Nowe autobusy w przedsiębiorstwach

Tabor na liniach międzymiastowych

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2221
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Nowe autobusy w przedsiębiorstwach

Postprzez TFZ » sobota, 17 kwietnia 2004, 15:33

Słuchajcie - proponuję jeden taki wątek, bo za chwilę, jeśli będziemy pisali osobno o każdym nowym autobusie, który pojawił się gdzieś w przedsiębiorstwie, to się zrobi straszny galimatias. Ja mogę napisać, że nowy Ramzes pojawił się w PKS Puławy i ma rejestrację powiatu lubelskiego grodzkiego. We wtorek obsługiwał trasę Lublin - Łódź - Lublin i podejrzałem po powrocie w Lublinie, że miał 2600 km przebiegu. Aha, w Radomiu kierowca twierdził, że nie może podjechać na stanowisko (to przelotowe), bo wóz jest za wysoki. Wydaje mi się, że przesadził, ale pewien nie jestem.
Ostatnio edytowano poniedziałek, 19 kwietnia 2004, 11:51 przez TFZ, łącznie edytowano 1 raz
Tadeusz Franciszek Zieliński***t.zielinski[małpa]transinfo.pl
Leśny
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 141
Dołączył: wtorek, 10 lutego 2004, 14:45
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Leśny » niedziela, 18 kwietnia 2004, 21:15

Zgadzam się całkowicie z TFZ i zgodnie z jego propozycją zamieszczam tu kolejną nowość. Nowość PKS Grójec oczywiscie ;-) Otóż owe przedsiębiorstwo zakupiło niedawno kolejny autobus z górnej półki, a tym razem jest to MAN Lion's Coach ( tak mi się wydaję ) WGR 01KM. Na drzwiach przednich widnieje licza 422, ale pewności co do nazwy tego modelu nie mam. Autobus jest koloru srebrengo z czerwonymi paskami. Tradycjnie już w PKS Grójec, nie ma dużego logo firmy pomiędzy drzwiami, a jedynie duża naklejka z danymi adresowymi przewożnika.
Marcin Poznań
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 141
Dołączył: wtorek, 23 grudnia 2003, 10:03
Lokalizacja: Jarosław-Poznań-Kórnik

Postprzez Marcin Poznań » poniedziałek, 19 kwietnia 2004, 14:28

PKS Poznań w marcu kupił 2 A1010T (PO 6462L, PO 6463L) i Ramzesa A 1112T (PO 8311L)
Izzy
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 407
Dołączył: wtorek, 18 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Warszawy
Avatar użytkownika

Postprzez Izzy » poniedziałek, 19 kwietnia 2004, 18:40

Dziś widzałem nowiutką scanie century (3,65 wys.) z pks białystok aż mnie zatkło bo oni przecież same volva mnieli nawet autoryzację na naprawę volvo dostali co im odbiło. Pojadą pierwszy raz do serwisu to im sie odechce hiszpanów i szwedów. Może ktoś zna szczegóły.
Radosław Mroczkowski
Leszek Matula
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 1678
Dołączył: czwartek, 15 sierpnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcimia
Avatar użytkownika

Postprzez Leszek Matula » poniedziałek, 19 kwietnia 2004, 20:51

[quote="Izzy"] <<ciach>>
Pojadą pierwszy raz do serwisu to im sie odechce hiszpanów i szwedów.


A czemu im się odechce hiszpanów i szwedów???
Izzy
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 407
Dołączył: wtorek, 18 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Warszawy
Avatar użytkownika

