SOLARIS urbino 15, 12, 18

Wasze uwagi na temat taboru KM

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3493
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Re: SOLARIS urbino 15, 12, 18

Postprzez Locutus » czwartek, 18 lipca 2013, 10:34

Wszystko to racja, Zbyrus, mam tylko jedno zastrzeżenie ? rodzaj siedzeń, ich twardość, jak i ich układ w autobusie to efekt tego, co zażyczył sobie klient, a nie złej woli producenta.

Pozdrawiam!
LOKI
[url=http://www.pkk.info.pl][color=blue]Platforma Komunikacyjna Krakowa[/color][/url] - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
kpc21
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1057
Dołączył: czwartek, 14 kwietnia 2011, 23:37

Re: SOLARIS urbino 15, 12, 18

Postprzez kpc21 » poniedziałek, 29 lipca 2013, 17:11

[quote="zbyrus"]W ogóle to siedzenia w Solarisach są dosyć twarde ("tramwajowe").

Ostatnio miałem okazję przejechać się jednym z krakowskich Solarisów (wyglądał na starego) i faktycznie miał strasznie twarde siedzenia. Ale w Łodzi już tak nie jest. Siedzenia o twardości podobnej do tych w krakowskich Solarisach mają w Łodzi Volva, natomiast siedzenia w Solarisach są stosunkowo miękkie. I tak nie ma porównania z gąbkami obitymi skajem z Ikarusów (szkoda że już ich nie stosują), ale jest dużo lepiej niż w Volvach czy też w Solarisach z Krakowa.
zbyrus
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1523
Dołączył: wtorek, 24 września 2002, 02:00
Lokalizacja: Krakowa
Avatar użytkownika

Re: SOLARIS urbino 15, 12, 18

Postprzez zbyrus » wtorek, 30 lipca 2013, 09:33

Tak samo w Solarisach 12-metrowych (ostatnia dostawa w Krakowie) klimatyzacja działa zdecydowanie gorzej niż w pojedynczych Mercedesach Citaro. O ile w Mercedesach przy wczorajszym upale klima zapewniała przyzwoite warunki jazdy w prawie całym pojeździe, o tyle w Solarisach jej działanie odczuwa się jedynie z przodu pojazdu - okolice kabiny kierowcy i jakieś 2 rzędy siedzeń za kabiną. W środku pojazdu i z tyłu jest tak, jakby klimatyzacji nie było. Widać, że jest zła dystrybucja schłodzonego powietrza.
Scania i MAN podstawą komunikacji miejskiej!
kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 937
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: SOLARIS urbino 15, 12, 18

Postprzez kulikowski » wtorek, 24 września 2013, 02:04

w Warszawie też zdarzają się podobne sytuacje, które są skutkiem uruchamiania klimatyzacji w trybie oszczędnym (przycisk ECON).
NIE dla ACTA!
zbyrus
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1523
Dołączył: wtorek, 24 września 2002, 02:00
Lokalizacja: Krakowa
Avatar użytkownika

Re: SOLARIS urbino 15, 12, 18

Postprzez zbyrus » wtorek, 24 września 2013, 17:47

[quote="kulikowski"]w Warszawie też zdarzają się podobne sytuacje, które są skutkiem uruchamiania klimatyzacji w trybie oszczędnym (przycisk ECON).

Tryb oszczędny - jesli taki jest - mógłby być stosowany przy temp. zewnętrznej np. +25 stopni (góra +26), ale nie np. +34!!! O ile wiem, Warszawa miała zakupić nawet autobusy z klimatyzacją tzw. śródziemnomorską, a więc o mocy zapewniającej chłodzenie w okresie wyjątkowo upalnego lata (ale chyba nie dotyczyło to Solarisów).
Scania i MAN podstawą komunikacji miejskiej!
kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 937
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: SOLARIS urbino 15, 12, 18

Postprzez kulikowski » środa, 24 września 2014, 22:40

tak, mamy w Warszawie autobusy z klimatyzacją śródziemnomorską (nowsze Solarisy i MANy od 2008, Solbusy i Conecta G, ale do włączenia klimatyzacji kierowcy muszą dostać zgodę dyrekcji via dyspozytor (pieczątka).

a tymczasem w Krakowie:

Solaris Urbino 18 MetroStyle

nówki w Krakowie:
[url]http://www.1435.pl/wp-content/uploads/2014/09/Kopia_DSC_9988.jpg[/url]
[url]http://www.mpk.krakow.pl/Data/Thumbs/nklimontowska/MTAyNHg3Njg,2014-09-06-16-40-11-0441.jpg[/url]
[url]http://lovekrakow.pl/images/tmp/811410438835_MPK_NOWE_AUTOBUSY_016_KALI_822_547.jpg[/url]
[url]http://galeria.solaris-club.com/data/media/22/Kopia_DSC_9982.JPG[/url]


źródła: 1435.pl
Mpk.krakow.pl
Lovekrakow.pl
Galeria.solaris-club.com
NIE dla ACTA!
Lubel
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1269
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: SOLARIS urbino 15, 12, 18

Postprzez Lubel » piątek, 26 września 2014, 07:16

MetroStyle w Polsce ciekawie się zapowiada. Jesteśmy trzecim krajem eksploatacji tych pojazdów :D Ponoć kierowcy mają dobrą widoczność z tych pojazdów. Może ktoś to zdementować lub podtrzymać?
Rafaello
 
Posty: 464
Dołączył: niedziela, 6 sierpnia 2006, 19:30
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Avatar użytkownika

Re: SOLARIS urbino 15, 12, 18

Postprzez Rafaello » piątek, 23 stycznia 2015, 18:59

Witam. Mam pytanie do znawców Solarisów, a także do użytkowników forum z Warszawy. Jechałem dziś SU 15 z MZA Warszawa o numerze taborowym 8613 ( http://www.phototrans.eu/14,709260,0,So ... _8613.html ) i odniosłem nieodparte wrażenie, że on ma silnik od Neoplana 4020. Czy możliwe, że mechanicy z MZA przełożyli mu taki silnik? Czy SU 15 z początku produkcji miały identyczne silniki (wszak Neoplan to jego protoplasta).
Autosan H9-21>>>Autosan H10-10>>>Mercedes Sunsundequi Stylo>>>Volvo Irizar Century>>>Irisbus Crossway
Lubel
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1269
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: SOLARIS urbino 15, 12, 18

Postprzez Lubel » sobota, 24 stycznia 2015, 11:49

Cytryn i Gumiak do wszystkiego zdolni :D

Ale silnika od Neoplana on nie ma, Neosie miały inne brzmienie.
zbyrus
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1523
Dołączył: wtorek, 24 września 2002, 02:00
Lokalizacja: Krakowa
Avatar użytkownika

Re: SOLARIS urbino 15, 12, 18

Postprzez zbyrus » sobota, 24 stycznia 2015, 15:46

Jeszcze na temat Solarisów -dot. zakupionych przez Kraków.
Pojedyncze (12-metrowe) zakupione wiosną 2014 r. W stosunku do poprzedniej serii można zauważyć wyraźnie cichszą pracę silnika (zakupione rok wcześniej są dosyć głośne). Powodem tego jest zarówno inny silnik, jak i zmiana przełożenia tylnego mostu (nie wiem na jaki, ale chyba na 5,74) i takie przeprogramowanie skrzyni, że silnik stale pracuje na niskich obrotach. Niestety jest nieco większa szafa (istotna wada), ale w zamian na przednim lewym nadkolu zamiast siedzenia "półtoraka" dali podwójne (szkoda, że na przednim prawym też nie dali podwójnych). Ogrzewanie - nie dało się stwierdzić, gdyż od wiosny 2014 nie było jakichś siarczystych mrozów (pojedyncze mroźne dni pod koniec grudnia 2014 oraz dzień 6 i 7 stycznia, ale mróz niezbyt duży). Klimatyzacja - nienajlepsza. Nie wiem, czy kierowcy włączają ją w trybie ekonomicznym (o ile jest taki tryb), gdyż można zauważyć to, że chłodzenie jest skuteczne tylko bezpośrednio za kabiną kierowcy (siedzenia na nadkolach lub tuż za nadkolami). W środkowej i tylnej części wozu w najgorętszych dniach czerwca, lipca a nieraz i sierpnia odczuwa się niewystarczającą wydajność klimy. Na razie nie zdążyła się zepsuć (w pojazdach z poprzedniej dostawy nieraz się psuła). Mogłaby być wydajniejsza (jak w Mercedesach).
Solarisy przegubowe serii Metrobus "z nosem". Obecność "nosa" przy tej samej długości pojazdu (18 metrów) powoduje ubytek liczby miejsc siedzących i w ogóle ubytek miejsca (gdyby długość całkowita wynosiła 18,75 m., to "nos" by nie zabierał miejsca). Niestety w tej serii nie dali już tych przełożeń mostu, jakie są w autobusach pojedynczych z wiosny 2014 r. i autobus już nie jest tak szybki i cichy jak w wersji pojedynczej. Także przednia tablica kierunkowa jest o wiele mniejsza niż w autobusach bez "nosa", przez co litery są wielokrotnie mniejsze i mniej czytelne z daleka. lepiej byłoby, gdyby kupiono je w wersji bez "nosa" oraz z takim mostem napędowym, jaki jest w 12-metrowych dostarczonych do Krakowa wiosną 2014 r.
Scania i MAN podstawą komunikacji miejskiej!
Lubel
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1269
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: SOLARIS urbino 15, 12, 18

Postprzez Lubel » sobota, 24 stycznia 2015, 16:03

Z roku na rok SU są coraz cichsze. Przykładem SU IV który jest bardzo cichy, dla ciekawskich codziennie rano wyjeżdża około godziny 07:00 spod fabryki i o 8.00 wraca.
Rafaello
 
Posty: 464
Dołączył: niedziela, 6 sierpnia 2006, 19:30
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Avatar użytkownika

Re: SOLARIS urbino 15, 12, 18

Postprzez Rafaello » niedziela, 25 stycznia 2015, 15:17

[quote="Lubel"]Cytryn i Gumiak do wszystkiego zdolni :D

Ale silnika od Neoplana on nie ma, Neosie miały inne brzmienie.

No właśnie chodzi o to, że to brzmienie było identyczne jak w Neoplanie, jeździłem dużo jako pasażer i jednym i drugim rodzajem autobusu i właśnie dlatego ostatnio gdy wsiadłem do 8613 to zapaliła mi się czerwona lampka, że coś on brzmi inaczej.
Autosan H9-21>>>Autosan H10-10>>>Mercedes Sunsundequi Stylo>>>Volvo Irizar Century>>>Irisbus Crossway
Lubel
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1269
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: SOLARIS urbino 15, 12, 18

Postprzez Lubel » poniedziałek, 26 stycznia 2015, 18:42

Możliwe że trafił ci się SU15 z fabrycznym silnikiem MAN D 0826 LOH 18 który też był sotoswany w Neosiach 15 metrowych.
Poprzednia strona
Odpowiedz