MDA Kraków - dworzec absurdu

Dyskusje o organizacji komunikacji międzymiastowej w Polsce

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Matlik
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1625
Dołączył: poniedziałek, 18 września 2006, 20:48
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: MDA Kraków - dworzec absurdu

Postprzez Matlik » czwartek, 16 lipca 2015, 20:54

Tablicy na przeciwko kas juz nie ma.

A druga sprawa - rozdział kursowe jest fatalny. Do Rzeszowa można jechać z dwóch płyt itd. No i np. autobusy wyjezdzajace w Lubomirskiego powinny jednak jechac zawsze z dolnej.
Miro
 
Posty: 364
Dołączył: piątek, 22 lipca 2005, 11:28

Re: MDA Kraków - dworzec absurdu

Postprzez Miro » czwartek, 16 lipca 2015, 21:15

[quote="rzaraz"]Czyli następnego sklepu... :) No może ewnetulanie biurowca. :)
Oczywiście wrzucić ruch z MDA na Okęcie, to byłaby masakra. Ale chciałem pokazać, że da się robić bez tłoku. No ale dworzec musi być priorytetem, a nie budowanie sklepów. Gdyby MDA miał powierzchnię Galerii Krakowskiej, to problem chyba byłby tylko z parkowaniem autobusów. No ale bardziej opłacało się postawić sklep niż dworzec...



Biurowiec był tam zdaje sie nawet w pierwotnej koncepcji na "nowe miasto" którą tworzył Tishman. To że skończyło sie na tym że Tishman sprzedał grunt ECE, pod handel, no cóż... szczerze mówiąc w takim miejscu tez bym postawił cokolwiek tylko nie dworzec autobusowy.


[quote="Matlik"]Tablicy na przeciwko kas juz nie ma.

A druga sprawa - rozdział kursowe jest fatalny. Do Rzeszowa można jechać z dwóch płyt itd. No i np. autobusy wyjezdzajace w Lubomirskiego powinny jednak jechac zawsze z dolnej.


Serio wywalili tą tablice? Jeszcze na początku miesiąca tam była, jeśli tak zrobili to debilizm i tyle.
Rozdziały są moim zdaniem dobre, jedyne co może bym zmienił to wywalił Zawoje z górnej płyty a w jej miejsce Marcela. (jeśli nie ma miejsca dla obu) Pomysł, że wszystko w Lubomirskiego z dołu doprowadziłby do tego, że PB jeździł by z dwóch płyt, a to by było tylko zamieszanie i nic poza tym. Ja tutaj żadnych korzyści nie dostrzegam. Dobrze zrobili że Neobusa przenieśli na góre.
cjk
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1087
Dołączył: piątek, 21 marca 2014, 21:13

Re: MDA Kraków - dworzec absurdu

Postprzez cjk » czwartek, 16 lipca 2015, 23:30

A propos ciasnoty i dużej liczby kursów odjeżdżających z MDA, nie wiem czy nie byłoby sensowne pozostawienie na nim tylko kursów stricte dalekobieżnych, a busiarnię wywalić na obrzeża miasta, powiedzmy zrobić "dworce lokalne zachodni, wschodni" itp. w pobliżu pętli tak by dojedzający do Krk mogli łatwo się przesiąść na komunikację miejską. Ale to tylko takie moje myślenie utopijne, bo oczywiście "niedasie" i nikt na to nie pójdzie - vide dworzec przy Powstańców Wielkopolskich - zbudowany niby dla lokalnych przewoźników, a tymczasem korzysta z niego bodajże tylko MPK, bo busiarnia się wypięła...
rzaraz
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1920
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2014, 17:33

Re: MDA Kraków - dworzec absurdu

Postprzez rzaraz » piątek, 17 lipca 2015, 07:48

Parę dworców, to też jakaś opcja. Można pętle autobusowe do tego przystosować. W W-wie tak zrobiono na Metro Wilanowska. Ale żeby busiarstwo się tam chiało zatryzmywać, to trzeba by zamknąć MDA przed nimi. Wystarczay rąbnąć odpowiednia stawkę za wjazd towarzystka z kursów poniżej 100 km i sami znikną. i pojawią się gdzieś indziej.
Miro
 
Posty: 364
Dołączył: piątek, 22 lipca 2005, 11:28

Re: MDA Kraków - dworzec absurdu

Postprzez Miro » piątek, 17 lipca 2015, 12:08

[quote="cjk"]A propos ciasnoty i dużej liczby kursów odjeżdżających z MDA, nie wiem czy nie byłoby sensowne pozostawienie na nim tylko kursów stricte dalekobieżnych, a busiarnię wywalić na obrzeża miasta, powiedzmy zrobić "dworce lokalne zachodni, wschodni" itp. w pobliżu pętli tak by dojedzający do Krk mogli łatwo się przesiąść na komunikację miejską. Ale to tylko takie moje myślenie utopijne, bo oczywiście "niedasie" i nikt na to nie pójdzie - vide dworzec przy Powstańców Wielkopolskich - zbudowany niby dla lokalnych przewoźników, a tymczasem korzysta z niego bodajże tylko MPK, bo busiarnia się wypięła...


Pierwsza sprawa jest taka, że dworzec przy Powstańców Wielkopolskich pokazał że to nie działa. Druga sprawa jest taka nikt nie zmusi busów do zatrzymywania sie na takich dworcach. Trzecia to taka że nie po to powstał dworzec regionalny w centrum za miliony żeby na tym dworcu nie mogła sie zatrzymywać regionalna komunikacja. (dodatkowo chcą go przecież rozbudowywać) Czwarta sprawa to taka że nie rozumiem dlaczego ludzie którzy zarabiają najmniej i są skazani na dojazd busami spod krakowskich miast i wsi mają dostać kolejną opłate pod postacią biletu na MPK na dojazd z tego końca miasta, jeśli już kogoś obciązać opłatami to tych którzy autami wjeżdzają do centrum, a nie ludzi korzystających z komunikacji publicznej.

[quote="rzaraz"]Ale żeby busiarstwo się tam chiało zatryzmywać, to trzeba by zamknąć MDA przed nimi. Wystarczay rąbnąć odpowiednia stawkę za wjazd towarzystka z kursów poniżej 100 km i sami znikną. i pojawią się gdzieś indziej.


Tak pojawią sie gdzie indziej, konkretnie na byle prywatnym klepisku 100-500metrów obok dworca, po dogadaniu sie z właścicielem owego klepiska i będziemy mieli już drugi Bangladesz w Krakowie, podobny do tego jaki ma miejsce przy Pawiej obecnie.
pajaskolski
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1608
Dołączył: piątek, 13 lipca 2007, 20:56
Lokalizacja: Katowice

Re: MDA Kraków - dworzec absurdu

Postprzez pajaskolski » piątek, 17 lipca 2015, 12:23

Tyle, że kursy do 100 km to całe Zakopane, Szczawnica, Tarnów, Bielsko, Katowice, turystyczny Oświęcim itp... Jakby podstawowe...
Matlik
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1625
Dołączył: poniedziałek, 18 września 2006, 20:48
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: MDA Kraków - dworzec absurdu

Postprzez Matlik » piątek, 17 lipca 2015, 12:47

Moim zdaniem rozkład powinien być następujący - wyjazd w kierunku Lubomirskiego - płyta dolna, w kierunku 29 listopada - płyta górna, w kierunku ATW - płyta dowolna. I tak jest logicznie i uzasadnione przez czasy przejazdu.
Miro
 
Posty: 364
Dołączył: piątek, 22 lipca 2005, 11:28

Re: MDA Kraków - dworzec absurdu

Postprzez Miro » piątek, 17 lipca 2015, 13:17

[quote="Matlik"]I tak jest logicznie i uzasadnione przez czasy przejazdu.


