Frekwencja na kursach

Dyskusje o organizacji komunikacji międzymiastowej w Polsce

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Gallux
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2876
Dołączył: niedziela, 23 lutego 2003, 02:00
Lokalizacja: Konin
Avatar użytkownika

Re: Frekwencja na kursach

Postprzez Gallux » czwartek, 27 września 2018, 21:34

Mam do Ciebie pytanie. Jak mógłbyś wytłumaczyć fakt, że tyle lat utrzymuje się kurs Gubin - Leszno w wykonaniu Milli. Nie skrócili go do ZG, nadal kursuje codziennie i co więcej - obsługiwany jest bodajże pełnowymiarowymi autobusami. Naprawdę na tej trasie nie ma pustek? Nawet od Gubina?
Lubel
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1305
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: Frekwencja na kursach

Postprzez Lubel » piątek, 28 września 2018, 06:13

Kurs ten jest mocno nieopłacalny na odcinku do Zielonej Góry, następnie jednak do Gubina potrafi na siebie zarobić. Jednak jeżeli chodzi o tabor najczęściej kursuje tam Teamstar.
Gallux
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2876
Dołączył: niedziela, 23 lutego 2003, 02:00
Lokalizacja: Konin
Avatar użytkownika

Re: Frekwencja na kursach

Postprzez Gallux » piątek, 28 września 2018, 10:43

Nieźle. Może kwestia w tym, że jest codzienny, bo czas przejazdu i cena są podobne jak na kursach zielonogórskich. Z drugiej strony - ciekawe ile jeszcze pociągnie, bo nierentowny odcinek to ok. 100 km w stosunku do 66 km, gdzie dopiero są pasażerowie.
Lubel
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1305
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: Frekwencja na kursach

Postprzez Lubel » piątek, 28 września 2018, 14:33

Podczas imprezy dla miłośników "DAB Vegas" kierownik dworca w Krośnie mówił że leszczyński oddział ponoć kontaktował się w sprawie przejęcia fragmentu kursu przez tutejszą placówkę PKS Zielona Góra.
Robercik
 
Posty: 11
Dołączył: wtorek, 25 września 2018, 22:19

Re: Frekwencja na kursach

Postprzez Robercik » sobota, 29 września 2018, 16:20

Pytanie do mnie.
(Mam do Ciebie pytanie. Jak mógłbyś wytłumaczyć fakt, że tyle lat utrzymuje się kurs Gubin - Leszno w wykonaniu Milli. Nie skrócili go do ZG, nadal kursuje codziennie i co więcej - obsługiwany jest bodajże pełnowymiarowymi autobusami. Naprawdę na tej trasie nie ma pustek? Nawet od Gubina)

Odpowiedz:
Zgadza się że autobusy nie jada puste ale jechałem pospiesznym w piątek z Poznania do Gubina zaczepem trasę w Zielonej górze (bilet nieco tańszy 14zl) połowa klientów do dzieciaki wracające na weekend do domu. I ja nie twierdzę że dziś jeżdżą puste akurat na tej konkretnej linii to jest ogólny stan. Myślę też że Gubin powinien mieć nieco tańsze i częstsze polaczenia. A co z połączeniami do okolicznych wsi? Dlaczego tak mało jest do żar gdzie funkcjonuje szpital i leczą się mieszkańcy Gubina
Robercik
 
Posty: 11
Dołączył: wtorek, 25 września 2018, 22:19

Re: Frekwencja na kursach

Postprzez Robercik » sobota, 29 września 2018, 16:48

A jeśli chodzi o autobusy Mili różnie to jest dziś 29.09.2018 przyjechała setra 315.
Lubel
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1305
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: Frekwencja na kursach

Postprzez Lubel » niedziela, 30 września 2018, 10:04

viewtopic.php?f=12&t=208&p=119340#p119340
W tym temacie piszemy wozy na danych liniach.
kasztelan54
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 549
Dołączył: poniedziałek, 18 sierpnia 2014, 23:41

Re: Frekwencja na kursach

Postprzez kasztelan54 » poniedziałek, 1 października 2018, 13:58

Frekwencja na przystanku początkowym

28.09.2018

16.40 Włocławek D.A. - 17.48 Izbica Kujawska p. Lubraniec, Topólkę - 20 osób
16.40 Włocławek D.A. - 17.12 Wielgie p. Krojczyn, Zaduszniki - 7 osób

1.10.2018

16.40 Włocławek D.A. - 17.48 Izbica Kujawska p. Lubraniec, Topólkę - 17 osób
16.40 Włocławek D.A. - 17.12 Wielgie p. Krojczyn, Zaduszniki - 8 osób

obsługa: kierunek Wielgie - MAN SÜxx2, kierunek Izbica Kujawska - Karosa Recreo
misiek2010
 
Posty: 218
Dołączył: wtorek, 13 marca 2012, 13:19

Re: Frekwencja na kursach

Postprzez misiek2010 » środa, 3 października 2018, 12:15

Ciekawy efekt socjologiczny można zaobserwować na trasie Zakopane- Kraków. Niedziela 30 września, dworzec w Zakopanem. O godz. 17.20 odjeżdża do Krakowa Trans-Kos autokarem ze 100 % frekwencją (cena 20 zł), kolejny autobus z "krakowskiego" stanowiska to Szwagropol o 17.40. Na stanowisku obok stoi autobus NKA Kruszwica do Inowrocławia, również przez Kraków (informacja była widoczna na wyswietlaczu), 2 zł tańszy niż bilety na Szwagropol/MaxBus/Trans-Kos. Do godziny 17.30 na stanowisku "krakowskim" zebrało się jakieś 10, góra 15 osób, pomimo tego, ze obok stał autobus NKA, którym odjechaliby do Krakowa wcześniej. Szwagropol podstawił się na stanowisko w momencie odjazdu NKA, czyli o 17.30.. Zdarza mi się podróżować tą trasą i doprawdy zdumiewa mnie to zjawisko myślowe ludzi, którzy "nie widzą" autobusu obok innej firmy, który jedzie w tym samym kierunku i w dodatku jest tańszy. Podobnie bywa w piątki- ludzie potrafią czekać na stanowisku MaxBusów i Szwagropoli po 1-2 h aż w końcu wejdą do środka, podczas gdy obok potrafi podstawić się autobus przelotowy i mało kto pomyśli, że mógłby wsiąść zamiast czekać :)
Podsumowując:
Trans- Kos Zakopane- Kraków- 100 % od Zakopanego
NKA Kruszwica- do Krakowa ostatecznie dojechało ok 25 osób.
Lubel
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1305
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: Frekwencja na kursach

Postprzez Lubel » środa, 3 października 2018, 13:54

Nie można tak na to patrzeć, wiadomo część osób może nie pomyślała ale część oczekujących:
- mogła posiadać bilety miesięczne u Szwagra
- chciała wysiąść w pośredniej miejscowości (Szwagropol zatrzymuje się w 12 miejscowościach pośrednich, NKA tylko w 3)
kpc21
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1068
Dołączył: czwartek, 14 kwietnia 2011, 23:37

Re: Frekwencja na kursach

Postprzez kpc21 » środa, 3 października 2018, 16:14

Niekoniecznie ludzie muszą być świadomi, że autobus do Inowrocławia jedzie też przez Kraków. Chyba, że miał to na tabliczce.
TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2228
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Frekwencja na kursach

Postprzez TFZ » środa, 3 października 2018, 17:47

Miał na wyświetlaczu, było napisane.

Natomiast w wypadku linii Zakopane - Kraków może dochodzić jeszcze jeden niuans: miejscowi kierowcy wiedzą, gdzie zjechać z zakopianki, by ominąć korki. No i nie wiem też, czy autobusy NKA zatrzymują się na wszystkich przystankach w Krakowie, gdzie stają miejscowi.
Tadeusz Franciszek Zieliński***t.zielinski[małpa]transinfo.pl
pietia
 
Posty: 331
Dołączył: piątek, 22 sierpnia 2014, 18:11

Re: Frekwencja na kursach

Postprzez pietia » środa, 3 października 2018, 20:47

No i zapewne daleko nie każdy wiedział, że wsiadając do NKA zaoszczędzi 2 zeta. Część osób, zwłaszcza starszych, może wręcz myśleć, że taki "dalekobieżny" autobus jest nawet droższy od lokalnego. Sam kiedyś się trochę zdziwiłem, korzystając na tej trasie z usług PKS Gryfice (kurs do Pobierowa, wykonywany raz w tygodniu), gdy za bilet zapłaciłem zaledwie 11 zł (było to w 2006 lub 2007 roku), podczas gdy standardowa cena na tej trasie u Szwagra czy istniejących jeszcze wtedy Freja i PKS Zakopane wynosiła 15 zł
Jarkie
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2088
Dołączył: sobota, 27 grudnia 2008, 19:17
Lokalizacja: Suwałki
Avatar użytkownika

Re: Frekwencja na kursach

Postprzez Jarkie » środa, 3 października 2018, 21:58

Właśnie, ludzie mogą nie wiedzieć że autobus NKA jest tańszy od "miejscowych". W autobusie podjeżdżającym na przystanek w Zakopanem powinna być tablica (odpowiednich rozmiarów) informująca o promocji. Tak samo jadąc w kierunku Zakopanego - kierowca w Krakowie powinien umieścić taką tablicę.

Oprócz kwestii związanych z większą ilością przystanków w rozkładzie miejscowych przewoźników jest jeszcze coś. NKA ma 1 kurs w wybrane dni tygodnia, inne kursy przelotowe można obecnie liczyć na palcach. Tymczasem Szwagropol czy MaxBus jeżdżą co kilkanaście minut i to właśnie do nich ludzie są przyzwyczajeni. Dlatego też czekają na "swojego" przewoźnika. Nie wiem jaka jest skala tej sytuacji w Małopolsce, ale znam takie przypadki z innych części kraju.
Wystarczy że firma X ma chociaż jeden kurs np. o lepszej godzinie niż konkurencja Y i już dla części osób to właśnie X będzie podstawowym przewoźnikiem. Nie ważne że to Y jest nieco tańszy itp. A jeśli dodatkowo X jeździ częściej niż Y - ma już praktycznie monopol na swej trasie.
misiek2010
 
Posty: 218
Dołączył: wtorek, 13 marca 2012, 13:19

Re: Frekwencja na kursach

Postprzez misiek2010 » środa, 3 października 2018, 22:46

Ja sam nie wiedzialem, ze akurat natrafie na kurs NKA- po prostu zobaczylem autobus, zapytalem i pojechalem :) Co do miejscowosci posrednich i podrozowania nieraz Szwagropolem/MaxBusem- wiekszosc podroznych jedzie od dworca w Zakopanem do dworca w Krakowie i na odwrót, a zdecydowana wiekszosc kupuje bilety jednorazowe. Owszem, wsrod tych kilku osob nie wykluczam, ze mogli byc do miejscowosci posrednich czy z miesiecznym... jednak to nie pierwszy raz kiedy natrafiam na autobus przelotowy przypadkiem, ktory jedzie z wolnymi miejscami, a inni zamiast skorzystac z okazji, wola stac i czekac na kolejny autobus, do ktorego byc moze wsiada.
Poprzednia stronaNastępna strona
cron