Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Opolskie: Nie stać nas na własną spółkę kolejową

inforail
25.02.2015 09:20
0 Komentarzy

?Regiony poszły różnymi drogami, to zawsze pochodna kondycji gospodarczej konkretnego województwa ?powiedział w porannej rozmowie Radia Opole ?W cztery oczy?marszałek Andrzej Buła, pytany o przyszłość Przewozów Regionalnych. ?Potencjał Opolszczyzny nie pozwala na powołanie autonomicznej spółki ?dodał.Radio Opole przypomina, że rząd planuje w ciągu pięciu lat postawić na nogi spółkę Przewozy Regionalne pod warunkiem, że zgodzi się na to 2/3 jej udziałowców, czyli województw. Problem w tym, że do tej pory na pomysł zgodziła się jedynie połowa regionów.

?Jest 8 ?9 regionów takich jak Opolszczyzna, gdzie potencjał nie pozwala na to, żeby założyć swoją spółkę, bo pewnie by nam było i drożej, i trudniej się utrzymać ?tłumaczył marszałek regionu.

?Mamy zapisane w budżecie naszego państwa 750 milionów zł na wsparcie Przewozów Regionalnych. Oczywiście musi się to odbyć wszystko za zgodą Komisji Europejskiej, więc do lipca trzeba będzie pokazać już dokumenty, plany restrukturyzacji. Nasze lokalne linie chcemy remontować, mamy dobre porozumienie z Polskimi Liniami Kolejowymi, więc nie wycofujemy się z tego, że transport kolejowy będziemy organizować ?podkreśla Andrzej Buła.

Opolszczyzna byłaby skłonna zgodzić się na restrukturyzację pod warunkiem, że po likwidacji Funduszu Kolejowego rząd da gwarancje finansowe dla przewozów z naszego województwa.

Plan dotyczący restrukturyzacji Przewozów Regionalnych zakłada, że powołana Agencja Rozwoju Przemysłu otrzyma 750 milionów zł, za które oddłuży spółkę, a pozostałe 150 milionów zł przekaże na plany restrukturyzacyjne. Operacja ta w ciągu pięciu lat ma obniżyć koszty funkcjonowania spółki o blisko 250 milionów zł.

Komentarze