Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

O bezpieczeństwie i pierwszej pomocy [FILM]

infotrans
08.02.2017 19:39
0 Komentarzy

We wrześniu Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu za pomocą plakatów zwracał uwagę elblążanek i elblążan na trzy tematy związane z bezpieczeństwem przede wszystkim w komunikacji miejskiej oraz w innych miejscach użyteczności publicznej. Były to kolejno: podejrzane, potencjalnie niebezpieczne bagaże czy przedmioty pozostawione w miejscach publicznych (autobus, tramwaj, przystanek itp.); akty wandalizmu czy też agresji; pierwsza pomoc w przypadku innych osób.

W ramach tej akcji pod hasłem „Widzisz coś niepokojącego ? nie bądź obojętny! Reaguj!”, ZKM przygotował 3 spoty wideo dotyczące tego samego tematu. Tego typu sytuacje mogą mieć miejsce nie tylko w komunikacji miejskiej i ważne jest, aby nie pozostać obojętnym i zareagować.

1. Widzisz podejrzany bagaż?

{https://www.youtube.com/watch?v=tRMpld4EOSs&list=UUBrkUyZO7LkzO_8fKocRFtg&index=3}

2. Widzisz wandalizm lub przemoc?

{https://www.youtube.com/watch?v=aOkv700dX2c&index=2&list=UUBrkUyZO7LkzO_8fKocRFtg}

3. Widzisz osobę potrzebującą pomocy?

{https://www.youtube.com/watch?v=-OyK_f-454M&list=UUBrkUyZO7LkzO_8fKocRFtg&index=1}

Przygotowane plakaty i spoty mają być swoistym bodźcem, który w sytuacjach przedstawionych na plakatach, skłoni odbiorców do podjęcia działań, takich, jak choćby niezwłoczne powiadomienie odpowiednich służb czy udzielenie pierwszej pomocy.

O fakcie, że jest ona kluczowa dla zdrowia i życia – zapewne większość z nas wie. To czego nam najczęściej brakuje, to wiedza w jaki konkretnie sposób możemy udzielić pierwszej pomocy. Dlatego ZKM w Elblągu, we współpracy z Arriva Bus Transport Polska oraz pozostałymi przewoźnikami w elbląskiej komunikacji miejskiej, rozpoczął umieszczanie w każdym autobusie i tramwaju, a także na 50 przystankach, materiałów informacyjnych właśnie na ten temat.

Dowiemy się z nich jakie kroki i w jakiej kolejności powinniśmy poczynić w sytuacjach gdy osoba poszkodowana np. jest nieprzytomna i nie oddycha.

Zachęcamy wszystkich pasażerów nie tylko elbląskiej komunikacji miejskiej do zapoznania się z tymi materiałami. Jednocześnie mamy nadzieję, że sytuacji w których zaistnieje konieczność aby tą wiedzę wykorzystać, będzie możliwie jak najmniej.

Instrukcje będzie można znaleźć w każdym pojeździe komunikacji miejskiej w Elblągu na szybach, tuż za kabinami prowadzących pojazdy oraz na najbardziej uczęszczanych przystankach, a także w Centrum Obsługi Klienta przy ul. Czerwonego Krzyża 2 oraz w siedzibie ZKM przy ul. Browarnej 90.

Komentarze