MKS Krosno

Dyskusje o firmach KM

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3493
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

MKS Krosno

Postprzez Locutus » niedziela, 2 września 2007, 12:58

Adrian_ napisał na forum Spis przewoźników:
[quote]33x Autosan H9-35
3x Autosan H7-20
6x Autosan A1010M
3x Autosan A1010T
3x Jelcz M11
1x Jelcz L11


Zero niskaczy? :o

Pozdrawiam!
LOKI
[url=http://www.pkk.info.pl][color=blue]Platforma Komunikacyjna Krakowa[/color][/url] - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
NDT
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 2475
Dołączył: czwartek, 12 października 2006, 08:42
Lokalizacja: Gdynia
Avatar użytkownika

Postprzez NDT » niedziela, 2 września 2007, 14:49

[quote="Locutus"]Zero niskaczy? :o

Pozdrawiam!
LOKI


Ekhem... http://pl.wikipedia.org/wiki/MKS_Sanok ;/
[color=#3366FF]Chronisz środowisko na piątkę z plusem, gdy podróżujesz Gdyńskim trolejbusem![/color]
Adrian_
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 520
Dołączył: środa, 17 stycznia 2007, 12:03
Lokalizacja: Sanok

Postprzez Adrian_ » niedziela, 2 września 2007, 15:27

[quote="Locutus"]Zero niskaczy? :o

Pozdrawiam!
LOKI

Tak. Na Podkarpaciu niskacze ma tylko MKS Mielec, MPK Rzeszów oraz ZMKS Stalowa Wola, czyli te bogatsze przedsiębiorstwa, które dostają pieniądze na rewitalizację taboru (choć Mielec ostatnio, jak wiadomo kupuje 120-stki, bo mają przejściowe problemy). W pozostałych przedsiębiorstwach na Podkarpaciu niskaczy nie ma. Ponoć kierownik MKS Krosno twierdzi, że ulice Krosna są za wąskie na niskacze i nie zdały by egzaminu, w co wątpię, skoro do niedawna eksploatowali pojazd 12-metrowy.
Kolejny rewolucyjny zakup w Sanoku. Tym razem jest to nowy fabrycznie A1012T w malowaniu Veolii .
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3493
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Postprzez Locutus » niedziela, 2 września 2007, 16:02

Fajne tłumaczenia w tym Krośnie mają… gdyby nawet ulice były tak strasznie wąskie, to zawsze jeszcze są pojazdy w stylu Solarisa Alpino… ;-) Myślę, że niestety niedofinansowanie komunikacji i bierność władz samorządowych są tu główną bolączką… ale mimo wszystko można by się pokusić o kupno niedrogich używańców z Zachodu...

Pozdrawiam!
LOKI
[url=http://www.pkk.info.pl][color=blue]Platforma Komunikacyjna Krakowa[/color][/url] - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
Adrian_
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 520
Dołączył: środa, 17 stycznia 2007, 12:03
Lokalizacja: Sanok

Postprzez Adrian_ » niedziela, 2 września 2007, 19:20

[quote="Locutus"]Fajne tłumaczenia w tym Krośnie mają… gdyby nawet ulice były tak strasznie wąskie, to zawsze jeszcze są pojazdy w stylu Solarisa Alpino… ;-) Myślę, że niestety niedofinansowanie komunikacji i bierność władz samorządowych są tu główną bolączką… ale mimo wszystko można by się pokusić o kupno niedrogich używańców z Zachodu...

Pozdrawiam!
LOKI

Na Solarisy nie stać żadnego z mniejszych podkarpackich przewoźników. W końcu to nie Augustów, gdzie prywatny przewoźnik wykłada konkretne pieniądze na pewną ilość Solarisów. Na Podkarpaciu dotowanie przewoźników jest znikome, a stawki za wozokm są również za niskie, by można było wyciągnąć z tego konkretne fundusze na zakup nowego autobusu.I warto też zwrócić uwagę na jeden fakt: przedsiębiorstwa KM w mniejszych miastach Podkarpacia utrzymują się głównie w roku szkolnym i dni targowe, gdy przynajmniej zyski z biletów są w miarę niezłe. W wakacje i ferie następuje tzw. "martwy sezon", gdy spada zapotrzebowanie na tabor wielkopojemy i wtedy bardziej praktyczne staje się wykorzystanie pojazdy 10-11 metrowego. Poza tym przedsiębiorstwa te dotychczas stawiały na pojazdy spod znaku Autosana i trudno jest przekonać prezesa takiej firmy o funkcjonalności czegoś z czym później mogą być problemy w eksploatacji.
Kolejny rewolucyjny zakup w Sanoku. Tym razem jest to nowy fabrycznie A1012T w malowaniu Veolii .
mario
 
Posty: 91
Dołączył: niedziela, 18 czerwca 2006, 17:03
Lokalizacja: Wejherowo
Avatar użytkownika

Postprzez mario » piątek, 14 września 2007, 18:40

No to w takim przypadku mówi możemy tylko o betonie. Ile to już się nasłuchałem jakie to autosany i jelcze są wspaniałe i niezawodne. Zadowolenie pracowników firm komunikacyjnych z eksploatacji jelczy i autosanów jest odwrotnie proporcjonalne do zadowolenia klientów, dla których firma ta przecież świadczy usługi. Stanowisko MKS Krosno, o tym, że inne autobusy oprócz autosanów nie nadają się do tego miasta to bajka.
Pozdrawiam >>> mario.
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3493
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Postprzez Locutus » piątek, 14 września 2007, 19:46

Mario – ano niestety, urzędniczy beton, czy tumiwisizm (podejście na zasadzie: wisi mi to, że KM jest niedofinansowana, nic nie będę poprawiał, niech se ludzie samochodem jeżdżą) to główny powód takiego a nie innego stanu niektórych przedsiębiorstw KM... jak zwykle głównym problemem jest ludzka mentalność...

Adrian – mam takie wrażenie, że nowy Autosan nie jest wcale tańszy od używanego MANa czy mercedesa – a różnica dla pasażera byłaby ogromna... przede wszystkim ci, którzy z powodu swego kalectwa obecnie nie mają szans z niej skorzystać przestaliby być uziemieni...

Pozdrawiam!
LOKI
[url=http://www.pkk.info.pl][color=blue]Platforma Komunikacyjna Krakowa[/color][/url] - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
Adrian_
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 520
Dołączył: środa, 17 stycznia 2007, 12:03
Lokalizacja: Sanok

Postprzez Adrian_ » piątek, 14 września 2007, 19:59

[quote="Locutus"]Mario – ano niestety, urzędniczy beton, czy tumiwisizm (podejście na zasadzie: wisi mi to, że KM jest niedofinansowana, nic nie będę poprawiał, niech se ludzie samochodem jeżdżą) to główny powód takiego a nie innego stanu niektórych przedsiębiorstw KM... jak zwykle głównym problemem jest ludzka mentalność...

Adrian – mam takie wrażenie, że nowy Autosan nie jest wcale tańszy od używanego MANa czy mercedesa – a różnica dla pasażera byłaby ogromna... przede wszystkim ci, którzy z powodu swego kalectwa obecnie nie mają szans z niej skorzystać przestaliby być uziemieni...

Pozdrawiam!
LOKI

Taka sytuacja jest tylko i wyłącznie dlatego, że Autosan próbuje unowocześnić swoje pojazdy i niestety w tym celu musi korzystać z komponentów innych producentów, a to kosztuje. Wtedy przewoźnik wykłada pieniądze np. na Autosana, ale ma pewność, że zyskuje w zasadzie tylko podwozie lub inny podzespół bogatego producenta (bo to on zwykle zawyża cenę produktu), ale w zamian otrzymuje np. gwarancję, że przez kilka lat autobus nie będze np. korodował. Zresztą Autosan próbował już produkować autobusy niskopodłogowe, lecz podział pana Zasady skutecznie wyeliminował ich z tego segmentu. Zresztą jaki sens miała by produkcja niskich Autosanów dla małych miast, skoro nikt ich nie kupował? to, co powstawało było jedynie prototypami w ilości 1 lub 2 sztuk i zwykle nie znajdowało nabywców.
Wracając jeszcze do MKS Krosno: oni chyba próbują uniezależnić się od Autosanów. przykładem tego mogą być testy Solbusa B9,5 z MPK Nowy Sącz 2 lata temu. Ostatecznie pojazdu nie kupiono, ale na pewno sprawdził się w MKS. Innym problemem (oprócz taboru), z jakim boryka się MKS Krosno to brak kierowców. Ostatnio prawie 60% załogi wyjechało za granicę i pozostali już tylko ci najbardziej cierpliwi. Obecnie nawet przyjmuje się emerytów, byleby tylko ktoś jeździł autobusami. Nowych kierowców na razie nie widać, bo odstrasza ich zapis, że każdy powienien świadczyć usługi dochodowe w kwestii przewozów. Parę lat temu tej firmie groziła nawet upadłość, jednak spółkę sprywatyzowano. Teraz jest równie źle, jednak obawiam się, że jeszcze 2 lata i znikną z rynku :-? .
Kolejny rewolucyjny zakup w Sanoku. Tym razem jest to nowy fabrycznie A1012T w malowaniu Veolii .
mario
 
Posty: 91
Dołączył: niedziela, 18 czerwca 2006, 17:03
Lokalizacja: Wejherowo
Avatar użytkownika

Postprzez mario » niedziela, 16 września 2007, 13:02

Odczytac można, że MKS jest niewolnikiem Autosana. To jakaś bazdura. Przecież to firma wybiera produkt, a nie produkt firmę. I mam wrażenie, że promujesz stanowisko identyczne do MKS, skoro bronisz Autosana, pisząc, że Autosan nie wyprodukował dobrych konstrukcji niskopodłogowych i miejskich i dlatego w Krośnie nie ma nic innego oprócz H9 i kilku egzemplarzy jelczy.

A po jaką cholerę ma byc w Krośnie Autosan? Nie ma już innych autobusów na rynku? Autosany zostamy PKSom.
Pozdrawiam >>> mario.
Kroelewicz
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1421
Dołączył: niedziela, 25 grudnia 2005, 21:00
Lokalizacja: Lisboa
Avatar użytkownika

Postprzez Kroelewicz » niedziela, 16 września 2007, 13:41

[quote="mario"](...)) Autosany zostamy PKSom.

Dlaczego tak źle życzysz przewoźnikom regionalnym? :D
Adrian_
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 520
Dołączył: środa, 17 stycznia 2007, 12:03
Lokalizacja: Sanok

Postprzez Adrian_ » niedziela, 16 września 2007, 14:24

[quote="mario"]Odczytac można, że MKS jest niewolnikiem Autosana. To jakaś bazdura. Przecież to firma wybiera produkt, a nie produkt firmę. I mam wrażenie, że promujesz stanowisko identyczne do MKS, skoro bronisz Autosana, pisząc, że Autosan nie wyprodukował dobrych konstrukcji niskopodłogowych i miejskich i dlatego w Krośnie nie ma nic innego oprócz H9 i kilku egzemplarzy jelczy.

A po jaką cholerę ma byc w Krośnie Autosan? Nie ma już innych autobusów na rynku? Autosany zostamy PKSom.

Po pierwsze MKS Krosno nie jest niczyim niewolnikiem. Najlepszym przykładem były właśnie w/w testy Solbusa, co oznacza, ze firma zwraca również uwagę na produkty innych producentów. Jednak ich sytuacja finansowa obecnie zmusza ich do zakupu tanich pojazdów. A co mają kupić, skoro mają fabrykę pod nosem? po prostu oni kupują to, co jest pod ręką i tamtejsze kierownictwo chwali sobie Autosany. Owszem, gdyby to było przedsiębiorstwo dotowane przez miasto z odpowiednimi stawkami za wozokm i gdyby w Krośnie na polu obsługi linii miejskich była jako taka konkurencja to moze wtedy MKS zainteresowałby miasto, które dawało by na nich większe nakłady i może mogli by sobie pozwolić np. na nowego Irisbusa. Niestety jednak ta spółka ma póki co monopol na obsługę km w Krośnie, a dodatkowo nie mogą póki co uruchamiać niektórych linii podmiejskich, bo wtedy swój protest wysuwa PKS, który boi się utraty klientów. Natomiast co do promowania Autosanów to chyba logicznym jest, że jako sanoczanin mam prawo promować rodzimą markę. I w tym przypadku stwierdzenie "Autosan nie wyprodukował dobrych konstrukcji niskopodłogowych i miejskich i dlatego w Krośnie nie ma nic innego oprócz H9 i kilku egzemplarzy jelczy" odnosi się raczej do opinii grona wielu osób, które tak nachalnie krytykują Autosany tylko za to, że w ogóle istnieją. Z mojej strony jest to tylko realna ocena możliwości Autosana w sferze produkcji autobusów miejskich. I na koniec: pytasz po cholerę w Krośnie Autosan. A czemu nie? myślisz, że w dobie sprowadzania 20-letniego złomu pod postacią Merców O303-11R każdy ma kupować Mercedesy albo MAN-y? idąc tym tropem to po co w ogóle istnieją przedsiębiorstwa km z Autosanami, skoro wg. twojej opinii się cofają. Zresztą, by stworzyć "rewolucję" i zaprzestać zakupu Autosanów inne miasto posiadające takowe autobusy musiało by kupić coś innego. Wtedy MKS Krosno miałby jakąś alternatywę.
Kolejny rewolucyjny zakup w Sanoku. Tym razem jest to nowy fabrycznie A1012T w malowaniu Veolii .
Kroelewicz
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1421
Dołączył: niedziela, 25 grudnia 2005, 21:00
Lokalizacja: Lisboa
Avatar użytkownika

Postprzez Kroelewicz » niedziela, 16 września 2007, 15:00

[quote="Adrian_"] (...) Co mają kupić, skoro mają fabrykę pod nosem? po prostu oni kupują to, co jest pod ręką(...)

Taki pomysł na zakupy taboru był (jest?) także w Słupsku. Skutki są opłakane.

[quote]Nie mogą póki co uruchamiać niektórych linii podmiejskich, bo wtedy swój protest wysuwa PKS, który boi się utraty klientów. (...)

To w Krośnie jest jakaś mafia MKS-PKS? :)

[quote]Po cholerę w Krośnie Autosan. A czemu nie? (...)

I to zapewne jest kwintesencja myślenia MKS Krosno. Po co cokolwiek zmieniać, jeśli nikomu na tym nie zależy.

[quote]Zresztą, by stworzyć "rewolucję" i zaprzestać zakupu Autosanów inne miasto posiadające takowe autobusy musiało by kupić coś innego. Wtedy MKS Krosno miałby jakąś alternatywę.
Ale o co chodzi?
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4809
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » niedziela, 16 września 2007, 15:12

[quote="Kroelewicz"]
To w Krośnie jest jakaś mafia MKS-PKS? :)


Nie. To jest po prostu chora ustawa, którą za poprzedniej kadencji wylobbował PiGTSiS. Chodzi o to że samorzad może nie wydać zezwolenia na daną linię jeżzeli to zaszkodzi przewoźnikom którzy już na tej linii jeżdżą. Miało to uderzyć oczywiście w busiarzy, ale uderzylo też rykoszetem w niektóre PKSy czy MKSy właśnie.

Żeby mimo to dostać zezwolenie trzeba się odwoływać potem przez rok do wszystkich możliwych urzędów, a MKS widocznie nie ma ani czasu na to ani pieniędzy.
http://www.pkslublin.jpg.pl/ - fotogaleria autobusów i busów z Lubelszczyzny.
Kroelewicz
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1421
Dołączył: niedziela, 25 grudnia 2005, 21:00
Lokalizacja: Lisboa
Avatar użytkownika

Postprzez Kroelewicz » poniedziałek, 17 września 2007, 10:12

[quote="Aron"][quote="Kroelewicz"]
To w Krośnie jest jakaś mafia MKS-PKS? :)

Nie. To jest po prostu chora ustawa, którą za poprzedniej kadencji wylobbował PiGTSiS. (...)

Nie za poprzedniej, a dwie kadencje temu, na sam jej koniec. :) A sytuacja jak z lubelskiego, gdzie nagle zaczęto wymagać zaświadczeń od dotychczasowych przewoźników to sytuacja w innych częściach kraju sprzed dwóch-czterech lat. :)
Adrian_
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 520
Dołączył: środa, 17 stycznia 2007, 12:03
Lokalizacja: Sanok

Postprzez Adrian_ » poniedziałek, 17 września 2007, 14:55

[quote="Kroelewicz"][quote="Aron"][quote="Kroelewicz"]
To w Krośnie jest jakaś mafia MKS-PKS? :)

Nie. To jest po prostu chora ustawa, którą za poprzedniej kadencji wylobbował PiGTSiS. (...)

Nie za poprzedniej, a dwie kadencje temu, na sam jej koniec. :) A sytuacja jak z lubelskiego, gdzie nagle zaczęto wymagać zaświadczeń od dotychczasowych przewoźników to sytuacja w innych częściach kraju sprzed dwóch-czterech lat. :)

Tylko, że w przypadku Krosna ta chora sytuacja trwa już ponad 10 lat. Pamiętam, jak w 1997r. MKS próbował uruchomić linię miejską do Miejsca Piastowego. Pewnie mieli by z tego dobry dochód, gdyby nie wciął się PKS. Od tego czasu linii przybyło jedynie w gminie Korczyna, która płaci MKS Krosno za wykonywanie przewozów. W pozostałych próby uruchomienia nowych linii kończyły się oprotestowaniem PKS-u mimo, że mieszkańcy nie mieli nic przeciwko ku temu.
Kolejny rewolucyjny zakup w Sanoku. Tym razem jest to nowy fabrycznie A1012T w malowaniu Veolii .
Następna strona
Odpowiedz