[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 836: Undefined index: KIB
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 836: Undefined index: KIB
Nowe połączenia międzymiastowe i dalekobieżne - Organizacja, połączenia

Nowe połączenia międzymiastowe i dalekobieżne

Dyskusje o organizacji komunikacji międzymiastowej w Polsce

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Matlik
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1630
Dołączył: poniedziałek, 18 września 2006, 20:48
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Nowe połączenia międzymiastowe i dalekobieżne

Postprzez Matlik » wtorek, 25 grudnia 2018, 02:21

Zapewne wszystkie 3 linie nie mają 50 kilometrów - nie trzeba tacho.
Lubel
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1454
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: Nowe połączenia międzymiastowe i dalekobieżne

Postprzez Lubel » wtorek, 25 grudnia 2018, 09:21

Przewoźnik od około roku szuka kierowców do linii lokalnych i przewozów pracowniczych więc zapewne jest to jeden z ważniejszych powodów braku uruchomienia linii. Po drugie na odcinkach Konin - Uniejów czy Turek - Uniejów widać znaczący odpływ studentów którzy, zwłaszcza Ci bez własnego środka transportu, wybrali ośrodki studenckie w Kaliszu, Wrocławiu czy Poznaniu.
kpc21
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1085
Dołączył: czwartek, 14 kwietnia 2011, 23:37

Re: Nowe połączenia międzymiastowe i dalekobieżne

Postprzez kpc21 » wtorek, 25 grudnia 2018, 18:26

[quote="Matlik"]Zapewne wszystkie 3 linie nie mają 50 kilometrów - nie trzeba tacho.


Okej, ale zawsze może to jeszcze na papierze funkcjonować jako trzy osobne linie, a w praktyce być obsługiwane jako jeden duży kurs z Łodzi do Konina.

W samej aglomeracji łódzkiej jest kilka takich przypadków. Np. istnieje sobie taka oto "linia": http://kasz-bus.info/lodz-karpin-tomasz ... -kasz-bus/ – która de facto nie istnieje, a są to dwie linie: Łódź-Karpin i Karpin-Tomaszów.

Uruchomienie takiej "linii" jest w zasadzie wykonalne już w oparciu o obecnie istniejące kursy, przesuwając je tylko w czasie i odpowiednio układając obiegi.

Wtedy można mieć trzy kursy: Łódź-Uniejów, Uniejów-Turek i Turek-Konin sprzedawane pasażerom jako jeden kurs z Łodzi do Konina i obsługiwane w ramach jednego obiegu – tak, że pasażer w ogóle nie zauważy tego, że na papierze pojechał aż trzema liniami.
msienkiewicz
 
Posty: 42
Dołączył: niedziela, 1 kwietnia 2018, 10:15

Re: Nowe połączenia międzymiastowe i dalekobieżne

Postprzez msienkiewicz » wtorek, 25 grudnia 2018, 18:43

Raczej się dziwię że komuś się chce tak kombinować, pytanie jak sprzedać bilet na całą długość trasy? Chociaż możliwe że kierowcy wożą 3 zezwolenia, a w bileterkach mają jeden kurs ;) Ze swojego podwórka pamiętam swego czasu kurs 16:00 Ostróda-Kreki - autobus jeździł z tablicą OSTRÓDA-MAŁDYTY-KREKI, w Małdytach było chyba z 15 min przerwy, kierowca przerzucał kurs i podróżnych chcących jechać dalej biletował jeszcze raz ;) Ale tam chodziło raczej o to że kurs do Małdyt zawierał się w zezwoleniu na linię Ostróda-Morąg, natomiast kurs Małdyty-Kreki był w zezwoleniu szkolnym. Obecnie autobus dociera tylko do Małdyt.
Matlik
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1630
Dołączył: poniedziałek, 18 września 2006, 20:48
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Nowe połączenia międzymiastowe i dalekobieżne

Postprzez Matlik » wtorek, 25 grudnia 2018, 21:03

Sprzedaż takiego biletu to podłożenie się wprost kontroli, a tak kto ma wiedzieć to wie.

Pewnie nawet jedzie jeden bus na tej trasie. Identycznie robi np. Voyager w Białymstoku, a SB Bus w Krakowie to już legenda (trasa Kraków - Brzesko, Brzesko - Bochnia).
kpc21
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1085
Dołączył: czwartek, 14 kwietnia 2011, 23:37

Re: Nowe połączenia międzymiastowe i dalekobieżne

Postprzez kpc21 » wtorek, 25 grudnia 2018, 21:51

[quote="msienkiewicz"]Raczej się dziwię że komuś się chce tak kombinować, pytanie jak sprzedać bilet na całą długość trasy?


Normalnie... Przecież nigdzie nie jest powiedziane, że jeden bilet musi obejmować tylko jeden kurs. Na kolei normalną rzeczą jest sprzedawanie biletów przesiadkowych. To dlaczego przewoźnik autobusowy nie ma robić tego samego?

Co do tego przewoźnika – dopiero niedawno powprowadzali do kas fiskalnych konkretne relacje, wcześniej na paragonach były po prostu pozycje typu PRZEJAZD A, PRZEJAZD B itp. odpowiadające raczej różnym cenom, a nie relacjom. Ciekawe, co nimi kierowało, że to wreszcie zrobili. Czy ktoś się wreszcie doczepił, że nie wydawali biletów zgodnych z Prawem Przewozowym, czy to po prostu z szacunku dla pasażerów, a może ze względu na rozrost firmy przestali ufać kierowcom (choć już kilka lat temu zdarzało im się robić w busach rewizje "biletów" u pasażerów).

Co do tabliczek – na innej z tras, na której też stosują ten model (bezpośrednie kursy w relacji A-B-C obsługiwane w oparciu o pozwolenia na dwie linie: A-B i B-C), wygląda to tak, jak na pierwszym zdjęciu – choć zdarza im się też po prostu stosować tabliczki jak z tego drugiego zdjęcia. Zdjęcia z Google StreetView.

Tachografy w busach akurat i tak mają. Choć chyba nie zawsze ich używają, ale jeśli dobrze kojarzę, jeśli już tacho jest, to jest obowiązek, by go używać, bez względu na długość trasy.

Może na takie trasy łatwiej im było zdobyć pozwolenia, niż na pełną relację. Na trasy typu Łódź-Głowno czy Łódź-Karpin zezwolenia wydaje Urząd Miasta Łodzi (jako, że to linie łączące miasto na prawach powiatu z sąsiednim powiatem), a nie samorząd województwa. Choć na dalszy odcinek (np. Karpin-Tomaszów) i tak wydaje je już województwo, więc nie wiem, jakie to ma znaczenie.
Załączniki
1.jpg
1.jpg (101.82 ) Przeglądane 2809 razy
2.jpg
2.jpg (91.99 ) Przeglądane 2808 razy
msienkiewicz
 
Posty: 42
Dołączył: niedziela, 1 kwietnia 2018, 10:15

Re: Nowe połączenia międzymiastowe i dalekobieżne

Postprzez msienkiewicz » wtorek, 25 grudnia 2018, 23:38

Co do wydruków z kasy - zapewne wcześniej mieli zwykłe kasy fiskalne a teraz wymienili na Emary - żeby móc sie rozliczać z dopłat. Tachografu nie trzeba używać na liniach regularnych do 50 km - nawet w wielu autobusach miejskich są tachografy i przecież nikt ich nie używa :) my nawet mamy w firmie dostawczego Forda Transita, oczywiście DMC grubo poniżej 3,5 tony a on ma tachograf :D zastanawiam się tylko po co on tam jest założony. Tu nie chodzi na pewno o to czy łatwo czy trudno uzyskać zezwolenie, tylko o prostą zasadę - nie złamiesz czasu pracy jeśli go nie rejestrujesz :) A jak wygląda relacja na tabliczkach przystankowych, o ile jakieś są :D
kpc21
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1085
Dołączył: czwartek, 14 kwietnia 2011, 23:37

Re: Nowe połączenia międzymiastowe i dalekobieżne

Postprzez kpc21 » środa, 26 grudnia 2018, 02:13

Cały czas mają te same kasy :) Bodaj Datecsy Maluch Eko. Wcześniej były Posnety Mobile (jeszcze z papierową kopią paragonu), ale to już ze 2 lata temu wymienili na te Datecsy (z kopią elektroniczną).

Na tabliczkach na terenie Łodzi, drukowanych i wywieszanych przez Zarząd Dróg i Transportu, są relacje zgodne z zezwoleniami, czyli do Głowna i Karpina. Inna kwestia, że rozkłady są na nich bardzo nieaktualne.

Na tablicy dworcowej na Północnym w Łodzi też jest Głowno, nie ma Łowicza.

Natomiast na tabliczkach wywieszanych przez samego przewoźnika – tam, gdzie są (a rzadko gdzie są) – jest dokładnie to samo, co na stronie WWW.

To samo dotyczy ich konkurencji na trasie do Łowicza: https://www.facebook.com/expressbuss/ – z tym, że na przystanku początkowym w Łodzi mają bardziej aktualną wersję rozkładu, niż na podlinkowanej stronie WWW: część kursów mają albo wymazanych korektorem, albo dopisanych flamastrem :)
Lubel
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1454
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: Nowe połączenia międzymiastowe i dalekobieżne

Postprzez Lubel » środa, 26 grudnia 2018, 09:43

@Matlik - odcinek Uniejów - Łódź to ponad 50 kilometrów. Jak już napisałem problemem są kierowcy i tabor.
Jarkie
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2116
Dołączył: sobota, 27 grudnia 2008, 19:17
Lokalizacja: Suwałki
Avatar użytkownika

Re: Nowe połączenia międzymiastowe i dalekobieżne

Postprzez Jarkie » czwartek, 27 grudnia 2018, 23:22

@kpc21:
Nikt jeszcze nie odnotował nowego kursu PKS-u Łódź – od poniedziałku do piątku z Łodzi do Konina przez Poddębice, Uniejów, Dąbie, Koło. Odjazd 12:25 z Fabrycznego. W Koninie zatrzymuje się przy dworcu PKS i dojeżdża na PKP.

Co ciekawe, kurs powrotny z Konina... dojeżdża tylko do Uniejowa. Odjazd Konin PKP 15:20, przyjazd Uniejów 16:42.


Autobus na tym obiegu nocuje w Uniejowie. Rano o 5:45 jedzie do Łodzi, tam wykonuje pewnie jakieś kursy lokalne i o 12:25 odjeżdża wyżej wspomnianym kursem do Konina.
Wg e-podróżnika od 1.03 ten obieg będzie wykonywany też w soboty.
Lubel
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1454
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: Nowe połączenia międzymiastowe i dalekobieżne

Postprzez Lubel » piątek, 28 grudnia 2018, 10:05

Ostatnio na TWB rozpisywaliśmy te obiegi:
http://phototrans.pl/14,956699,0.html

Natomiast ten kurs Uniejów - Łódź - Konin - Uniejów, rzekomo od marca również w soboty to dawny uniejowski poranny kurs z oznaczeniem "E", czyli teraz go okroili przy zmianie trasy.
Lubel
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1454
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: Nowe połączenia międzymiastowe i dalekobieżne

Postprzez Lubel » sobota, 5 stycznia 2019, 16:26

    PKS Łuków informuje, że od dnia 02.01.2019 r. uruchomia kursy relacji:

    1. Łuków - Krynka o godz. 9:00 S i 12:30 S
    2. Łuków - Role o godz. 13:00


Za: PKS Łuków
misiek2010
 
Posty: 222
Dołączył: wtorek, 13 marca 2012, 13:19

Re: Nowe połączenia międzymiastowe i dalekobieżne

Postprzez misiek2010 » piątek, 11 stycznia 2019, 00:34

ZebraBus.pl od czwartku do niedzieli, począwszy od 10.01.2019 uruchamia połączenie... Katowice- Kościelisko Dol. Kościeliska przez Kraków, Witów i Chochołów. Wyjazdy z Katowic o 7.55, przyjazd do Kościeliska 11.15, powrót o 16.15. Nie wiem jak długo to pojeździ, gdyż totalnie abstrakcyjne jest dla mnie kończenie kursu w Kościelisku a nie w Zakopanem. Ponadto kurs z Katowic powinien wyjeżdżać wcześniej, a powrotny trochę później. O ile sama trasa może nie jest głupia, (nieraz się zastanawiam dlaczego Szwagropol/ Majer nie jeżdżą kilkoma kursami przez Chochołów do Krakowa), to bez sensu jest po pierwsze pominięcie Nowego Targu, a po drugie autobus powinien kończyć trasę w Zakopanem....

Edit: Jeszcze w Krakowie przystanek ma być na Podgórzu... bez komentarza :)
cjk
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1092
Dołączył: piątek, 21 marca 2014, 21:13

Re: Nowe połączenia międzymiastowe i dalekobieżne

Postprzez cjk » sobota, 12 stycznia 2019, 20:12

Od 21 stycznia PKS Zielona Góra uruchamia ekspresa do Warszawy, z ZG wyjazd o 5:00, powrót 16:45, ma jeździć pn-pt. Żadnych przystanków po drodze, przejazd S3 -> A2. Oferta jest adresowana, jak piszą na stronie www, do osób, które utraciły z powodu remontów kolejowych, dogodne poranne połączenie do stolicy.
tomaz
 
Posty: 48
Dołączył: poniedziałek, 15 sierpnia 2016, 09:53

Re: Nowe połączenia międzymiastowe i dalekobieżne

Postprzez tomaz » środa, 16 stycznia 2019, 21:04

Od 21.01 POLONUS uruchamia 4 kursy dziennie na trasie Warszawa - Tomaszów Mazowiecki przez Babsk i Rawe Maz. o godz. 7:30, 9:45, 12:45, 18:00
powroty 5:46, 9:36, 15:46, 18:26
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz