Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jaki dworzec w Olsztynku? PKP słuchają mieszkańców

inforail
10.02.2017 16:10
0 Komentarzy

8 lutego 2017 r.odbyły się warsztaty kreatywne dot. planów modernizacyjnych dworca w Olsztynku.Na spotkaniu w Urzędzie Miasta obecnych było około 30 osób. Każdy miałmożliwość przedstawienia swoich oczekiwań, potrzeb i pomysłów dotyczącychplanowanego projektu.

Podzieleni na 5-6-osobowe grupy, uczestnicy otrzymaliszczegółowe zasady udziału i dowiedzieli się, jaki jest zakres inwestycji,czyli na które elementy infrastruktury będą mieli wpływ. Następnie, wzięli oniudział w badaniu preferencji związanych z oceną użyteczności dworca.

Po przeprowadzeniu badania rozpoczęła się praca moderowana wzespołach roboczych, w których uczestnicy zaproponowali oczekiwania w zakresiekoncepcji funkcjonalno-użytkowej olsztyneckiego dworca. Poza typowymielementami funkcjonalnymi, takimi jak poczekalnia, rozkład jazdy, informacjadworcowa, wszyscy prawie jednomyślnie wypowiedzieli się, że zamiast kas lepszymrozwiązaniem według ich opinii będzie zastosowanie biletomatów lubwideo-biletomatów. Ponadto w koncepcjach zagospodarowaniafunkcjonalno-użytkowego przeważały propozycje związane z upowszechnianiemkultury, mogące służyć mieszkańcom i podróżnym, informacja turystyczna,niewielkie obiekty gastronomiczne i przestrzenie dla animacji społecznych,realizowanych przez samorząd i/lub organizacje pozarządowe. Wśród propozycjiuczestników dominowała koncepcja współdzielenia olsztyneckiego dworca pomiędzyfunkcje obsługi podróżnych oraz te związane z upowszechnianiem i udostępnianiemkultury, a także promocją zdrowego trybu życia (np. fitness).

Zwrócono uwagę także na potrzebę zagospodarowaniaprzestrzeni wokół dworca. Uczestnicy oczekują więcej terenów zielonych orazrozważenia powrotu do historycznego zadaszenia pomiędzy budynkami dawnych toaleta głównym budynkiem dworca. Zaproponowano także rozwiązania dla obsługirowerzystów i kierowców kontynuujących podróż pociągiem.

W warsztatach wzięli udział przedstawiciele różnychśrodowisk zaangażowanych w życie miasta: społecznicy, przedstawiciele organizacjipozarządowych i administracji samorządowej, animatorzy kultury, przedsiębiorcy.W spotkaniu aktywnie uczestniczył także Artur Wrochna, Burmistrz Olsztynka. Wrozmowach zaangażowani byli również przedstawiciele PKP S.A. oraz projektanta.Na zakończenie każda grupa przedstawiła efekty swojej pracy, a pozostali mieliza zadanie ocenić i wybrać najlepszy pomysł, bez możliwości oddawania głosu napropozycje zgłoszone przez własny zespół.

Uczestnicy warsztatów będą mieli dostęp do specjalnej grupyna portalu społecznościowym, gdzie uzyskają bieżące informacje o postępach wprojekcie, będą mogli zadawać pytania oraz przesyłać swoje spostrzeżenia iuwagi.

– Realizując inwestycje dworcowe bardzo dużo uwagi zwracamyna kwestie związane z ochroną środowiska i bezpieczeństwem. Projektując budynkisięgamy po nowoczesne i oszczędne rozwiązania, zarówno w zakresie wykorzystaniaenergii elektrycznej, wody, jak i dostawy ciepła. Dzięki temu nasze obiekty sąnie tylko bardziej przyjazne środowisku, ale i tańsze w utrzymaniu. ? podkreślaMarek Michalski, Członek Zarządu PKP S.A. ? Natomiast odpowiedni poziombezpieczeństwa zapewnia nowoczesny monitoring, a stosowane rozwiązaniaarchitektoniczne uwzględniają potrzeby wszystkich grup pasażerów, również osóbo ograniczonej mobilności.

Na początku stycznia PKP S.A. wybrała konsorcjum firm, któreopracuje dokumentację projektową, przedprojektową i okołoprojektową dlainwestycji dworcowej w Olsztynku: TPF Sp. z o.o. oraz Decorum Architekci Sp. zo.o. Wartość umowy to nieco ponad 630 tys. zł brutto.

Głównym celem realizowanych przez PKP S.A. inwestycji jestjak najlepsze dostosowanie dworców do potrzeb pasażera i zapewnienienajwyższych standardów obsługi. Kompleksowa przebudowa obiektów oznaczagruntowną modernizację wnętrza i elewacji budynków, uporządkowanie terenówprzyległych oraz dostosowanie dworców do potrzeb osób o ograniczonej mobilnościi osób niepełnosprawnych.

Kolejne warsztaty w Szczytnie i Białymstoku są planowane naprzełom lutego i marca 2017 r.


Komentarze