MZK Jelenia Góra

Dyskusje o firmach KM

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

adam2239
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 77
Dołączył: sobota, 24 lutego 2007, 01:10
Lokalizacja: Jelenia Góra / Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez adam2239 » niedziela, 25 lutego 2007, 02:55

MZK wzbogaciło się o 8 nowych autobusów.
Sześć z nich to małe jelczyki M101l Salus, a dwa pozostałe to Jelcz M121 Mastero :))
Tabor prezentuje się bardzo efektownie, zresztą pasażerowie na pewno mają o nich dobre zdanie. Jednak można się dopatrzeć pewnych niekonsekwencji w przydzielaniu taboru, np: Na 12-stkę puszczane sa Mastera, podczas, gdy pasazerowie linii nr 9 kiszą się w małym Salusie. Gdzie tu logika?
Po drugie... zmarnowali Mastero :( Troszeczkę się rozczarowałem, jak zobaczyłem go bez siedzeń naprzeciwko III drzwi. Dla mnie to absurd, przecież w autobusie tym jest bardzo mało siedzeń (tylko 25). Wg mnie powinna być większa rzeźnia z przodu pojazdu, a z tylu normalnie siedzonka.
Wnioskuję także, że najlepszym wozem dla Jeleniej Góry jest volvo 7700 i takie pojazdy MZK powinno kupować. Na początek niech kupią 5-10, potem, jeśli będą fundusze- kupi się kolejne:) Pozdrawiam
marekJG
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 292
Dołączył: czwartek, 3 sierpnia 2006, 16:24
Lokalizacja: Jelenia Góra
Avatar użytkownika

Postprzez marekJG » niedziela, 25 lutego 2007, 13:12

[quote]Jednak można się dopatrzeć pewnych niekonsekwencji w przydzielaniu taboru, np: Na 12-stkę puszczane sa Mastera, podczas, gdy pasazerowie linii nr 9 kiszą się w małym Salusie. Gdzie tu logika?


Mastero najczęściej jeżdżą na liniach 6,7,9,14. Spotkanie go na lini nr.12 mozna uznac za wyjątek, choc widywane są także na liniach: 1,2,3,4,8,17,26,27.
Salusy jeżdżą głównie na swoich liniach: 5,8,10,11,16,19, oraz na dodatkach do innych linii w dni robocze, np: na linie 1,4,7,9,14,17,26,27.
W soboty i niedziel często można je spotkac na 4,6,7,9,14 i 27.

[quote]Po drugie... zmarnowali Mastero Troszeczkę się rozczarowałem, jak zobaczyłem go bez siedzeń naprzeciwko III drzwi. Dla mnie to absurd, przecież w autobusie tym jest bardzo mało siedzeń (tylko 25). Wg mnie powinna być większa rzeźnia z przodu pojazdu, a z tylu normalnie siedzonka.


Przez brak siedzień na przeciwko trzecich drzwi zwiększono minimalnie pojemnośc autobusu oraz poczucie większej przestrzeni. Pasażer nie czuje się z tyłu tak jak np. w Volvo z serii B10 BLE i 7000.
Kolejną korzyścią jest więcej miejsca dla pasażerów z większym bagażem ręcznym. Nie muszą się cisnac razem z wózkami z przodu.
W Jeleniaj Górze rzeźni z tyłu pojazdu nie uważa się za zmarnowanie pojazdu, nawet w Jelczu PR110M w czasie NG zrobino rzeźnię.

[quote]Wnioskuję także, że najlepszym wozem dla Jeleniej Góry jest volvo 7700 i takie pojazdy MZK powinno kupować. Na początek niech kupią 5-10, potem, jeśli będą fundusze- kupi się kolejne:) Pozdrawiam


Volvo 7700 to fajny autobus, szczególnie jego najnowsza wersja, i zawsze będzie brany pod uwagę w przetargu na autobusy niskopodłogowe.
Jednak ze względu na brak zatrudnienia dla pojazdu tego typu za dużo to chyba ich nie kupią. Na linie 6,7 i podobne mają zamałą pojemnośc i pasażerowie narzekają na scisk, dlatego zakupiono pojazdy Volvo B10 BLE 6x2. Poza granice miasta też zabrdzo nie mogą wyjeżdżac z powodu złej kondycji dróg i górzystych terenów. Więcej by stały na naprawach zawieszenia niż kursowały. Autobusy te nadają się na 9,14,17. Wtedy na głównej osi miasta kursowały by odpowiednie autobusy przystosowane dla osób starszych i niepełnosprawnych.

W tym roku w budżecie miasta zaplonowano odpowiednią kwotę na zakup 5 autobusów. Zobaczymy, może ten rok będzie należał do Volvo 7700 :)
adam2239
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 77
Dołączył: sobota, 24 lutego 2007, 01:10
Lokalizacja: Jelenia Góra / Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez adam2239 » czwartek, 1 marca 2007, 20:27

Nie wiem, drogi Marku czy czytałeś o tym, że szykuje się kolejna podwyżka cen biletów. Najbardziej absurdalna i nonsensowna jest proponowana cena jednorazowego normalnego - 2,24 zł. Ni w pięć, ni w dziesięć. Dla mnie polityka cenowa MZK jest conajmniej niezrozumiała. For example, uczniom i emerytom przysługuje bilet jednorazowy za 1,25 zł, zaś kupując bilety 1 i 2 dniowe mają 50% ulgi. Gdzie tu jakakolwiek konsekwencja? Poza tym kupowanie biletów u kierowcy to jak robienie zakupów za czasów PRL. Kierowca musi bawić się w wydawanie reszty, bo kochana spółka ustaliła dziwne ceny. I to drukowanie z automatu niepotrzebnie wydłuża czas i tworzą się spóźnienia.
Myslę, ze trzeba porządnie wziąć się za system komunikacji miejskiej w JG. Przydałby się jakiś konkurent typu ITS Michalczewski, czy też Connex, skoro MZK nie wyrabia finansowo i nie może sobie pozwolić na zakup nowych wozów.

PS: Mastero najczęściej jeżdżą na liniach 6,7,9,14 >> zaskoczę cię ;) dzisiaj był na .. 16 :))) Pozdrawiam ;)
dab
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1236
Dołączył: niedziela, 26 lutego 2006, 17:12
Lokalizacja: Żywiec
Avatar użytkownika

Postprzez dab » piątek, 2 marca 2007, 11:35

I jak się wam te nowe Jelcze sprawują? psują się?
marekJG
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 292
Dołączył: czwartek, 3 sierpnia 2006, 16:24
Lokalizacja: Jelenia Góra
Avatar użytkownika

Postprzez marekJG » piątek, 2 marca 2007, 14:54

[quote]Nie wiem, drogi Marku czy czytałeś o tym, że szykuje się kolejna podwyżka cen biletów. Najbardziej absurdalna i nonsensowna jest proponowana cena jednorazowego normalnego - 2,24 zł. Ni w pięć, ni w dziesięć.


Czytałem i także uważam, że ta podwyżka jest absurdalna. Skoro radni zdecydowali się na podniesienia cen biletów, to mogli ustalic, że będzie to 5 groszy. 1 grosz chyba nikogo nie zbawi.

[quote]Myslę, ze trzeba porządnie wziąć się za system komunikacji miejskiej w JG. Przydałby się jakiś konkurent typu ITS Michalczewski, czy też Connex, skoro MZK nie wyrabia finansowo i nie może sobie pozwolić na zakup nowych wozów


Ja jednak wolę jednego przewoźnika zarządzanego przez miasto.
Oczywiście, jeżeli powstało by coś w stylu ZDiK lub ZTM to można wprowadzic "małą" konkurencję, np. DLA.
Ostatno przeglądając lokalne gazety można dużo wyczytac o sytuacji w MZK. Miasto najprawdopodobniej chce sprywatyzowac wszystkie budżetówki, wtym MZK. Kierowcy chcą podwyżek i bezpłatnych przewozów dla rodzin.

[quote]Mastero najczęściej jeżdżą na liniach 6,7,9,14 >> zaskoczę cię dzisiaj był na .. 16


Widziałem :D Sam byłem zaskoczony. Kilka dni temu widziałem też mastero na linii nr.8 :o
Zauważyłem, że te nowe autobusy jeżdżą na wszystkich liniach, prócz 25, prawdopodobnie z powodu złej kondycji starszych pojazdów. Czytałem, że M11-stki tak często się psują, że mechanicy przekładają części z jednego wozu do drugiego bo na magazynie części brak a między ich dostawami autobusy muszą jeździc. Naprawa i remonty starych wozów są drogie, dlatego firma zdecydowała, że w tym roku kupią 5 używanych autobusów. Ten pomysł zabardzo mi się nie podoba bo MZK zawsze kupywało nowy sprzęt prost z fabryki, ale jest to konieczne do normalnej pracy zakładu i tańsze niz inwestowanie w złom. Teraz ciekawi mnie co kupią, myslę, że jakieś Volvo, np takie B10BLE jak ostatnio do Tarnowa zakupili albo MAN lub coś z silnikiem MAN-owskim.

[quote]I jak się wam te nowe Jelcze sprawują? psują się?

Z nowymi Jelczami narazie nie ma kłopotów. Do poważniejszych zdarzeń można dodac, że Mastero #755 miał "czołówkę" z polonezem na ul. Wrocławskiej, chyba 20 listopada 2006. Miał uszkodzony przód.
Dostał nową przednią szybę, i atrapę i po dwóch tygodniach wyjechał ponownie na linie.
adam2239
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 77
Dołączył: sobota, 24 lutego 2007, 01:10
Lokalizacja: Jelenia Góra / Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez adam2239 » piątek, 2 marca 2007, 20:16

A jednak wolę jednego przewoźnika zarządzanego przez miasto >> Miasto nie ma sensownych pomysłów na polepszenie jakości km, więc zasugerowałem konkurenta ;) Podwyżki mogłyby być, ale b. miesięcznych, a nie jednorazowych.

Miasto najprawdopodobniej chce sprywatyzowac wszystkie budżetówki, wtym MZK >> i słusznie, tylko niepotrzebnie to się przeciąga. Bo po co dopłacać i finansować coś, co przynosi straty?

O tak mi się przypomniało: MZK jest niebywale niesłowne. Bodajże kierownik tego zakładu wspominał niegdyś, że dzięki wsiadaniu przodem pasazerowie unikną podwyżek - i co? leci jedna podwyżka za drugą.

Kilka dni temu widziałem też mastero na linii nr.8 = ja p* :)) a powiedz ty mi, bo ja z tej linii nigdy nie mialem potrzeby korzystać - jak było z jej frekwencją. Bo jak zapewne wiesz, od wczoraj już nie istnieje

Firma zdecydowała, że w tym roku kupią 5 używanych autobusów. Ten pomysł zabardzo mi się nie podoba >> popatrz na lubelskie MPK, które zakupiło używane mercedesy, są one w świetnym stanie, bardzo wygodne i nowoczesne, a mają już 8 latek ;) Myślę, że MZK JG także powinno szukać coś pokroju mercedesa (model 405n) albo mana (nl222/3). Poza tym, jeśli nie ma odpowiedniej sumy na nowe wozy, to lepszym rozwiązaniem jest używany niskopodłogowiec, niż ciągłe remonty jelczy m11

[img]http://transport.asi.pwr.wroc.pl/images/photos/big/1/120275.jpg[/img]


Na zakończenie: jechałem wczoraj masterem 756 na siódemce i tak mała rada: jak nie ma wolnego siedzonka, to szukaj sobie "wygodnego" miejsca do stania, najlepiej z oparciem :))) Pozdrawiam;)
dab
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1236
Dołączył: niedziela, 26 lutego 2006, 17:12
Lokalizacja: Żywiec
Avatar użytkownika

Postprzez dab » sobota, 3 marca 2007, 11:04

Autobusy przywożone z zachodu wcale nie są złomem.To już nie te czasy,że sprowadzało się faktycznie złom zajeżdżony np.przez Niemców.teraz przywozi się autobusy najwyżej 8-10-cio letnie albo młodsze z przebiegami ok.400-500tys.po dobrych niemieckich drogach.Taki autobus powinien bez problemów wytrzymać drugie tyle.U nas większość taboru opiera się na używanych Dabach sprowadzonych z Danii.To bardzo dobre autobusy,w tej chwili najstarsze mają już po 24 lata i przejechane grubo ponad milion km.i nie psują się.Najmlodsze mają po 13 lat i psują się mniej od nowych Solarisów.Ja osobiście wolę używki od nowych Jelczy,PKM Katowice teraz sprowadza z Niemiec używane Neoplany po kłopotach z Jelczami M125.
bystrzak2000
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1739
Dołączył: wtorek, 9 marca 2004, 19:39
Lokalizacja: Wrocław
Avatar użytkownika

Postprzez bystrzak2000 » sobota, 3 marca 2007, 13:14

[quote="dab"]PKM Katowice teraz sprowadza z Niemiec używane Neoplany po kłopotach z Jelczami M125.

Myslę jednak, że powodem sprowadzania używek przez PKM jest ich atrakcyjna cena w porównaniu z nowymi autobusami.
[url=http://www.km.wroclaw.pl/]Wrocławskie Forum Komunikacyjne[/url]
marekJG
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 292
Dołączył: czwartek, 3 sierpnia 2006, 16:24
Lokalizacja: Jelenia Góra
Avatar użytkownika

Postprzez marekJG » sobota, 3 marca 2007, 13:56

[quote]Miasto nie ma sensownych pomysłów na polepszenie jakości km, więc zasugerowałem konkurenta Podwyżki mogłyby być, ale b. miesięcznych, a nie jednorazowych


Najlepiej jakby wcale nie było podwyżek biletów. Jelenia Góra zalicza sie do miast, w których ceny biletów są drogie.
Miasto stara się zapewnic jak najlepszą a zarazem w miarę dochodową KM. Przecierz KM ma służyc mieszkańcom, a nie do zarabiania. Konkurencja raczej nastawia się na zyski. Do tego położenie i charakter miasta nie sprzyja do działalności kilku firm w KM. Przewoźnicy zajęli by się linimi typu 6,7,9 i na nich kursowało by pełno busików i panował by bałagan jak kiedyś w Wałbrzychu. O liniach typu 11,16,18,19,25 chyba by zapomniano, bo do dochodowych nie należą.

[quote]MZK jest niebywale niesłowne. Bodajże kierownik tego zakładu wspominał niegdyś, że dzięki wsiadaniu przodem pasazerowie unikną podwyżek - i co? leci jedna podwyżka za drugą


Z tym się zgodzę, prawda, że wprowadzenie wsiadania przednimi drzwiami zwiększyło dzienne zyski i to odużo a władze obiecały, że podwyżek nie będzie chyba przez 5 lat. Co prawda ostatnia podwyżka była dwa lata temu, a nie jak wcześniej co rok.

[quote]a powiedz ty mi, bo ja z tej linii nigdy nie mialem potrzeby korzystać - jak było z jej frekwencją. Bo jak zapewne wiesz, od wczoraj już nie istnieje


Kiedyś, jak mój wójek pracował w MZK to często z nim jeździłem m. in.na ósemce. Linia ta niebył dochodowa, a gmina Stara Kamienica nie była skora do jej finansowania i tak z upływem lat cięto kursy. W dni wolne frekwencja była mała. Z każdym kursem jakieś cztery-sześc osób.
W dni szkolne była duża. Trzy kursy(rano i dwa po południu) były pełne (cała M11 lub H9). Do likwidackji przyczinyło się m. in:
- brak jakiego kolwiek dofinansowania i zainteresowania się linią przez gminę St.Kamienica,
- mała frekwencja spowodowana m.in. przez dużą liczbę prywatnych samochodów mieszkańców Wojcieszyc,
- powstanie konkurencji ze strony KRY-CHA, która miała połączenie z centrum JG i Starą Kamienicą.

[quote]Myślę, że MZK JG także powinno szukać coś pokroju mercedesa (model 405n) albo mana (nl222/3). Poza tym, jeśli nie ma odpowiedniej sumy na nowe wozy, to lepszym rozwiązaniem jest używany niskopodłogowiec, niż ciągłe remonty jelczy m11

Kiedyś na testach (1996r.) był MB 0405N, nawet dwa razy. :D

Władze MZK też doszły do takiego wniosku bo koszty remontów są droższe i krótkotrwałe a zakup używanych autobusów polepszy i odmłodzi ogólnie tabor.

[quote]Autobusy przywożone z zachodu wcale nie są złomem.To już nie te czasy,że sprowadzało się faktycznie złom zajeżdżony np.przez Niemców.teraz przywozi się autobusy najwyżej 8-10-cio letnie albo młodsze z przebiegami ok.400-500tys.po dobrych niemieckich drogach

Nikt tu nie powiedział, że autobusy z zagranicy to złom. Mając na myśli złom chodziło mi o inwestowanie w MIG-i. Wiem, że używki są dobrej jakości bo nasz PKS od kilku lat zakupuje uzywane autobusy, m. in. MB 0405 i 0407.
Ale i tak uważam, że co nowe to nowe, choc jest dużo przypadków kiedy są świetne okazje kupna dośc nowego taboru używanego. W Polsce z powodu złej kondycji autobusów i słabego budżetu zakup używanych autobusów to jedyny sposób na porawę taboru. Tak będzie jeszcze długo.
adam2239
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 77
Dołączył: sobota, 24 lutego 2007, 01:10
Lokalizacja: Jelenia Góra / Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez adam2239 » sobota, 3 marca 2007, 17:16

Jelenia Góra zalicza sie do miast, w których ceny biletów są drogie > żeby było śmieszniej, dodam iż jednorazowy normalny na dwie strefy kosztuje 4,10zł. Nie byłoby w tym nic absurdalnego, gdyby bilet miesięczny uprawniał mnie do przejazdu na każdym odcinku, niezależnie od granic stref.

Konkurencja raczej nastawia się na zyski >> Nie miałem na myśli "chorej" konkurencji, gdzie jeden drugiego by w łyżce wody utopił. Chodziło mi raczej o Zarząd Transportu Miejskiego, który ustalałby zasady dla MZK jak i konkurenta.

Zauważ, że w systemie komunikacyjnym MZK tworzy się niepotrzebnie dublujące się linie. For example, 26, 27 = po co to? Przecież wystarczy zwiększyć ilości kursów 6 i 7.

Taki mi do głowy przyszedł pomyśł, ze można zmiksować ;) 3 linie: 17, 26 i 27 i stworzyć ciekawą trasę:

nowa "17" : Os.Orle-Cervi-Daniłowskiego-Korona-Marcinkowskiego-Strz.Góra-Ceglana
-Ludowa-MZK-Urząd Sk-Żeromskiego-Mała Poczta-Sąd-Teatr-Bankowa-
Podwale-JPII-Paderewskiego-Różyckiego-Ogińskiego-Karłowicza-Moniuszki
Elsnera-Bacewicz-Sygietyńskiego-ZUS-Małcużyńskiego-KIEPURY :))

Kolejna sprawa: linie 4 i 18. Kolejne dwie i te same. Po co? Zwiększyć ilość kursów czwórki i będzie dobrze.

Pozdrawiam;)
marekJG
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 292
Dołączył: czwartek, 3 sierpnia 2006, 16:24
Lokalizacja: Jelenia Góra
Avatar użytkownika

Postprzez marekJG » sobota, 3 marca 2007, 20:23

[quote]Nie miałem na myśli "chorej" konkurencji, gdzie jeden drugiego by w łyżce wody utopił. Chodziło mi raczej o Zarząd Transportu Miejskiego, który ustalałby zasady dla MZK jak i konkurenta


Też jestem za ZTM-em ale czy Jelenia Góra nie jest zbyt małym miastem na dwóch przewoźników z prawdziwego zdarzenia?

[quote]Zauważ, że w systemie komunikacyjnym MZK tworzy się niepotrzebnie dublujące się linie. For example, 26, 27 = po co to? Przecież wystarczy zwiększyć ilości kursów 6 i 7


Też tak uważam. Linia nr.26 powstała po to, żeby mieszkańcy Osiedla XX-lecia dojechali pod szpital na Ogińskiego. Teraz po zmianie trasy linii nr.17(przez Apt."Pod Koroną", Cervi, Cieplicka) linia 26 nie jest potrzebna.
Natomiast linia nr.27 jest po to żeby mieszkańcy ZABOBRZA i północnych CIEPLIC dojechali pod TESCO. Oczywiście linia ta kursuje po większej częsci trasy linii nr.7

[quote]Taki mi do głowy przyszedł pomyśł, ze można zmiksować 3 linie: 17, 26 i 27 i stworzyć ciekawą trasę:


Kiedyś miałem taki sam pomysł :D , tylko że moja siedemnastka nie jechała by przez Wojska Polskiego/Sąd i Bankową. Potem stwierdziłem, że taka linia jest zbyt pokręcona.

[quote]Kolejna sprawa: linie 4 i 18. Kolejne dwie i te same. Po co? Zwiększyć ilość kursów czwórki i będzie dobrze

Linia 18 powstała po likwidacji przyśpieszonej 13 (Dworzec PKP- Zachełmie). Gmina Podgórzyn nie chciała dofinansowywac dwóch podobnych linii: 4 i 13, więc wymyślono skróconą 4- linię nr.18. Mieszkańcy mogą dostac się np. z Zachełmia, Przesieki i Borowic do Podgórzyna pod UG lub dalej do Cieplic (Apt."Pod Koroną"). Tam przesiadają się np. na 6,9 lub 14. Kursy czwórki zostały obcięte (jest ich mniej w porównaniu do dawnych lat) i nie dublują się z trasą szóstki, co miało by miejsce w przypadku likwidacji osiemnastki i dodaniu jej kursów do czwórki.

Podobno na wakacje szykuje się "rewolucja liniowa" mającia na celu poprawę kursowania autobusów na odcinku Wolności/Mała Poczta- Wolności/Marcinkowskiego. Zarząd chce aby autobusy nie kursowały w stadach.Myślę, że nie może się to udac bez likwidacji niektórych linii m.in. wspomnianych przez Ciebie: 26,27 czy 17. Prawdopodobnie kursy 27 przejmie linia 7 (w sumie tak jak teraz tylko bez zmiany numeru na 27) To samo dotyczy linii 26, która zostanie wcielona w linię 6 na tej samej zasadzie. Martwi mnie także los 14, ponieważ w 90% jej trasa pokrywa się z trasą linii nr.9. Ale wydaje mi się, że raczej zostanie jako szczytówka wraz z linią 17, bo nie ma sensu tworzenia np.9BIS lub przywracania linii nr.29.
Unkel
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 704
Dołączył: sobota, 18 grudnia 2004, 22:52
Lokalizacja: Wrocław/Stargard
Avatar użytkownika

Postprzez Unkel » sobota, 3 marca 2007, 21:08

Co racja to racja. System stref w Jeleniej Górze zawsze mnie przytlacza :/
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3502
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Postprzez Locutus » niedziela, 4 marca 2007, 14:13

Ktoś mógłby przybliżyć na forum ten system stref?

Pozdrawiam!
LOKI
[url=http://www.pkk.info.pl][color=blue]Platforma Komunikacyjna Krakowa[/color][/url] - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
Unkel
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 704
Dołączył: sobota, 18 grudnia 2004, 22:52
Lokalizacja: Wrocław/Stargard
Avatar użytkownika

Postprzez Unkel » niedziela, 4 marca 2007, 14:29

Czytajac w fotelu nie wyglada tak tragicznie. Ale mam pytanie do jeleniogorzan. Czy kiedys nie bylo tak, ze kazda gmina to byla oddzielna strefa z inna cena biletu? Bo jakos mi tak swita ze dwa czy trzy lata temu na rozkladach jazdy przy roznych liniach byly rozne ceny biletow.
A i jeszcze jedno. Czytam ten regulamin na stronie MZK i mam takie pytanie: jadac z gminy A do gminy C przez Jelenia Gore jedna linia to musze placic za bilet pod tytulem: strefa miejska+ jedna strefa gminy czy musze wtedy kupic dwa takie bilety?
marekJG
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 292
Dołączył: czwartek, 3 sierpnia 2006, 16:24
Lokalizacja: Jelenia Góra
Avatar użytkownika

Postprzez marekJG » niedziela, 4 marca 2007, 21:22

[quote]Czy kiedys nie bylo tak, ze kazda gmina to byla oddzielna strefa z inna cena biletu? Bo jakos mi tak swita ze dwa czy trzy lata temu na rozkladach jazdy przy roznych liniach byly rozne ceny biletow


Różne ceny biletów spowodowane były tym, że kiedyś każda miejscowośc poza miastem JG była osobna strefą. Np: Jadąc linią 4 z Dworca PKP do Borowic Przejeżdżasz przez Podgórzyn i Borowice. Granica strefy opłat dla czwórki to Os.XX-lecia, następna strefa to Podgórzyn Górny. Płacisz wtedy za trzy strefy: miasto JG, Podgórzyn , Borowice.
Obecnie są tylko dwie strefy: miasto JG i sąiednich gmin (bez względu na ilośc miejscowości w gminie) czyli miasto JG+ gminy Jeżów Sudecki, Janowice Wielkie, Stara Kamienica, Piechowice, Podgórzyn. Wyjątek stanowiła linia nr.8, na której kilku lat obowiązywała specjalna taryfa,bez stref na całej trasie od pętli w miescie(Strzelecka Góra) do Wojcieszyc. Obecnie od 1.03.2007 linia została zawieszona.

[quote]jadac z gminy A do gminy C przez Jelenia Gore jedna linia to musze placic za bilet pod tytulem: strefa miejska+ jedna strefa gminy czy musze wtedy kupic dwa takie bilety?


Gdyby była taka linia to tak. Taki wariant jazdy musi odbyc się z przesiadką z jednej linii na drugą. No jest chyba wyjątek, bo nie pamiętam czy kurs linii nr.1 do Staniszowa odbywa się z Jeżowa Sudeckiego.Wtedy Przejeżdżałbyś przez gminę Jeżów Sudecki, miasto JG i Gminę Podgórzyn, czyli strefa gminy+strefa miejska+stref gminy.
Następna strona
Odpowiedz