Plany, projekty, zapowiedzi

Dyskusje o organizacji komunikacji międzymiastowej w Polsce

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

cjk
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1064
Dołączył: piątek, 21 marca 2014, 21:13

Re: Plany, projekty, zapowiedzi

Postprzez cjk » niedziela, 28 maja 2017, 10:59

Pojawiały się tu i ówdzie ploty o ambitnych planach PKS Częstochowa jeśli chodzi o dalekobieżne. Jakieś konkrety zaczynają się już pojawiać, bowiem przewoźnik uzyskał zezwolenie na dwie linie - pierwsza to Zakopane-Warszawa przez Łódź i Czewę. Wyjazd ze stolycy o 6:30, powrót o 18.
Druga trasa to Szklarska Poręba-Lublin przez Wrocław, Opole, Czewę i Kielce. Tutaj nie mogę podać szczegółów, bo panom urzędasom pomyliły się skany i wrzucili w tym miejscu skan jednej z lokalnych linii PKSu.
Gallux
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 3279
Dołączył: niedziela, 23 lutego 2003, 02:00
Lokalizacja: Konin
Avatar użytkownika

Re: Plany, projekty, zapowiedzi

Postprzez Gallux » niedziela, 28 maja 2017, 23:38

W Koninie z kolei może pojawić się Leo Express pod postacią Eurotransu z Ustki. Chcą uruchomić dwa połączenia (nocne i dzienne) Ustka - Bielsko-Biała przez Chojnice, Bydgoszcz, Inowrocław, Konin, Katowice. W założeniu mają to być kursy całoroczne.
rzaraz
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1920
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2014, 17:33

Re: Plany, projekty, zapowiedzi

Postprzez rzaraz » poniedziałek, 29 maja 2017, 06:36

Założenie raczej nie wytrzyma zderzenia z twardą rzeczywistością...


_________________
http://miastaikomunikacja.wordpress.com
migi
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 550
Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 21:49
Lokalizacja: Kraków
Avatar użytkownika

Re: Plany, projekty, zapowiedzi

Postprzez migi » poniedziałek, 29 maja 2017, 08:05

[quote="cjk"]Pojawiały się tu i ówdzie ploty o ambitnych planach PKS Częstochowa jeśli chodzi o dalekobieżne. Jakieś konkrety zaczynają się już pojawiać, bowiem przewoźnik uzyskał zezwolenie na dwie linie - pierwsza to Zakopane-Warszawa przez Łódź i Czewę. Wyjazd ze stolycy o 6:30, powrót o 18.

A pomiędzy Cz-wą a Zakopanem to którędy?
bartek_cz-wa
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 495
Dołączył: czwartek, 7 stycznia 2010, 01:05
Lokalizacja: Łódź
Avatar użytkownika

Re: Plany, projekty, zapowiedzi

Postprzez bartek_cz-wa » poniedziałek, 29 maja 2017, 08:08

Pomiędzy Czewą a Zakopanem standardową trasą przez Olkusz-Kraków. Z tego co wiem mają zgody na przystanki na druga linię do Zakopanego która również będzie startować na północy kraju.
LMP
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1327
Dołączył: czwartek, 28 lutego 2008, 01:08

Re: Plany, projekty, zapowiedzi

Postprzez LMP » piątek, 9 czerwca 2017, 22:50

W Krakowie ZIKiT planuje ograniczenie ruchu busów w ścisłym centrum. Polikwidowane zostaną końcowe przystanki w okolicach Galerii Krakowskiej oraz ograniczone przystanki w ciągu Alei Trzech Wieszczów. Z tego co rozumiem, to na MDA pozwolą przewoźnikom dojeżdżać. Także sporo busiarzy zachwyconych chyba nie jest. cjk, migi, może Wy coś więcej na ten temat wiecie?
Matlik
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1623
Dołączył: poniedziałek, 18 września 2006, 20:48
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Plany, projekty, zapowiedzi

Postprzez Matlik » sobota, 10 czerwca 2017, 10:46

Nie będą dostępne te przystanki skąd odjeżdżają m.in busy do Chrzanowa - czyli te zarządzane przez ZIKiT. Klepisko przy Ogrodowej (skąd startuje MaxBus np.) jak nabardziej zostaje. Podobnie MDA.
Ale te zmiany są jeszcze zrozumiałe. Wycięcie przystanków na Alejach to absurd i zapraszanie samochodów do miasta.
kpc21
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1040
Dołączył: czwartek, 14 kwietnia 2011, 23:37

Re: Plany, projekty, zapowiedzi

Postprzez kpc21 » sobota, 10 czerwca 2017, 16:59

A jak to Kraków chce rozwiązać prawnie?

Bo obecne przepisy na zakazanie przewoźnikom korzystania z istniejącego przystanku nie pozwalają. Można ew. nie wydać zgody gdy przystanek jest przepełniony.
cjk
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1064
Dołączył: piątek, 21 marca 2014, 21:13

Re: Plany, projekty, zapowiedzi

Postprzez cjk » sobota, 10 czerwca 2017, 17:33

[quote="Matlik"]Nie będą dostępne te przystanki skąd odjeżdżają m.in busy do Chrzanowa - czyli te zarządzane przez ZIKiT. Klepisko przy Ogrodowej (skąd startuje MaxBus np.) jak nabardziej zostaje. Podobnie MDA.
Ale te zmiany są jeszcze zrozumiałe. Wycięcie przystanków na Alejach to absurd i zapraszanie samochodów do miasta.

Ale dojazd do Ogrodowej ma teraz być utrudniony lub wręcz niemożliwy przez remont w tych okolicach - docelowo ma być też zmiana organizacji ruchu w tym rejonie.
A co do przystanków na Alejach, to jest zrozumiałe - wkurzające bywa, jak MPK nie może obsłużyć przystanku, bo trzeba czekać, aż 10 busiarzy pod rząd łaskawie zbierze swoich pasażerów. Problemem jest natomiast sposób, w jaki wprowadzane są zmiany - po pierwsze, mają one podobno obowiązywać od przyszłej soboty, tymczasem ZIKiT podał tę informację do wiadomości we środę ostatnią bodaj. Po drugie - planuje się w Alejach tylko po jednym przystanku dla danych kierunków. Busiarnia faktycznie teraz staje właściwie gdzie popadnie, ale nie idźmy w drugą skrajność - zostawmy jej np. Pl. Inwalidów, AGH, Jubilat. Pozostałe przystanki mogą spokojnie wylecieć. Po trzecie - ograniczenie ruchu prywatnych przewoźników po centrum miasta winno być połączone z wprowadzeniem biletów aglomeracyjnych pozwalających za jednym zamachem przemieścić się do Krakowa i później na jego terenie, oraz z dogodnym skomunikowaniem linii MPK z końcowymi przystankami autobusów spoza miasta.
LMP
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1327
Dołączył: czwartek, 28 lutego 2008, 01:08

Re: Plany, projekty, zapowiedzi

Postprzez LMP » niedziela, 11 czerwca 2017, 13:42

Ja słyszałem, że Ogrodowa i Wrocella mają być zlikwidowane i to już od 17 czerwca, dlatego pytałem, czy coś więcej wiecie. Taka decyzja z dnia na dzień wobec legalnych przedsiębiorców, a chyba wcześniej sygnałów o zmianach nie było, jest dla mnie kompletnie niezrozumiała i ciekawe czy możliwa pod względem prawnym. Dodatkowo gdzie teraz te wszystkie busy pomieścić? Bo chyba nie na pękającym w szach MDA.
emu1632
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 497
Dołączył: poniedziałek, 2 stycznia 2012, 22:56

Re: Plany, projekty, zapowiedzi

Postprzez emu1632 » niedziela, 11 czerwca 2017, 19:36

Nowy Kleparz miałby być początkowym przystankiem.
cjk
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1064
Dołączył: piątek, 21 marca 2014, 21:13

Re: Plany, projekty, zapowiedzi

Postprzez cjk » piątek, 16 czerwca 2017, 12:57

Busiarnia krakowska stawia na swoim: http://lovekrakow.pl/aktualnosci/zmiany ... 20738.html
migi
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 550
Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 21:49
Lokalizacja: Kraków
Avatar użytkownika

Re: Plany, projekty, zapowiedzi

Postprzez migi » wtorek, 27 czerwca 2017, 08:58

Szykują się zmiany na linii Kraków- Szczawnica. Na stronie "Wrót Małopolski" są już nowe rozkłady Dydy i Sioły. Kursów jest mniej, niektórymi godzinami odjazdów przewoźnicy powymieniali się. Zanosi się też na podwyżkę cen biletów, wyszukiwarka MDA już w tej chwili dla kursów Sioły podaje cenę biletu za całą trasę 22zł (do tej pory było 19zł).
cjk
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1064
Dołączył: piątek, 21 marca 2014, 21:13

Re: Plany, projekty, zapowiedzi

Postprzez cjk » wtorek, 27 czerwca 2017, 13:45

Od 1 lipca zmieniają rozkład - jest już oficjalne info ze strony obu. Ciekawe co z Langowskim, bo z nim chyba też jakoś musieli się w tej sprawie porozumieć?
migi
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 550
Dołączył: wtorek, 6 lipca 2004, 21:49
Lokalizacja: Kraków
Avatar użytkownika

Re: Plany, projekty, zapowiedzi

Postprzez migi » wtorek, 27 czerwca 2017, 16:40

Sam swego czasu na tym forum wyraziłem pogląd, że sumarycznie kursów na linii Kraków- Szczawnica jest zbyt dużo. Dziwi jednak, że na cięcia zdecydowano się teraz, u progu wakacji- kiedy można by się spodziewać zwiększonej frekwencji. Sioła-Trans powrócił do 6 par kursów, od której zaczynał w 2013 roku- a w okresie największego rozkwitu obsługiwał 13 par, z czego jedną w (5)-(7).
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz