Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Busworld 2015: Schunk z pantografami

infobus
09.10.2015 15:00
0 Komentarzy

Niemiecka firma Schunk Carbon Technology zaprezentuje na targachw Kortrijk swoje dwa systemy ładowania autobusów elektrycznych ? poprzezpantograf i odwrócony pantograf.

Tym samym spółka wykorzystuje wieloletnie doświadczenie w kolejnictwiei otwiera dla siebie nowy segmenty rynku o dużym potencjale. Dzięki inteligentnymsystemem ładowania Schunk chce być nową siłą napędową dynamicznego rozwojumobilności elektrycznej na świecie. Oferowane przez firmę rozwiązania gwarantujeniezawodne i szybkie ładowanie akumulatorów zainstalowanych w autobusachelektrycznych. Generalnie producent oferuje teraz dwa rozwiązania dla elektrobusów:pantografy i odwrócone pantografy.

Pantograf na dworcu

-?Nasze nowe, odwrócone pantografy są jeszcze lepiej dopasowanedo potrzeb naszych klientów” ? mówi Timo Staubach dyrektor projektu. Cała filozofiaodwróconego pantografu polega na tym, że nie jest on montowany na dachuautobusu, ale do istniejącej infrastruktury ? np. do masztu latarni, infrastrukturydworca autobusowego czy zajezdni. Prąd automatycznie jest podawany do elektrobusu,jak tylko pojazd zatrzyma się pod nim, a odwrócony pantograf połączy się ze stacjądokowania na dachu autobusu. Jak podkreśla Schunk system ten posiada otwarty interfejs i umożliwiawspółpracę pomiędzy różnymi rozwiązaniami. Dodatkowo firma oferuje swoje interfejsykontaktowe dla swoich pantografów, co gwarantuje lepsze wykorzystanie przestrzenina dachach autobusów i integrację z systemem baterii. Generalnie konstrukcja odwróconepantografu daje szeroki zakres pracy i umożliwia ładowanie zarówno standardowych,jak i piętrowych autobusów. Ponadto taka instalacja może służyć do ładowaniainnych samochodów ? np. śmieciarek czy pojazdów specjalnych.

Pantograf na pokładzie

Drugi rozwiązanie Schunk to pokładowe, klasyczne pantografy(zamontowane w autobusach). Są one wyposażone w specjalnie opracowane głowice,które dokują do stacji ładowania z odpowiednim dociskiem, co odbywa się to całkowicieautomatycznie. Dzięki temu pojazd może być ładowany podczas parkowania,przechylania („przyklęku”) z odpowiednia kompensacją kątów i odchyleń.Czas ładowania na przystankach trwa nie dłużej kilka minut a zdolność przesyłowasystemu to 500 – 600 A . To z kolei umożliwia zastosowanie w autobusach mniejszychbaterii i osiągnięcie znaczne oszczędności.

Komentarze