Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Uciążliwe utrudnienia na Podlasiu do 2020 roku, kłopoty dla przewoźników

inforail
06.02.2017 11:19
0 Komentarzy

Od połowy marca częśćmieszkańców województwa podlaskiego czekają utrudnienia w regionalnym ruchukolejowym. Rozpoczną się bowiem modernizacje tzw. linii zapasowych dla trasyWarszawa-Białystok, które przejmą ruch pociągów na czas jej przebudowy.

Zastępca dyrektora regionu centralnego ds. projektówunijnych PKP PLK Krzysztof Pietras mówił w poniedziałek na konferencji prasowejw Białymstoku, że prace na tych liniach objazdowych w Podlaskiem zaczną się 12marca, co wpłynie na wiosenną korektę rozkładów jazdy pociągów. Chodzi o linieOstrołęka-Śniadowo-Łapy, Białystok-Czeremcha i Czeremcha-Siedlce.

Pietras przyznał, że najtrudniejszym wyzwaniem będzie trasaBiałystok-Czeremcha, która musi na czas modernizacji zostać zupełnie zamknięta(trzeba tam wymienić prawie 70 km torów, a linia jest jednotorowa). Prace majązakończyć się do końca listopada tego roku.

Ta inwestycja będzie etapowana; najpierw PKP PLK chcezamknąć odcinek Białystok-Bielsk Podlaski i tam zakończyć prace z końcemczerwca, 1 lipca miałaby zacząć się modernizacja na odcinku BielskPodlaski-Czeremcha.

Trasa Śniadowo-Łapy jest już obecnie zamknięta ze względu najej zły stan techniczny. Po modernizacji ma być przejezdna dla pociągów.

Kiedy wszystkie prace się na tych trasach zakończą (planymówią o 2020 roku), docelowo ma być tam możliwa jazda z prędkością 120 km/h. Narazie będzie tam dostępna prędkość 80 km/h (obecnie to 60 km/h, a miejscami sądodatkowe ograniczenia).

Pietras podkreślał, że uruchomienie jesienią tych traspozwoli płynnie prowadzić prace na trasie Warszawa-Białystok. Przejmą onebowiem jej ruch pasażerski i towarowy. Poinformował, że 14 kwietnia marozpocząć się modernizacja na tej trasie kolejnego odcinka: Sadowne-Czyżew.

Przebudowa tzw. linii zapasowych wpłynie jednak na ruchpociągów Przewozów Regionalnych, które w tym roku planowały znaczne zwiększenieliczby połączeń. „Tam, gdzie chcieliśmy wykonywać przewozy dwa razywiększe, mamy teraz kłopoty” – mówił dziennikarzom dyrektor PodlaskiegoOddziału Przewozów Regionalnych Jarosław Glazer.

Dodał, że tam, gdzie ruch pociągów będzie niemożliwy, będziewykorzystywana autobusowa komunikacja zastępcza. Przyznał, że wydłuży to czasjazdy, mogą być też konieczne odwołania niektórych pociągów. Przepraszałpasażerów za spodziewane utrudnienia. „Przed nami bardzo poważne wyzwanie,jak to zrealizować” – mówił.

Marszałek województwa podlaskiego Jerzy Leszczyńskipodkreślił, że inwestycje kolejowe są dla regionu niezbędne, ale przyznał, żeten rok będzie dla pasażerów „uciążliwy”. Mówił, że dla rozwoju idostępności komunikacyjnej województwa kluczowe jest szybkie połączeniekolejowe z Warszawą.


Komentarze