MPK Lublin

Dyskusje o firmach KM

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3167
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » czwartek, 15 maja 2003, 19:56

Tutaj możecie wpisywać rózne opinie i uwagi dotyczące MPK Lublin.
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3167
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » czwartek, 15 maja 2003, 19:59

A to ciekawostka, którą wczoraj widziałem. Na linii 42 jako szczytowy dodatek kursował Jelcz M181M #2250. Nie wiem po jaką cholerę puścili takiego byka na taką linię. Jest wiele innych linii które potrzebują właśnie takich busów, a są obsługiwane z metra ciętymi pojazdami.
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3167
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » piątek, 13 czerwca 2003, 11:03

A ostatnio była dość ciekawa sytuacja. Stoję sobie na przystanku, a tu jakaś kobieta z jakąś inną kobietą (lecz niepełnosprawną - na wózku inwalidzkim) czekały na autobus linii 44. Jednak gdy ten przyjechał, okazało się że jest wysokopodłogowy - paniom był potrzebny LE/LF. O ile dobrze pamiętam tego dnia na 44 były tylko HF, więc czekanie tych pań na LF/LE byłoby oczywistą stratą czasu. Jednakże, razem z tym 44 podjechał prywatny LE/LF (Volvo) na 31. Nie wiem czy panie do niego wsiadły czy czekały nadal, gdyż musiałem wsiadać do autobusu MPK. Jeżeli wsiadły do 31, to MPK straciło dwie pasażerki w danym momencie. Jeśli panie nadal zdecydowały się czekać na LF/LE to po prostu zostały zrobione w konia przez MPK Lublin.

Morał jest taki, że MPK powinno sobie w końcu uświadomić, że ich usługi są również skierowane do osób o ograniczonej sporawności ruchowej. Dlatego powinni umieszczać w rozkładach kursy LF i się ich trzymać!!!!! Co więcej, uważam że kursy LF powinny być ze sobą w miarę możliwości zsynchronizowane. Jeżeli zachodzi potrzeba przesiadki u osoby niepełnosprawnej, to nie ma ona problemu, że musi czekać na kolejny autobus. W końcu jest to XXI wiek, praktycznie rzecz biorąc jesteśmy w UE - ludzie niepełnosprawni powinni być trakotwani na równi z innymi członkami naszego społeczeństwa.
Gallux
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 3242
Dołączył: niedziela, 23 lutego 2003, 02:00
Lokalizacja: Konin
Avatar użytkownika

Postprzez Gallux » piątek, 13 czerwca 2003, 16:28

Musze pochwalić nasze MZK, bo ostatnio na 54 i 60 jeżdżą głównie niskopodłogowe MANy i Scanie. Jedynie na rzadkim 63 do Kazimierza Biskupigeo kursują M11. Z drugiej strony troche szkoda nowych busów na 54, który jedzie na Zatorze gdzie mieszka pełno młodych-gniewnych którzy lubią je dewastować :sad:
Jelcz PR110E #821
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1696
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » poniedziałek, 23 czerwca 2003, 17:30

[quote]
On 2003-06-13 11:03, Misiek napisał:
A ostatnio była dość ciekawa sytuacja. Stoję sobie na przystanku, a tu jakaś kobieta z jakąś inną kobietą (lecz niepełnosprawną - na wózku inwalidzkim) czekały na autobus linii 44. Jednak gdy ten przyjechał, okazało się że jest wysokopodłogowy - paniom był potrzebny LE/LF. O ile dobrze pamiętam tego dnia na 44 były tylko HF, więc czekanie tych pań na LF/LE byłoby oczywistą stratą czasu. Jednakże, razem z tym 44 podjechał prywatny LE/LF (Volvo) na 31. Nie wiem czy panie do niego wsiadły czy czekały nadal, gdyż musiałem wsiadać do autobusu MPK. Jeżeli wsiadły do 31, to MPK straciło dwie pasażerki w danym momencie. Jeśli panie nadal zdecydowały się czekać na LF/LE to po prostu zostały zrobione w konia przez MPK Lublin.

Morał jest taki, że MPK powinno sobie w końcu uświadomić, że ich usługi są również skierowane do osób o ograniczonej sporawności ruchowej. Dlatego powinni umieszczać w rozkładach kursy LF i się ich trzymać!!!!! Co więcej, uważam że kursy LF powinny być ze sobą w miarę możliwości zsynchronizowane. Jeżeli zachodzi potrzeba przesiadki u osoby niepełnosprawnej, to nie ma ona problemu, że musi czekać na kolejny autobus. W końcu jest to XXI wiek, praktycznie rzecz biorąc jesteśmy w UE - ludzie niepełnosprawni powinni być trakotwani na równi z innymi członkami naszego społeczeństwa.


Widać Misiek, że nie znasz realiów planistów. Najpierw ten zrobi OK, a potem dyspozytor cos nakitra miejscami i wychodzi Neoplan i 2250 na 42 : ).
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3167
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » poniedziałek, 23 czerwca 2003, 17:44

[quote]
On 2003-06-23 17:30, Jelcz PR110E #821 napisał:

Widać Misiek, że nie znasz realiów planistów. Najpierw ten zrobi OK, a potem dyspozytor cos nakitra miejscami i wychodzi Neoplan i 2250 na 42 : ).


Mi tam Neoplan na 42 pasi. Tylko żeby był to N4016 :smile:, a nie byczek...
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3167
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » wtorek, 24 czerwca 2003, 12:24

[quote]
On 2003-06-23 17:30, Jelcz PR110E #821 napisał:

Widać Misiek, że nie znasz realiów planistów. Najpierw ten zrobi OK, a potem dyspozytor cos nakitra miejscami i wychodzi Neoplan i 2250 na 42 : ).


Po co planista i dyspozytor? Tym się powinna zająć jedna osoba. Od razu powinna przypisywać busy do rozplanowania i już. I jakie oszczędności :smile:
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3167
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » wtorek, 24 czerwca 2003, 18:28

Dzisiaj widziałem Neoplana N4020 na 8 w okolicach zalewu. Jechał prawie pusty. Może z 10 osób by się naliczyło. Z kolei w połowie czerwca też widziałem N4020 na 8. Tym razem jechał z miasta ok. godz. 14. Zapełnienie: większość miejsc siedzących zajęte. Może z 5 osób stało. Moim zdaniem 12 metrowiec by starczył na tą linię.
Jelcz PR110E #821
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1696
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » środa, 25 czerwca 2003, 09:27

Zdaje się, że tam takie duze busy sa wysyłane, bo rano sporo ludzi dojeżdża do pracy a uczniów do szkoły, i inaczej by tego nie upchnął.
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3167
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » środa, 25 czerwca 2003, 10:04

[quote]
On 2003-06-25 09:27, Jelcz PR110E #821 napisał:
Zdaje się, że tam takie duze busy sa wysyłane, bo rano sporo ludzi dojeżdża do pracy a uczniów do szkoły, i inaczej by tego nie upchnął.


A nie lepiej byłoby na nie wrzucić 12 metrowce całodzienne i dodatkowo podwoić częstotliwość rano (albo dodać jeden autobus do porannego szczytu) oczywiście 12 metrowy?
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3167
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » środa, 25 czerwca 2003, 12:17

Dzisiaj widziałem Neoplana #2232@26 z napisem na wyświetlaczu "Paderewskiego". :smile:Bardzo się ucieszyłem, gdyż skrót "Paderewsk" który był używany dotychczas tak na prawdę niewiele mówił. Zawsze mnie takie skróty denerwowały, tymbardziej, gdy można umieścić całą nazwę na wyświetlaczu. Mam nadzieję że w końcu na wszystkich wyświetlaczach przestaną obowiązywać skróty a zaczną pełne nazwy.

I jeszcze jedno. Widziałem dzisiaj gniota #2211@14 zmierzającego ku "Os. Poręba". Jednakże napis na wyświetlaczu był "Jana Pawła II". Czyżby MPK znowu nazwało ten kraniec tak jak się nazywał przez krótki okres czasu w 2000 roku?
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3502
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Postprzez Locutus » środa, 25 czerwca 2003, 15:04

Wasze skróty to pikuś... ciekaw jestem, kto wie o co chodzi, jak widzi w Krakowie na wyświetlaczu np. "163 CAHTS" - zapisane tak, jak widzicie, czyli bez kropek oznaczających, że to skrót... pomijam już knoty wyciskane przez boczne wyświetlacze R&G (np "192 RONDO", "502 PLAC", "439 ALEJA" czy "125 SZPITAL")...
Jelcz PR110E #821
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1696
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » środa, 25 czerwca 2003, 16:47

[quote]
On 2003-06-25 10:04, Misiek napisał:
A nie lepiej byłoby na nie wrzucić 12 metrowce całodzienne i dodatkowo podwoić częstotliwość rano (albo dodać jeden autobus do porannego szczytu) oczywiście 12 metrowy?


2 busy = 2 razy większe koszty

[quote]
On 2003-06-25 15:04, Misiek napisał:
Dzisiaj widziałem Neoplana #2232@26 z napisem na wyświetlaczu "Paderewskiego". Bardzo się ucieszyłem, gdyż skrót "Paderewsk" który był używany dotychczas tak na prawdę niewiele mówił. Zawsze mnie takie skróty denerwowały, tymbardziej, gdy można umieścić całą nazwę na wyświetlaczu. Mam nadzieję że w końcu na wszystkich wyświetlaczach przestaną obowiązywać skróty a zaczną pełne nazwy.


Pewnie z boku już sie cały napis nie mieścił : ). ale zwykle w gniotacj jest "PAD&REWSK" : ).

[quote]
I jeszcze jedno. Widziałem dzisiaj gniota #2211@14 zmierzającego ku "Os. Poręba". Jednakże napis na wyświetlaczu był "Jana Pawła II". Czyżby MPK znowu nazwało ten kraniec tak jak się nazywał przez krótki okres czasu w 2000 roku?


Prędzej od tamtej pory mu nie przestawili.
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3167
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » środa, 25 czerwca 2003, 17:40

Coś mi się wydaje, że jednak zamierzają "Paderewsk" na "Paderewskiego". Dzisiaj widziałem wiele autobusów z takim napisem. I możliwe, że pozmieniają nazwy osiedli (np. Widok czy Poręba) na "Filaretów" (widziane na 17 w Neoplanie) lub "Jana Pawła II" (widziane w gniocie)

Owszem na wyświetlaczach bocznych były pourywane nazwy :wink:. Swoją drogą nie da się w nich zaprogramować żeby przewjał napis, jeżeli się nie mieści?
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3167
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » środa, 25 czerwca 2003, 17:44

[quote]
On 2003-06-25 16:47, Jelcz PR110E #821
2 busy = 2 razy większe koszty


Można zlikwidować taką linię 33 i od razu masz dwa autobusy do dyspozycji. Ta linia wozi powietrze i pokrywa się na jednym odcinku z 6, a na drugim z 17. A na Elsnera to już zwykle puściuteńko w niej jest :smile:
Następna strona
Odpowiedz