Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Będzie więcej niskopodłogowych kursów we Wrocławiu

infotram
06.06.2016 09:42
0 Komentarzy

Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) wyraziło zgodę na to, byMPK Wrocław mogło wykorzystywać poza godzinami szczytowymi tramwaje typu Skoda19 T na innych liniach, niż te, do których ten tabor został przypisany.

W praktyce oznacza to, że poza godzinami szczytowymi tramwaje tego typubędą mogły wyjeżdżać regularnie również na inne linie. MPK poinformowało, żeopracowuje właśnie nowe rozkłady jazdy uwzględniające te zmiany. Biorąc poduwagę planowaną korektę przystanków na trasie Pilczyce ? Leśnica, skody będąmogły pojechać między innymi w ten rejon miasta. Do tej pory było toniemożliwe z uwagi na infrastrukturę, ale i na fakt, że tabor zakupiony wramach unijnego projektu ?Zintegrowany System Transportu Szynowego wAglomeracji i we Wrocławiu – Etap I?, zakładał przypisanie tego modelutramwaju wyłącznie do linii 31, 32 i 33. Po pracy na tych liniach taborzgodnie z warunkami projektu musiał zjeżdżać do zajezdni i nie mógł być nastałe wysyłany na inne linie.
– Udało nam się przekonać CUPT, że intensywniejsze wykorzystanie skód 19 Tzakupionych w ramach projektu unijnego nie naruszy trwałości tego projektu, czyli,że ta zmiana nie spowoduje zasadniczej modyfikacji warunków, które zostałyokreślone w aplikacji, a dzięki którym Unia Europejska przyznała środki. Wprzypadku skód takim warunkiem dofinansowania było przypisanie ich dokonkretnych nowych tras ? wyjaśnia Patryk Wild, wiceprezes MPK odpowiedzialny współce za rozwój i inwestycje. – Zobowiązaliśmy się oczywiście, że tramwajetego typu będą nadal wysyłane na te linie, do których w ramach projektu byłyprzypisane, a poza szczytem i w dni wolne dostępną nadwyżkę taboru będziemykierować na pozostałe trasy – dodaj.
Przewoźnik przypomina, że Skody 19 T są klimatyzowane. To oznacza, że w wakacjezwiększy się dostępność kursów świadczonych pojazdami z klimatyzacją. Obecniewe Wrocławiu mamy 45 klimatyzowanych tramwajów.

Dobrą wiadomość MPK ma także dla mieszkańców Sępolna. CUPT zaaprobowałrównież plany wydłużenia trasy linii 33 do samego Sępolna. Po przebudowie pętlina Sępolnie trasa tej linii wydłuży się o 1,35 km, dzięki czemu, zamiast doprzystanku przy Stadionie Olimpijskim, tramwaje linii 33 dojadą do samegoSępolna.


Komentarze