Prywatni przewoznicy w GOPie

Dyskusje o firmach KM

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

david82
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 98
Dołączył: wtorek, 18 marca 2003, 02:00
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Avatar użytkownika

Postprzez david82 » niedziela, 7 września 2003, 20:33

Rozmawialismy juz o slaskich PKM-ach, porozmawiajmy wiec teraz o prywatnych przewoznikach hasajacych po terenie GOP-u... Czy ktorys z nich poza Meteorem zasluguje na wieksza uwage dzieki dobrej organizacji, taborowi, ciekawym liniom...? Czekam na opinie.
memphis
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1096
Dołączył: poniedziałek, 15 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S
Avatar użytkownika

Postprzez memphis » niedziela, 7 września 2003, 20:43

[quote]
On 2003-09-07 20:33, david82 napisał:
Rozmawialismy juz o slaskich PKM-ach, porozmawiajmy wiec teraz o prywatnych przewoznikach hasajacych po terenie GOP-u... Czy ktorys z nich poza Meteorem zasluguje na wieksza uwage dzieki dobrej organizacji, taborowi, ciekawym liniom...? Czekam na opinie.


Każdy jeden zasługuje na uwagę, choć nie zawsze zasługuje na pozytywną ocenę :wink:. Najbardziej kultowy i tak pozostanie Zagozda, który ostatnimi czasy zdecydowanie poprawia jakość i estetykę taboru, a w planie są kolejne zmiany.
Gallux
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 3242
Dołączył: niedziela, 23 lutego 2003, 02:00
Lokalizacja: Konin
Avatar użytkownika

Postprzez Gallux » niedziela, 7 września 2003, 20:49

A ja mam nastepujace pytanie o firme pana Telesfora. Czy ten przewoznik kwalifikuje się do tego tematu i czy mógłby mi ktoś powiedzieć jakim cudem te jego graty z przed potopu zostały dopuszczone do ruchu w KM?
Egon
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 770
Dołączył: czwartek, 5 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Katowice-Ligota
Avatar użytkownika

Postprzez Egon » niedziela, 7 września 2003, 21:01

Moje prywatne oceny:
Najgorsze firmy:
Ampex, Delta S.C. i RudPol-OPA - ich wozy w ogóle nie powinny wozić nawet ziemniaków. Nie wiem jakim cudem te firmy są dopuszczane do przetargów. Czy KZK i MZKP nie oglądają sprzętu oferowanego przez przewoźników?

Najlepsze firmy:
Meteor - poza zasięgiem innych
H. Zagozda - wiadomo :smile: nie będę powtarzał Memphisa,
PUP Czeladż - tabor bardzo zróżniowany, od rzęchów po najnowsze pojazdy. Uprzejmi i życzliwi kierowcy.

Reszta - słabo, na ogół gorzej od najgorszego PKMu.

Co do tras - ostatnio często zmieniają się na nich przewoźnicy, więc trudno coś wytypować. W innym miejscu pisałem już o trasie linii 700, którą obsługuje Ampex. Do pełni jej uroku brakuje jedynie dobrych wozów, ale dopóki będzie tam kurswał ten przewoźnik, raczej nam to nie grozi. Kiedyś wystawiali dwie L11-tki, wyróżniające się w ich taborze jakością, ale ostatnio widziałem rozpadającego się ze starości M11.
Egon
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 770
Dołączył: czwartek, 5 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Katowice-Ligota
Avatar użytkownika

Postprzez Egon » niedziela, 7 września 2003, 21:36

[quote]
On 2003-09-07 20:49, Gallux napisał:
A ja mam nastepujace pytanie o firme pana Telesfora. Czy ten przewoznik kwalifikuje się do tego tematu i czy mógłby mi ktoś powiedzieć jakim cudem te jego graty z przed potopu zostały dopuszczone do ruchu w KM?

Nie jestem pewien, ale on chyba nie startuje w przetargach, tylko robi za podwykonawcę PKM Świerklaniec, podobnie jak panowie Socha, Tarnawski, Nowak i inni. Z podwykonawców tegoż PKMu tylko autobusy panów Rzemyka i Sochy jako-tako zasługują na dopuszczenie do przewozu pasażerów.
memphis
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1096
Dołączył: poniedziałek, 15 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S
Avatar użytkownika

Postprzez memphis » niedziela, 7 września 2003, 22:35

[quote]
On 2003-09-07 21:01, Egon napisał:
Moje prywatne oceny:
Najgorsze firmy:
Ampex, Delta S.C. i RudPol-OPA - ich wozy w ogóle nie powinny wozić nawet ziemniaków. Nie wiem jakim cudem te firmy są dopuszczane do przetargów. Czy KZK i MZKP nie oglądają sprzętu oferowanego przez przewoźników?


Jakich przetargów? Ampex i Rudpol od lat w żadnym przetargu nie startowały (Rudpol chyba w ogóle w żadnym). W przetargu jedynym kryterium jest cena, więc czego wymagasz.

A co do Rudpolu to się nie zgodzę - na 4 posiadane przez nich autobusy trzy są po NG z czego dwa mają piękne siedzonka (jeden Stera, drugi Astromala) powstawiane. A i nawet Ampex ostatnio poprawił jakość remontów...
memphis
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1096
Dołączył: poniedziałek, 15 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S
Avatar użytkownika

Postprzez memphis » niedziela, 7 września 2003, 22:36

[quote]
On 2003-09-07 21:36, Egon napisał:
Nie jestem pewien, ale on chyba nie startuje w przetargach, tylko robi za podwykonawcę PKM Świerklaniec, podobnie jak panowie Socha, Tarnawski, Nowak i inni.


Stąd taki pomysł? PKM Świerklaniec nie ma podwykonaców. Te wszystkie firmy-krzaki dostały onegdaj linie z wolnej ręki, czy po jakimś pseudoprzetargu i sobie jeżdżą.
memphis
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1096
Dołączył: poniedziałek, 15 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S
Avatar użytkownika

Postprzez memphis » niedziela, 7 września 2003, 22:37

[quote]
On 2003-09-07 20:49, Gallux napisał:
A ja mam nastepujace pytanie o firme pana Telesfora. Czy ten przewoznik kwalifikuje się do tego tematu i czy mógłby mi ktoś powiedzieć jakim cudem te jego graty z przed potopu zostały dopuszczone do ruchu w KM?


Dobra stacja diagnostyczna podstawą sukcesu firmy transportowej :wink:
Gallux
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 3242
Dołączył: niedziela, 23 lutego 2003, 02:00
Lokalizacja: Konin
Avatar użytkownika

Postprzez Gallux » niedziela, 7 września 2003, 22:39

Na stronie fotogalerii transportowej czytałem też, że ponoć u pana Telesfora jeżdżą jacyś dziwni, nie znani nikomu i nie zatrudnieni w firmie kierowcy. Nie wiem jak inni, ale gdybym miał takiego przewoźnika na swojej linii to bym zainwestował w najtańszy rower i na nim bym dojeżdżał do pracy.
Egon
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 770
Dołączył: czwartek, 5 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Katowice-Ligota
Avatar użytkownika

Postprzez Egon » niedziela, 7 września 2003, 22:43

[quote]
On 2003-09-07 22:36, memphis napisał:
PKM Świerklaniec nie ma podwykonaców. Te wszystkie firmy-krzaki dostały onegdaj linie z wolnej ręki, czy po jakimś pseudoprzetargu i sobie jeżdżą.


A jak to jest, że jedną linię może obsługiwać kilku przewoźników (np. na 5-tce widywałem wozy PKMu oraz Tarnawskiego czy Krawczyka, a na 225 jeździli TAS i - chyba - Rzeczkowski)?
Egon
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 770
Dołączył: czwartek, 5 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Katowice-Ligota
Avatar użytkownika

Postprzez Egon » niedziela, 7 września 2003, 22:54

[quote]
On 2003-09-07 22:35, memphis napisał:
A co do Rudpolu to się nie zgodzę - na 4 posiadane przez nich autobusy trzy są po NG z czego dwa mają piękne siedzonka (jeden Stera, drugi Astromala) powstawiane. A i nawet Ampex ostatnio poprawił jakość remontów...


Ze skrytykowanych przewoźników Rudpol może faktycznie jest jeszcze najlepszy, ale ja widocznie miałem pecha jechać ostatnio tym nie po NG. W tym czasie drugi ich wóz stał zepsuty w Śmiłowicach, a trzeci podjechał jako podmiana. Czwartego (L11) nie widziałem. Te trzy jakoś niezbyt mnie zachwyciły.

A poza tym to nie lubię Rudpolu za te pstrokate reklamy - to typowy szum informacyjny, od ich ilości można dostać zawrotu głowy. Z jednego ich krótkiego autobusu można by obdzielić minimum pięć przegubowych wozów innych przewoźników. Oni chyba nawet nie mają barw firmowych.

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Egon dnia 2003-09-07 23:01 ]</font>
memphis
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1096
Dołączył: poniedziałek, 15 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S
Avatar użytkownika

Postprzez memphis » poniedziałek, 8 września 2003, 15:48

[quote]
On 2003-09-07 22:43, Egon napisał:
A jak to jest, że jedną linię może obsługiwać kilku przewoźników (np. na 5-tce widywałem wozy PKMu oraz Tarnawskiego czy Krawczyka, a na 225 jeździli TAS i - chyba - Rzeczkowski)?


Oczywiście - nie ma ku temu żadnych przeciwskazań. To tylko KZK twierdzi, że nie może być inaczej niż jedna linia = jeden przewoźnik. Ale w KZK lubią wymyślać różne nieistniejące problemy.
Egon
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 770
Dołączył: czwartek, 5 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Katowice-Ligota
Avatar użytkownika

Postprzez Egon » poniedziałek, 8 września 2003, 19:54

Zapmniałem jescze o jednym przewoźniku - PUH Delta. Na linii 23 to jest jeszcze w miarę dobrze, ale to co wysyłają na 213 (jak się nie mylę wozy ex-PKM Jastrzębie) to jest makabra. Fakt, że ta linia nie jeździ przez żadne centrum miasta (choć trasa prowadzi przez 3), ale ja mam tego pecha, że prawie codziennie wracam nią z pracy. Szyby w oknach tych autobusów chyba nie były myte, odkąd opuściły zajezdnię PKMu. I jeszcze ta reklama "W tym worku nie ma kota"... Ja wolałbym, żeby jednak był.
david82
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 98
Dołączył: wtorek, 18 marca 2003, 02:00
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Avatar użytkownika

Postprzez david82 » poniedziałek, 8 września 2003, 20:36

A ja uwielbiam Transgór, te ich wiekowe Volvo-Daby sa swietne na dluzsza jazde. Ciekawe tylko ile jeszcze pojeżdzą...
david82
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 98
Dołączył: wtorek, 18 marca 2003, 02:00
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Avatar użytkownika

Postprzez david82 » poniedziałek, 8 września 2003, 20:37

[quote]
On 2003-09-07 20:43, memphis napisał:
[quote]
On 2003-09-07 20:33, david82 napisał:
Rozmawialismy juz o slaskich PKM-ach, porozmawiajmy wiec teraz o prywatnych przewoznikach hasajacych po terenie GOP-u... Czy ktorys z nich poza Meteorem zasluguje na wieksza uwage dzieki dobrej organizacji, taborowi, ciekawym liniom...? Czekam na opinie.


Każdy jeden zasługuje na uwagę, choć nie zawsze zasługuje na pozytywną ocenę :wink:. Najbardziej kultowy i tak pozostanie Zagozda, który ostatnimi czasy zdecydowanie poprawia jakość i estetykę taboru, a w planie są kolejne zmiany.



Masz jakies szersze pojecie na temat tych planowanych zmian??
Następna strona
Odpowiedz