Prywatni przewoźnicy

Dyskusje o firmach KM

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Tomek
 
Posty: 113
Dołączył: niedziela, 18 sierpnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Radomia

Postprzez Tomek » wtorek, 20 sierpnia 2002, 14:09

Czy w waszych miastach komunikacją miejską obsługuje tylko jedna firma, typu MPK, MZK, PKM, czy są może jacyś prywatni przewoźnicy

U mnie w Radomiu oprocz MPK jest ITS obsługujący 6 linii, 2 linie ma też PKS Radom.
maciej
 
Posty: 47
Dołączył: sobota, 9 marca 2002, 02:00
Lokalizacja: Inowrocławia
Avatar użytkownika

Postprzez maciej » wtorek, 20 sierpnia 2002, 17:54

Nie potrzebnie dublowany temat, no ale trudno.

Dajmy na to, w Inowrocławiu oprocz MPK, jezdza 3 linie prywatne, jednak z wlasnymi taryfami (1 złocisz). O prywatyzacji innych linii nie ma mowy, bo wkrótce miasto ogłosi przetarg tak, by go mogła wygrać tylko MPK, która będzie wtedy już spółką. Dotychczasowe linie prywatne, które w większości pokrywają się z publicznymi mają być skutecznie ograniczone. Jednak jeśli w niedzielę po południu kiedy nie jedzie wogóle miejski autobus danej linii (27), a prywatny (23) jedzie i to często, to jeszcze to ograniczać?

Inaczej wygląda to w Bydgoszczy, które to miasto można uznać za pewien wzór komunikacji.
Oprócz MZK (ok. 34 linie), miejskie i podmiejskie linie obsługuje PKS - 4 linie i prywatny Forbus - 5 linii. Co ciekawe, PKS i Forbus jezdza po tych "mniej rentownych" liniach. Oferują zbliżony (pks) lub nawet lepszy (forbus) komfort jazdy niż mzk.
Tomek
 
Posty: 113
Dołączył: niedziela, 18 sierpnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Radomia

Postprzez Tomek » środa, 21 sierpnia 2002, 16:03

[quote]
On 2002-08-20 17:54, maciej napisał:
Nie potrzebnie dublowany temat, no ale trudno.

Jak taki wątek już był, to przepraszam, jestem tu od niedawna.
keydy
 
Posty: 96
Dołączył: poniedziałek, 1 kwietnia 2002, 02:00

Postprzez keydy » wtorek, 17 września 2002, 18:04

Nie, temat chyba nie jest dublowany - "busiarze" to jednak coś innego niż ForBus czy kartuski Gryf. Busiarze obsługują linie poza stworzonym przez samorząd systemem komunikacji miejskiej, podbierając pasażerów i stosując nieuczciwe chwyty, zaś, takie odnoszę wrażenie, tu chodzi o firmy prywatne typu radomski ITS, które funkcjonują w ramach systemu komunikacji miejskiej. Zdecydowanie największą pracę przewozową wykonują przewoźnicy prywatni w ramach komunikacji w Chrzanowie i okolicznych miejscowościach - obok PKS (też zaliczanego do firm prywatnych, bo to już chyba Sp. z o. o. lub nawet S.A.) są same firmy prywatne, jak Elbud S.C., Duhabex, Stanpaulbus, Transgór Mysłowice S.A... Potem chyba jest KZK GOP.
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3157
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » wtorek, 17 września 2002, 20:39

W Warszawie, niektóre linie lub brygady poszczególnych linii są obsługiwane przez Connex lub PKS Grodzisk Mazowiecki.

Conex ma 44 Solarisy U15 i 11 Solarów U12
trochę Jelczów 120M i chyba jednego Ikara 260.
PKS Grodzisk Maz. posiada chyba tylko jelcze 120M
andzaw
 
Posty: 33
Dołączył: sobota, 27 lipca 2002, 02:00

Postprzez andzaw » wtorek, 17 września 2002, 20:47

Jeżeli chodzi o tabor PKS Grodzisk Mazowiecki to posiadają również Jelcze M11 i Ikarusy 260. Rozpoczeła się procedura przetargow na kolejne 100 brygad ajencyjnych w Warszawie.
keydy
 
Posty: 96
Dołączył: poniedziałek, 1 kwietnia 2002, 02:00

Postprzez keydy » wtorek, 17 września 2002, 21:20

Jeśli idzie o tabor chrzanowski, to niestety zemuny to już przeszłość, ale spotakć można używane Scanie, Volvo i trochę innych wynalazków. Bardzo wyróżnia się PKS Chrzanów i Meteor swoimi Autosanami A1010M. PKS ma oprócz tego poczciwe Jelcze M11/L11 i Autosana(~y?) H10-10 w wersji podmiejskiej. Meteor ostatnio zaczął obok swoich wózków wypuszczać pozyskane z PKM Jaworzno M11-tki oraz testowe Autosany A1010M (jeden był kiedyś w Tychach).
miker0
 
Posty: 266
Dołączył: środa, 12 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: MOSINA K/POZNANIA

Postprzez miker0 » sobota, 21 września 2002, 16:32

W okolicach tego beznadziejnego poniekąd miasta nie ma busiarzy, działa za to kilkanaście zorganizowanych firm wykonujących przewozy lokalne na terenie aglomeracji. Między innymi:
- TP BUS z Tarnowa Pogórnego. Dowozi pasażerów z TP do Poznania. Eksploatuje łącznie 24 autobusy w tym 2 niskopodłogowe MAN-y. Reszta z tego co wiem to kilkuletnie Jelcze L120 już z nową ścianą przednią. Oprócz tego TP BUS ma również 2 Ewy w tym jedną z lampami soczewkowymi 2001). Najlepsze jest to, że parę kilometrów dalej działa fabryka MAN-a, a oni kupują Jelcze, chociaż są najbogatszą gminą koło Poznania, a bezrobocie w gminie to 1,5%(sic!).
- Eko-Rondo, Puszczykowo-Poznań Mała prywatna firma eksploatująca tylko 3 Autosany H9-35.
Oprócz tych 2 działają jeszcze inne, ale nie będę Was zanudzał. Jeśli ktoś chciałby dowiedzieć się coś nt pozostałych to proszę dać znać. Jeśli zajdzie potrzeba to systematycznie opiszę wszystkie.
kk
 
Posty: 48
Dołączył: niedziela, 14 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin

Postprzez kk » piątek, 11 października 2002, 13:19

Chyba więcej niż dwie! Opisz, opisz kto zechce przeczyta.
kk
 
Posty: 48
Dołączył: niedziela, 14 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin

Postprzez kk » piątek, 11 października 2002, 13:20

O przepraszam zle przeczytalem... Sorry!
Michhh
 
Posty: 2
Dołączył: niedziela, 22 września 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublina

Postprzez Michhh » piątek, 18 października 2002, 23:01

Moim zdanie ta jazda"prywaciarzy" po złotówce to jest tylko poto żeby wyeliminować przedsiębiorstwa państwowe.Przedstawie Wam jeden taki przykład.Działo to się w woj.lubelskim,gdy pierwszy raz pojawiły się "żółtki" na trasie Lublin - Świdnik. Wykonywały one wtedy po dwa kursy rano i wieczorem po 90 gr.,a PKS jezdził co godzine za 2 zł.I wtedy wszyscy ludzie czekali na "prywaciarzy".Po pewnym czasie gdy "żółtki" zaczęły jezdzić w większej ilości, liczba kursów PKSu zmalał do jedego kursu rano i drugiego wieczorem nadal po 2 zł.I w tym momencie komunikacja prywata swoje ceny podniosła do 3zł. To wtedy ludzie czekali na PKS. jeszcze na dodatek pojawial się druga prywatna firma na tej trasie, która posunęła się do takich kroków, jak próba celowego spowodowania wypadku konkurencji.Więc sami pomyślćie czy jest sens dopuśćić "prywaciarzy" do całkowitego obsługiwania jakiejś lini?

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Michhh dnia 2002-12-28 20:09 ]</font>
Gość
 

Postprzez Gość » poniedziałek, 4 listopada 2002, 20:02

Nic z tego, co napisał Michhh, się niestety nie zgadza. Gdy żółtki wchodziły na tę linię w 1997 r., o PKS nikt już nie pamiętał. Przepadł już na poczatku lat dziewięćdziesiatych, gdy nie podołał konkurencji prywaciarzy. W sierpniu 1997 przejazd na tej trasie kosztował 1,40 zł. LKK weszła z ceną 1,20, na co pozostali obniżyli cenę do 1 zł.Tak to wyglądało.
Jelcz PR110E #821
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1695
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » wtorek, 5 listopada 2002, 09:55

Właśnie lepiej by było, gdyby prywaciarze mieli własne linie i na nich zdobywali popularnośc, a nie podbierali klientów MPKowi, jeżdząc na tych samych, wypróbowanych liniach.
busmen
 
Posty: 4
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez busmen » sobota, 28 grudnia 2002, 04:01

We Wrocławiu niektóre linie autobusowe obsługuje firma DLA - Dolnośląskie Linie autobusowe. Istnieje ona od 1997 roku i obsługuje następujące linie
*NORMALNE
- 115 PL.GRUNWALDZKI - WOJNÓW
- 117 PRACZE ODRZAŃSKIE - LEŚNICA - RATYŃ
*PODMIEJSKIE
- 604 PL.DOMINIKAŃSKI - SZCZODRE (ŁOZINA)
- 608 DW.NADODRZE - PSARY
- 609 DW.ŚWIEBODZKI - JARNOŁTÓW
- 611 PL.GRUNWALDZKI - KIEŁCZÓW
- 615 PL.GRUNWALDZKI - KAMIENIEC WR.
- 617 MOKRE - LEŚNICA - GAŁÓW
- 623 PILCZYCE - WILKSZYN
*PRYWATNE
- 501 PL.DOMINIKAŃSKI - SIECHNICE
- 502 PL.DOMINIKAŃSKI - SOBÓTKA
*BEZPŁATNE
- DWORCOWA - KORONA

DLA posiada zróżnicowany tabor, a przede wszystkim:
- MERCEDES O 345 CONECTO
- MERCEDES O 405 N
- MERCEDES O 405
- JELCZ 120M / 120M/3
- JELCZ M081EDI
- JELCZ L090
- IKARUS 260
- IKARUS 280
- AUTOSAN H6
- AUTOSAN H7

Ponadto DLA obsługuje dwie linie autobusowe:
13 PL.GRUNWALDZKI - LUBIECHÓW
20 PL.GRUNWALDZKI - RUSINOWA
Jelcz PR110E #821
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1695
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » sobota, 28 grudnia 2002, 17:55

Nawet jest sporo zdjęć na masnecie, takich prywaciarzy jak DLA to można tylko chwalić. A spójrzmy na Lublin - tam tabor prywaciarzy to: około 70 zrupieciałych, odkupionych od kasacji M11, tylko kilka miało remonty, używane; kilka równie zrupieciałych ikarusów 260, jeden pr110m i jedynie dwa porządne autobusy na około 80 sztuk złomu - Den Oudsten B90 i MAN NL222. Ci prywiaciarze jeżdzą na tych liniach co mpk i podbierają mu klientów. A w lecie prywaicarze dostali do obsługi 4 najbardziej deficytowe linie (hehehe - średnio z 10 osób na cały kurs : ).
Następna strona