MPK KRAKÓW - patologia czy uroda?

Dyskusje o firmach KM

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

I.Q.
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1924
Dołączył: niedziela, 7 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Oświęcim
Avatar użytkownika

Postprzez I.Q. » wtorek, 2 marca 2004, 20:14

Kojak, a co byś powiedział, gdyby zakupić Solarisy z silnikiem MB??? Zgodność była by taka sama (silniki).
Kojak
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1117
Dołączył: niedziela, 14 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Kraków
Avatar użytkownika

Postprzez Kojak » wtorek, 2 marca 2004, 20:26

Jak już zapewne wiesz ja nie jestem przekonany do Solarisa. Jeśli by Solaris miał silnik Mercedesa to ostatecznie mógłby być, ale one idą na Bieńczyce więc i tak to nic nie zmnienia. Lepiej żeby miały silnik Mana. Najbardziej to bym chciał, żeby Ikarus wznowił produkcję, i wyposażył swoje pojazdy w silnik Cumminsa, mam nawet w domu tłok z korbowodem od takiego silnika, pieron waży prawie 10kg. wtedy byłbym najbardzie usatysfakcjonowany, ale póki co optowałbym za Citaro. Cena prównywalna ze Scanią,jakość z resztą też. Nie wiem skąd taka niecheć do Mercedesów, przecież one chyba jeżdżą w Łodzi i w Gdyni (tak mi się wydaje)
[color=#FF0000]Who loves you baby? We're all born bald, baby.[/color]
I.Q.
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1924
Dołączył: niedziela, 7 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Oświęcim
Avatar użytkownika

Postprzez I.Q. » wtorek, 2 marca 2004, 21:00

No cóż, Ikarus byłby fajną rzeczą :D Ale zyjemy w takich realiach, że to raczej nierealne. A jeśli nie jesteś zbyt za Solarisem to faktycznie zmienia postać rzeczy. A czemu Solarki mają iść tylko w jedno miejsce??? Mogły by przecież być w różnych miejscach.
Jelcz PR110E #821
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1696
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » wtorek, 2 marca 2004, 22:08

[quote="Kojak"]Kolego Jelcz PR110E #821:
Chyba się trochę zagalopowałeś, kupowanie Citaro nie godzi w koncepcję ujednolicenia taboru, bo przecież miałby iść na Wolę gdzie już są Jelcze z silnikami Mercedesa a nie Bieńczyce, chyba nie doczytałeś wcześniejszych postów!


Doczytałem. Ale teraz większość autobusów ma podobne układy napędowe.

[quote]
Nie musimy ogladać lubelskich manów bo ich w Krakowie nie chcemy!


Też nie czytasz uważnie ;). Pisałem o Neoplanach.

[quote]
Vecto i Agora też mi porównanie buhaha


Właśnie dlatego dałem taki przykład, gdyż nawet Jelcz i Irisbus oferuja takie pojazdy. Niska podłoga w całym pojeździe nei jest niczym nadzwyczajnym, a kolega LOKI podkreślał to jakby jedyne Citaro miało tę zaletę : ).

[quote]
Każdy autobus się psuję, ale jedne bardziej drugie mniej!
Wprowadzenie Citaro na WOLĘ powtarzam na Wolę nie wymagało by aż takiej zmiany w przeszkoleniu pracowników zaplecza jak by to było np. w przypadku wspomnianej już Agory, bo przecież silniki są Mercedesa, skrzynie Votha i ZF to też nie ma problemu, niemalże całą reszta jest porównywalna z produktami innych marek.


Właśnie o to chodzi. Te pojazdy się w zasadzie niewiele od siebie różnią - tak że trudno powiedzieć, czy nie lepiej byłoby juz kupić MANa skoro ma podobne w dużej mierze podzespoły.
Jelcz PR110E #821
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1696
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » wtorek, 2 marca 2004, 22:13

[quote="Kojak"]Jak już zapewne wiesz ja nie jestem przekonany do Solarisa. Jeśli by Solaris miał silnik Mercedesa to ostatecznie mógłby być, ale one idą na Bieńczyce więc i tak to nic nie zmnienia.


