Międzynarodowy transport osób

Wasze opinie o tym co dzieje się na rynku przewozów międzynarodowych

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

karcik93
 
Posty: 1
Dołączył: sobota, 28 kwietnia 2007, 08:50
Lokalizacja: Polska

Międzynarodowy transport osób

Postprzez karcik93 » środa, 2 maja 2007, 23:50

Witam
Z początku mówie że wiem iż było dużo takich tematów, ale żaden mi nie odpowiedział na moje pytania, więc zakładam jeszcze jeden. Chodzi mi o transport samochodowy osób (i bagażów oczywiście;)) na liniach Polska Niemcy. Wiem że w czasach t. linii lotniczych jest to mniej opłacalne, ale jednak mam pomysł na to, żeby rozkręcić biznes tego typu:

1. Miasto z którego sie wyjeżdża- Starachowice. W tym mieście(60 000 osób) ludzie bardzo narzekają na przewozy międzynarodowe, ponieważ jedzie z tąd 2-3 busy tygodniowo. Na pozostałe linie trzeba dojechać do kielc (niecałe 50km), a z doświadczenia wiem, że tym którzy nie mają samochodu , a nawet tym którzy go mają sprawia to duży kłopot. Dlatego taki pomysł ma racje bytu.
2. Miasto docelowe-np. kassel- co roku przyjeżdża tam 20 000 osób, a lotnisko jest oddalone o 60 km, nie licząc małego takiego jakby, no...portu, który nie obsługuje nic. Dla studenta, który dopiero uczy sie niemieckiego lepiej jest wsiąść ,,pod domem,, i wysiąść ,,na miejscu,, a nie szukać pociągów czy latac po lotniskach.

I w związku z tym mam kilka pytań:
1. Ile miast powinno być w ofercie? Ile polskich, ile niemieckich, tak żeby było jak najlepiej.
2. Czy w związku z tym np. gdy podjede na dworzec, i z tamtąd zabiorę ludzi, czy muszę mieć podpisaną umowę na takie coś z dworcem?
3. Rezerwacja e-biletów- co gdzie i jak założyć e-stronę z e-rezerwacją.
5.Gdzie i jakie papiery, aby zacząć. Dodam że dotąd mamy działalność , w której wpisany jest transport międzynarodowy, ale nie wiem czego, bo to nie moja firma;).
7. Jakie licencje będą potrzebne?
7. Co z biurem- mamy lokum,ale nie jest to lokum w centrum, a na osiedlu w głąb centrum, gdzie raczej o klientach nie ma mowy. Czy dobrzebyło by wynająć lokal w centrum- trafia sie akurat taki. A co z koncesją na prowadzenie biura- czy jest coś takiego potrzebne?

Kilka pytań napisze jeszcze później, ale teraz słówko o taborze do zakupienia:
1. 2 autokary rocznik 1989-1993
2. 2 autokary w leasing rocznik 1999-2004
i tu następne pytanka- co z leasingiem, i czy te autokary opłaca sie kupować?

Z góry dzięki za info...
JAROMIR_9700
 
Posty: 343
Dołączył: niedziela, 28 stycznia 2007, 10:16
Lokalizacja: Zgierz
Avatar użytkownika

Postprzez JAROMIR_9700 » piątek, 4 maja 2007, 08:09

Kosztowne przedsiewziecie jak na poczatek rozwoju, nie lepiej zdobyc praktyke na czyms latwiejszym i powoli rozlozyc ten rozwoj na 3-5 lat by finalnie osiagnac te trasy??
Jesli chodzi o tabor to leasing sie oplaca, ale te autobusy 89-93 to mysle ze nienajlepszy pomysl.
cron