Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zaboklicki: Oddaliśmy Darta wbrew hejtom i konkurencji organizującej medialne polowanie

inforail
03.12.2015 10:06
0 Komentarzy

?Wbrew pospolitym hejterom i konkurencji organizującejmedialne polowanie na naszą firmę, oddaliśmy Przewoźnikowi przebadany iskrupulatnie skontrolowany pierwszy skład PesaDART, a w ślad za nim będziemy przekazywalikolejne, bo przecież są już gotowe ? mówi prezes Tomasz Zaboklicki. ?Oddany wabsolutnie rekordowym czasie 13 miesięcy najnowocześniejszy, najbardziejzaawansowany technologicznie pojazd, jaki kiedykolwiek zbudował polski producent,jest najlepszym dowodem, że warto robić swoje? ? dodaje.

Przypomnijmy, że w środę 2 grudnia br. przedstawiciele PKPIntercity podpisali dokumenty końcowego odbioru pierwszego pojazdu PesaDART. Tojednostka ED161-004. Tego samego dnia Urząd Transportu Kolejowego wydałzezwolenie na dopuszczenie do ruchu 8 kolejnych pojazdów tego typu.

?Trwało to, przyznaję, nieco dłużej niż się spodziewaliśmy,ale spełnienie oczekiwań tak wymagającego Klienta, jak PKP IC musiałypoprzedzić drobiazgowe odbiory zarówno pod względem technicznym, jak i formalnym?? mówi Jerzy Berg, szef Marketingu Przewozów Krajowych PESA. ?Dzięki temu obiestrony mają pewność, że do eksploatacji trafiają bezpieczne, komfortowe pojazdyzgodne ze specyfikacją zamówienia i wszelkimi przepisami ruchu kolejowego? ?dodaje.

Jak już informowaliśmy na łamach infoRail, co terazpotwierdza PESA, już nie tylko produkcyjnego, ale także formalno-prawnego,przyspieszenia nabiera proces przekazywania Klientowi kolejnych składów przezPESA. Bydgoska firma zapewnia, że wbrew prognozom niektórych mediów realne jestdostarczenie wszystkich pojazdów PesaDART dla PKP IC do końca bieżącego roku.

Trwają odbiory końcowe kolejnych pojazdów, w najbliższychdniach sukcesywnie będą one przekazywane PKP IC.

?Cieszę się, że mimo presji czasu i na przekór czarnymscenariuszom ? które przecież docierały także do naszej załogi ? osiągamyzakładany cel? ? ocenia Marcin Jędryczka, członek Zarządu PESA. – Mobilizacja pracowników, ich wspólne poczucieodpowiedzialności za firmę, ale i za wypełnienie zobowiązań wobec Klienta dało efekt.Co ważne, to efekt nie tylko na dziś czy jutro w postaci tych 20. Pojazdów dlaPKP IC, ale także sztandarowego produktu dla PESA na kolejne lata i kolejne rynki.?

Podpisanie protokołów końcowych odbiorów PesaDART oznacza, że pojazdy są zgodne z specyfikacjązamówienia i obowiązującymi przepisami.

PESA informuje, że pojazd 43 WE PesaDART był od początkuprojektowany i budowany tak, by odpowiadał wymogom TSI zapisanymi w umowie zPKP Intercity zgodnie z warunkami SIWZ, po czym został przebadany na zgodność ztymi normami. Są to takie wymogi, jak: ? TSI ?Tabor kolejowy ? hałas?; TSI?Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych?; TSI ?Osoby o ograniczonej możliwościporuszania się?; TSI ?Tabor ?lokomotywy i tabor pasażerski?; TSI ?Sterowanie?.

PesaDART jest również wyposażony w potwierdzony przezjednostkę notyfikującą system ERTMSpoziomu 2.


Komentarze