeśli zostanie zachowana naczelna zasada komunikacji zbiorowej: niezawodność.
POZDRAWIAM
palec
 
Posty: 390
Dołączył: niedziela, 8 maja 2005, 20:17
Lokalizacja: Braniewo
Avatar użytkownika

Postprzez palec » wtorek, 29 sierpnia 2006, 21:43

[quote="Aron"]Ja myślę, że w wielu regionach ( gdzie jest monopol PKSu i ceny z kosmosu) to autobusami jeździ tylko ten, co naprawdę musi. Reszta siedzi w domu.

A za pomocą niskich cen można umożliwić podróżowanie większej ilości osób, tak jak to jest np. na trasie Lublin - Lubartów gdzie bilet kosztuje 2-3 złote ( 30 km). Tam jeżdżą busami nawet ludzie biedni, albo ci co podróżują do Lublina dla przyjemności np. na zakupy.

A jakby bilet kosztował 8 zł, jak jest w niektórych monopolistycznych PKSach to ludzie by siedzieli w domu.



Nie tylko tu ale jeszcze w kilku kwestiach zgadzamy się ale do czego zmierzam ano do tego że jeżeli ja mam kurs o 8.40 a PKS Elblag ma 0 8.05 i 8.10 a następny kurs ma o 9.30 to chyba jest dobrze prawda a i tak zajeżdzają jeszcze przed moim busem moze ktoś doradzi co zrobić moze być na pm lub email 8) 8) :evil:
Transportowiec - busiarz http://www.busguliwer.pl
palec
 
Posty: 390
Dołączył: niedziela, 8 maja 2005, 20:17
Lokalizacja: Braniewo
Avatar użytkownika

Postprzez palec » niedziela, 17 września 2006, 00:06

Najlepiej przeczytać artykuł z lokalnej prasy i tam wszystko piszą jak to urzednicy sprzyjaja PKSowi http://braniewo.wm.pl/?main=17&c=137,3,8152,,4683
Transportowiec - busiarz http://www.busguliwer.pl
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » niedziela, 17 września 2006, 07:13

[quote="palec"]Najlepiej przeczytać artykuł z lokalnej prasy i tam wszystko piszą jak to urzednicy sprzyjaja PKSowi http://braniewo.wm.pl/?main=17&c=137,3,8152,,4683


Taka sama sprawa była w Tarnobrzegu i UOKiK ukarał PKS. Generalnie chodzi o udział w rynku. Gdyby PKS Elbląg miał taki udział w lokalnym rynku przewozów jak np. PKS Kraśnik, to pewnie nie byłoby problemu. Ale znając życie to ma pewnie ponad 90% i to już podpada pod monopol. Choć oczywiście sąd może orzec inaczej.
palec
 
Posty: 390
Dołączył: niedziela, 8 maja 2005, 20:17
Lokalizacja: Braniewo
Avatar użytkownika

Postprzez palec » poniedziałek, 18 września 2006, 20:36

Powiem ci jak wygląd u nas rynek przewozowy

Przewoźnicy prywatni (nazwy firm)
Bus Guliwer, Radex, Darad, Rolski,Inter BUS


PKS Elblag napisze tylko o swoim przypadku ja mam 5-ięć kursów w ta i z powrotem na lini Braniewo-Elblag- Braniewo a PKS Elblag ma chyba 15 czy nawet chyba więcej i co nie ma monopolu 8) :evil:
Transportowiec - busiarz http://www.busguliwer.pl
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » wtorek, 19 września 2006, 06:56

Ale tam są zdaje się jeszce inne PKSy typu Suwałki, Kętrzyn, Bartoszyce itp.
Kroelewicz
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1421
Dołączył: niedziela, 25 grudnia 2005, 21:00
Lokalizacja: Lisboa
Avatar użytkownika

Postprzez Kroelewicz » wtorek, 19 września 2006, 15:25

[quote="Aron"]Ale tam są zdaje się jeszce inne PKSy typu Suwałki, Kętrzyn, Bartoszyce itp.

W Braniewie czy Pieniężnie? :lol: :lol: :lol:

Jest PKS Gdańsk kursem do Kaliningradu, niedostępnym w komunikacji krajowej, pewnie jeszcze jakiś międzynarodowy by się znalazł. :)

Palec, czy nie możesz spojrzeć na rozkład Elbląga i policzyć kursów?
ZTCP w szczycie porannym były chyba do co 10 minut, w popołudniowym 15-20. Monopolu już nie ma - jest Guliwer, ale pozycja dominująca - jak najbardziej. Napisz do związkowców, którzy chcą strajku PKSów przeciw nielegalnym busiarzom, żeby strajkowali także przeciwko PKS Elbląg. :)
Swoją drogą to sk..., co się dzieje u Ciebie na rynku.
Gallux
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2876
Dołączył: niedziela, 23 lutego 2003, 02:00
Lokalizacja: Konin
Avatar użytkownika

Postprzez Gallux » wtorek, 19 września 2006, 19:37

[quote="Aron"]Ale tam są zdaje się jeszce inne PKSy typu Suwałki, Kętrzyn, Bartoszyce itp.


Suwałki jadą od razu z Elbląga na Lidzbark.

Kętrzyn ma jeden kurs do Węgorzewa przez Braniewo.

Bartoszyce aż 4. Trzy pospieszne Gdańsk - Bartoszyce i jeden zwykły Braniewo - Bartoszyce.
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » wtorek, 19 września 2006, 21:14

Czyli podsumujmy

trasa Elbląg - Braniewo prostą drogą

PKS Bartoszyce - 3 kursy
PKS Elbląg - 22 kursy
PKS Starogard Gd. - 1 kurs
PKS Kętrzyn - 1 kurs
BUS - 5 kursów

w sumie 32 kursy a więc PKS Elbląg ma 68% kursów na tej trasie.

Jak coś pomyliłem to poprawcie mnie. Kaliningradu nie policzyłem bo ponoć niedostępny w komunikacji krajowej.

Dla porównania trasa Lublin - Kraśnik ( prostą drogą)

PKS Kraśnik - 17 kursów
PKS Rzeszów - 2,5 kursu
PKS Białystok - 0,5 kursu
PKS Ostrowiec - 3 kursy
PKS Kielce - 1 kurs
PKS Katowice - 1 kurs
PKS Skarżysko Kamienna - 1 kurs
PKS Krasnystaw - 1 kurs
PKS Connex Mielec i Sanok - 3 kursy
PKS Krosno - 1 kurs
PKS Stalowa Wola - 4 kursy
PKS Tarnobrzeg - 4 kursy
PKS Chełm - 2 kursy
PKS Włodawa - 1 kurs
PKS Hrubieszów - 0,5 kursu
PKS Polbus Wrocław - 0,5 kursu
PKS Lublin - 3 kursy
PKS Opole Lubelskie - 2 kursy
PKS Puławy - 1 kurs
PKS Staszów - 1 kurs
PKS Jasło - 1 kurs
busy - 112 kursów

czyli w sumie mamy 163 kursy. PKS Kraśnik ma 10,3% udziału w rynku.

Jest różnica. I dlatego nie było reakcji żadnego urzedu antymonopolowego że PKS Kraśnik obniżył cenę biletu na trasie Lublin - Kraśnik do 5 zł.
Następna strona
Odpowiedz
cron