Elektrobusy w Krakowie.

Wasze uwagi na temat taboru KM

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

zbyrus
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1511
Dołączył: wtorek, 24 września 2002, 02:00
Lokalizacja: Krakowa
Avatar użytkownika

Elektrobusy w Krakowie.

Postprzez zbyrus » czwartek, 10 sierpnia 2017, 21:32

Wczoraj pojawiła się w Krakowie pewna ilość (20 sztuk) autobusów elektrycznych marki Solaris. Kursy odbywane elektrobusami od razu zaczęły się spóźniać (przynajmniej niektóre), co spowodowane jest tym, że są to pojazdy wolniejsze, oraz trzeba je podładowywać. Uważam, że najlepszym testerem może być zima, gdyż w okresie mrozów akumulatory zawsze tracą pojemność, więc te autobusy będą miały mniejszy zasięg i będzie konieczność tak częstego podładowywania, że mogą być zakłócenia w kursowaniu. Jak w zimie pojawiła się pewna ilość przegubowych hybrydowych, to także w styczniu się one często psuły (mrozy), podczas gdy autobusy spalinowe w tych samych warunkach nie ulegały większej liczbie awarii, niż np. jesienią, wiosną. A ogrzewanie wnętrza takiego "elektryka"? Nie bardzo wiem, ale chyba jest na ... paliwo, więc zbiornik paliwa też jest potrzebny. Żeby to chociaż były ogniwa wodorowe (to może być przyszłość), ale elektrobusy wyposażone w akumulatory, to absurd. Nie znam dokładnych danych technicznych, ale przed rokiem był w Krakowie testowany chiński autobusy elektryczny BYD. Same akumulatory ważyły w nim aż 3 tony, czyli tyle, co 40 osób dorosłych ( o tyle mniej pasażerów może zabrać). Owszem, silnik elektryczny będzie nieco lżejszy niż spalinowy o tej samej mocy (a spalinowe zwykle się daje silniejsze) i nie trzeba skrzyni biegów (mogą być silniki elektryczne w moście napędowym), ale zysk, wynikający z lżejszego silnika jest niweczony poprzez bardzo ciężkie akumulatory (ważące ponad 10-krotnie więcej niż zbiornik z paliwem w konwencjonalnym autobusie).
Scania i MAN podstawą komunikacji miejskiej!
cron