KOMUNIKACJA PODMIEJSKA W REJONIE POZNANIA

Dyskusje o firmach KM

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

KYCZBOS
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 68
Dołączył: niedziela, 30 marca 2003, 02:00
Lokalizacja: Swarzędz

Postprzez KYCZBOS » poniedziałek, 31 marca 2003, 14:40

W tym miejscu pragnąłbym przedstawić wiadomości dotyczące komunikacji podmiejskiej w rejonie Poznania. Postaram się wspomnieć trochę o historii poszczególnych przedsiębiorstw, o taborze. Znajdzie się tu też trochę ciekawostek i nowości dotyczących tego tematu. Mam nadzieję, że się wam spodoba, a może i przy okazji czegoś się dowiem
KYCZBOS
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 68
Dołączył: niedziela, 30 marca 2003, 02:00
Lokalizacja: Swarzędz

Postprzez KYCZBOS » poniedziałek, 31 marca 2003, 18:50

<b>Zakład Komunalny Kleszczewo</b>
Na początek omówię historię i tabor ZK Kleszczewo.
Przedsiębiorstwo to powstało w 1991 roku, gdy MPK postanowiło pozbyć się linii podmiejskich. ZK przejęło obsługę linii 113, która powstała w 1976 roku. Jako ciekawostkę mogę podać fakt, że w latach 1999-2000 ZK Kleszcewo obsługiwało jeszcze jedną linię ze Swarzędza do Kleszczewa (do dziś można spotakć na tej trasie pozostawione przystanki np. zatoczkę w Gowarzewie). Linia ta została zlikwidowana z powodu małego zainteresowania.
Teraz trochę o taborze ZK Kleszczewo. Firma posiada 6 autobusów z czego 4 to Autosany H9 (jeden Autosan H9-35, dwa Autosany H9-20 i jeden Autosan H9-21, jeden z Autosanów jest po generalnym remoncie), a reszta to Jelcze (jeden Jelcz PR-110 i jeden Jelcz M11 przerobiony podczas remontu na wersję dwudrzwiową (ex. MPK Poznań 1484))
Opisy reszty przewoźników będę stopniowo umieszczać (jak tylko znajdę trochę czasu)
Jeśli chcecie poznać więcej faktów i zobaczyć zdjęcia oraz mapę zapraszam na moją stronę o komunikacji w rejonie Poznania: <a href="http://www.pozbus.prv.pl">www.pozbus.prv.pl</a>
Leszek Matula
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 1678
Dołączył: czwartek, 15 sierpnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcimia
Avatar użytkownika

Postprzez Leszek Matula » wtorek, 1 kwietnia 2003, 08:19

[quote]
On 2003-03-31 18:50, KYCZBOS napisał:
<b>Zakład Komunalny Kleszczewo</b>
a reszta to Jelcze (jeden Jelcz PR-110 i jeden Jelcz M11 przerobiony podczas remontu na wersję dwudrzwiową (ex. MPK Poznań 1484))

Masz zdjęcie tego Jelcza??? Podaj link jak możesz. :smile:
KYCZBOS
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 68
Dołączył: niedziela, 30 marca 2003, 02:00
Lokalizacja: Swarzędz

Postprzez KYCZBOS » wtorek, 1 kwietnia 2003, 19:21

Zdjęcie Jelcza M11:

<a href="http://www.pozbus.prv.pl/Kleszczewo foto2.jpg">http://www.pozbus.prv.pl/Kleszczewo foto2.jpg</a>

Zdjęcie Jelcza PR-110

<a href="http://www.pozbus.prv.pl/Kleszczewo foto1.jpg">http://www.pozbus.prv.pl/Kleszczewo foto1.jpg</a>
KYCZBOS
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 68
Dołączył: niedziela, 30 marca 2003, 02:00
Lokalizacja: Swarzędz

Postprzez KYCZBOS » wtorek, 1 kwietnia 2003, 21:39

INFORMACJA Z OSTATNIEJ CHWILI (TO NIE ŻADEN PRIMA APRILIS):
JAK PODAŁA SWARZĘDZKA TELEWIZJA KABLOWA WE WSZYSTKICH SWARZĘDZKICH AUTOBUSACHA ZAMONTOWANO <B>KAMERY</B>!!! (NIE WIERZĘ BY ZROBILI TO W JELCZACH, ALE W VOLVO SĄ NAPEWNO).

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: KYCZBOS dnia 2003-04-01 21:39 ]</font>
KYCZBOS
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 68
Dołączył: niedziela, 30 marca 2003, 02:00
Lokalizacja: Swarzędz

Postprzez KYCZBOS » czwartek, 3 kwietnia 2003, 14:28

<b>TRANSREGION MUROWANA GOŚLINA</b>
Dzisiaj przedstawię Wam jedną z ciekawszych komunikacji podmiejskich, zarówno jeśli chodzi o tabor jak i o trasę. Firma Transregion powstała w 1996 roku z przekształcenia polsko - włoskiej spółki "ITALY BUS" działającej od 1993 roku. Firma obsługuje linię z Ronda Kaponiera w Poznaniu do Przebędowa. Trasa jest naprawdę ciekwa. Po drodze roztaczają się ładne widoki na Wartę, przejeżdżając przez Bolechowo można zobaczyć fabrykę Solarisa, później autobus jedzie przez tzw. Zielone Wzgórza w Murowanej Goślinie (przejeżdża się przez nowy rynek), później jedzie się przez centrum Murowanej Gośliny, by na końcu dojechać do Przebędowa.
Tabor firmy stanowią cztery piętrusy (MANy Waggon Union D86).

<a href="http://www.pozbus.terramail.pl/Transregion foto4.jpg">www.pozbus.terramail.pl/Transregion foto4.jpg</a>

Autobusy zostały zakupione z BVG Berlin (na autobusach widać jeszcze herby Berlina, stare numery boczne i oczywiście berlińskie reklamy). Poza tym firma posiada jednego Jelcza L11 (ex. UM Kościan) oraz Setrę S125SL (chyba wcześniej jeździła w okolicach Warszawy, bo jak ją przywieźli miała jeszcze starą tablicę rejestracyjną WPI ..... co by wskazywało na Piaseczno). Tabor firmy jest sukcesywnie wymieniany (Skasowano już Ikarusa 260 (ex. ZKM Gdynia #2187?)

<a href="http://www.pozbus.terramail.pl/Transregion foto3.jpg">www.pozbus.terramail.pl/Transregion foto3.jpg</a>

, dwa Jelcze M11 (ex. MZK Koszalin) i Jelcza M11 (ex. MPK Poznań #1445)).

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: KYCZBOS dnia 2003-04-03 14:30 ]</font>
memphis
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1096
Dołączył: poniedziałek, 15 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S
Avatar użytkownika

Postprzez memphis » czwartek, 3 kwietnia 2003, 15:50

[quote]
On 2003-04-03 14:28, KYCZBOS napisał:
Tabor firmy stanowią cztery piętrusy (MANy Waggon Union D86).
Autobusy zostały zakupione z BVG Berlin


Za pośrednictwem PKM Jaworzno. A typ to SD202.
KYCZBOS
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 68
Dołączył: niedziela, 30 marca 2003, 02:00
Lokalizacja: Swarzędz

Postprzez KYCZBOS » czwartek, 3 kwietnia 2003, 16:40

Dzięki za info (akurat o tym nie wiedziałem).
memphis
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1096
Dołączył: poniedziałek, 15 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S
Avatar użytkownika

Postprzez memphis » czwartek, 3 kwietnia 2003, 22:33

[quote]
On 2003-04-03 16:40, KYCZBOS napisał:
Dzięki za info (akurat o tym nie wiedziałem).


PKM Jaworzno, o ile mi wiadomo, uzyskał wyłączność od BVG Berlin na sprzedaż w Polsce autobusów od nich odkupionych. Jedynie warszawski piętrus był sprowadzany bezpośrednio przez firmę MAN z pominięciem PKMu.
KYCZBOS
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 68
Dołączył: niedziela, 30 marca 2003, 02:00
Lokalizacja: Swarzędz

Postprzez KYCZBOS » środa, 9 kwietnia 2003, 12:10

<B>EKO-RONDO PUSZCZYKOWO</b>
Pierwszą linią, która dotarła do Puszczykowa była linia 63 obsługiwana przez MPK Poznań (w 1960 zmieniono numer linii na 81, a w 1972 na 101). MPK przestało obsługiwać tą linię w 1991 roku, a w jej miejsce utworzono linię "Zbyszko" (po trzech miesiącach ją zlikwidowano). W listopadzie 1991 roku obsługę linii do Niwki przejęła firma Eko-Rondo (przywrócono stary numer linii - 101).
Tabor Eko-Rondo stanowią cztery Autosany H9-35

<a href="http://www.pozbus.prv.pl/Eko foto3.jpg">www.pozbus.prv.pl/Eko foto3.jpg</a>

(na bazie podobno stoi jakiś szkielet Autosana H9, ale nie wiem co z nim chcą zrobić i skąd pochodzi).
KYCZBOS
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 68
Dołączył: niedziela, 30 marca 2003, 02:00
Lokalizacja: Swarzędz

Postprzez KYCZBOS » środa, 16 kwietnia 2003, 23:12

Trochę nowości z komunikacji podmiejskiej.

O 1 kwietnia zmieniono trasę linii 02 (Rokbus Rokietnica). Pętlą początkową przestały być Ogrody. Obecnie trasa tej linii wygląda następująco:

Poznań Piątkowo PST - Kurpińskiego PST - Kurpińskiego Straż - Obornicka II - Obornicka I - Suchy Las Centrum - Suchy Las Szkoła - Jelonek Auto Watin - Złotniki PPRD - Złotkowo Obornicka - Sobota POZERUK - Sobota Kasztanowa - Sobota Centrum - Bytkowo - Bytkowo Osiedle n/ż - Rokietnica Topolowa - Rokietnica Spokojna - Rokietnica Pocztowa - Rokietnica Kolejowa - Rokietnica Szamotulska - Rokietnica Szkolna n/ż - Rokietnica Leśna - Napachanie Słażyńska - Napachanie Centrum - Mrowino - Cerekwica - Przybroda Staw - Przybroda

Skrócono też większość kursów linii 03 (Rokbus Rokietnica) do przystanku: Żydowo pętla.

W transkomie już niedługo pojawi się kolejny Jelcz PR-110 (zakupiony od firmy Mistral). Z informacji udzielonych mi na bazie ma dostać numer 13. W tym roku Transkom ma także zakupić jeden całkiem nowy autobus (podobno gmina w planie budżetowym na rok 2003 przeznaczyła na to pewną sumkę pieniędzy, ale jak wiadomo to nic pewnego, bo autobusy zawsze schdzą na dalszy plan w wydatkach gmin).

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: KYCZBOS dnia 2003-04-16 23:13 ]</font>
KYCZBOS
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 68
Dołączył: niedziela, 30 marca 2003, 02:00
Lokalizacja: Swarzędz

Postprzez KYCZBOS » środa, 16 kwietnia 2003, 23:17

<b>A teraz mały apel</b>:

Może ma ktoś z was jakieś zdjęcia autobusów jeżdżących w komunikacjach podmiejskich w rejonie Poznania. Jeśli tak i chce bym je umieścił na stronie i uważa, że warto je innym pokazać niech się ze mną skontaktuje: <a href="mailto:pozbus@interia.pl">pozbus@interia.pl</a>
Poszukuję także zdjęć archiwalnych (najbardziej zależało by mi na fotkach czterech Ikerusów 160P jeżdżących do połowy 2001 roku w Wiraż-Busie)

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: KYCZBOS dnia 2003-04-16 23:19 ]</font>
Paweł
 
Posty: 3
Dołączył: piątek, 18 kwietnia 2003, 02:00
Lokalizacja: Dąbrowy G.//Warszawy

Postprzez Paweł » poniedziałek, 12 maja 2003, 13:23

D86 moze byc SD202 ale nie kazdy SD202 jest D86.
W Berlinie zawsze nadawali swoje oznaczenia, bo kiedys sami produkowali swoje autobusy. I tak pietrusy z konca lat 80-tych maja oznaczenia D86, D88 czy D89 - zaleznie od roku dostawy (a D=Doppeldecker).
Pietrusami dostarczanymi w tym czasie do BVG byly MAN-y SD202 z nadwoziem Waggon Union.
KYCZBOS
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 68
Dołączył: niedziela, 30 marca 2003, 02:00
Lokalizacja: Swarzędz

Postprzez KYCZBOS » wtorek, 13 maja 2003, 14:55

Napisał do mnie miłośnik piętrusów z Berlina i mówił mi, że te piętrusy z Murowanej Gośliny były wyprodukowane w 1986 roku, więc chyba to D86.
Paweł
 
Posty: 3
Dołączył: piątek, 18 kwietnia 2003, 02:00
Lokalizacja: Dąbrowy G.//Warszawy

Postprzez Paweł » środa, 14 maja 2003, 09:04

A więc na 100% D86. Ciekawe jak oznaczyli sobie Solarisy? :smile:
Następna strona
Odpowiedz