Warunki finansowe załozenia firmy...

Dyskusje o firmach KM

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4813
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » środa, 2 marca 2005, 21:50

[quote="Radosław Bąk"]Częściowo masz rację, bo w wielu przedsiębiorstwach PKS dalej funkcjonuje takie myślenie. Zaznaczam, że częściowo, bo znów nie można generalizować. Z resztą u mnie w żywieckim PKS też niedawno słyszałem wspominki, ale jako żarty kierowcy i pasażerów, a nie jakiejś tęsknoty za starymi dobrymi czasami. Ale czy to problem, że dla nich każdy jest konkurencją? Dla Ciebie, PKSy to też nieuczciwa konkurencja, bo mają poparcie lokalnych urzędników. Tak jak z Twego narzekania na nie nic nie wynika, tak z mamrotania zasiedziałych pekaesowców nic się nie dzieje. Jako dla piewcy wolności gospodarczej jest dla Ciebie jasne, że każdy chciałby działać w monopolu, nie czarujmy się że przewoźnicy prywatni są wyjątkiem i jeśli by mogli, i lepiej na tym wychodzili, to sami jeździliby za 7 zł za 30 km. Zauważ, że busiarze którzy chcą partycypować w prywatyzacji PKS Limanowa postawili jeden warunek administracji: nie wpuszczać żadnych nowych przewoźników na linię. Ciekawe.


tak się składa, że są trasy gdzie nie ma PKSów a tylko prywaciarze i nie słyszałem żeby tam się płaciło 7 zł za 30 km

na przykład z Lublina do Bychawy mimo że PKS istnieje na tej trasie w formie szczątkowej ( ok. 5 kursów dziennie) to w busie bilet kosztuje od 2 do 3 złotych. Jakoś się panowie busiarze nie dogadali żeby brać po 6-7 zł tak jak w PKSach.

co do prywatyzacji PKS Limanowa to jeżeli faktycznie taki warunek postawili to są śmieszni.
nie wiem czy Connex takich warunków nie stawiał, ale po przejęciu PKSów przez Connex na Podkarpaciu pojawiło się dość dużo busiarzy.
Radosław Bąk
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1003
Dołączył: sobota, 3 stycznia 2004, 17:07
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Radosław Bąk » środa, 2 marca 2005, 22:16

Zacytuję sam siebie: (...) prywatni są wyjątkiem i jeśli by mogli, i lepiej na tym wychodzili, to sami jeździliby za 7 zł za 30 km (...)

Tak więc, jeśliby na tym lepiej wychodzili, co trudno sobie wyobrazić. Wszystko zależy od ceny i odpowiadającego jej popytu.

Rzeczywiście są śmieszni, bo administracja nie ma możliwości zapewnienia im czegoś takiego.
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4813
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » czwartek, 3 marca 2005, 08:03

[quote="Radosław Bąk"]Zacytuję sam siebie: (...) prywatni są wyjątkiem i jeśli by mogli, i lepiej na tym wychodzili, to sami jeździliby za 7 zł za 30 km (...)

Tak więc, jeśliby na tym lepiej wychodzili, co trudno sobie wyobrazić. Wszystko zależy od ceny i odpowiadającego jej popytu.

Rzeczywiście są śmieszni, bo administracja nie ma możliwości zapewnienia im czegoś takiego.


To ja juz nie rozumiem o co Ci chodzi
może PKS Wałcz czy Człuchów tez by lepiej wyszedł biorąc 4 zł za 30 km niż 7 zł za 30 km?
więc dlaczego tego nie robią?

co do Limanowej to PKS i PKP w tym kraju non-stop domagają się niewpuszczania nowych przewoźników na rynek - busiarze się uczą od profesjonalistów. ale nie wszyscy busiarze :-)

zresztą ma to miejsce też w innych działach gospodarki - np. u prawników chociażby
Radosław Bąk
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1003
Dołączył: sobota, 3 stycznia 2004, 17:07
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Radosław Bąk » czwartek, 3 marca 2005, 14:15

Nie powiesz mi może, że busiarze prowadzą działalność altruistyczną i to, że jeżdżą za 4 zł zamiast 7, wynika z troski o mieszkańców?

A czemu PKS jeździ za 7 zł? Bo są głupi i tyle. Za poprzedniego zarządu u nas też tak było.

Nie zmienia to faktu, że gdyby busiarze mogli, to też by wykołowali konkurencję.
kajka
 
Posty: 22
Dołączył: piątek, 11 lutego 2005, 14:13
Lokalizacja: dolośląskie

Postprzez kajka » czwartek, 3 marca 2005, 20:25

[quote="Radosław Bąk"]Nie powiesz mi może, że busiarze prowadzą działalność altruistyczną i to, że jeżdżą za 4 zł zamiast 7, wynika z troski o mieszkańców?

A czemu PKS jeździ za 7 zł? Bo są głupi i tyle. Za poprzedniego zarządu u nas też tak było.

Nie zmienia to faktu, że gdyby busiarze mogli, to też by wykołowali konkurencję.

PKS Legnica też miała ceny biletów wygórowane, a w tej chwili to ma takie ceny, że długo nie pociągnie :lol:
Mecenas
 
Posty: 7
Dołączył: poniedziałek, 28 lutego 2005, 01:07

Postprzez Mecenas » piątek, 4 marca 2005, 00:52

a powiedzcie mi panowie jak wygląda sprawa z działalnością przewozową związaną z przewozami okolicznościowymi (jakieś wycieczki, wyjazdy firmowe itp). Czy wtedy też musze posiadać te "zabezpieczenie finansowe" które obowiązuje firmy prowadzące działalność na stałych liniach i wg. wyznaczonego rozkładu jazdy?
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4813
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » piątek, 4 marca 2005, 06:22

[quote="Radosław Bąk"]Nie powiesz mi może, że busiarze prowadzą działalność altruistyczną i to, że jeżdżą za 4 zł zamiast 7, wynika z troski o mieszkańców?

A czemu PKS jeździ za 7 zł? Bo są głupi i tyle. Za poprzedniego zarządu u nas też tak było.

Nie zmienia to faktu, że gdyby busiarze mogli, to też by wykołowali konkurencję.


Busiarze doskonale wiedzą, że jak zaczną jeździć za 7 zł to ludzie będą płacić ( bo nie będą mieć innego wyjścia), ale ich znienawidzą.
Zacznie się przebijanie opon, wybijanie szyb itd.
Może się też skończyć interwencją u marszałka i wpuści on innych busiarzy - bo na trasę np. Lublin - Bychawa chętnych nie brakuje.


JEszcze dodam, że uważam, że to zabezpieczenie 9000 euro najbardziej uderza właśnie w mieszkańców wsi i małych miasteczek.

Bo jak masz koncesję na trasie typu Lublin - Warszawa, Lublin - Zamość czy Lublin - Kraśnik to te 9000 euro szybko zarobisz. A na trasie do jakichś małych wiosek nie ma możliwości zarobienia takiej ogromnej sumy.
Z trasy do małej wioski można się utrzymać, ale bez takich paranoicznych narzutów jak 9000 euro.

I stąd właśnie bierze się to że busiarze chcą tylko dalekobieżne, dochodowe trasy. Bo muszą zarobić te 9000 euro.

A dla człowieka który np.jest bezrobotny, pojechał do Niemiec zarobił parę tysięcy euro i chciałby kupić busa i wozić ludzi ze swojej wioski do miasta za 4 zł a nie za 7 zł jak PKS rynek jest zamknięty. W imię sprawiedliwości społecznej.


paranoją jest że czy otwierasz linię np. Lublin - Warszawa czy Lublin - Psia Wólka to i tak musisz płacić te 9000 euro.

jak już ta kretyńska opłata musi istnieć, to niechby była zróżnicowana w zależności od np. długości trasy.
Miejmy nadzieję że po wyborach ta opłata zostanie zniesiona.
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4813
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » piątek, 4 marca 2005, 06:46

[quote="kajka"][quote="Radosław Bąk"]Nie powiesz mi może, że busiarze prowadzą działalność altruistyczną i to, że jeżdżą za 4 zł zamiast 7, wynika z troski o mieszkańców?

A czemu PKS jeździ za 7 zł? Bo są głupi i tyle. Za poprzedniego zarządu u nas też tak było.

Nie zmienia to faktu, że gdyby busiarze mogli, to też by wykołowali konkurencję.

PKS Legnica też miała ceny biletów wygórowane, a w tej chwili to ma takie ceny, że długo nie pociągnie :lol:


A na jakiej linii jeździsz, jeśli można wiedzieć?
Bo chyba nie mam Twojego rozkładu a kolekcjonuję.
GULIWER
 
Posty: 14
Dołączył: niedziela, 15 maja 2005, 15:38
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

warunki finansowe założenia firmy

Postprzez GULIWER » poniedziałek, 16 maja 2005, 11:59

Wystarczy weksel poręczony przez Bank.
palec
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 390
Dołączył: niedziela, 8 maja 2005, 20:17
Lokalizacja: Braniewo
Avatar użytkownika

Re: warunki finansowe założenia firmy

Postprzez palec » środa, 6 lipca 2005, 09:45

[quote="GULIWER"]Wystarczy weksel poręczony przez Bank.


Co do tego 9000 tys euro to wystarczy weksel poręczony przez bank. No na dobrą sprawę zastanów się kto ma na busa 50000tys zł na wszystkie dokumenty 5000 tys zł i jeszcze zabezpieczenie 9000 tys euro na koncie. chodzi mi o początek działalności.

Lepiej czyba kupić weksel a za 9000 tys euro porządnego wario czy sprintera? 8)
Transportowiec - busiarz http://www.busguliwer.pl
palec
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 390
Dołączył: niedziela, 8 maja 2005, 20:17
Lokalizacja: Braniewo
Avatar użytkownika

Postprzez palec » poniedziałek, 16 stycznia 2006, 20:24

[quote="Aron"]Jeszcze mam propozycję dla PIGTSISu

niech zgłoszą do Sejmu projekt starej, stalinowskiej ustawy o domiarach.

gdy jakiś busiarz rozpocznie działalność - to niech urząd skarbowy z mocy ustawy nałoży na niego 100 000 euro podatku od wzbogacenia - w końcu kupił busa, a więc się wzbogacił

wtedy w Polsce będzie raj komunikacyjny, porządek, bilet na 30 km w PKSie będzie kosztował 10 zł, Connex nie przejmie PKSów i wszyscy będą zadowoleni. Szczególnie pasażerowie.

za komuny przywalano prywaciarzom domiary - dlaczego teraz nie można tego robić? UE jeszcze przyklaśnie.


Tak to prawda, bo ja powiem z perspektywy swoich stron. Kolesie z PKS Elblag w 2001r. wzieli w leasing całe mienie "starego " PKS od Skarbu Państwa i w 2011r. będę spółką pracowniczą. Czyli kolesie nie kupili w tamtym czasie żadnego autobusu, nie musieli SAMI budować dworca ani stacji paliw, ani warsztatu. A busiarze do wszystkiego muszą dochodzić sami i dlaczego im się rzuca takie kłody pod nogi.(winiety, podatek od środków transportowych, a nie powiem już o inspecji)?. :evil: :evil: 8)
Transportowiec - busiarz http://www.busguliwer.pl
Robal
 

Re: Warunki finansowe załozenia firmy...

Postprzez Robal » sobota, 9 maja 2009, 09:40

Czytam tą dyskusje i jedna rzecz mnie zastanawia. Właściwie tylko ,,Izzy,, i ,,Palec,, napisali na temat. Gość się zapytał o zabezpieczenie - konkretnie. A tu dyskusja o wyższości busa nad PKS czy odwrotnie, o cenach biletów na jakiś konkretnych trasach. Tylko po co to wszystko?
TFZ
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 2213
Dołączył: czwartek, 16 października 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Warunki finansowe załozenia firmy...

Postprzez TFZ » poniedziałek, 11 maja 2009, 13:35

I naprawdę w związku z tym trzeba odgrzewać temat po dwóch latach?
Tadeusz Franciszek Zieliński***t.zielinski[małpa]transinfo.pl
Robal
 

Re: Warunki finansowe załozenia firmy...

Postprzez Robal » poniedziałek, 11 maja 2009, 16:16

Nie, nie trzeba - zresztą nie patrzyłem na daty. Tylko przeczytałem temat, chciałem czegoś się dowiedzieć i nie dowiedziałem się prawie niczego.
Poprzednia strona
Odpowiedz