Ktoś gdzieś pisał, że one pójdą do dwóch zajezdni.

[quote]
Lepiej żeby miały silnik Mana. Najbardziej to bym chciał, żeby Ikarus wznowił produkcję, i wyposażył swoje pojazdy w silnik Cumminsa, mam nawet w domu tłok z korbowodem od takiego silnika, pieron waży prawie 10kg.


Tak, tylko to znowu nowy typ silnika... to godzi w ideę unifikacji! :D

[quote] Wtedy byłbym najbardzie usatysfakcjonowany, ale póki co optowałbym za Citaro. Cena prównywalna ze Scanią,jakość z resztą też. Nie wiem skąd taka niecheć do Mercedesów, przecież one chyba jeżdżą w Łodzi i w Gdyni (tak mi się wydaje)


Skoro już macie Scanie, to kupujce Scanie.
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3502
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Postprzez Locutus » środa, 3 marca 2004, 05:21

Jezuuu... ludzie... przyjedźcie do Krakowa, zobaczcie co jest w której zajezdni, a potem gadajcie, bo mnie już c.h.o.l.e.r.a bierze, jak czytam coraz bardziej absurdalne pomysły.

Po pierwsze: trwałość życia jelcza wynosi poniżej dziesięciu lat. Trwałość życia scanii nawet i dwadzieścia. Citaro, jak podejrzewam, ma podobną trwałość.

Po drugie: nie ma sensu kupno scanii, bo byłoby to WBREW polityce ujednolicania taboru na zajezdni. Płaszów jest już pełen i nic się tam nie zmieści. A dla pozostałych zajezdni byłby to zupełnie nowy typ taboru, z nowymi podzespołami, silnikami etc.

Po trzecie: AFAIK solnice mają trafić na Bieńczyce w całości. A jak to będzie naprawdę, to się okaże.

I na koniec: Do KW potrzebny jest autobus o wysokiej trwałości, całkowicie niskiej podłodze i jak największej zgodności z jelczami MB. A co spełnia ten warunek? Ano tak się składa, że Citaro :-)

Pozdrawiam.
LOKI
[url=http://www.pkk.info.pl][color=blue]Platforma Komunikacyjna Krakowa[/color][/url] - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
Kojak
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1117
Dołączył: niedziela, 14 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Kraków
Avatar użytkownika

Postprzez Kojak » środa, 3 marca 2004, 09:55

W pełni się zgadzam, z sąsiadem Locutusem.
Nierozumiem skąd taka nagonka na Citaro, już białej gorączki dostaję, jak czytam n-ty raz, żeby dokupić Scanie.
Scanie już mamy i będziemy jekupować jak przyjdzie czas na wymiane ALB, teraz chcemyujednolicić tabor na Woli, bo Bieńczyce prawdopodobnie zostanie ujednolicony Solarisem (zostanie tam jeszcze 6 Autosanów H-6 i 5 Neoplanów N4020, IKarusy i Jelcze M120 wkrótce zostaną skasowane/sprzedane) problemem będzie te chyba 30 gniotów, ale one mogą przejść na Wole.
Co was tak szlag trafia gdy ktoś chce Citaro, czy przez was nie przemawia jakaś zazdrość? Ha? Namawiacie nas do tych Scanii jak byście mieli w tym jakiś interes.

Do Jelcza PR110E 821!
Neoplanów też nie chcemy i ich oglądać tych lebelskich nie ma potrzeby.
Silnik Mana nie godzi w ideę unifikacji, bo już jest na Bieńczycach, (Ikarus z Cumminsem to moje pobożne życzenia)
Jeszcze raz się pytam, co wam tak te Scanie się uczepiły do głowy, jak rzep psiego ogona?
Jeśli chodzi o Jelcza to 100% LF wymaga podkreślenie bo przecież tylko jeden model - Vecto - spełnia ten przecież niewygórowany standard, a reszta...
[color=#FF0000]Who loves you baby? We're all born bald, baby.[/color]
Radosław Bąk
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1003
Dołączył: sobota, 3 stycznia 2004, 17:07
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Radosław Bąk » środa, 3 marca 2004, 10:10

A coś się tak uczepił, że myśmy się czepili?

To, że ty się nie wypowiadasz na temat innych przedsiębiorstw nie znaczy, że my nie możemy. Wszystko mi jedno co tam bedziecie mieli, mogą sobie nawet zostać 120M i Ikarusy po wieczne czasy. Nie zazdroszczę nikomu Citaro - z mojej perspektywy dobrze jeśli by był, miałbym już wszystkie autobusy w okolicy :D
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3167
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » środa, 3 marca 2004, 12:59

[quote="Kojak"]Bieńczyce prawdopodobnie zostanie ujednolicony Solarisem (zostanie tam jeszcze 6 Autosanów H-6 i 5 Neoplanów N4020, IKarusy i Jelcze M120 wkrótce zostaną skasowane/sprzedane) problemem będzie te chyba 30 gniotów, ale one mogą przejść na Wole.

Neoplany chyba mogłyby zostać na Bieńczycach, bo Solaris i Neoplan chyba mają podobne części.
[quote="Kojak"]
(Ikarus z Cumminsem to moje pobożne życzenia)


Czemu akurat chcesz w Ikarusie mieć silnik Cummins'a?
Jelcz PR110E #821
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1696
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » środa, 3 marca 2004, 14:56

[quote="Locutus"]Jezuuu... ludzie... przyjedźcie do Krakowa, zobaczcie co jest w której zajezdni, a potem gadajcie, bo mnie już c.h.o.l.e.r.a bierze, jak czytam coraz bardziej absurdalne pomysły.


Może po prostu nie lubisz, jak ktoś ma inne zdanie niż Ty.

[quote]
Po pierwsze: trwałość życia jelcza wynosi poniżej dziesięciu lat. Trwałość życia scanii nawet i dwadzieścia. Citaro, jak podejrzewam, ma podobną trwałość.


Bo na tyle lat był projektowany. Gniot i Scania to zupełnie inna bajka. Ale Jelcz ma zwykle silnik MANa lub Mercedesa i mosty ZF, tak że część napędowa zużywa się tak samo jak w MANach czy Mercedesach. Trudno więc mówić tu o większech trwałości Mercedesów, skoro część napędowa jest ta sama (a ktoś cos pisał o problemach z mostami w gniotach). Tutaj ważniejsze byłyby dane z conajmniej kilkuletniej ekspolatacji z miast, gdzie już jeżdżą citaro.

[quote]
Po drugie: nie ma sensu kupno scanii, bo byłoby to WBREW polityce ujednolicania taboru na zajezdni. Płaszów jest już pełen i nic się tam nie zmieści. A dla pozostałych zajezdni byłby to zupełnie nowy typ taboru, z nowymi podzespołami, silnikami etc.


Chodzi o to, że te pojazdy są juz sprawdzone w praktyce i już wiadomo, że mają dużą trwałość i wysoką jakość. Natomiast, co do Citaro, jeśli chodzi o jakosc to wiadomo, że nie jest ona niska, ale liczy się też praktyka, czyli to, jak autobus spisuje się w regularnym ruchu miejskim.

[quote]
Po trzecie: AFAIK solnice mają trafić na Bieńczyce w całości. A jak to będzie naprawdę, to się okaże.


Jeśli trafią również na Wolę, to sprawę macie rozwiązaną - będzie po prostu więcej Solarisów, chyba żeby Jelcz zamontował silnik MB do Vecto.

[quote]
I na koniec: Do KW potrzebny jest autobus o wysokiej trwałości, całkowicie niskiej podłodze i jak największej zgodności z jelczami MB. A co spełnia ten warunek? Ano tak się składa, że Citaro :-)


Jest jeszcze jedna sprawa - pieniądze. Jeśli nie będzie ich za dużo, to po prostu będzie więcej Jelczy. Najbardziej istotne w tej chwili dla wszystkich pomysłów na unifikację jest to, gdzie pójdą Solarisy - czy tylko na Bieńczyce, czy również na Wolę Duchacką.
Jelcz PR110E #821
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1696
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » środa, 3 marca 2004, 15:03

[quote="Kojak"]
W pełni się zgadzam, z sąsiadem Locutusem.
Nierozumiem skąd taka nagonka na Citaro, już białej gorączki dostaję, jak czytam n-ty raz, żeby dokupić Scanie.


Co do Citaro - napisałem w poście powyżej. Jeśli miasto sypnie kasą, to będzie Citaro.

[quote]
Scanie już mamy i będziemy jekupować jak przyjdzie czas na wymiane ALB, teraz chcemy ujednolicić tabor na Woli, bo Bieńczyce prawdopodobnie zostanie ujednolicony Solarisem (zostanie tam jeszcze 6 Autosanów H-6 i 5 Neoplanów N4020, IKarusy i Jelcze M120 wkrótce zostaną skasowane/sprzedane) problemem będzie te chyba 30 gniotów, ale one mogą przejść na Wole.

Co was tak szlag trafia gdy ktoś chce Citaro, czy przez was nie przemawia jakaś zazdrość? Ha? Namawiacie nas do tych Scanii jak byście mieli w tym jakiś interes.


Dlaczego od razu zazdrość? Po prostu o Scaniach juz wiadomo conieco, a Mercedes zostawił we mnei złe odczucia po tym, jak spalił się Gdyński O530L. Zwłaszcza, że nie słyszałem nic o tym, żeby Mercedes rekompensował straty firmie która posiadała tan pojazd.

[quote]
Do Jelcza PR110E 821!
Neoplanów też nie chcemy i ich oglądać tych lebelskich nie ma potrzeby.


Podałem je jako przykład tego, że każdy autobus może się psuć. No i te wozy były projektowane na 7-10 lat eksploatacji, a ten okres właśnie mija.

[quote]
Silnik Mana nie godzi w ideę unifikacji, bo już jest na Bieńczycach, (Ikarus z Cumminsem to moje pobożne życzenia)

Jeszcze raz się pytam, co wam tak te Scanie się uczepiły do głowy, jak rzep psiego ogona?


Bo są dobre i się dobrze spisują. Dlaczego wiec nie kontynuować dobrej passy? ;)

[quote]
Jeśli chodzi o Jelcza to 100% LF wymaga podkreślenie bo przecież tylko jeden model - Vecto - spełnia ten przecież niewygórowany standard, a reszta...

Domeną Jelcza jest produkcja autobusów z niższej półki cenowej.
Jelcz PR110E #821
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1696
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » środa, 3 marca 2004, 15:05

[quote="Radek"]
To, że ty się nie wypowiadasz na temat innych przedsiębiorstw nie znaczy, że my nie możemy. Wszystko mi jedno co tam bedziecie mieli, mogą sobie nawet zostać 120M i Ikarusy po wieczne czasy. Nie zazdroszczę nikomu Citaro - z mojej perspektywy dobrze jeśli by był, miałbym już wszystkie autobusy w okolicy :D


Właśnie, konkludując - nie ważne co w koncu kupicie w Krakowie, byle by było kupowane! ;) Najgorszy bowiem jest zastój!
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3502
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Postprzez Locutus » czwartek, 4 marca 2004, 03:12

[quote]Może po prostu nie lubisz, jak ktoś ma inne zdanie niż Ty.


Nie lubię, jak ktoś wygłasza nie poparte argumentami tezy w tematach, o których pojęcie ma średnie na jeża...

[quote]Bo na tyle lat był projektowany. Gniot i Scania to zupełnie inna bajka. Ale Jelcz ma zwykle silnik MANa lub Mercedesa i mosty ZF, tak że część napędowa zużywa się tak samo jak w MANach czy Mercedesach. Trudno więc mówić tu o większech trwałości Mercedesów, skoro część napędowa jest ta sama (a ktoś cos pisał o problemach z mostami w gniotach). Tutaj ważniejsze byłyby dane z conajmniej kilkuletniej ekspolatacji z miast, gdzie już jeżdżą citaro.


No właśnie. I dlatego nie ma sensu kupno jelczydeł, w których rozpada się karoseria, wały napędowe pękają, szyby ciekną i wszystkie podzespoły się psują... a co do Meroli - IMHO należy po prostu zasięgnąć języka w przedsiębiorstwach posiadających Citaro (Wejherowo, Łódź, Żory), jak się toto spisuje... i na podstawie tego wyciągnąć wnioski.

[quote]Chodzi o to, że te pojazdy są juz sprawdzone w praktyce i już wiadomo, że mają dużą trwałość i wysoką jakość. Natomiast, co do Citaro, jeśli chodzi o jakosc to wiadomo, że nie jest ona niska, ale liczy się też praktyka, czyli to, jak autobus spisuje się w regularnym ruchu miejskim.


Owszem, ale ich kupno na Wolę byłoby złamaniem wieloletniej polityki mechanicznego ujednolicania taboru. Natomiast na Bieńczycach jest taki burdel, że w sumie można by tam kupić nawet scanie, zwłaszcza, że krótkie omnie stacjonowały tam do 2002 roku i mechanicy mają pewne doświadczenie w ich obsłudze.

[quote]Jeśli trafią również na Wolę, to sprawę macie rozwiązaną - będzie po prostu więcej Solarisów, chyba żeby Jelcz zamontował silnik MB do Vecto.

Jak solarisy trafią na wolę, to już wiadomo za co zostanie przyznana nagroda Kretyna Roku 2004 przyznawana regularnie przez krakowski Klub 428 (Klub przyznaje także Kretyny Miesiąca i Kretyny Półrocza), którą to nagrodą uhonorowano już w roku 2002 doktora Zbigniewa Ruska za całkoształt wypowiedzi na temat zapalenia ucha i szkodliwości tramwajów, a w 2003 prezydenta Jacka Majchrowskiego za całokształt polityki komunikacyjnej, w tym powakacyjne obcięcie wozokilometrów i niewywiązanie się z obietnic wyborczych (Majcher obiecywał tramwaje kursujące co cztery minuty).

[quote]Jest jeszcze jedna sprawa - pieniądze. Jeśli nie będzie ich za dużo, to po prostu będzie więcej Jelczy. Najbardziej istotne w tej chwili dla wszystkich pomysłów na unifikację jest to, gdzie pójdą Solarisy - czy tylko na Bieńczyce, czy również na Wolę Duchacką.

Wszystko tylko nie jelcze - zresztą ich kupno jest raczej dowodem NADMIARU kasy, bo po pierwsze psuje się toto na umór, a po drugie trzeba toto wymienić już po dziesięciu latach, podczas gdy droższy autobus pojeździ drugie tyle.

Pzdr.
LOKI
[url=http://www.pkk.info.pl][color=blue]Platforma Komunikacyjna Krakowa[/color][/url] - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
Kojak
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1117
Dołączył: niedziela, 14 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Kraków
Avatar użytkownika

Postprzez Kojak » czwartek, 4 marca 2004, 04:02

Do Jelcza PR110E #821!
[quote]
Dlaczego od razu zazdrość? Po prostu o Scaniach juz wiadomo conieco, a Mercedes zostawił we mnei złe odczucia po tym, jak spalił się Gdyński O530L. Zwłaszcza, że nie słyszałem nic o tym, żeby Mercedes rekompensował straty firmie która posiadała tan pojazd.

Dlatego od razu zazdrość bo nie znajduje merytorycznych powodów popierających waszą tezę. Spalił się O530L a nie Citaro więc w czym problem, jak to firma ma zwracać pieniądze, a gdzie jest ubezpieczyciel? Wiadomo dlaczego się spalił?
[quote]
Chodzi o to, że te pojazdy są juz sprawdzone w praktyce i już wiadomo, że mają dużą trwałość i wysoką jakość. Natomiast, co do Citaro, jeśli chodzi o jakosc to wiadomo, że nie jest ona niska, ale liczy się też praktyka, czyli to, jak autobus spisuje się w regularnym ruchu miejskim.

Citaro tez juz jest sprawdzone, choć nie w Krakowie, ale np. w Gdyni i Łodzi - prosze nie wysuwać tez podobnych do tych jakie stawiała "Ciotka Filka",wyjaśniająć że nie wszystko co dobre dla Warszawy (czy czegoś tam jeszcze) musi być dobre dla Krakowa - bo kojarzy mi się to raczej z demagogicznymi wypowiedzami Leppera, niż z głosem eksperta. A niby co gdzie indziej nie ma dziur na drogach etc, w powietrzu te autobusy latają czy co?
[quote]
Co do Citaro - napisałem w poście powyżej. Jeśli miasto sypnie kasą, to będzie Citaro.

Nie wiem czy jak miasto sypnie kasą to bedzie citaro, czy nie zachce im (krakowskim decydentom) sie czegos innego, ja twierdze, że Citaro było by dobrym optymalnym rozwiązaniem.
[quote]Bo są dobre i się dobrze spisują. Dlaczego wiec nie kontynuować dobrej passy? A Citaro spisuje sie źle i przerwało by hosse na rynku autobusów :roll:

[quote="Radek"]To, że ty się nie wypowiadasz na temat innych przedsiębiorstw nie znaczy, że my nie możemy. Wszystko mi jedno co tam bedziecie mieli, mogą sobie nawet zostać 120M i Ikarusy po wieczne czasy. Nie zazdroszczę nikomu Citaro - z mojej perspektywy dobrze jeśli by był, miałbym już wszystkie autobusy w okolicy :D
Nie wypowiadam sie na temat innych przedsiębiorstw bo nie czuje sie na tyle kompetentny, zeby ujednolicac tabor np. w Katowicach.
I prosze mi wybaczyc ale jak widze, że ktos z miasta X oddalonego o xxxkm od Krakowa i nie mający zielonego pojęcie (no moze jakies blade pojęcie ma) mówi mi co dla mnie - Krakowianina - bedzie lepsze to prosze sie nie spodziewac innej reakcji. Dlatego tak sie w Polsce dzieje, że my - Polacy - mamy najwiecej doradców, podpowiadających jak Kowalski z siódmego piętra powinien sobie umeblować mieszkanie, podpowiadających a w sytuacjach podbramkowych nawet wykrzykujących - głosem zatroskanego moralisty - ultimatum.

Ja nikomu nie zabraniam sie wypowiadać na temat krakowskiego przedsiębiorstwa. Po to jest to forum, żeby wymieniać się spostrzeżeniami, opiniami etc. Ale niech nikt mi nie wpaja na siłę swojej ideologii.
[color=#FF0000]Who loves you baby? We're all born bald, baby.[/color]
Radosław Bąk
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1003
Dołączył: sobota, 3 stycznia 2004, 17:07
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Radosław Bąk » czwartek, 4 marca 2004, 12:02

Więc się nie czepiaj, że się wypowiadam i że wypowiadam bzdury
Żywiec jest oddalony od Krakowa pekaesowo o 108 km, a drogowo schodzi poniżej 100 :)

[quote="Kojak"]Najbardziej to bym chciał, żeby Ikarus wznowił produkcję, i wyposażył swoje pojazdy w silnik Cumminsa, mam nawet w domu tłok z korbowodem od takiego silnika, pieron waży prawie 10kg. wtedy byłbym najbardzie usatysfakcjonowany

Właśnie, trzeba kupić Ikarusy z Cumminisem, wtedy będzie zgodność z mieszkaniem p. Kojaka :D

Citaro uważałem za złe w tym sensie, że jest to drogi autobus i taka unifikacja nie przebiegałaby na pewno w zadowalającym tempie. Zanim by się zakonczyła, to powód tego zakupu, czyli Jelcze byłyby dawno pa pa ;)

A róbta co chceta, przekonaliście mnie... prawie, nawet już troszkę wcześniej. Szkoda, że to tylko gdybanie :(
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz
cron