Prywatni przewoźnicy

Dyskusje o firmach KM

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3166
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » sobota, 28 grudnia 2002, 19:45

[quote]
On 2002-12-28 16:55, Jelcz PR110E #821 A w lecie prywaicarze dostali do obsługi 4 najbardziej deficytowe linie (hehehe - średnio z 10 osób na cały kurs : ).


I dobrze im tak :smile: Przez 2 lub 3 lata okradali MPK. Teraz czas na rewanż :smile: :smile:
KYCZBOS
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 68
Dołączył: niedziela, 30 marca 2003, 02:00
Lokalizacja: Swarzędz

Postprzez KYCZBOS » niedziela, 30 marca 2003, 19:38

[quote]
On 2002-09-21 16:32, miker0 napisał:
W okolicach tego beznadziejnego poniekąd miasta nie ma busiarzy, działa za to kilkanaście zorganizowanych firm wykonujących przewozy lokalne na terenie aglomeracji. Między innymi:
- TP BUS z Tarnowa Pogórnego. Dowozi pasażerów z TP do Poznania. Eksploatuje łącznie 24 autobusy w tym 2 niskopodłogowe MAN-y. Reszta z tego co wiem to kilkuletnie Jelcze L120 już z nową ścianą przednią. Oprócz tego TP BUS ma również 2 Ewy w tym jedną z lampami soczewkowymi 2001). Najlepsze jest to, że parę kilometrów dalej działa fabryka MAN-a, a oni kupują Jelcze, chociaż są najbogatszą gminą koło Poznania, a bezrobocie w gminie to 1,5%(sic!).
- Eko-Rondo, Puszczykowo-Poznań Mała prywatna firma eksploatująca tylko 3 Autosany H9-35.
Oprócz tych 2 działają jeszcze inne, ale nie będę Was zanudzał. Jeśli ktoś chciałby dowiedzieć się coś nt pozostałych to proszę dać znać. Jeśli zajdzie potrzeba to systematycznie opiszę wszystkie.




Komunikacja podmiejska w rejonie Poznania, to naprawdę ciekawy temat i można o nim pisać całe poematy, ale to nie jest dobre miejsce do tego. W okolicy Poznania działa kilkanaście różnych przewoźników, prywatnych jak również działających na zlecenie gmin (TPBus Tarnowo Podgórne, Transregion Murowana Goślina, Wiraż Bus Swarzędz, ZKP Suchy Las, Transkom Czerwonak, ZK Kleszczewo, M-Bus Mosina, wspomniane już Eko-Rondo Puszczykowo, Translub Luboń, Euro-BUS i JAN-BUS, Rokbus Rokietnica, Kombus Kórnik). Myślę, że jeśli kogoś interesuje temat komunikacji w rejonie Poznania, niech odwiedzi moją stronę na ten temat (http://www.pozbus.prv.pl).
KYCZBOS
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 68
Dołączył: niedziela, 30 marca 2003, 02:00
Lokalizacja: Swarzędz

Postprzez KYCZBOS » niedziela, 30 marca 2003, 19:47

[quote]
On 2002-09-21 16:32, miker0 napisał:
W okolicach tego beznadziejnego poniekąd miasta nie ma busiarzy, działa za to kilkanaście zorganizowanych firm wykonujących przewozy lokalne na terenie aglomeracji. Między innymi:
- TP BUS z Tarnowa Pogórnego. Dowozi pasażerów z TP do Poznania. Eksploatuje łącznie 24 autobusy w tym 2 niskopodłogowe MAN-y. Reszta z tego co wiem to kilkuletnie Jelcze L120 już z nową ścianą przednią. Oprócz tego TP BUS ma również 2 Ewy w tym jedną z lampami soczewkowymi 2001). Najlepsze jest to, że parę kilometrów dalej działa fabryka MAN-a, a oni kupują Jelcze, chociaż są najbogatszą gminą koło Poznania, a bezrobocie w gminie to 1,5%(sic!).
- Eko-Rondo, Puszczykowo-Poznań Mała prywatna firma eksploatująca tylko 3 Autosany H9-35.
Oprócz tych 2 działają jeszcze inne, ale nie będę Was zanudzał. Jeśli ktoś chciałby dowiedzieć się coś nt pozostałych to proszę dać znać. Jeśli zajdzie potrzeba to systematycznie opiszę wszystkie.




W tym co piszesz, jest mały błąd. W TPBUS jest tylko jeden niskopodłogowy MAN NL222. Jest jeszcze drugi MAN SL223, ale ten autobus jest wysobkopodłogowy. W TPBUSIE jest też kilka sztuk Autosanów H9, które służą do przewozów pracowników i dzieciaków do szkół.
Leszek Matula
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 1678
Dołączył: czwartek, 15 sierpnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcimia
Avatar użytkownika

Postprzez Leszek Matula » niedziela, 30 marca 2003, 20:14

[quote]
On 2003-03-30 19:38, KYCZBOS napisał:
Komunikacja podmiejska w rejonie Poznania, to naprawdę ciekawy temat i można o nim pisać całe poematy, ale to nie jest dobre miejsce do tego.

Zgadza sie to nie jest dobre miejsce bo to jest <b>idealne</b> miejsce do opisu komunikacji podmiejskiej w Poznaniu :smile: Zrób to jak możesz, z przyjamnością poczytam.
Pozdrawiam
KYCZBOS
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 68
Dołączył: niedziela, 30 marca 2003, 02:00
Lokalizacja: Swarzędz

Postprzez KYCZBOS » niedziela, 30 marca 2003, 22:57

[quote]
On 2003-03-30 20:14, Leszek Matula napisał:
[quote]
On 2003-03-30 19:38, KYCZBOS napisał:
Komunikacja podmiejska w rejonie Poznania, to naprawdę ciekawy temat i można o nim pisać całe poematy, ale to nie jest dobre miejsce do tego.

Zgadza sie to nie jest dobre miejsce bo to jest <b>idealne</b> miejsce do opisu komunikacji podmiejskiej w Poznaniu :smile: Zrób to jak możesz, z przyjamnością poczytam.
Pozdrawiam



OK. Mogę to zrobić, tylko o czym mam pisać (o historii przewoźników, o taborze, czy może o trasach)?
Jeszcze raz podaję adres mojej strony <a href="http://www.pozbus.prv.pl">www.pozbus.prv.pl</a>
KYCZBOS
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 68
Dołączył: niedziela, 30 marca 2003, 02:00
Lokalizacja: Swarzędz

Postprzez KYCZBOS » niedziela, 30 marca 2003, 22:59

Sorka, ale jestem nowy na tym forum i niestety nie wiem jak zrobić, by było można zrobić linka do własnej strony, bo to co zrobiłem jak widzę kompletnie nie wyszło?
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3502
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Postprzez Locutus » niedziela, 30 marca 2003, 23:22

Dobrze myślałeś, tylko podczas pisania postu nie powinieneś mieć zaznaczenia przy opcji "Wyłącz HTML w tym poście".
Leszek Matula
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 1678
Dołączył: czwartek, 15 sierpnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcimia
Avatar użytkownika

Postprzez Leszek Matula » poniedziałek, 31 marca 2003, 06:49

[quote]
OK. Mogę to zrobić, tylko o czym mam pisać (o historii przewoźników, o taborze, czy może o trasach)?
Jeszcze raz podaję adres mojej strony <a href="http://www.pozbus.prv.pl">www.pozbus.prv.pl</a>

O wszystkim co wiesz. O taborze, organizaji i in. Znajdź odpowiedni dział (dla taboru, organizacji itp.), rozpocznij nowy wątek i rozpisuj się. A potem będziemy dyskutować.
Pozdrawiam :smile:
damian
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 267
Dołączył: czwartek, 24 czerwca 2004, 21:34

Postprzez damian » poniedziałek, 28 czerwca 2004, 22:05

[quote="keydy"]Nie, temat chyba nie jest dublowany - "busiarze" to jednak coś innego niż ForBus czy kartuski Gryf. Busiarze obsługują linie poza stworzonym przez samorząd systemem komunikacji miejskiej, podbierając pasażerów i stosując nieuczciwe chwyty, zaś, takie odnoszę wrażenie, tu chodzi o firmy prywatne typu radomski ITS, które funkcjonują w ramach systemu komunikacji miejskiej. Zdecydowanie największą pracę przewozową wykonują przewoźnicy prywatni w ramach komunikacji w Chrzanowie i okolicznych miejscowościach - obok PKS (też zaliczanego do firm prywatnych, bo to już chyba Sp. z o. o. lub nawet S.A.) są same firmy prywatne, jak Elbud S.C., Duhabex, Stanpaulbus, Transgór Mysłowice S.A... Potem chyba jest KZK GOP.



JAKIE CHWYTY.............................
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4813
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » wtorek, 29 czerwca 2004, 07:59

[size=75]
JAKIE CHWYTY[/size]

Samo istnienie busów jest już nieuczciwym chwytem uniemożliwiającym zaistnienie sprawiedliwości społecznej
damian
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 267
Dołączył: czwartek, 24 czerwca 2004, 21:34

Postprzez damian » czwartek, 1 lipca 2004, 20:17

ARON napisz dlaczego
damian
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 267
Dołączył: czwartek, 24 czerwca 2004, 21:34

Postprzez damian » czwartek, 1 lipca 2004, 20:19

ARON jaka jest różnica między
BUsiarzem a Przewoźnikiem prywatnym, bo chyba niechodzi o pojemność środka transportu
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4813
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » czwartek, 1 lipca 2004, 20:38

Trudno powiedziec. Wg prawa nie ma czegos takiego jak "busiarz" sa tylko przewoznicy prywatni ktorzy posiadaja kasy fiskalne, zezwolenia itp. itd. Busiarz do okreslenie pejoratywne w rodzaju badylarza czy laweciarza - okreslenia takie byly wymyslane przez rzady panstw totalitarnych w celu obrzydzenia spoleczenstwu firm prywatnych.
Na grupie jest wiele definicji "busiarza". Niektorzy twierdza ze sa to przewoznicy jezdzacy bez koncesji, inni ze bez kas fiskalnych, jeszcze inni ze bez bileterek. Ja osobiscie przyjalem na swoj uzytek definicje ze busiarz jest to przewoznik prywatny z kapitalem polskim ktory nie powstal w wyniku prywatyzacji PKS. Czyli wg mnie np. Connex czy Polski Express czy PKS Gryfice to nie busiarze, a busiarze to np. BP Tour http://www.bptour.pl http://www.supertrans.pl http://www.busy.enterpol.pl

Busiarz jest okresleniem krotszym i wygodniejszym niz "przewoznik prywatny" stad popularnosc tego slowa.
Faktem jest jednak, ze ja nie spotkalem sie z uzywaniem okreslenia "busiarze" wsrod moich znajomych z Lublina i okolic nie interesujacych sie komunikacja.
damian
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 267
Dołączył: czwartek, 24 czerwca 2004, 21:34

Postprzez damian » czwartek, 1 lipca 2004, 21:42

czy jest coś złego w polskim kapitale

Ciekawi mnie czym się zajmujesz aron (pracujesz w PKS)

czy jest coś złego w busach?
Aron
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 4813
Dołączył: czwartek, 4 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Aron » czwartek, 1 lipca 2004, 22:52

[size=75]czy jest coś złego w polskim kapitale

Ciekawi mnie czym się zajmujesz aron (pracujesz w PKS)

czy jest coś złego w busach?[/size]

Nie pracuje w PKS ani w zadnej firmie zwiazanej z transportem. Zerknij na moja strone zreszta.
Czy jest cos zlego w polskim kapitale?
Mnie sie wydaje ze nie, ale profesorowie od transportu czy wladze PIGTSis czy jak to sie tam nazywa sadza inaczej. Nie przeszkadza im Connex ani Polski Express, a wiekszosc z nich utopilaby busiarzy w lyzce wody.
Czy jest cos zlego w busach?
W busach jest wiele dobrego szczegolnie dla niskich cen. Tam gdzie sa busy spadaja ceny biletow PKS np. na trasie Lublin - Lubartow placisz 2 zl w PKSie za 30 km a na trasie Czluchow-Czarne gdzie nie ma konkurencji za bilet PKS na odc. 30 km placisz 7,30 zl.
I tu jest wlasnie pies pogrzebany - niektore PKSy mamlaja jak w pijanym widzie ze niech bedzie konkurencja wsrod piekarni, linii lotniczych czy producentow butow, ale PKS MOZE BYC TYLKO JEDEN! Bo to strategiczny dzial gospodarki (a produkcja butow czy bulek to nie jest strategiczna, nie?)
Chodzi im o to zeby wyciagnac jak najwiecej kasy od ludzi - to oczywiste. A busiarze im w tym przeszkadzaja.
A wladze zamiast zasmiac sie PKSiarzom w nos przy aplauzie profesorskim wysmazaja ustawy pro-PKSowskie tak jak ta.
Ja nie potrafie swoim prostym rozumem pojac ze skoro Airpolonia nie musi sie pytac LOTu o zgode na latanie z Warszawy do Londynu to dlaczego prywatny przewoznik musi pytac PKS o zgode na wozenie ludzi z Koziej Wolki do Pcimia.
Widocznie nie rozumiem istoty sprawiedliwosci spolecznej albo jestem Azjata.

PS : Moja rada dla Ciebie - sprobuj sie zapisac do PIGTSISA i plac na nich skladki to moze Ci pozwola laskawie wozic ludzi. Chyba to o to chodzi w tym wszystkim.
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz