Większe opóźnienia na liniach dalekobieżnych

Dyskusje o organizacji komunikacji międzymiastowej w Polsce

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

kasol
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 970
Dołączył: niedziela, 12 lutego 2006, 23:06
Lokalizacja: Białystok

Postprzez kasol » niedziela, 30 września 2007, 11:50

Na ten kurs były swego czasu skargi ze strony pasażerów na już nieistniejącym forum PKS-u Elbląg :) Chodziło mianowice o to, że kierowca jadący do Poznania widząc swoje duże opóźnienie... do Poznania po prostu nie dojeżdżał i wracał z powrotem do Elbląga :lol:
Kroelewicz
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1421
Dołączył: niedziela, 25 grudnia 2005, 21:00
Lokalizacja: Lisboa
Avatar użytkownika

Postprzez Kroelewicz » niedziela, 30 września 2007, 12:06

[quote="wojtas"](...) Osobiście uważam, że przy tak długich kursach (wspomniany to ok. 300 km) rozkłady powinny być układane z większym zapasem czasowym ( min. 1 godzina) na powrót.


Problem z czasem pracy kierowcy - przekroczy dozwolony i trzeba będzie dołożyć drugiego kierowcę, co znacznie zmniejsza opłacalność takiego kursu.
kasol
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 970
Dołączył: niedziela, 12 lutego 2006, 23:06
Lokalizacja: Białystok

Postprzez kasol » niedziela, 30 września 2007, 14:41

[quote="Kroelewicz"][quote="wojtas"](...) Osobiście uważam, że przy tak długich kursach (wspomniany to ok. 300 km) rozkłady powinny być układane z większym zapasem czasowym ( min. 1 godzina) na powrót.


Problem z czasem pracy kierowcy - przekroczy dozwolony i trzeba będzie dołożyć drugiego kierowcę, co znacznie zmniejsza opłacalność takiego kursu.


Gdyby ten omawiany kurs przedłużyć do Trójmiasta wtedy może nie byłoby problemu z opłacalnością ;)
Kroelewicz
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1421
Dołączył: niedziela, 25 grudnia 2005, 21:00
Lokalizacja: Lisboa
Avatar użytkownika

Postprzez Kroelewicz » niedziela, 30 września 2007, 18:10

[quote="kasol"]
Gdyby ten omawiany kurs przedłużyć do Trójmiasta wtedy może nie byłoby problemu z opłacalnością ;)

Ta, z Poznania (Bydgoszczy) do Trójmiasta przez Elbląg... :) Nie ma braku połączeń z Trójmiastem późnym popołudniem kursami PKS Elbląg.

Przy okazji, PKS Elbląg ma nową stronę (jeszcze nie w pełni funkcjonalną) pod starym adresem.
Gallux
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2858
Dołączył: niedziela, 23 lutego 2003, 02:00
Lokalizacja: Konin
Avatar użytkownika

Postprzez Gallux » niedziela, 30 września 2007, 20:39

[quote="Kroelewicz"]Przy okazji, PKS Elbląg ma nową stronę (jeszcze nie w pełni funkcjonalną) pod starym adresem.


Mają ją już jakoś od sierpnia. Przedtem było jeszcze forum dyskusyjne, które (nie wiedzieć czemu) zlikwidowali :)
Rafaello
 
Posty: 464
Dołączył: niedziela, 6 sierpnia 2006, 19:30
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Avatar użytkownika

Postprzez Rafaello » niedziela, 30 września 2007, 20:41

W ostatnich miesiącach duże opóźnienie powoduje budowa obodnicy między Radomiem,a Białobrzegami.
Autosan H9-21>>>Autosan H10-10>>>Mercedes Sunsundequi Stylo>>>Volvo Irizar Century>>>Irisbus Crossway
kasol
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 970
Dołączył: niedziela, 12 lutego 2006, 23:06
Lokalizacja: Białystok

Postprzez kasol » poniedziałek, 1 października 2007, 10:10

[quote="Gallux"][quote="Kroelewicz"]Przy okazji, PKS Elbląg ma nową stronę (jeszcze nie w pełni funkcjonalną) pod starym adresem.


Mają ją już jakoś od sierpnia. Przedtem było jeszcze forum dyskusyjne, które (nie wiedzieć czemu) zlikwidowali :)


Za dużo było uwag krytycznych :) W zasadzie to była taka księga skarg i zażaleń :lol:
TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2227
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Postprzez TFZ » poniedziałek, 1 października 2007, 12:09

[quote="Kroelewicz"][quote="wojtas"](...) Osobiście uważam, że przy tak długich kursach (wspomniany to ok. 300 km) rozkłady powinny być układane z większym zapasem czasowym ( min. 1 godzina) na powrót.


Problem z czasem pracy kierowcy - przekroczy dozwolony i trzeba będzie dołożyć drugiego kierowcę, co znacznie zmniejsza opłacalność takiego kursu.
Kurs Elbląg - Poznań - Elbląg, przynajmniej w czasie, gdy ja nim jechałem, miał dwuosobową obsadę.
Tadeusz Franciszek Zieliński***t.zielinski[małpa]transinfo.pl
bigmisiek
 
Posty: 24
Dołączył: wtorek, 6 grudnia 2005, 00:08

Postprzez bigmisiek » wtorek, 2 października 2007, 12:44

w miniony piątek (28.09) na przystanku w Krakowie-Prokocimiu około godziny 18:10 zauważyłem ruszający autobus z PKS Jasło z tabliczką kierunkową "JASŁO". Czy PKS Jasło uruchomił jakieś nowe połączenie o tej porze z Krakowa, czy może był to opóźniony Kraków-Jasło (planowy odjazd z RDA 15:00). Około 15 minut później na Prokocimiu pojawił się Kraków-Brzozów (odjazd z RDA 17:00).
Adrian_
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 520
Dołączył: środa, 17 stycznia 2007, 12:03
Lokalizacja: Sanok

Postprzez Adrian_ » wtorek, 2 października 2007, 20:06

Dziś na dworcu w Lesku po raz kolejny widziałem spóźniony kurs Kraków-Ustrzyki Dolne. tym razem opóźnienie sięgnęło 50 minut i autobus pojawił się na dworcu w asyście Autosana z PKS Warszawa na kursie również do Ustrzyk Dolnych. Kierowca z Warszawy musiał czekać, aż Sanok odjedzie z dworca, po czym ruszył za nim. A 5 minut później na dworcu planowo pojawił się kurs Krosno-Ustrzyki Górne p. (o ironio!) Ustrzyki D. Jak tak dalej pójdzie to PKS Connex Sanok zgarnie większość klientów na tej trasie PKS-owi Krosno (choć tak naprawdę kurs z Krosno do UG jeździ załadowany niemal w 80% podczas, gdy kurs z Krakowa wiezie zazwyczaj ok. 10-12 osób).
Kolejny rewolucyjny zakup w Sanoku. Tym razem jest to nowy fabrycznie A1012T w malowaniu Veolii .
bigmisiek
 
Posty: 24
Dołączył: wtorek, 6 grudnia 2005, 00:08

Postprzez bigmisiek » wtorek, 2 października 2007, 21:47

Wiesz, kurs krośnieński jest zwykły a sanocki pospieszny więc chyba jednak decyduje różnica w cenie biletu :)
Adrian_
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 520
Dołączył: środa, 17 stycznia 2007, 12:03
Lokalizacja: Sanok

Postprzez Adrian_ » wtorek, 2 października 2007, 22:08

Owszem, tylko w przypadku takich opóźnień dyspozytor na dworcu w Krośnie powinien np. puścić jeden autobus, a drugi przetrzymać z 10 minut tak, by na trasie oba pojazdy jadące w jednym kierunku się nie pokryły. Bywają dni, kiedy na tej trasie nie ma opóźnień mimo, iż trasa Kraków-Tarnów jest w remoncie a nie wydaje mi się, by nie było tam dnia bez korku.
Kolejny rewolucyjny zakup w Sanoku. Tym razem jest to nowy fabrycznie A1012T w malowaniu Veolii .
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » środa, 3 października 2007, 06:56

[quote="Adrian_"]Owszem, tylko w przypadku takich opóźnień dyspozytor na dworcu w Krośnie powinien np. puścić jeden autobus, a drugi przetrzymać z 10 minut tak, by na trasie oba pojazdy jadące w jednym kierunku się nie pokryły. Bywają dni, kiedy na tej trasie nie ma opóźnień mimo, iż trasa Kraków-Tarnów jest w remoncie a nie wydaje mi się, by nie było tam dnia bez korku.


Ale przecież Adrian za przytrzymanie autobusu należy się kara od ITD.
http://www.pkslublin.jpg.pl/ - fotogaleria autobusów i busów z Lubelszczyzny.
marekJG
 
Posty: 291
Dołączył: czwartek, 3 sierpnia 2006, 16:24
Lokalizacja: Jelenia Góra
Avatar użytkownika

Postprzez marekJG » środa, 3 października 2007, 13:11

W czasie zimy, kiedy na podjeździe pod Kaczorów zablokuje się TIR, spore opóźnienia występują na trasie JG- Wrocław. Pewnej zimy PKS-em wyjechałem z JG kursem o 6:45 a do Wrocławia zajechałem tuż przed 10:30.
Tak samo wygląda podróż z Wrocławia w czasie przedświątecznym, gdy zakorkowane są Bielany Wr.
Adrian_
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 520
Dołączył: środa, 17 stycznia 2007, 12:03
Lokalizacja: Sanok

Postprzez Adrian_ » środa, 3 października 2007, 17:21

[quote="Aron"][quote="Adrian_"]Owszem, tylko w przypadku takich opóźnień dyspozytor na dworcu w Krośnie powinien np. puścić jeden autobus, a drugi przetrzymać z 10 minut tak, by na trasie oba pojazdy jadące w jednym kierunku się nie pokryły. Bywają dni, kiedy na tej trasie nie ma opóźnień mimo, iż trasa Kraków-Tarnów jest w remoncie a nie wydaje mi się, by nie było tam dnia bez korku.


Ale przecież Adrian za przytrzymanie autobusu należy się kara od ITD.

Owszem, tylko na trasie Krosno-Sanok ITD nie kontroluje w ogóle autobusów ani tego, czy trzymają się rozkładu. Zresztą w tym przypadku takie przytrzymanie pozwoliło by na uzyskanie odpowiedniego odstępu czasowego i wtedy kurs zwykły mógłby spokojnie zgarniać pasażerów z wiosek podczas, gdy pośpiech przejechałby tą trasę znacznie szybciej i zabierał by tylko z tych przystanków na których może się zatrzymywać.
Kolejny rewolucyjny zakup w Sanoku. Tym razem jest to nowy fabrycznie A1012T w malowaniu Veolii .
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz