Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramwaje do Fordonu z nowymi rozkładami, pojadą szybciej

infotram
28.04.2016 10:52
0 Komentarzy

Nowa linia tramwajowado Fordonu ma za sobą pierwsze 100 dni. Cieszy się coraz większymzainteresowaniem pasażerów. Od 28 maja wprowadzone zostaną nowe rozkłady jazdy.Tramwaje pojadą szybciej i częściej.

Nowa sieć połączeń zaczęła funkcjonować w sobotę, 16stycznia. Wraz z uruchomieniem nowej linii niezbędne było wprowadzenie zmianporządkujących układ komunikacyjny w Bydgoszczy. Powstało szereg nowychbezpośrednich połączeń.

Więcej pasażerów =więcej kursów

Od początku wdrożenia nowej sieci połączeń Zarząd DrógMiejskich i Komunikacji Publicznej monitoruje między innymi liczbę pasażerów naposzczególnych trasach. Stąd już w pierwszych dniach po uruchomieniu nowejlinii tramwajowej wprowadzono sporokorekt, dodatkowych kursów. Skorygowane zostały też czasy przejazdów.

Z końcem maja zasięg systemu ITS zostanie poszerzony oobszar Fordonu, skracając jednocześnie czasy jazdy tramwajów nawet do 5 minutna odcinku Łoskoń ? Wyścigowa. Jednocześnie, na podstawie przeprowadzonychanaliz, zaplanowano od 28 maja wprowadzenie zmian w rozkładach jazdy tramwajów.Częstotliwość kursowania składów na trasie ?fordońskiej? ze względu na większąniż zakładano liczbę przewożonych pasażerów, zostanie w godzinach szczytówprzewozowych zwiększona ze średnio 4 do 3 minut. Zmiana częstotliwościkursowania będzie dotyczyła linii tramwajowej nr 7, która będzie kursować, co10, a nie jak dotychczas, co 20 minut.

Do obsługi linii nr 7 skierowany będzie też jeden z nowych,bydgoskich Swingów. Zmiana ułatwi podróżowanie pasażerom o ograniczonychmożliwościach ruchowych. Ponadto zmiany obejmą także tabor zaplanowany doobsługi linii tramwajowej nr 4. Z powodu bardzo dużego wykorzystania linii wgodzinach szczytów przewozowych do jej obsługi skierowane zostaną wyłączniepociągi w zestawieniu dwuwagonowym.

Chętniej korzystamy zkomunikacji

ZDMIKP szacuje, że tylko w pierwszym okresie funkcjonowanianowego układu komunikacji miejskiej, dzienna średnia liczba pasażerówpodróżujących w relacji Fordon ? Śródmieście wzrosła o ponad 10% w stosunku dostanu z roku 2015 i wartość ta ma tendencję wzrostową. Oznacza to, żebydgoszczanie coraz chętniej korzystają z komunikacji publicznej. Należy, więcuznać, że założony cel inwestycji oraz nowej ?sieci na pięć? został spełniony.

Nadal będą prowadzone systematyczne badania napełnień naposzczególnych liniach. Tam, gdzie występuje wzmożony ruch pasażerski ZDMIKPbędzie organizować dodatkowe kursy, lub zapewniać większe pojazdy, natomiasttam gdzie ruch pasażerski jest mniejszy, będzie odwrotnie. W najbliższym czasienależy się również spodziewać wprowadzenia korekt w funkcjonowaniu fordońskichlinii dowozowych do nowej linii tramwajowej poprawiających m.in. ofertęprzewozową w rejonie osiedla Nad Wisłą oraz ul. Bora ? Komorowskiego.

Kolejna dużainwestycja

Jeszcze w tym roku planowane jest rozpoczęcie rozbudowy ul.Kujawskiej. Po zakończeniu tej inwestycji należy się spodziewać kolejnych zmianw układzie komunikacyjnym miasta. Nie będą to już jednak zmiany takrewolucyjne, jak przy uruchomieniu linii tramwajowej do Fordonu, gdyż całyukład w rejonie górnego tarasu miasta, został przygotowany pod planowaneuruchomienie kolejnej linii tramwajowej w ulicy Kujawskiej. W ramach tejinwestycji, zakupione zostaną także kolejne, nowe pociągi niskopodłogowe, któreskierowane zostaną do obsługi linii tramwajowych kursujących na górny tarasmiasta.

Skonsultowane zmiany

Projektując nową siećZDMIKP starał się uwzględnić wszystkie zmieniające się oczekiwaniapasażerów i liczbę podróżujących na poszczególnych trasach. Zmiany poprzedziłyszerokie konsultacje społeczne, w których przeanalizowano pół tysiąca wniosków.Każdego dnia z usług bydgoskiej komunikacji miejskiej korzysta ok. 160 tysięcyosób. Każdy z podróżujących ma innepotrzeby przewozowe i każdego dnia realizuje podróże na innych trasach, oinnych godzinach, różnymi liniami komunikacji miejskiej.

Warto wiedzieć

Koszt najpopularniejszych, trzydziestodniowych biletówsieciowych to 92 zł (bilet normalny w granicach miasta na linie dzienne inocne). Zakładając, że średnio każdy pasażer realizuje 3 podróże komunikacjąmiejską dziennie, oznacza, że za jeden przejazd płaci ok. 1,02 zł, często nabardzo długich trasach.


Komentarze