Propozycje nowych połączeń międzynarodowych

Wasze opinie o tym co dzieje się na rynku przewozów międzynarodowych

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Barttek
 
Posty: 128
Dołączył: poniedziałek, 10 lutego 2003, 02:00
Lokalizacja: Zgorzelec

Postprzez Barttek » wtorek, 9 listopada 2004, 22:24

PKS Cieszyn w czasie wakacji jeździł na trasie Warszawa-Cieszyn-Bratysława. Co do relacji Zgorzelec-Liberec- już jest, ale na razie tylko w soboty, pewnie badane jest napełnienie. Niemal pewne jest uruchomienie przez PKS Zgorzelec i ich niemieckiego partnera 2x dziennie połaczenia Dresden-Wrocław-Dresden. PKP nie chce, to PKP pojedzie....
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » środa, 10 listopada 2004, 01:29

Ciekawe jest to ze polaczenia typu Wroclaw - Drezno powstaja 10 lat pózniej niz polaczenia typu Lublin - Lwów, Przemysl - Lwów, Biala Podlaska - Brzesc czy Bialystok - Grodno. Opózniony zaplon tam na zachodzie Polski.
Barttek
 
Posty: 128
Dołączył: poniedziałek, 10 lutego 2003, 02:00
Lokalizacja: Zgorzelec

Postprzez Barttek » środa, 10 listopada 2004, 13:47

Nie, po prostu kiedyś było bardzo dobre połaczenie kolejowe 4x dziennie. Wagony niemieckie, czyli czystość i kulturka. Teraz PKP chce zlikwidować połaczenia, bo nie chcą wozić "powietrza"
marqoos_pl
 
Posty: 15
Dołączył: czwartek, 12 maja 2005, 15:45
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Nowe linie

Postprzez marqoos_pl » wtorek, 24 maja 2005, 13:45

Połączenie Zakopane-Poprad jest obsługiwane przez PPKS Zakopane (głównie obsługiwane przez autobusy Jelcz lub Autosan Lider). W wakacje każdego dnia są dwa kursy dziennie, poza sezonem w czw, pt, sb i nd raz dziennie.

Niestety, nie ma żadnego połączenia z Polski do Bratysławy. Jest sporo do Wiednia, ale nie ma przystanku w Bratysławie.

To samo z Budapesztem i Pragą (PKS w Krakowie planuje na sezon letni 2005).

Połączenie Kraków-Trstena nie miałoby żadnego sensu. Trstena nie jest szczególnie wielką atrakcją, więc po co takie połączenie?
Tanie noclegi na świecie: http://www.hospitalityclub.org. Klub Gościnności
Jakub K.
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1123
Dołączył: wtorek, 15 kwietnia 2003, 02:00
Lokalizacja: z Krakowa
Avatar użytkownika

Re: Nowe linie

Postprzez Jakub K. » wtorek, 24 maja 2005, 18:47

[quote="marqoos_pl"]Połączenie Kraków-Trstena nie miałoby żadnego sensu. Trstena nie jest szczególnie wielką atrakcją, więc po co takie połączenie?

Chyba jako punkt przesiadkowy w głąb Słowacji. Ale fakt, dużo sensowniejsze jest połączenie przez Trstenę dalej, i takie już istnieje: Kraków - Demianowska Dolina (Jasna) przez Trstenę, Dolny Kubin, Rużomberok, Liptovski Mikulasz. Na początku było obsługiwane przemiennie przez PKS Kraków i SAD Liptovski Mikulasz, teraz Słowacy się chyba wycofali, bo jeździ tylko PKS.
"Dwoje ludzi na przystanku na rozstaju życia dróg,Autobus dla kochanków do ich stacji nie podjedzie nigdy już..." (Mamzel)
Barttek
 
Posty: 128
Dołączył: poniedziałek, 10 lutego 2003, 02:00
Lokalizacja: Zgorzelec

Postprzez Barttek » wtorek, 24 maja 2005, 18:59

OIDP to w ub. wakacje było połączenie Warszawa-Bratysława obsługiwane przez PKS Cieszyn :)
Piecho
 
Posty: 66
Dołączył: sobota, 22 lipca 2006, 16:15
Lokalizacja: Iława

Postprzez Piecho » czwartek, 5 października 2006, 22:03

Iława-NWF Niemcy (Nordrhain Westfalen) czyli w okolicach kolonii. Kursuje tam z Iławy tylko Ol-Tur-Lech! Tylko jedna linia... Powinno być odrobinkę więcej...
bluesbar
 
Posty: 45
Dołączył: czwartek, 17 lutego 2005, 13:09

Postprzez bluesbar » wtorek, 2 stycznia 2007, 14:53

A co myślicie o połączeniu do Hiszpanii? Niedawno takie połączenie uruchomił Sindbad a już wcześniej obsługiwały Alga i Intercars. Wydaje się , że w dobie tanich linii lotniczych takie połączenie nie będzie miało klientów ale......
TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2248
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Postprzez TFZ » wtorek, 2 stycznia 2007, 16:01

PKS Warszawa jakiś czas temu przestał jeździć do Madrytu, co wydawałoby się potwierdzać Twoje słowa.
Tadeusz Franciszek Zieliński***t.zielinski[małpa]transinfo.pl
Osiński Andrzej
 
Posty: 43
Dołączył: środa, 22 listopada 2006, 14:11
Lokalizacja: Warszawa

to nie tak

Postprzez Osiński Andrzej » wtorek, 9 stycznia 2007, 19:45

Głównym klientem autokarowych linii międzynarodowych ( ponad 95 % )są to klienci jadący do pracy. Wszyscy przewoźnicy, którzy spróbowali tzw. linii turystycznych całkowicie się na takich liniach "wtopili". Przykładem niech będą kilka prób uruchomienia i utrzymania linii do Budapesztu, czy Pragi.
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Re: to nie tak

Postprzez Aron » sobota, 13 stycznia 2007, 12:53

[quote="Osiński Andrzej"]Głównym klientem autokarowych linii międzynarodowych ( ponad 95 % )są to klienci jadący do pracy. Wszyscy przewoźnicy, którzy spróbowali tzw. linii turystycznych całkowicie się na takich liniach "wtopili". Przykładem niech będą kilka prób uruchomienia i utrzymania linii do Budapesztu, czy Pragi.


A czy nie można połączyć przyjemnego z pożytecznym, czyli np. autobus Warszawa - Budapeszt zabierałby także ppasażerów na trasie krajowej.
PKS Kielce, PKS Białystok, PKS Warszawa mają kursy do Zakopanego. Nie można wydłużyć w niektóre dni do Budapesztu?

PKS Warszawa ma kurs do Kudowy. Nie można wydłużyć w niektóre dni do Pragi?
Osiński Andrzej
 
Posty: 43
Dołączył: środa, 22 listopada 2006, 14:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: to nie tak

Postprzez Osiński Andrzej » sobota, 13 stycznia 2007, 15:43

[quote="Aron"]
PKS Warszawa ma kurs do Kudowy. Nie można wydłużyć w niektóre dni do Pragi?


Obowiązująca ustawa o transporcie drogowym wyraźnie rozdziela międzynarodowy transport drogowy i krajowy transport drogowy. Konsekwencją tego jest brak w przepisach jednego zezwolenia, na podstawie którego możliwe jest na wykonywanie jednocześnie krajowego i międzynarodowego transportu drogowego.
Proces uzyskania zezwoleń na oba ww. rodzaje zezwoleń różni się w wielu miejscach, począwszy od najważniejszego: kto wydaje decyzję administracyjną (w przewozach międzynarodowych - minister właściwy do spraw transportu, w przewozach krajowych – właściwy organ samorządu terytorialnego).

Co prawda w prawodawstwie polskim nie znalazłem jednoznacznego przepisu zabraniającego wykonywania przewozu przez autokar rejsowy podczas jednego kursu obu rodzaju przewozów na podstawie dwóch zezwoleń ( krajowego i międzynarodowego, które są w posiadaniu załogi w pojeździe ), jednak w praktyce urzędnicy Ministerstwa Transportu i inspektorzy ITD uważają taką działalność za nielegalną. W większości krajów UE ( w tym Czechy) jest wyraźny zakaz łączenia krajowego i międzynarodowego przewozu osób, wynika to jednak z faktu, że tam krajowy publiczny przewóz osób reguluje oddzielna ustawa.

Pomijając zastrzeżenia prawne propozycja Arona nie zmienia istoty problemu: w Pradze nie ma rynku pracy dla Polaków, w związku z tym ewentualna linia mijając Kudowę i przewożąc parę osób do Pragi będzie nierentowna.
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Re: to nie tak

Postprzez Aron » sobota, 13 stycznia 2007, 16:07

[quote="Osiński Andrzej"]
Obowiązująca ustawa o transporcie drogowym wyraźnie rozdziela międzynarodowy transport drogowy i krajowy transport drogowy. Konsekwencją tego jest brak w przepisach jednego zezwolenia, na podstawie którego możliwe jest na wykonywanie jednocześnie krajowego i międzynarodowego transportu drogowego.

To jakim cudem funkcjonuje linia Lublin - Krasnystaw - Hrubieszów - Włodzimierz Wołyński?

[quote]
Co prawda w prawodawstwie polskim nie znalazłem jednoznacznego przepisu zabraniającego wykonywania przewozu przez autokar rejsowy podczas jednego kursu obu rodzaju przewozów na podstawie dwóch zezwoleń ( krajowego i międzynarodowego, które są w posiadaniu załogi w pojeździe ), jednak w praktyce urzędnicy Ministerstwa Transportu i inspektorzy ITD uważają taką działalność za nielegalną.


Czyli rozumiem, że PKS Lublin łamie prawo?


[quote]Pomijając zastrzeżenia prawne propozycja Arona nie zmienia istoty problemu: w Pradze nie ma rynku pracy dla Polaków, w związku z tym ewentualna linia mijając Kudowę i przewożąc parę osób do Pragi będzie nierentowna.


Ja myślę, że w letnie weekendy gdy pół Pragi mówi po polsku byłaby rentowna, no ale skoro tak mówisz...

Poza tym nie wiem, dlaczego międzynarodowym pociągiem można jeździć po Polsce ( np. Warszawa - Kijów ) i jakoś nic strasznego się nie dzieje.
Osiński Andrzej
 
Posty: 43
Dołączył: środa, 22 listopada 2006, 14:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: to nie tak

Postprzez Osiński Andrzej » sobota, 13 stycznia 2007, 17:21

[quote="Aron"]
To jakim cudem funkcjonuje linia Lublin - Krasnystaw - Hrubieszów - Włodzimierz Wołyński? (...)
Czyli rozumiem, że PKS Lublin łamie prawo?(...)
Poza tym nie wiem, dlaczego międzynarodowym pociągiem można jeździć po Polsce ( np. Warszawa - Kijów ) i jakoś nic strasznego się nie dzieje.


Wydaje się, że zostałem źle zrozumiany.
Każda linia międzynarodowa ma przystanki w swoim kraju oraz w kraju docelowym (bywa , że ma „otwarte drzwi” w krajach tranzytowych). Zezwolenie wydane na międzynarodową linię regularną nie daje zgody na zabieranie i wysadzanie pasażerów na odcinku krajowym. Czyli w omawianym przypadku pasażer wsiadający w Lublinie może wysiąść dopiero za granicą na Ukrainie na jednym z przystanków, uwzględnionych w rozkładzie jazdy, załączonym do tego zezwolenia.
Można tę zasadę określić jeszcze inaczej : w autokarze międzynarodowej komunikacji autokarowej nie honoruje się biletów komunikacji krajowej.

PKS Lublin , jeśli na linii Lublin - Włodzimierz Woł. , wymienia również pasażerów na terenie Polski, prawdopodobnie używa jednocześnie dwóch zezwoleń : krajowego i międzynarodowego. Jak już wcześniej wspominałem nie znalazłem w polskim prawodawstwie jednoznacznego zakazu takiej praktyki, wspomniałem tylko, że urzędnicy i inspektorzy traktują taką działalność jako nielegalną.
Oczywiście znam szereg firm, które poglądem wyżej wymienionych się nie przejmują.

Przewozy kolejowe to inna bajka w żaden sposób nie jest odzwierciedlona w ustawie o transporcie drogowym.
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Re: to nie tak

Postprzez Aron » sobota, 13 stycznia 2007, 17:30

[quote="Osiński Andrzej"]
Wydaje się, że zostałem źle zrozumiany.
Każda linia międzynarodowa ma przystanki w swoim kraju oraz w kraju docelowym (bywa , że ma „otwarte drzwi” w krajach tranzytowych). Zezwolenie wydane na międzynarodową linię regularną nie daje zgody na zabieranie i wysadzanie pasażerów na odcinku krajowym. Czyli w omawianym przypadku pasażer wsiadający w Lublinie może wysiąść dopiero za granicą na Ukrainie na jednym z przystanków, uwzględnionych w rozkładzie jazdy, załączonym do tego zezwolenia.


Tak nie jest. Można wysiąć i w Piaskach, i w Krasnymstawie i w Wojsławicach i w Hrubieszowie.

[quote]Można tę zasadę określić jeszcze inaczej : w autokarze międzynarodowej komunikacji autokarowej nie honoruje się biletów komunikacji krajowej.


W tym przypadku się honoruje.

[quote]PKS Lublin , jeśli na linii Lublin - Włodzimierz Woł. , wymienia również pasażerów na terenie Polski, prawdopodobnie używa jednocześnie dwóch zezwoleń : krajowego i międzynarodowego. Jak już wcześniej wspominałem nie znalazłem w polskim prawodawstwie jednoznacznego zakazu takiej praktyki, wspomniałem tylko, że urzędnicy i inspektorzy traktują taką działalność jako nielegalną.


CZyli pewnie to taka sprawa jak z tachografami że krokodyle po prostu nie znają prawa.

W sumie też taki zakaz można obejść, jak każdy durny przepis. Pasażer chce jechać z Lublina do Piask, sprzedajemy mu promocyjny do pierwszej wsi za granicą ukraińską za 2 złote i wszystko gra :-).
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz
cron