Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przetarg na modernizację 20 wagonów unieważniony

inforail
17.05.2016 07:41
0 Komentarzy

PKP Intercity unieważniłyprzetarg na wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na 5- tym poziomieutrzymania 20 wagonów osobowych.

Zainteresowanie wykonaniem tych pracy wykazały dwie firmy.To: PESA i H. Cegielski ? FPS. Tylko druga z nich złożyła ofertę ważną ipodlegającą rozpatrzeniu. Cena zaproponowana przez poznańskiego producentaokazała się jednak zbyt wygórowana. Cegielski za wykonanie prac chciał bowiem86099974,40 zł, podczas gdy przewoźnik przeznaczył na ten cel 61500000,00zł. Oferta przekroczyła budżet o 24599975,40 zł. Stąd teżprzewoźnik podjął decyzję o unieważnieniu postępowania.

Przypomnijmy, że zamówienie dotyczyło 20 wagonów osobowych typu 141A.

Przygotowaniedo i modernizacja wagonu osobowego miała obejmować:

1.demontaż wszystkich maszyn, urządzeń, podzespołów, zespołów i elementów,

2.oczyszczenie z brudu, smaru, usunięcie starych powłok malarskich i korozji,

3.weryfikację elementów, podzespołów i zespołów,

4.naprawę ostoi, szkieletu pudła, podłogi metalowej i poszycia pudła i dachu,

5.wykonanie prac modernizacyjnych szkieletu i poszycia pudła,

6.zabezpieczenie antykorozyjne i wygłuszenie,

7.wykonanie malatury zewnętrznej chemoutwardzalnej,

8.wykonanie izolacji cieplnej i akustycznej o wysokiej skuteczności,

9.montaż nowej podłogi, ścian i ścianek zgodnie z zakresem modernizacji,

10.naprawę względnie wymianę elementów, podzespołów i zespołów nie spełniającychkryteriów określonych w warunkach technicznych odbioru, dokumentacji techniczno- ruchowej, normach (EN, PN, ZN , TSI), instrukcjach i przepisach,

11.montaż nowych elementów i części zgodnie z zakresem modernizacji,

12.montaż poszczególnych instalacji,

13.kontrolę jakości prac wykonanych w zakładzie naprawiającego wagon,

14.próby stanowiskowe,

15.próbną jazdę po wykonanej naprawie,

16.wykonanie koniecznych prób , badań i uzyskanie zezwolenia na dopuszczenie doeksploatacji tupu pojazdu kolejowego.

Modernizacjawagonów miała objąć m.in.: montaż nowych foteli, nowych, modułowych kabin WC,montaż nowych drzwi czołowych, zabudowę nowych okien, montaż elektronicznegolicznika kilometrów, nowej instalacji rozgłoszeniowej, półek wraz z lampkami doczytania, nowych śmietniczek, gniazd 230V, rolet nocnych, nowych tablicświetlnych, kierunkowych, klimatyzacji, oświetlenia LED, urządzeń wspomaganiasygnału telefonii komórkowej czy wreszcie system diagnostyki pokładowej. Miałobyć też Wi-Fi.


Komentarze