Postprzez Izzy » poniedziałek, 19 kwietnia 2004, 22:36

Scania w połączeniu z Irizarem robi bardzo fajne wozy: dobre silniki, dobrane skrzynie w połączeniu z hiszpańskimi ślicznymi budami dają w sumie niezły efekt, tylko że Scania poszła na taki bardzo ciekawy układ i postanowiła zarabiać duże pieniądze nie tylko na sprzedaży wozów ale także na ich serwisowaniu. Po pierwsze nie udziela na zewnątrz autoryzacji posiada tylko swoje stacje ponadto bardzo słąby dostęp do części. Niby w Kutnie jest centralny magazyn ale czasami po 2 tyg. na części się czeka, ponadto części w polsce ok 30% są droższe niż w hiszpani (częściowo sporwadzaliśmy stamtąd części w związku z tym, że mamy linię do Madrytu, ale nie chcą ich montować na serwisie) ponadto na każdy dupereli wóz stoi czasmi po kilka dni - cennych dni - w których powinien jeździć. Serwis ponadto w Nadarzynie (mam nadzieję, że inne są lepsze) jest tak niekompetentny czasmi, że już na bardzo duże sumy były reklamacje faktur. Mało tego - jak w nowo kupionej Inter Century zawór poziomujący od przednich poduch poszedł to żeby nie przedłużać kierowca jadąc z Kudowy zajechał i wziął od nich zawór, żeby go zmienić u nas na zajezdni i ten co dostał nie taki w związku z czym stary zregenerowali. I takich kwiatków jeszce bym mógł wymienić. A volvo w Błoniu zero - dosłownie zero zastrzeżeń - umawiasz sie na dzień i wóz przyjeźdża. Ciągniki z hali wywalają, autobus stawiają bo wiedzą, że nam sie śpieszy. Czasmi 12 godz ale zrobią. Jak narazie nasze B12 tylko raz jak uszcelniali skrzynie zostało na kilka dni. U nas wszyscy klną ten ich serwis ale wozy dobre i eksploatacji pierwszych 6 lat wg niektórycgh twierdzeń najtańsze. Tylko ten serwis okropny.
Radosław Mroczkowski
kiler
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 212
Dołączył: wtorek, 17 czerwca 2003, 02:00

Postprzez kiler » środa, 21 kwietnia 2004, 10:52

------
Ostatnio edytowano wtorek, 1 maja 2007, 19:01 przez kiler, łącznie edytowano 1 raz
Leszek Matula
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 1678
Dołączył: czwartek, 15 sierpnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcimia
Avatar użytkownika

Postprzez Leszek Matula » środa, 21 kwietnia 2004, 15:47

[quote="kiler"]Dlaczego więc tak dużo u Was Scanii, a nie macie żadnego nowego Volvo?
Np. kierowcy z Płocka bardzo narzekają na Inter Century czy na Century a ich Scania Carrus ta co wygląda jak Volvo 7450 to z nim ma tylko tyle wspólnego że podobnie wygląda.
W Polskim Expresie też chyba się pozbyli już Irizara.
W Bydgoszczy też nie narzekają na ich Volva i na serwis,jak na razie odpukać.


W naszym Irizarze Inter Century narzekają na ciasnote jaka panuje zarówno w przedziale pasażerskim jak i w przypadku miejsca pracy kierowców. Nawet nie ma gdzie kurtki powiesić i często (szczególnie w zimie) kurtka jeździ w lodówce. Natomiast co do przedziału pasażerskiego to jak jest 51 miejsc + WC + obszerny barek z lodówką to trudno żeby nie było ciasno. U nas poradzili sobie z tym wyjmując jeden rząd siedzeń (i teraz jest 47 + 1 + 1 miejsc siedzących). Generalnie to znajomi pasażerowie mówią że wygodniej się jedzie Jelczem T120/2 Ewa bo jest przede wszystkim dużo więcej miejsca na nogi.
Izzy
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 407
Dołączył: wtorek, 18 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Warszawy
Avatar użytkownika

Postprzez Izzy » środa, 21 kwietnia 2004, 21:02

[quote="kiler"]Dlaczego więc tak dużo u Was Scanii, a nie macie żadnego nowego Volvo?
Np. kierowcy z Płocka bardzo narzekają na Inter Century czy na Century a ich Scania Carrus ta co wygląda jak Volvo 7450 to z nim ma tylko tyle wspólnego że podobnie wygląda.
W Polskim Expresie też chyba się pozbyli już Irizara.
W Bydgoszczy też nie narzekają na ich Volva i na serwis,jak na razie odpukać.


Widzisz bo to jest dobre pytanie, conajmniej połowa kierwoców u nas sie zastanawia dlaczego nie wziąć Volvo skoro nasze B12 choć już leciwe jest lepsze od nowych Irizarów pod wieloma względami. Może dlatego że jak kupywaliśmy pierwsze scanie w 1998 zresztą używane to były bez dwóch zdań najbardziej okazałe wozy tamtego okresu. Wystaczy porównać Irizary century i z 1994 i B12 z tego samego roku ale stylizacja o generację nie tą, następne były małe scanie. scania chciałą do Pks-ów wejść z modelami Inter Century i wiem że my dostaliśmy dobrą cenę w 1999 roku nie wiem czy nie pierwsze u nas jeździły. Co niestety dziś po nich widać. To co pisał leszek to racja nie ma wieszaków na kurtki, zimen są okropnie, gdrzejniki nie dochodą do początku wozu bo po co, ani jednej nagzdewnicy, nogi kierowcom marzną o pasażerach w pierwszym rzędzie nie wspominając. Poźniej były zawirowania z dyrekcją i zostały zakupione scania ta która byłą ukradziona i w ostatnim momencie z drugiej zrobił sie mercedes bo pani dyrektor miałą kompleks. W zeszłym roku następna okazja, Inter Century, bardzo ale to bardzo dobra cena była tego wozu bo to dwulatek pokazowy albo testowy coś takiego. No i takim sposobem jest ich 8. Jeszcze pod koniec zeszłego roku zamianka najstarszego Century na z silnikiem Euro 2. A teraz nie wiadomo. zgodność taborowa wskazuje na zgadnijcie Scanię, Volva tylko 3 a włąściwie 1 bo tamte to dziadki tylko po płąskim jeżdżą. Mercedesa nie liczę bo to jednorazowy wyskok. i to wszystko
Radosław Mroczkowski
Leśny
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 141
Dołączył: wtorek, 10 lutego 2004, 14:45
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Leśny » czwartek, 22 kwietnia 2004, 20:36

Generalnie wszyscy narzekają na Scanie Inter Century, ale zupełnie jakoś nikt nie porusza tematu Volvo 8700 ! Ten autobus aż tak mało popularny, drogi lub awaryjny, że PKSy decydują się na zakup Scanii ?
Leszku, Izzy, co Wy o tym myślicie ?
Leszek Matula
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 1678
Dołączył: czwartek, 15 sierpnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcimia
Avatar użytkownika

Postprzez Leszek Matula » czwartek, 22 kwietnia 2004, 20:58

[quote="Leśny"]Generalnie wszyscy narzekają na Scanie Inter Century, ale zupełnie jakoś nikt nie porusza tematu Volvo 8700 ! Ten autobus aż tak mało popularny, drogi lub awaryjny, że PKSy decydują się na zakup Scanii ?
Leszku, Izzy, co Wy o tym myślicie ?


Nie znam tego autobusu wiec nie pisze :) ale mysle ze kiedys go dopadne to opisze wrażenia :)
kiler
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 212
Dołączył: wtorek, 17 czerwca 2003, 02:00

Postprzez kiler » piątek, 23 kwietnia 2004, 10:57

---
Ostatnio edytowano czwartek, 10 maja 2007, 14:45 przez kiler, łącznie edytowano 1 raz
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4813
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » piątek, 23 kwietnia 2004, 11:44

[size=75]Zazwyczaj też kupuje się wozy używane a więc polski przemysł nie zarabia,i potem są zwolnienia ludzie nie mają pracy więc nie mają pieniędzy więc nie podróżują......i kółeczko się zamyka.[/size]

Ludzie nie mają pieniędzy bo są wysokie podatki które rząd ściąga od ludzi żeby dofinansowywać przedsiębiorstwa państwowe np. MPK, PKP, huty, kopalnie itd. I dlatego kupują używane bo rząd zabrał im pół pensji w podatkach, ZUSach, VATach itp. Niektórzy nie mają pieniędzy bo rząd zamiast pozwolić prowadzić ludziom działalność gospodarczą zabrania im tego - np. busiarzom.
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3167
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » piątek, 23 kwietnia 2004, 14:25

[quote="kiler"]Wogóle w naszym kraju doszło do pewnego paradoksu.
Panowie, moim zdaniem sytuacja taborowa w PKsach powinna wyglądac tak.

Do obsługi kursów krajowych powinny być przewidziane takie wozy jak:
Autosan A1010T, A1012T, T120, 8700, Inter Century a nawet H10-12 bo te wozy mają takie przeznaczenie.I to powinno wystarczeć.
Co można tym wozom zażucić?(No w sumie zawsze się coś znajdzie.)
Natomiast wozy wysokopokładowe powinny być przewidziane do obsługi kursów międzynarodowych itp.

Niestety w naszym kraju jest taki paradoks że większość PKSów tak cienko bździ, że ratuje się czym może, a wiadomo że dochodowe są linie krajowe dalekobieżne, i pieniądze są też z wynajmów.
I po co kupować 8700 czy Inter Century lepiej się wykosztować i kupić wysoki pokład, bo do wynajmów(międzynarodowych oczywiście) to 8700 się słabo nadaje bo ma małe kufry itp.
I dlatego tak mało idzie np 8700, choć są to idealne wozy(nie chodzi mi tu o konkretny wóz tylko o wozy międzymiastowe) na polskie drogi.
Oczywiście jest to związane z sytuacją w kraju, ludzie nie mają pracy więc nie mają pieniędzy więc nie podróżują do tego dochodzą busiarze itp, itd a to wszystko odbija się na PKSach.
No niby Liderów trochę się sprzedaję ale takich jak mają np w Tarnobrzegu jest niewiele, a powtórze to po raz kolejny TAKI STANDARD JEST W POLSCE WYSTARCZAJĄCY.
To Pekaesy ten standard podwyższyły ale to też sie odbija na biedniejszych Pekaesach.Bydgoszcz do z Warszawy jeździ tylko wysokopokładowymi a przecież jest to tylko 4 i pół godziny,co to jest.A traci na tym np. jakiś PKS który ma tylko H10-12 czy Lidera a wiadomo że jak mam do wyboru wysoki pokład to takim pojade.No ale niestety(a może stety ) mamy wolny rynek, każdy robi to co chce.
Zazwyczaj też kupuje się wozy używane a więc polski przemysł nie zarabia,i potem są zwolnienia ludzie nie mają pracy więc nie mają pieniędzy więc nie podróżują......i kółeczko się zamyka.
Mam nadzieję że wiecie o co mi chodzi bo chyba trochę się zapętliłem :roll:

Pozdrawiam Kiler


Podwyższanie standardu to nic innego jak rozwój. Bardzo dobrze, że to ma miejsce. A to że biedniejsze PKSy upadają to poprostu efekt wolnego rynku i konkurecji - też nie widzę w tym nic złego. Poza tym taki upadający PKS może być wykupiony przez bogatszego PKSa i wcale nie będzie żadnej tragedii.
Leszek Matula
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 1678
Dołączył: czwartek, 15 sierpnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcimia
Avatar użytkownika

Postprzez Leszek Matula » piątek, 23 kwietnia 2004, 15:02

Z własnego doświadczenia: kupowanie nowych autobusów typu Scania Irizar Inter Century to wydatek kasy w błoto bo:
- za nową taką Scanie mamy prawie dwa małe Lidery A10-10T;
- ciasnota we wnętrzu (dużo lepiej pod tym względem wypada A10-10T czy T120),
- psują się te wozy tak samo jak polskie ale np. małego Lidera czy T120 naprawią w warsztatach młotkiem i śrubokrętem natomiast Irizara to przeważnie kończy się wizytą w autoryzowanym serwisie;
- w Irizarze to jedyne co naprawdę dobre to piękna buda i dobry, solidny silnik Scanii. Ale reszta to już przeciętniactwo. Nie wiem jak w warszawskich Irizarach ale u nas "piętą achillesową" jest skrzynia biegów - wiecznie są z nią kłopoty.

Pozdrawiam :)
Następna strona
Odpowiedz