MZK Kutno

Wasze uwagi na temat taboru KM

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

maro79
 
Posty: 129
Dołączył: środa, 9 października 2002, 02:00
Lokalizacja: Poznań

MZK Kutno

Postprzez maro79 » czwartek, 1 czerwca 2006, 09:30

MZK Kutno sprzedaje drogą przetargu autobus AUTOSAN H9-35.
dab
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1236
Dołączył: niedziela, 26 lutego 2006, 17:12
Lokalizacja: Żywiec
Avatar użytkownika

Postprzez dab » czwartek, 1 czerwca 2006, 13:35

Klasyk.MZK Żywiec się kiedyś na takich opierało w całości.Autobus nie do zajechania,odporny na dziury i przeciążenia.A tak z ciekawości to który rocznik,jaki przebieg i za ile?
maro79
 
Posty: 129
Dołączył: środa, 9 października 2002, 02:00
Lokalizacja: Poznań

Postprzez maro79 » czwartek, 1 czerwca 2006, 15:43

[quote="dab"]Klasyk.MZK Żywiec się kiedyś na takich opierało w całości.Autobus nie do zajechania,odporny na dziury i przeciążenia.A tak z ciekawości to który rocznik,jaki przebieg i za ile?

Jest do sprzedaży w "gratce". Rocznik 1986, cena 9.000,oozł W.g. mnie za ten rocznik, cena powinna być niższa o 75%. Ja w 2004r kupiłem autosana H-9/35 rocznik 1991 za 3.500,oo przejeździł 150tys kilometrów bez żadnych napraw nie licvząc okładzin hamulcowych, wysprzęgnika, końcówek drążków. Obecnie robimy remont nadwozia. Jak zobaczycie foty, to Wam oczy zbieleją.
Jutro kupuję też autosana H-9/35 co do którego mam pewność, że też przez dwa lata nic nie będziemy robić przy nim.
POZDRAWIAM
dab
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1236
Dołączył: niedziela, 26 lutego 2006, 17:12
Lokalizacja: Żywiec
Avatar użytkownika

Postprzez dab » piątek, 2 czerwca 2006, 11:02

To faktycznie cena z kosmosu,jak 86r.to będzie miał przejechane ponad milion.MZK Żywiec sprzedaje na przetargu dwa migi w niezłym stanie po 8500 zł.Oba z 88r.ale na razie chętnych chyba nie ma bo już jest po pierwszym przetargu,a oba stoją.Poślij zdjęcia tych Autosanów.
Paweł Adamus
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 934
Dołączył: piątek, 27 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Avatar użytkownika

Postprzez Paweł Adamus » piątek, 2 czerwca 2006, 20:53

[quote="dab"]To faktycznie cena z kosmosu,jak 86r.to będzie miał przejechane ponad milion.MZK Żywiec sprzedaje na przetargu dwa migi w niezłym stanie po 8500 zł.Oba z 88r.ale na razie chętnych chyba nie ma bo już jest po pierwszym przetargu,a oba stoją.Poślij zdjęcia tych Autosanów.

Mały OT: 339 i 342 jeszcze wyjeżdżają, czy zostały odstawione?
[url=http://www.szukajasi.bee.pl/][img]http://www.adam.dudzik.org.pl/banner.gif[/img][/url]
dab
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1236
Dołączył: niedziela, 26 lutego 2006, 17:12
Lokalizacja: Żywiec
Avatar użytkownika

Postprzez dab » sobota, 3 czerwca 2006, 10:38

Oba są już odstawione,od ponad tygodnia od kiedy wyjechały nowe Solarisy
poha.inc
<i>BusForum</i>
 
Posty: 612
Dołączył: niedziela, 3 sierpnia 2003, 02:00
Lokalizacja: W-ch
Avatar użytkownika

Postprzez poha.inc » niedziela, 4 czerwca 2006, 15:00

[quote="dab"]Oba są już odstawione,od ponad tygodnia od kiedy wyjechały nowe Solarisy


Czekamy na nie w Świdnicy i Walbrzychu.
[url=http://groups.google.pl/group/pl.misc.transport.miejski/msg/133ecae8a49ca99f?dmode=source]http://transport.asi.pwr.wroc.pl/[/url]
Radosław Bąk
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1001
Dołączył: sobota, 3 stycznia 2004, 17:07
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Radosław Bąk » poniedziałek, 5 czerwca 2006, 10:58

A Jaroszowa się nie skusi na więcej? :(
poha.inc
<i>BusForum</i>
 
Posty: 612
Dołączył: niedziela, 3 sierpnia 2003, 02:00
Lokalizacja: W-ch
Avatar użytkownika

Postprzez poha.inc » poniedziałek, 5 czerwca 2006, 13:30

[quote="Radosław Bąk"]A Jaroszowa się nie skusi na więcej? :(


A to czy Henio je kupi to zależy czy uda mu się podgryźć MPK Świdnica w przewozach szkolnych itp...

PS. Moderatora się uprasza o nie wycinanie postów :D
[url=http://groups.google.pl/group/pl.misc.transport.miejski/msg/133ecae8a49ca99f?dmode=source]http://transport.asi.pwr.wroc.pl/[/url]
TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2227
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Postprzez TFZ » poniedziałek, 5 czerwca 2006, 14:26

[quote="poha.inc"]PS. Moderatora się uprasza o nie wycinanie postów


1. Jestem od wycinania :P
2. Uprasza się o nadawanie sensu wypowiedzim.
3. A także o nienaruszanie reguł języka.
http://slowniki.pwn.pl/zasady/629514_1.html

Tadeusz F. Zieliński
Moderator BusForum
Tadeusz Franciszek Zieliński***t.zielinski[małpa]transinfo.pl
Jelcz PR110E #821
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1695
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » wtorek, 6 czerwca 2006, 15:03

Jaroszowa kupuje tylko nowoczesne autobusy typu jelcz M11 ;).
Paweł Adamus
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 934
Dołączył: piątek, 27 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Avatar użytkownika

Postprzez Paweł Adamus » wtorek, 6 czerwca 2006, 15:22

To już ostatnia dwa migi, wiec może podzielą się nimi :D Ale Henio powinien mieć pierwszeństwo bo czyścił Żywiec już z Berlietów ;)
[url=http://www.szukajasi.bee.pl/][img]http://www.adam.dudzik.org.pl/banner.gif[/img][/url]
mistral
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 895
Dołączył: wtorek, 30 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mistral » czwartek, 8 czerwca 2006, 12:15

Do POHA.INC
Kolego!
Co to znaczy: "świniowozy" czy pasażerowie tego pojazdu, to zgodnie z twoim określeniem "świnie"?
Nie jest wstydem wozić pasażerów nawet w XXI wieku autobusem na resorach. W innych krajach jest jeszcze gorzej. Przy okazji wyjazdów polskich kierowców za granicę wiem coś o tym. Znajomy został w Londynie kierowcą, jeździ autobusem gorszym niz poznańskie MPK odsyła właśnie na złomowisko. Nie lepiej jest w innych krajach.
Rzeczywiście, każdy przewoźnik chciałby eksploatować autobusy nowoczesne, pachnące jeszcze fabryką. Takimi samymi autobusami chcieliby podróżować pasażerowie.
Rzeczywistość jest jednak inna: BIEDA. To ona powoduje, że autobusy AUTOSAN nie znikną szybko z polskiego krajobrazu. Docierają one do małych miejscowości często zapomnianych, stanowiąc mozliwość dojazdu do szkół czy do pracy ich mieszkańców. Mieszkańcy wsi, gdzie kiedyś były PGRy zostali zostawieni samymi sobie ze swoimi problemami. Pracując w PGR mieli pracę na miejscu, bezpłatne mieszkania itd. Obecnie to wszystko upadło, płacą za mieszkania tak samo wysoko jak w mieście, a do tego muszą dojeżdżać do pracy i do szkół. To właśnie autobusy o konstrukcji ramowej i na resorach nadają się do jazdy po drogach łączących te małe miejscowości z większymi ośrodkami.
Podstawową zasadą komunikacji zbiorowej jest niezawodność, wszystkie inne cechy to kolejność dalsza.
Zacytuję tu fragment wypowiedzi forumowicza MIGa:
"Swoją drogą - są to poczciwe autobusy. Odbyłem takim rok temu podróż sentymentalną. Pamiętajmy - dla jednego przewoźnika idealnym będzie autobus przegubowy z niską podłogą i klimatyzacją. Lecz dla innego - pojazd zwrotny o ramowej konstrukcji, z resorowym zawieszeniem. I nie chodzi tu jedynie o cenę. Ważna jest też odporność na polskie drogi oraz koszty eksploatacji. "Ideał ma różne oblicza"..."Mieszkasz we Wałbrzychu, zobacz wokół siebie. Co to są "biedaszyby", dlaczego głównym zajęciem ludzi bez pracy jest zbieranie złomu. I to wcale nie są menele. Jeżeli autobus dla biedniejszej części społeczeństwa, to "świniobus" to jak nazwiemy tych z bieda-szybów itd.
Każda firma transportowa poradziłaby sobie z eksploatacją nowoczesnych autobusów, ale ich nie ma. Powód ten sam: BIEDA.
W miastach, które posiadają wysokie dochody stan taboru jest na dobrym poziomie, a w rejonach biednych tak samo kiepskch. Inna też jest sytuacja przedsiębiorstw przewozowych obsługujących miasta a inna przewoźników międzymiastowych. W mieście wystarczy wygrać przetarg i wpływy do kasy są pewne, ci drudzy takiej pewności nie mają.
Słowo bieda pisałem tutaj duzymi literami, bo bieda jest duża.
POZDROWIENIA z POZNANIA
poha.inc
<i>BusForum</i>
 
Posty: 612
Dołączył: niedziela, 3 sierpnia 2003, 02:00
Lokalizacja: W-ch
Avatar użytkownika

Postprzez poha.inc » czwartek, 8 czerwca 2006, 13:07

[quote="mistral"]Do POHA.INC
Kolego!
Co to znaczy: "świniowozy" czy pasażerowie tego pojazdu, to zgodnie z twoim określeniem "świnie"?


Jakbyś nei wiedział to jest potoczna nazwa wszelkich pojazdów typu Autosan, stare Jelcze czy Ikarusy. W/w pojazdy zasłużyły sobie na to określenie spartańskim wykończeniem wnętrza, niskim komfortem jazdy i przestarzałą konstrukcją.

[quote]
Nie jest wstydem wozić pasażerów nawet w XXI wieku autobusem na resorach. W innych krajach jest jeszcze gorzej.


Proponuje porównać się do Azerbejdżanu - na pewno samopoczucie się nam poprawi.

[quote]Przy okazji wyjazdów polskich kierowców za granicę wiem coś o tym. Znajomy został w Londynie kierowcą, jeździ autobusem gorszym niz poznańskie MPK odsyła właśnie na złomowisko.


Czy od takiego porównania w Autosanie H9-35 przestanie trząść, siedzenia staną sie wygodniejsze a silnik będzie zapewniał należytą prędkość podróżowania?

[quote] Nie lepiej jest w innych krajach.
Rzeczywiście, każdy przewoźnik chciałby eksploatować autobusy nowoczesne, pachnące jeszcze fabryką. Takimi samymi autobusami chcieliby podróżować pasażerowie.
Rzeczywistość jest jednak inna: BIEDA. To ona powoduje, że autobusy AUTOSAN nie znikną szybko z polskiego krajobrazu.

I czym tu się chwalić? Że eksploatujemy pojazdy z techniką rodem z lat sześćdziesiątych?

[quote] Docierają one do małych miejscowości często zapomnianych, stanowiąc mozliwość dojazdu do szkół czy do pracy ich mieszkańców. Mieszkańcy wsi, gdzie kiedyś były PGRy zostali zostawieni samymi sobie ze swoimi problemami. Pracując w PGR mieli pracę na miejscu, bezpłatne mieszkania itd. Obecnie to wszystko upadło, płacą za mieszkania tak samo wysoko jak w mieście, a do tego muszą dojeżdżać do pracy i do szkół. To właśnie autobusy o konstrukcji ramowej i na resorach nadają się do jazdy po drogach łączących te małe miejscowości z większymi ośrodkami.
Podstawową zasadą komunikacji zbiorowej jest niezawodność, wszystkie inne cechy to kolejność dalsza.


O takiej cesze jak wygoda to zapomniałeś?

[quote]
Zacytuję tu fragment wypowiedzi forumowicza MIGa:
"Swoją drogą - są to poczciwe autobusy. Odbyłem takim rok temu podróż sentymentalną. Pamiętajmy - dla jednego przewoźnika idealnym będzie autobus przegubowy z niską podłogą i klimatyzacją. Lecz dla innego - pojazd zwrotny o ramowej konstrukcji, z resorowym zawieszeniem. I nie chodzi tu jedynie o cenę. Ważna jest też odporność na polskie drogi oraz koszty eksploatacji. "Ideał ma różne oblicza"..."Mieszkasz we Wałbrzychu, zobacz wokół siebie. Co to są "biedaszyby", dlaczego głównym zajęciem ludzi bez pracy jest zbieranie złomu. I to wcale nie są menele. Jeżeli autobus dla biedniejszej części społeczeństwa, to "świniobus" to jak nazwiemy tych z bieda-szybów itd.

Biedaszyby znikają z krajobrazu - ludzie którzy tam pracowali uciekli do WB - zostaly tylko małoobrotne żule. Znajdź kogoś do pracy w Wałbrzychu z kwalifikacjami to albo pijak albo jakiś nieodpowiedzialny, za to ludzi z kwalifikacjami "na prezesa" jest multum.

[quote]
Każda firma transportowa poradziłaby sobie z eksploatacją nowoczesnych autobusów, ale ich nie ma. Powód ten sam: BIEDA.
W miastach, które posiadają wysokie dochody stan taboru jest na dobrym poziomie, a w rejonach biednych tak samo kiepskch. Inna też jest sytuacja przedsiębiorstw przewozowych obsługujących miasta a inna przewoźników międzymiastowych. W mieście wystarczy wygrać przetarg i wpływy do kasy są pewne, ci drudzy takiej pewności nie mają.
Słowo bieda pisałem tutaj duzymi literami, bo bieda jest duża.
POZDROWIENIA z POZNANIA

Nawet wylewając tysiące linijek na busforum Autosan H9-35 lepszy nie będzie.
Posiadając taki pojazd należy się wstydzić a nie się nim chwalić. Nawet Jelcz PR110 oferuje o wiele wyższy standard podróżowania przy niewiele wyższych kosztach. Nie mówię tu nawet o konstrukcjach typu MAN SL202 czy Mercedes O303 i O305 albo O405 bo to jest niebo a ziemia przy naszych świniowozach.

Poza Polską w centralnej europie w żadnym kraju nie spotyka się tyle świniowozów o możliwościach autosana H9-35. Przykłady:
- Czechy + Słowacja - podstawowy autobus to Karosa C734 - i oni jakoś bogatsi od nas nie są.
- Węgry - Ikarus 260 - j.w.
- d. Jugosławia - Sanos S415, Ikarbus IK103 lub IK110.
- Rumunia - Roman Diesel (siakiś podobny do H10-11)
- Bułgaria - Czawdar 11M4 (licencja Setry S130)

Wszystkie w/w pojazdy biją na głowę Autosan z serii H9. Później nie dziwota że ludzie wolą jeździć transitami czy sprinterami.

Ja rozumiem że jest bieda ale chwalenie się jaki to H9-35 jest fajny i w ogóle to jest nieporozumienie.
[url=http://groups.google.pl/group/pl.misc.transport.miejski/msg/133ecae8a49ca99f?dmode=source]http://transport.asi.pwr.wroc.pl/[/url]
mistral
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 895
Dołączył: wtorek, 30 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mistral » czwartek, 8 czerwca 2006, 13:44

[quote="poha.inc"]
Wszystkie w/w pojazdy biją na głowę Autosan z serii H9. Później nie dziwota że ludzie wolą jeździć transitami czy sprinterami.

Ja rozumiem że jest bieda ale chwalenie się jaki to H9-35 jest fajny i w ogóle to jest nieporozumienie.

Nie próbowałem udowodnić tutaj wyższości AUTOSANA H-9 nad jakimś innym autobusem. To jest konstrukcja z końca lat 60-ych ubiegłego wieku. Pierwszy raz z H-9 zetknąłem się w 1976 roku; byłem kierowcą w jednym z biur podróży. Chciałem tylko przedstawić powód dla którego AUTOSANY H-9 nie znikną z naszego krajobrazu tak prędko. Są one proste w swojej konstrukcji a tym samym tanie w eksploatacji. Nie ma tam komfortu ani dla pasażerów, ani dla kierowców, ale górują one nad innymi autobusami swoją niezawodnością. To, że mają resory a nie poduszki nośne, to też wpływa na plus na ich niezawodność - odpada cała instalacja powietrzna związana z poziomowaniem. Jak są resory dobrze zrobione i amortyzatory w dobrym stanie, to autobus ten niesie prawie tak samo jak na poduszkach.
Nie próbuję tu wykazać wyższości AUTOSANA H-9 nad innym autobusem, tak jak nie mozna wykazać wyższości Świat Bozego Narodzenia nad Świętami Wielkiejnocy.
Będę się cieszył jeśli zostanę zrozumiany.
Następna strona
Odpowiedz