Możesz rozwinąć to zdanie? Moim zdaniem logicznie jest pogrupować odjazdy tak jak obecnie, czyli w danym kierunku z dango miejsca na dworcu, to czy to jest górna czy dolna płyta to przecież jest bez znaczenia. Skoro już obecnie zostało to wszystko pogrupowane, wystarczy Marcela wrzucić na góre i elegancko wszystko ze sobą gra. Autobusy w 29 z góry a w Lubomirskiego w doł, hmm tylko czy to ma jakiś sens? Co za tym przemawia, bo serio nie potrafie ogarnąć.
cjk
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1087
Dołączył: piątek, 21 marca 2014, 21:13

Re: MDA Kraków - dworzec absurdu

Postprzez cjk » piątek, 17 lipca 2015, 13:43

[quote="Miro"] Czwarta sprawa to taka że nie rozumiem dlaczego ludzie którzy zarabiają najmniej i są skazani na dojazd busami spod krakowskich miast i wsi mają dostać kolejną opłate pod postacią biletu na MPK na dojazd z tego końca miasta, jeśli już kogoś obciązać opłatami to tych którzy autami wjeżdzają do centrum, a nie ludzi korzystających z komunikacji publicznej.

Jest/była koncepcja jakiegoś tam biletu aglomeracyjnego, do ktorego możnaby wciągnąć busiarzy, by dojeżdżający mogli na jednym bilecie dojechać busem do Krakowa, a potem przesiąść się do MPK i do pracy/na uczelnię. W ten sposób można zachęcić ludzi do korzystania z komunikacji publicznej, tak by nieco rozładować zakorkowane non stop Aleje i inne wyjazdówki z Krakowa. No ale oczywiście takie coś nie wypali, busiarzom oczywiście na takim układzie nie zależy a i władzom lokalnym też chyba nie bardzo...


Co do rozkładu na MDA, najsensowniej byłoby pogrupować kierunkami, ja na górę bym wrzucił jeszcze Voyagera na liniach tarnowskich, ew. Unibusa z Interem na Katowice, w ten sposób na górze byłyby wszystkie podstawowe destynacje z Krakowa (Zako, Sącz, Tarnów, Katowice) +PB, LE, Neobus. A na dole upchnąć mniej znaczące kierunki.
Miro
 
Posty: 364
Dołączył: piątek, 22 lipca 2005, 11:28

Re: MDA Kraków - dworzec absurdu

Postprzez Miro » piątek, 17 lipca 2015, 13:56

[quote="cjk"]Jest/była koncepcja jakiegoś tam biletu aglomeracyjnego, do ktorego możnaby wciągnąć busiarzy, by dojeżdżający mogli na jednym bilecie dojechać busem do Krakowa, a potem przesiąść się do MPK i do pracy/na uczelnię. W ten sposób można zachęcić ludzi do korzystania z komunikacji publicznej, tak by nieco rozładować zakorkowane non stop Aleje i inne wyjazdówki z Krakowa. No ale oczywiście takie coś nie wypali, busiarzom oczywiście na takim układzie nie zależy a i władzom lokalnym też chyba nie bardzo...


Bilet aglomeracyjny wydaje mi sie że obecnie będzie działal jedynie w przewozach za które odpowiadają władze samorządowe czyli kolej plus kmk, przewozy prywatne czyli busy w to nie wejdą, jedyna opcją moim zdaniem jest zorganizowanie przez samorząd przetargów na dowóz do kolei czy pętli autobusowych i wszystko to zgrac na jednym bilecie, wówczas miałoby to sens i pewnie zachęciło podróznych.


[quote="cjk"]Co do rozkładu na MDA, najsensowniej byłoby pogrupować kierunkami, ja na górę bym wrzucił jeszcze Voyagera na liniach tarnowskich, ew. Unibusa z Interem na Katowice, w ten sposób na górze byłyby wszystkie podstawowe destynacje z Krakowa (Zako, Sącz, Tarnów, Katowice) +PB, LE, Neobus. A na dole upchnąć mniej znaczące kierunki.


Tak by było dobrze tylko moim zdaniem na górze nie ma już miejsca dla Tarnowa i Katowic. Z góry jedyne co jest do wyrzucenia to w zasadzie Zawoja i tak jak już pisałem wrzuciłbym w ich miejsce Marcela żeby odjazdy do Rzeszowa były z jednego miejsca.
Matlik
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1625
Dołączył: poniedziałek, 18 września 2006, 20:48
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: MDA Kraków - dworzec absurdu

Postprzez Matlik » piątek, 17 lipca 2015, 14:04

[quote="Miro"][quote="Matlik"]I tak jest logicznie i uzasadnione przez czasy przejazdu.


Możesz rozwinąć to zdanie? Moim zdaniem logicznie jest pogrupować odjazdy tak jak obecnie, czyli w danym kierunku z dango miejsca na dworcu, to czy to jest górna czy dolna płyta to przecież jest bez znaczenia. Skoro już obecnie zostało to wszystko pogrupowane, wystarczy Marcela wrzucić na góre i elegancko wszystko ze sobą gra. Autobusy w 29 z góry a w Lubomirskiego w doł, hmm tylko czy to ma jakiś sens? Co za tym przemawia, bo serio nie potrafie ogarnąć.

Wyjazd do Ronda Mogilskiego z górnej płyty potrafi trwać do 10 minut, a z dolnej płyty w kierunku 29 Listopada również do 10 minut. Kiedy w drugą stronę jest to do max. 3 minut. Wydaje się to mało ale zawsze jest to kilka minut do przodu.
Miro
 
Posty: 364
Dołączył: piątek, 22 lipca 2005, 11:28

Re: MDA Kraków - dworzec absurdu

Postprzez Miro » piątek, 17 lipca 2015, 14:17

Umówmy sie, takie korki kiedy cała Wita Stwosza stoi nie zdażaja sie bardzo czesto, jesli już to w godzinach 15-16 w jakieś wyjątkowe dni gdy gdzieś miasto sie przyblokuje i potem kolejne ulice jedna po drugiej stają. Między wyjazdem z dolnej a górnej płyty jest 250-300 metrów, moim zdaniem szkoda zachodu i wywracania całego obecnego układu dla tej sprawy.
cjk
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1087
Dołączył: piątek, 21 marca 2014, 21:13

Re: MDA Kraków - dworzec absurdu

Postprzez cjk » piątek, 17 lipca 2015, 16:13

[quote="Miro"]Tak by było dobrze tylko moim zdaniem na górze nie ma już miejsca dla Tarnowa i Katowic. Z góry jedyne co jest do wyrzucenia to w zasadzie Zawoja i tak jak już pisałem wrzuciłbym w ich miejsce Marcela żeby odjazdy do Rzeszowa były z jednego miejsca.

Na tę chwilę, owszem, może być ciężko z dołożeniem na górę Tarnowa i Katowic, ale może po tej planowanej rozbudowie? Zależy ile dołożą stanowisk. Zresztą tak naprawdę Tarnowowi i Katowicom wystarczą 2 stanowiska, bo już teraz wszystkie kursy na tych liniach jeżdżą z jednego miejsca.
rzaraz
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1920
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2014, 17:33

Re: MDA Kraków - dworzec absurdu

Postprzez rzaraz » piątek, 17 lipca 2015, 16:56

[quote="Miro"]

Tak pojawią sie gdzie indziej, konkretnie na byle prywatnym klepisku 100-500metrów obok dworca, po dogadaniu sie z właścicielem owego klepiska i będziemy mieli już drugi Bangladesz w Krakowie, podobny do tego jaki ma miejsce przy Pawiej obecnie.


To wiele gorzej nie będzie, bo obecnie jest na MDA Sajgon. :) A opcje są dwie: albo radykalna rozbudowa, albo ograniczenie przyjęć kursów.
pajaskolski
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1608
Dołączył: piątek, 13 lipca 2007, 20:56
Lokalizacja: Katowice

Re: MDA Kraków - dworzec absurdu

Postprzez pajaskolski » piątek, 17 lipca 2015, 20:35

W.g. mnie ten dworzec ciągle ma możliwości przyjęć, nie o każdej porze, ale jednak. Zakładając wykorzystanie 1 stanowiska przez 4 kursy na godzinę (po 15 minut na kurs), mamy 32 stanowiska (chyba 32), to daje 128 odjazdów na godzinę. To tyle chyba jeszcze nie odjeżdża, chyba, że się mylę...
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz