Warunki finansowe załozenia firmy...

Dyskusje o firmach KM

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Izzy
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 407
Dołączył: wtorek, 18 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Warszawy
Avatar użytkownika

Postprzez Izzy » środa, 2 marca 2005, 13:36

Jak czytać nie umiesz to znikaj, nigdzie sie niczego nie pałci, przewoźnik musi posiadać zabezpieczenie a nie wpłacać kwotę.
Radosław Mroczkowski
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4813
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » środa, 2 marca 2005, 14:13

[quote="Izzy"]Jak czytać nie umiesz to znikaj, nigdzie sie niczego nie płaci, przewoźnik musi posiadać zabezpieczenie a nie wpłacać kwotę.


co nie zmienia faktu, że obowiązek posiadania zabezpieczenia wyklucza z tego biznesu ludzi biednych i z inicjatywą którzy by się chcieli na busie dorobić.
co im państwo proponuje w zamian - zasiłek i jazdę PKS Warszawa gdzie kierowcy są tak kulturalni jak Mroczkowski.

o to panu chodzi panie mroczkowski - ma pan w dupie ludzi biednych
co oczywiście nie przeszkadza narzekać jak to kapitalizm biedaków wyzyskuje
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4813
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » środa, 2 marca 2005, 14:23

tak to właśnie nasz rzund, niektóre PKSy, PIGTSISy i inne działają dla dobra społeczeństwa

jesteś bogaty - to sobie działaj, jesteś biedny i nie masz 9000 euro - spierdalaj na zasiłek i zdychaj a nie busem jeździć i zarabiać na jedzenie dla dzieci

ot filozofia państwa sprawiedliwości społecznej

a jak ktoś obnaży ich praktyki monopolistyczne to zaczynają się bluzgi

ty mroczkowski to lepiej napisz, dlaczego PKS Warszawa nie obsługuje nieretownych kursów lokalnych tylko rentowne dalekobieżne.
I.Q.
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1924
Dołączył: niedziela, 7 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Oświęcim
Avatar użytkownika

Postprzez I.Q. » środa, 2 marca 2005, 14:49

[quote="Aron"](...)ty mroczkowski to lepiej napisz, dlaczego PKS Warszawa nie obsługuje nieretownych kursów lokalnych tylko rentowne dalekobieżne.


To akurat jest proste jak drut, i każde dziecko to wie. Ponieważ nierentowne kursy są... Nierentowne. Sami walczylismy (walczyliście - niektórzy, ja jestem za młody) o kapitalizm to go mamy :)
jelcz392
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 554
Dołączył: sobota, 31 maja 2003, 02:00
Lokalizacja: Zamość
Avatar użytkownika

Postprzez jelcz392 » środa, 2 marca 2005, 16:03

A dlaczego busiarze nie obsługują nierentownych linii tylko chętnie pchają się tam, gdzie jest dużo miodu (pasażerów)? No bo jest kapitalizm i busiarz nie bedzie dokładał do interesu wożąc powietrze.
Radosław Bąk
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1003
Dołączył: sobota, 3 stycznia 2004, 17:07
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Radosław Bąk » środa, 2 marca 2005, 16:10

Ja bym nie miał nic przeciwko, gdyby busy jeździły do mniejszych wiosek, gdzie taki pojazd wystarczy, np. do Sopotni Wielkiej itp. Ale oni muszą jeździć do Korbielowa, bo tam PKS ma dużo kursów, a do Sopotni gdzie są 4 dziennie, to nikt się nie chce pofatygować. Pewnie nierentowne...
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4813
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » środa, 2 marca 2005, 16:25

[quote="jelcz392"]A dlaczego busiarze nie obsługują nierentownych linii tylko chętnie pchają się tam, gdzie jest dużo miodu (pasażerów)? No bo jest kapitalizm i busiarz nie bedzie dokładał do interesu wożąc powietrze.


to ciekawe bo np. na Lubelszczyźnie busiarze jeżdżą do małych wiosek po 1000 osób i jakoś się opłaca.

PKS też nie dociera do wszystkich wiosek
jelcz392
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 554
Dołączył: sobota, 31 maja 2003, 02:00
Lokalizacja: Zamość
Avatar użytkownika

Postprzez jelcz392 » środa, 2 marca 2005, 18:21

[quote="Aron"][quote="jelcz392"]A dlaczego busiarze nie obsługują nierentownych linii tylko chętnie pchają się tam, gdzie jest dużo miodu (pasażerów)? No bo jest kapitalizm i busiarz nie bedzie dokładał do interesu wożąc powietrze.


to ciekawe bo np. na Lubelszczyźnie busiarze jeżdżą do małych wiosek po 1000 osób i jakoś się opłaca.

PKS też nie dociera do wszystkich wiosek

No ,tysiąc osób to spora wieś.Na Pomorzu Zachodnim, a nawet w okolicy słynnych Wałcza i Człuchowa są wioski, które nawet 100 osób nie liczą.I jezdzi do nich ten wstrętny PKS za słynne 7,30.Myślę, że niewiele świata jeszcze widziałeś i mierzysz wszystko pod Lubelszczyznę.
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4813
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » środa, 2 marca 2005, 18:33

[quote]No ,tysiąc osób to spora wieś.Na Pomorzu Zachodnim, a nawet w okolicy słynnych Wałcza i Człuchowa są wioski, które nawet 100 osób nie liczą.I jezdzi do nich ten wstrętny PKS za słynne 7,30.Myślę, że niewiele świata jeszcze widziałeś i mierzysz wszystko pod Lubelszczyznę.


1000 to była górna granica.
Wstrętny PKS za 7,30 zł również wiele wiosek omija. Wystarczy spojrzeć na mapę i porównać z rozkładem jazdy.

za to PKS Warszawa w ogóle sobie wioskami głowy nie zawraca i jeszcze poucza potem innych.

A świata faktycznie niewiele widziałem - coś może z 15 krajów europejskich odwiedziłem - właściwie to tyle co nic...
kajka
 
Posty: 22
Dołączył: piątek, 11 lutego 2005, 14:13
Lokalizacja: dolośląskie

Postprzez kajka » środa, 2 marca 2005, 19:47

[quote="Izzy"]Byłem ostatnio na spotkaniu w jachrance zorganizowanym przez PIGTSiS gdzie były omawiane propozycje zmian do ustawy o tarnsporcie drogowym i tam dowiedziałem sie kilku ciekawostek.


Jeżeli jesteś tak rozchwytywany że jeździsz po Jachrankach, to może wiesz o tym czym zajmowała się komisja infrastruktury 24.11.2004, nie wiesz - to ci podpowiem; panowie z PGTSiS, panowie dyr. PKS i kilku jeszcze innych rozmawiali o tym jak można zniszczyć busiarzy i poseł Pichociński był b. zły, że tego PKS-y nie robią. nasyłać US, PIP, OŚ, ITD i niszczyć i jeszce raz niszczyć busiarzy :lol: :lol: :lol: , a jak nie umiecie tego raz a porządnie załatwić, to nie przychodźcie do Sejmu skarżyć się na busiarzy.
OTO WOLNA KONKURENCJA NA POLSKIM RYNKU I TO W SIEDZIBIE SEJMU CAŁA PRAWDA O NASZEJ/BUSIARZY/ walce z PKS i ustawodawcą
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4813
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » środa, 2 marca 2005, 20:53

[quote]Jeżeli jesteś tak rozchwytywany że jeździsz po Jachrankach, to może wiesz o tym czym zajmowała się komisja infrastruktury 24.11.2004, nie wiesz - to ci podpowiem; panowie z PGTSiS, panowie dyr. PKS i kilku jeszcze innych rozmawiali o tym jak można zniszczyć busiarzy i poseł Pichociński był b. zły, że tego PKS-y nie robią. nasyłać US, PIP, OŚ, ITD i niszczyć i jeszce raz niszczyć busiarzy :lol: :lol: :lol: , a jak nie umiecie tego raz a porządnie załatwić, to nie przychodźcie do Sejmu skarżyć się na busiarzy.
OTO WOLNA KONKURENCJA NA POLSKIM RYNKU I TO W SIEDZIBIE SEJMU CAŁA PRAWDA O NASZEJ/BUSIARZY/ walce z PKS i ustawodawcą


nawet sobie można o tym poczytać :

http://orka.sejm.gov.pl/SQL.nsf/Main4?OpenForm&INF
i kliknąć po lewej stronie w 24.11.2004

na szczęście wybory blisko i podejrzewam że kolejnych idiotyzmów antybusiarskich nie da się już uchwalić
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4813
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » środa, 2 marca 2005, 20:57

niezły fragment z posiedzenia tej komisji ( w składzie m.in. p. Szarawarski :-)

