Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szykuje się wielka modernizacja w Przewozach Regionalnych

inforail
19.02.2016 13:07
0 Komentarzy

Przewozy Regionalne chcą nie tylko pozyskać nowe jednostki,ale także zmodernizować te, które już posiadają. Przewoźnik opublikował informacjęo dialogu technicznym, dotyczącym modernizacji kolejowych pojazdów szynowychwraz z finansowaniem w formie leasingu zwrotnego (finansowego) lub bezfinansowania w formie leasingu zwrotnego (finansowego). Dotyczy on elektrycznych zespołów trakcyjnych (EN57),lokomotyw (SU42) i wagonów (120A).

Celem prowadzonegodialogu technicznego jest pozyskanie informacji, które umożliwią oszacowanie
wartościzamówienia i przygotowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w tym
wszczególności:
1) opisuprzedmiotu zamówienia,
2)kryteriów oceny ofert,
3) warunkówumowy ws. zamówienia, w tym w szczególności dotyczących długoterminowego
finansowaniazmodernizowanego taboru w formie leasingu zwrotnego (finansowego), tj.: warunków
zabezpieczeniaumowy finansowania, dostępnego okresu i harmonogramu finansowania, innych
istotnychpostanowień umowy.

Zgłoszenia do udziału można przesyłać do 26 lutego 2016roku.

Przewoźnik chce przeprowadzić kompleksową modernizację,obejmująca całość pojazdu. Modernizacja powinna podnieść komfort orazbezpieczeństwo pasażerów jak również obsługi pojazdu. Powinna również poprawićparametry techniczne pojazdu oraz ułatwić jego obsługę.

Elementy podlegające modernizacji:

Układ zasilanie (przetwornica statyczna, wyłącznik szybki),instalacja elektryczna oraz oświetlenie

Układ zaopatrzenia w sprężone powietrze oraz hamulcowy (zastosowaniehamulca pneumatycznego ze sterowaniem elektrycznym z mechanicznymi elementamiwykonawczymi w postaci tarcz i/lub pierścieni ciernych osadzonych na zestawachkołowych. Dodatkowy hamulec elektrodynamiczny)

Wózki

Układ napędowy (zastosowanie silników asynchronicznych z falownikamiw technologii IGBT, zastosowanie nowej przekładni) (nie dot. SU42)

Zabudowa agregatu prądotwórczego z uwzględnieniem aktualnychnorm emisji spalin (dot. SU42)

Kabina maszynisty wraz z czołem pojazdu

Przedziały dla podróżnych (wydzielenie przedziału dla: osóbniepełnosprawnych, dla podróżnych z dużym bagażem) (nie dot. SU42)

Wyposażenie oraz wystrój wnętrza

Toalety (dostosowanie do wymogów TSI PRM) (nie dot. SU42)

Drzwi wejściowe oraz międzywagonowe (nie dot. SU42)

Sprzęgi(nie dot. SU42)

Izolacja termiczna i akustyczna

Zintegrowany układ diagnostyki oraz sterowania oparty namagistrali CAN

Zabudowa systemu informacji pasażerskiej (nie dot. SU42)

Usunięcie azbestu. Usunięcie elementów aluminiowych izastąpienie ich stalowymi lub z tworzywa.

Elementy nie podlegające wymianie na nowe powinny zostaćzregenerowane.

Ezt-y i wagony mają zostać przystosowane do potrzeb osóbniepełnosprawnych i rowerzystów, a także wyposażone w klimatyzację, CCTV, półkibagażowe, systemy zliczania pasażerów, system informacji pasażerskiej zdynamicznym RJ oraz systemem emisji materiałów marketingowych, urządzeniawzmacniające sygnał telefonii komórkowej, WiFi, moduł komunikacyjny GPS/GSM, systemrejestracji parametrów pracy pojazdu, system diagnostyki pokładowej, szafę dlabagażu personelu pokładowego oraz biletomaty. Cześć systemów ma pojawić siętakże w lokomotywach SU42.


Komentarze