Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocław z programem usprawnienia komunikacji miejskiej

infotrans
14.05.2018 13:06
0 Komentarzy

Częściej, szybciej iwygodniej – to najważniejsze założenia programu, który ma usprawnićdotychczasowy układ komunikacji tramwajowej i autobusowej w mieście.

Szczegóły zaprezentowano w poniedziałek, 14 maja 2018 r. nakonferencji prasowej z udziałem prezydenta Wrocławia Rafała Dutkiewicza. Zwiększenieliczby kursów na trasach, prędkości podróży i poprawa warunków przesiadki togłówne założenia programu, który ma usprawnić dotychczasowy układ komunikacjitramwajowej i autobusowej w mieście. Nad tą koncepcją, od maja 2018 r.,pracować będzie zespół ekspertów pod przewodnictwem prof. Macieja Kruszyny. Tezałożenia to uzupełnienie Wrocławskiego Programu Tramwajowego (WPT) ogłoszonegowe wrześniu 2016 r., który ma na celu poprawę dostępności do sieci transportuszynowego.

– Chcemy by coraz więcej osób mogło mieszkać i pracować weWrocławiu. Aby tak było ważne są m.in. miejsca pracy, żłobki, przedszkola iszkoły a także czyste powietrze i duża możliwość mobilności. Dlatego zależy namna usprawnieniu komunikacji miejskiej – mówi Rafał Dutkiewicz, prezydentWrocławia.

– Dla nas najważniejsze jest zwiększenie częstotliwości,poprawa przesiadek, ewentualne korekty tras i tym samym skrócenie czasu podróżyi oczekiwania na przystankach. Dążymy do ideału, którym będzie oczekiwanie natramwaj maksymalnie trzy minuty. To wszystko dla podniesienia jakości życianaszych mieszkańców – dodaje Monika Kozłowska-Święconek, dyr. BiuraZrównoważonej Mobilności w Urzędzie Miejskim Wrocławia.

3 minuty czekania natramwaj

Zmiany w dotychczasowym układzie komunikacji będą możliwe,bo w 2020 r. oddane zostaną do użytku dwa bardzo ważne dla miasta odcinki trastramwajowych: Długa – Popowicka i Nowy Dwór. To ponad 10 km nowej infrastruktury.Trasa Długa – Popowicka odciąży ul. Legnicką, która jest jedynym połączeniemtramwajowym w kierunku Leśnicy.

Wcześniej, do 2019 r., uruchomione zostanie połączenietramwajowe na ul. Hubskiej. Dzięki temu powróci m.in. linia nr 16, którapołączy południowe osiedla z rejonem Placu Grunwaldzkiego.

– Obecnie funkcjonujący schemat nie wymagał zbytniejingerencji, bo bazował na stałym układzie torowisk. Rozwój infrastruktury wiążesię z potrzebą nowego spojrzenia, ze spokojem i rozwagą, na obecny schematlinii, szczególnie tramwajowych. Potrzebne jest przede wszystkim maksymalnewzmocnienie transportu publicznego, po to żeby tramwaje i autobusy byłynajatrakcyjniejszymi środkami transportu do poruszania się po mieście – mówiRafał Dutkiewicz.

Mieszkańcy, aktywiścii eksperci

W maju 2018 r. pracę rozpocznie miejski zespół ekspertówwspółpracujący z prof. Maciejem Kruszyną. W jego skład, oprócz osób zinstytucji miejskich, wejdą przedstawiciele ruchów miejskich i osiedlimieszkaniowych.

– Chcemy się otworzyć na wypracowanie różnych pomysłów.Razem z mieszkańcami, aktywistami i ekspertami na świeżo spojrzeć na układkomunikacyjny i opracować koncepcję, która mam nadzieję, zakończy się wspólnymstanowiskiem – wyjaśnia prezydent.

Wyniki ekspertyzy poznamy pod koniec tego roku. W przyszłymroku rozpoczną się konsultacje społeczne. A w 2020 r. możemy spodziewać siępierwszych zmian.

– Chcemy zachęcić mieszkańców do podróżowania komunikacjązbiorową. Dlatego musi ona być wygodna i szybka. Mamy nadzieję, że zmianazwyczajów podróżowania i przesiadka z samochodów do transportu publicznegoprzyczyni się również do poprawy jakości powietrza w naszym mieście – mówiprof. Maciej Kruszyna i dodaje, że docelowo wszystkie podstawowe połączenia wmieście będą realizowane tramwajami -autobusy będą pełnić rolę dowozową oraz obsługiwać trasy obwodowe.

– Planujemy zwiększyćliczbę kursów na liniach i usprawnić koordynację na węzłach przesiadkowych. Wwyniku zmian tramwaj na danej linii ma kursować, w godzinach szczytu co 6 minut(teraz tak jeździ tylko tramwaj 33), obecnie ten czas wynosi 12 minut – wyliczanaukowiec.


Komentarze