Poseł Janusz Piechociński /PSL/ : Mam jedno pytanie do pana prezesa. Ile wniosków do prokuratury skierowało wniosków o ściganie nieuczciwej konkurencji? Proszę odpowiedzieć konkretnie. Mówił pan o tysiącach "lewych" kursów. Ile wniosków skierowaliście do prokuratury?

Prezes OZPTS Marian Osuch : Odbyliśmy trzy posiedzenia wojewódzkie...

Poseł Janusz Piechociński /PSL/ : Ale ile skierowaliście wniosków do prokuratury?

Prezes OZPTS Marian Osuch : Nie mam takich danych.

Poseł Janusz Piechociński /PSL/ : To czas najwyższy, abyście w Związku Pracodawców policzyli takie wnioski.

Prezes OZPTS Marian Osuch : Na jakiej podstawie możemy skierować taki wniosek do prokuratury?

Poseł Janusz Piechociński /PSL/ : Oczekuję od pana prezesa... Proszę mi nie przerywać wypowiedzi. Dlaczego państwo oczekujecie od funkcjonariusza publicznego, że jak dowiaduje się o łamaniu prawa, to powinien reagować, a tego samego nie oczekujecie od was samych? Oczekuję, że państwo widząc tego typu działania konkurencji, wreszcie zaczniecie kierować sygnały czy wnioski do urzędów skarbowych, do Inspekcji Transportu Drogowego i do prokuratury, a nie ciągle będziecie tylko biadolić. Jestem także przeciwnikiem tego, abyśmy o tych sprawach tylko rozmawiali, a potem spokojnie rozchodzili się do domu w przekonaniu, że ktoś inny ma się tym zająć. Tak być nie powinno. Czas najwyższy samemu to robić.

Prezes OZPTS Marian Osuch : Akurat ten zarzut mogę odeprzeć. By konkretnie odpowiedzieć na pytania pana przewodniczącego, musiałbym przynieść ze sobą na posiedzenie Komisji całą korespondencję. Odbyły się trzy wojewódzkie posiedzenia komisji z udziałem prokuratorów, Policji i urzędów skarbowych.

Poseł Janusz Piechociński /PSL/ : Ile pan prezes napisał wniosków do pana ministra Seweryna Kaczmarka, który jest Głównym Inspektorem Transportu Drogowego, o skontrolowanie konkurencyjnych firm?

Prezes OZPTS Marian Osuch : U pana inspektora Seweryna Kaczmarka jestem raz w miesiącu na posiedzeniu zespołu konsultacyjnego.

Poseł Janusz Piechociński /PSL/ : Nie pytam o to, ile razy mówił pan ogólnie o tych wszystkich sprawach i że istnieje taki proceder, ale pytam o to, ile konkretnie pan prezes skierował na piśmie wniosków do Inspekcji Transportu Drogowego o skontrolowanie nieuczciwych konkurentów?

Prezes OZPTS Marian Osuch : Myślę, że chodzi panu tylko o przerwanie mojej wypowiedzi. I tak już miałem ją zakończyć. Ale to nie jest właściwa forma odebrania mi głosu.

Poseł Janusz Piechociński /PSL/ : Pozwoli jednak pan prezes, że dokończę swoją myśl. Pan prezes zakłada, że Komisja Infrastruktury jest workiem, do którego wrzuca się skargi, zażalenia i uwagi. Zakłada pan prezes również, że za miesiąc na kolejnym podobnym spotkaniu do tego samego worka, pod tym samym adresem, skieruje pan ogólne uwagi. Ja proponuję, żeby nie przyjmować takiego założenia, że nasza Komisja jest workiem do wrzucania różnych spraw, ale żeby każdy z nas wszędzie tam, gdzie działa i pracuje, korzystał z odpowiednich narzędzi, do których jako obywatel jest uprawniony. Bardzo łatwo jest mówić ogólnie o nieuczciwej konkurencji i podawać różne argumenty. Znacznie trudniej jest się pod tym podpisać i uruchomić właściwe działania Inspekcji Transportu Drogowego i innych organów Państwa. I tylko o to mi chodzi. Musimy wszyscy, którym zależy na tym, żeby wreszcie legalizować obrót na rynku transportowym, uruchomić proces interwencji ze strony stosownych organów Państwa. I tylko tyle.

od Arona : i takie chrzanienie - tysiące lewych kursów itp. A ile wniosków do prokuratury? Zero
bo prokuratura nie raz już umorzyła śledztwo w sprawie busiarzy z powodu niewykrycia znamion przestępstwa
pozostaje więc bicie piany

dziwi tylko że robi to p. Osuch który przecież robi interesy z prywaciarzami - odjeżdżają z jego dworca przecież.
Radosław Bąk
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1003
Dołączył: sobota, 3 stycznia 2004, 17:07
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Radosław Bąk » środa, 2 marca 2005, 21:22

Heh, już to czytałem wcześniej, z resztą był i link na Infobusie do stenogramu z tego posiedzenia.

Do Arona: Jakoś nie widzę skandalu w tym tekście. Nigdzie nie jest powiedziane: tępić przewoźników prywatnych, tylko tępić nieuczciwą konkurencję. A może przewoźnicy odjeżdżający od Osucha, są uczciwą konkurencją? :wink: Rzeczywiście ta Lubelszczyzna jest jakimś dziwnym obszarem... Albo ktoś inny tu jest dziwny.
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4813
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » środa, 2 marca 2005, 21:28

[quote="Radosław Bąk"]Heh, już to czytałem wcześniej, z resztą był i link na Infobusie do stenogramu z tego posiedzenia.

Do Arona: Jakoś nie widzę skandalu w tym tekście. Nigdzie nie jest powiedziane: tępić przewoźników prywatnych, tylko tępić nieuczciwą konkurencję. A może przewoźnicy odjeżdżający od Osucha, są uczciwą konkurencją? :wink: Rzeczywiście ta Lubelszczyzna jest jakimś dziwnym obszarem... Albo ktoś inny tu jest dziwny.


Problem w tym, że dla PKSu każdy jest nieuczciwą konkurencją.
Oni mogą żyć tylko w monopolu. Dalej wspominają jak to było za komuny jak ludzie się bili o miejsca w autobusie i pan hrabia kierowca łaskawie decydował kto może jechać a kto nie.
Powspominać dobra rzecz...
Radosław Bąk
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1003
Dołączył: sobota, 3 stycznia 2004, 17:07
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Radosław Bąk » środa, 2 marca 2005, 21:39

Częściowo masz rację, bo w wielu przedsiębiorstwach PKS dalej funkcjonuje takie myślenie. Zaznaczam, że częściowo, bo znów nie można generalizować. Z resztą u mnie w żywieckim PKS też niedawno słyszałem wspominki, ale jako żarty kierowcy i pasażerów, a nie jakiejś tęsknoty za starymi dobrymi czasami. Ale czy to problem, że dla nich każdy jest konkurencją? Dla Ciebie, PKSy to też nieuczciwa konkurencja, bo mają poparcie lokalnych urzędników. Tak jak z Twego narzekania na nie nic nie wynika, tak z mamrotania zasiedziałych pekaesowców nic się nie dzieje. Jako dla piewcy wolności gospodarczej jest dla Ciebie jasne, że każdy chciałby działać w monopolu, nie czarujmy się że przewoźnicy prywatni są wyjątkiem i jeśli by mogli, i lepiej na tym wychodzili, to sami jeździliby za 7 zł za 30 km. Zauważ, że busiarze którzy chcą partycypować w prywatyzacji PKS Limanowa postawili jeden warunek administracji: nie wpuszczać żadnych nowych przewoźników na linię. Ciekawe.
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz