MZK Jelenia Góra

Dyskusje o firmach KM

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

adam2239
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 77
Dołączył: sobota, 24 lutego 2007, 01:10
Lokalizacja: Jelenia Góra / Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez adam2239 » piątek, 14 września 2007, 22:01

Witam serdecznie.
No wreeeszcie działa to forum! :))
Ciekawostki z ubiegłych dwóch tygodni:
1) Po raz pierwszy w historii MZK na linii nr 2 zagościł autobus volvo :)) Był to 726
2) 698 jest pomazany przez uzdolniioną artystycznie młodzież na tyłku, po prawej stronie
3) Kolejna głupota w wykonaniu MZK: na jedynce jeżdzą pustawe many, a na dwójce pasażerowie kiszą się w Salusie.


Pragnę przedstawić "Własne koncepcje rozkładowe, v.3 " :))

1 - połączy się z 25 oraz otrzyma nową trasę: Czarnoleska 57, Szkoła, Orzeszkowej, Skowronków - Morcinka - Mała Poczta - Sąd - Teatr - Ptasia - Sudecka - Działki - Cmentarz Nowy
2 - połączenie z 11. Na odcinku od Okopowej pojedzie trasą 11 do Goduszyna.. Niektóre kursy będą skrócone do Spółdzielczej.
4 - połączona z 5. Od przystanku "Teatr" pojedzie przez Bankową, Sobieskiego, i dalej starą trasą piątki. Przybędzie jej dodatkowych wozów wzanian za likwiadację 18-stki.
10 - przedłużenie trasy. Od Szpitala pojedzie albo przez Bacewicz, Noskowskiego (przyst.PKS) i Carrefour, albo Bacewicz, Sygietyńskiego, ZUS, Carrefour i dalej po staremu.
14 - tj w poprzednim pomyśle - wszystkie kursy skierowane na ul. Kozią. Rozważam też skrócenie obecnej trasy do Apteki pod Koroną, albo wysłania 14-stki na Osiedle Orle.
19 - pomysł taki sam, jak w poprzednim projekcie: Następuje połączenie z 16-stką, trasa: Wiejska - Ogińskiego - Kochanowskiego - Urząd Miejski - Bankowa, C-Skłodowskiej i dalej po staremu.
20 - wydłużona do Wojanowa Bobrów (wszystkie, lub niektóre kursy)
23 - tj w poprzedniej koncepcji: wydłużenie do Jeżowa Sudeckiego.


Do likwidacji: 5, 11, 16, 18, 25, 26, 27


Naturalnie, na liniach 6 i 7 pojawią się dodatkowe kursy, wzamian za zlikwidowane 26 i 27.
marekJG
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 292
Dołączył: czwartek, 3 sierpnia 2006, 16:24
Lokalizacja: Jelenia Góra
Avatar użytkownika

Postprzez marekJG » wtorek, 18 września 2007, 13:17

Co do Ikarusa 280 #698 to przez wakacje przeszedł malutki remont. Z prawej strony ma nowy czerwony lakier, połatano dziury w przegubie, wymieniono zniszczone płyty wewnątrz autobusu. Silnik także przeszedł remont.

Adam, mam takie pytanko: Czy rano na 25 prócz Autosana H6 wyjeżdża drugi autobus, bo w piątek po ósmej widziałem właśnie MIGa #678 oraz H6 #706 i nie wiem czy to norma czy jakiś wyjątek.
adam2239
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 77
Dołączył: sobota, 24 lutego 2007, 01:10
Lokalizacja: Jelenia Góra / Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez adam2239 » wtorek, 18 września 2007, 16:10

Witam Marku serdecznie.
Jeśli chodzi o 25 - to, z tego co obserwuję, to raczej nie odwiedził go nigdy jeszcze tabor 11, 12-metrowy. Chociaż ostatnio MZK serwuje niespodzianki w postaci 12-metrowych autobusów Volvo na mojej ulubionej dwójce :)) więc i moze 25-tka doczekała się większego pojazdu.

PS: Co sądzisz o kolejnej zmodyfikowanej wersji zmian w rozkladzie jazdy ? Czekam na propozycje i uwagi z twojej strony ;) Pozdrawiam :))
marekJG
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 292
Dołączył: czwartek, 3 sierpnia 2006, 16:24
Lokalizacja: Jelenia Góra
Avatar użytkownika

Postprzez marekJG » wtorek, 18 września 2007, 17:54

[quote="adam2239"]PS: Co sądzisz o kolejnej zmodyfikowanej wersji zmian w rozkladzie jazdy ? Czekam na propozycje i uwagi z twojej strony ;) Pozdrawiam :))


Już się robi :wink:
Zacznę od tego co bardzo mi się podoba czyli nowy przebieg trasy dla linii 10, 19 i 14 (wariant na Os. Orle)

Analizując dalej Twoje propozycje nowych tras to w sumie nie wiem jak porównać go z istniejącym przebiegiem tras, ponieważ przebudowałeś cały system tak, że wszędzie gdzie do tej pory dojeżdżał autobus w nowych propozycjach dojeżdża dalej. Zmieniła sie tylko ilość linii, których będzie 23 +3 ( N,C1 i TES).
Patrząc na całokształt to domyślam się, że wprowadzona zostanie taryfa czasowa.
Jedyne co bym poprawił to koncepcja twojej 1 i 4. Czwórkę mógłbyś skierować (tak jak w poprzednich propozycjach) na Czarne, a jedynkę po trasie piątki.

Jeszcze mam takie pytanko: Czym kierujesz się zmieniając układ linii MZK, bo ja w sumie nic bym w samych przebiegach tras nie zmieniał (no 10, 14 i 19 z twojego autorstwa). Bardziej denerwuje mnie to, że autobusy po Wolności jeżdżą nadal w stadach, choć jest lepiej niż wcześniej. Wg mnie problem leży w rozkładach.


PS: Wiesz, MZK wzięło się chyba za najgorsze jelcze 120MM/1. Na sprzedaż wystawili #737
adam2239
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 77
Dołączył: sobota, 24 lutego 2007, 01:10
Lokalizacja: Jelenia Góra / Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez adam2239 » wtorek, 18 września 2007, 19:11

[quote]Jeszcze mam takie pytanko: Czym kierujesz się zmieniając układ linii MZK, bo ja w sumie nic bym w samych przebiegach tras nie zmieniał (no 10, 14 i 19 z twojego autorstwa).


Układ sieci komunikacji miejskiej w Jeleniej Górze jest dośc przestarzały. Potrzeby klientów/pasażerów zmieniają się. A przebieg trasy na danej linii powinno ustalać się tak, żeby była zapewniona komunikacja nie tylko w głównych częściach miasta, ale także na uboczach. Kolejna sprawa to dublowanie się linii, nie może być tak, że z jednej linii korzysta full ludzi, a drugą nikt nie jeździ. To czyste marnotrawienie taboru i niekonsekwencja w dostosowaniu rozkładu.

[quote]Patrząc na całokształt to domyślam się, że wprowadzona zostanie taryfa czasowa.


Oczywiście :)) Bilety na 10, 40 i 60 minut BEZ podziału na strefy zastąpiłyby dotychczasowe bilety jednorazowe.
Natomiast jednorazowy nocny kosztowałby 2,5 - 3 zł, nie obowiązywałyby żadne ulgi ani też granice strefowe.


[quote]Jedyne co bym poprawił to koncepcja twojej 1 i 4. Czwórkę mógłbyś skierować (tak jak w poprzednich propozycjach) na Czarne, a jedynkę po trasie piątki


Przeanalizowałem to i ... popieram twoją uwagę ;)


[quote]Wg mnie problem leży w rozkładach


Problem leży nie tylko w niedostosowanych rozkładach, ale także w nieprzejrzystej taryfie, przestarzałej kadrze prezesowskiej MZK i ignorancji władz miasta. Nie wiem, jak oni to sobie wyobrażają, ale nie może być tak, że co roku bilet będzie drożał 5-10 groszy i nic więcej nie będzie podejmowane w kierunku poprawy jakości usług MZK.

[quote]PS: Wiesz, MZK wzięło się chyba za najgorsze jelcze 120MM/1. Na sprzedaż wystawili #737

Właśnie odwiedziłem stronkę MZK i zauważyłem tą informację. 737? Szkoda, bardzo lubiłem tego gniota. Niech lepiej sprzedadzą te żołtki, bo jest ich za dużo i tylko stoją w zajezdni niewykorzystywane w pełni.

Pozdrawiam :)
marekJG
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 292
Dołączył: czwartek, 3 sierpnia 2006, 16:24
Lokalizacja: Jelenia Góra
Avatar użytkownika

Postprzez marekJG » wtorek, 18 września 2007, 19:47

[quote]737? Szkoda, bardzo lubiłem tego gniota


Dla wyjaśnienia #737 to nie gniot to 120MM/1 zwany niekiedy wacusiem, :wink: gnioty póki co jeżdżą dwa tj #755 i 756, miejmy nadzieję że to nie ostatnie w naszym zakładzie.


[quote]Niech lepiej sprzedadzą te żołtki, bo jest ich za dużo i tylko stoją w zajezdni niewykorzystywane w pełni


W dni robocze wyjeżdżają na linie 13, 18, 19, 25 ( po jednej brygadzie) wieczorami brygady nocne wykonują ostatnie kursy linii 1, 10, 11, w weekendy można jeszcze spotkać je na 4, 5, 11, więc chyba są wykorzystywane dostatecznie.
:wink:
adam2239
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 77
Dołączył: sobota, 24 lutego 2007, 01:10
Lokalizacja: Jelenia Góra / Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez adam2239 » wtorek, 18 września 2007, 19:53

[quote]Dla wyjaśnienia #737 to nie gniot to 120MM/1 zwany niekiedy wacusiem


Oj, miałem napisać pregniot, a nie gniot ;)

PS: W poprzednim poście (06;11 PM ;) ) troszkę się rozpisałem, więc drogi Marku nie pozostaje mi nic innego, jak tylko "zaprosić" cię do kontynuowania dyskusji :)) Pozdrawiam)
marekJG
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 292
Dołączył: czwartek, 3 sierpnia 2006, 16:24
Lokalizacja: Jelenia Góra
Avatar użytkownika

Postprzez marekJG » środa, 19 września 2007, 20:31

No to powracam do dyskusji :D

[quote]Układ sieci komunikacji miejskiej w Jeleniej Górze jest dośc przestarzały. Potrzeby klientów/pasażerów zmieniają się. A przebieg trasy na danej linii powinno ustalać się tak, żeby była zapewniona komunikacja nie tylko w głównych częściach miasta, ale także na uboczach. Kolejna sprawa to dublowanie się linii, nie może być tak, że z jednej linii korzysta full ludzi, a drugą nikt nie jeździ. To czyste marnotrawienie taboru i niekonsekwencja w dostosowaniu rozkładu.


Układ sieci nie jest aż tak przestarzały, od zakończenia budowy ostatnich bloków na Zabobrzu to za dużo się nie zmieniło. Co prawda powstały nowe osiedla, ale to głównie zabudowa jednorodzinna i zainteresowanie mieszkańców km jest nieduże, ponieważ wszyscy posiadają własne samochody. Prawdą jest, że przydało by się stałe lub chociaż sezonowe połączenie Cieplic z cmentarzami na Sudeckiej. Jeżeli powstanie przedłużenie Karola Miarki to powinno się także skierować część linii tym przedłużeniem oraz ul. Wojewódzką lub Ludową i Francuską. Póki co dużego wyboru nie ma i wszystko musi kursować przez Wolności.
Co do dublowania się linii to zgadzam się w 100%. Ale można to załatwić poprzez odpowiednie ułożenie rozkładu. Po co 14 na Staszica jedzie wraz z 23 i 17. Lepiej żeby autobusy wszystkich linii kursujących do Cieplic rozłożyć w taki sposób, aby pojawiały się na przystankach w odstępach 5 min. Wtedy nie trzeba by było stać 15 min i doczekać się przyjazdu trzech linii na raz tylko co 5 min przyjechała by jedna linia.

Inną droższą metodą jest wybudowanie węzłów przesiadkowych:
1)Pod Koroną
2) na Podwalu, Bankowej lub przy Teatrze.
Wtedy autobusy podmiejskie kończyły by trasy na tych węzłach, a po między węzłami kursowały główne linie czyli 6,7,9,17.

[quote]Problem leży nie tylko w niedostosowanych rozkładach, ale także w nieprzejrzystej taryfie, przestarzałej kadrze prezesowskiej MZK i ignorancji władz miasta. Nie wiem, jak oni to sobie wyobrażają, ale nie może być tak, że co roku bilet będzie drożał 5-10 groszy i nic więcej nie będzie podejmowane w kierunku poprawy jakości usług MZK.


Na kadrę i politykę miasta to akurat mamy najmniejszy wpływ :wink:
Bardziej za sytuację komunikacyjną w JG odpowiada miasto a nie samo MZK. MZK wykonuje transport i układa rozkład, który i tak zostanie zaakceptowany przez radę miejską. Kłopoty tkwią także w finansach. Nie ma pieniędzy na nowy tabor, a władzom nie chce się zdobyć środków na potrzeby KM. Bilety drożeją ponieważ dofinansowanie nie zmienia się, a ceny paliw oraz eksploatacji pojazdów rosną. Nawet gdyby MZK chciało wprowadzić CNG to potrzebują sporo pieniędzy.
adam2239
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 77
Dołączył: sobota, 24 lutego 2007, 01:10
Lokalizacja: Jelenia Góra / Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez adam2239 » sobota, 22 września 2007, 15:37

Witam serdecznie

Wczoraj na 25 kursowała miła niespodzianka w postaci Salusa! ;)
To chyba pierwsze wysyłanie na 25 większego niż dotychczas taboru :D
Oczywiście, nie trzeba wspominać, że Salus jeździł prawie pusty ;) Myślę już, skoro wysylają większy tabor na tę linię, to należalo 25 gdzieś przedłużyć (na przykład do Dworca PKP)'
Mamy już drugą połowę września, a szumnie zapowiadana rewolucja w MZK i dodanie do oferty biletów czasowych chyba poszły w zapomnienie... no, trudno, zobaczymy, co dalej ...
marekJG
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 292
Dołączył: czwartek, 3 sierpnia 2006, 16:24
Lokalizacja: Jelenia Góra
Avatar użytkownika

Postprzez marekJG » sobota, 22 września 2007, 19:54

[quote]Wczoraj na 25 kursowała miła niespodzianka w postaci Salusa!


To pewnie był #762, jeszcze dzisiaj rano stał na zajezdni jako 25

[quote]To chyba pierwsze wysyłanie na 25 większego niż dotychczas taboru


Ja już kilka razy widziałem migi, może więc w czasie dojazdów do szkoły dwudziestkąpiątką podróżuje większa ilość pasażerów.

Nowością jest też wypuszczenie na TES Jelcza Mastero. Za to na siódemce znowu można spotkać migi.

[quote]Mamy już drugą połowę września, a szumnie zapowiadana rewolucja w MZK i dodanie do oferty biletów czasowych chyba poszły w zapomnienie... no, trudno, zobaczymy, co dalej ...


Skończyło się na ułożeniu rozkładu 6,7,26,27 no i zmiana przebiegu trasy 17. Ja spodziewałem się, że poprawione zostaną rozkłady wszystkich linii. :cry: No jeszcze drobne zmiany na 1, 2 i 15. A o nowej taryfie faktycznie nic nie słychać .
marekJG
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 292
Dołączył: czwartek, 3 sierpnia 2006, 16:24
Lokalizacja: Jelenia Góra
Avatar użytkownika

Postprzez marekJG » sobota, 20 października 2007, 20:11

Na stornie MZK można przeczytać, że już niedługo do normalnego stanu powróci linia nr. 15 :

[quote]Rozkład jazdy autobusów linii nr 15, bez konieczności przesiadek, zostanie przywrócony z chwilą zakończenia asfaltowania górnego odcinka ul. Karkonoskiej. O ile nic nie stanie na przeszkodzie - od dnia 24.10.2007 r.


Ciekawe czy do obsługi tej linii powrócą Jelcze 120M, czy nadal pozostaną Jelcze M101I. Frekwencja na szczytowych kursach (szczególnie rano) przewyższa możliwości salusa, więc powrót większych autobusów poprawiłby komfort podróżowania.
marekJG
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 292
Dołączył: czwartek, 3 sierpnia 2006, 16:24
Lokalizacja: Jelenia Góra
Avatar użytkownika

Postprzez marekJG » środa, 24 października 2007, 19:49

Kolejny raz przesuwa sie termin otwarcia odcinka ul. Karkonoskiej:

[quote]Według najnowszych informacji uzyskanych od wykonawcy robót, ul. Karkonoska dla ruchu dużych pojazdów zostanie udostępniona z dniem 29.10.2007 r..

W związku z powyższym z tym dniem zostanie przywrócony rozkład jazdy obowiązujący przed dniem rozpoczęcia robót a autobusy będą kursowały na całym odcinku trasy linii nr 15 bez konieczności przesiadek.

Wg zapewnień wykonawcy powyższy termin nie ulegnie już zmianom.

marekJG
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 292
Dołączył: czwartek, 3 sierpnia 2006, 16:24
Lokalizacja: Jelenia Góra
Avatar użytkownika

Postprzez marekJG » wtorek, 13 listopada 2007, 16:44

MZK Jelenia Góra donosi, że od 1 grudnia br.nastąpi zmiana przebiegu tras linii nr 14 i 23 w Cieplicach.


[quote] Z dniem 1 grudnia 2007 r., z przyczyn niezależnych od MZK (nowy właściciel terenu, na którym zlokalizowana jest pętla końcowa "Staszica" linii nr 14 i 23, zażądał opłat za przejazd autobusów), zostaną wprowadzone zmiany w przebiegu trasy przejazdu autobusów linii nr 14 i 23:

* w związku z brakiem możliwości korzystania z pętli "Staszica", nowa pętla końcowa linii nr 14 i 23 zostanie usytuowana przy skrzyżowaniu ul. Cervi z ul. Zamojskiego (koło Hotelu "Cieplice"),
* na ul. Staszica, na wysokości posesji nr 4 w kierunku do ul. Wolności oraz posesji nr 9/11 w kierunku do ul. Pułaskiego, zostaną zlokalizowane nowe przystanki przelotowe,
* na odcinku od przystanku "Daniłowskiego" przy ul. Wolności do nowej pętli końcowej nastąpi zmiana kierunku jazdy autobusów linii nr 14 i 23, a mianowicie: od przystanku "Daniłowskiego" przez przystanki: "Staszica", "Pułaskiego" i "Cieplicka-Cervi" do pętli "Cervi - Hotel". Powrót - w kierunku odwrotnym.
* trasa dotychczasowego kursu szkolnego linii nr 14 z Kiepury o godz. 7:14*E na Osiedle Orle nie ulega zmianie.

Za utrudnienia w korzystaniu z naszych usług - przepraszamy


Treść komunikatu i mapka z nowym przebiegiem trasy:
http://www.mzk.jgora.pl/komunikaty.php#240

Dodam, że to nie pierwszy raz, kiedy właściciel placu, na którym znajduje się pętla próbuje na tym zarobić. Kilka miesięcy wcześniej także zażądał opłat i MZK zmuszone było skierować "14" i "23" na Os. Orle, ale trwało to kilka tygodni, ponieważ doszło do ugody. Teraz na ugodę się nie zanosi, na co wskazuje stworzenie nowej pętli i zmiana przebiegu trasy w taki sposób, żeby przez Pułaskiego i Staszica nadal kursował autobus.
Według mnie lokalizacja nowej pętli będzie korzystniejsza dla pasażerów, ale muszę przyznać, że obecna pętla "Staszica" ma swój mały klimat i troszkę szkoda, że na tle gór i zbiornika przeciwpowodziowego prawdopodobnie nie zobaczymy już odpoczywającego autobusu.
adam2239
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 77
Dołączył: sobota, 24 lutego 2007, 01:10
Lokalizacja: Jelenia Góra / Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez adam2239 » niedziela, 18 listopada 2007, 00:15

14 puścić na os.Orle, 23 pozostawić na Staszica (tym nowym) i po problemie ;)

Dawno mnie nie było, więc trzeba by poczęstować jakimiś fotkami :)

[url]http://zapodaj.net/viewer.php?id=88704698.jpg[/url]

[url]http://zapodaj.net/viewer.php?id=76861958.jpg[/url]

[url]http://zapodaj.net/viewer.php?id=47939666.jpg[/url]

Pozdrawiam )
marekJG
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 292
Dołączył: czwartek, 3 sierpnia 2006, 16:24
Lokalizacja: Jelenia Góra
Avatar użytkownika

Postprzez marekJG » piątek, 4 stycznia 2008, 16:09

Ze stronki MZK JG:

[quote]
Zmiany na bezpłatnej linii "TES"


Z dniem 9 stycznia 2008 r. na bezpłatnej linii „TES” zostaną zlikwidowane kursy na trasie Osiedle Orle – TESCO – Osiedle Orle.

Utrzymane zostają tylko kursy na trasie TESCO – Zabobrze – TESCO, a ich liczba zostanie zwiększona do 8. Autobus będzie kursował tylko w środy, czwartki, piątki i soboty.

Odjazdy z przystanku TESCO: 1000, 1100, 1200, 1400, 1500, 1600, 1700 i 1800


Troszkę to dziwne, ponieważ na trasie Os. Orle- TESCO frekwencja była dość spora.

Z nowym rokiem pojawiły sie także drobne zmiany rozkładowe na 15 oraz dodatkowe kursy linii 25 na trasie Czarnoleska- Powstańców Wlkp. (Mała Poczta)
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz