MPK KRAKÓW - patologia czy uroda?

Dyskusje o firmach KM

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Kojak
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1122
Dołączył: niedziela, 14 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Kraków
Avatar użytkownika

Postprzez Kojak » czwartek, 4 marca 2004, 16:59

[quote="Radek"]Więc się nie czepiaj, że się wypowiadam i że wypowiadam bzdury
Nie czepiam się twoich wypowiedzi, ale twoich usilnych starań aby wpoić mi, że powinienen optować za Scaniami:
[quote="Radek"]
Skoro ich stać na Citaro, to mogą sobie kupić OmniCity i będzie 1.5 zajezdni ze Scaniami


[quote="Radek"][quote="Kojak"]Najbardziej to bym chciał, żeby Ikarus wznowił produkcję, i wyposażył swoje pojazdy w silnik Cumminsa, mam nawet w domu tłok z korbowodem od takiego silnika, pieron waży prawie 10kg. wtedy byłbym najbardzie usatysfakcjonowany

Właśnie, trzeba kupić Ikarusy z Cumminisem, wtedy będzie zgodność z mieszkaniem p. Kojaka :D

Co za impertynencja.
[quote="Radek"]
Citaro uważałem za złe w tym sensie, że jest to drogi autobus i taka unifikacja nie przebiegałaby na pewno w zadowalającym tempie. Zanim by się zakonczyła, to powód tego zakupu, czyli Jelcze byłyby dawno pa pa ;)

Interesująca wizja.
[color=#FF0000]Who loves you baby? We're all born bald, baby.[/color]
I.Q.
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1848
Dołączył: niedziela, 7 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Oświęcim
Avatar użytkownika

Postprzez I.Q. » czwartek, 4 marca 2004, 17:12

A co, nie podoba Ci sie zgodność autobusów z Twoim mieszkaniem??? ;-)

A poważnie, to czy Ty, Kojak, jestes za Scaniami czy nie popierasz tych autobusów???
Kojak
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1122
Dołączył: niedziela, 14 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Kraków
Avatar użytkownika

Postprzez Kojak » czwartek, 4 marca 2004, 17:24

[quote="I.Q."]

A poważnie, to czy Ty, Kojak, jestes za Scaniami czy nie popierasz tych autobusów???

Jestem za Scaniami. Ale nie powinniśmy kierować się emocjami ale chłodną i logiczną analizą sytuacji.
[color=#FF0000]Who loves you baby? We're all born bald, baby.[/color]
Jelcz PR110E #821
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1695
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » czwartek, 4 marca 2004, 17:38

W sumie to pisałem to, by wywołać dyskusję i sprawdzić, jakie jest zdanie Krakowian na ten temat, ale cos dziwnie wyszło (ktos coś mówił juz o "wpajaniu ideologii"(?) i były jakieś przyrównania do Leppera), więc moze niepotrzebnie się w ogóle odzywałem...
I.Q.
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1848
Dołączył: niedziela, 7 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Oświęcim
Avatar użytkownika

Postprzez I.Q. » czwartek, 4 marca 2004, 18:35

Nieee!!! Czemu??? Bardzo dobra dyskusja!!! :P
Jelcz PR110E #821
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1695
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » czwartek, 4 marca 2004, 22:42

[quote="I.Q."]Nieee!!! Czemu??? Bardzo dobra dyskusja!!! :P


Ale ja nie mam ochoty być przyrównywanym do Leppera.
I.Q.
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1848
Dołączył: niedziela, 7 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Oświęcim
Avatar użytkownika

Postprzez I.Q. » czwartek, 4 marca 2004, 23:43

No fakt, jeśli to byłem ja (nie chce mi sie czytać) to sorki :(
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3493
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Postprzez Locutus » piątek, 5 marca 2004, 01:42

A kto będzie w takim razie posłanką Beger? :lol:

Kojak - chłopie, wyluzuj!!! Znowu wyjeżdżasz z "impertynencją" i takimi tam... czy Ty naprawdę jesteś sztywny jak pal Azji, czy tylko takiego udajesz, bo powoli zaczynasz budzić moje zwątpienie...

Trzeba się uśmiechnąć, o tak: :lol:

;)

Pzdr.
LOKI
[url=http://www.pkk.info.pl][color=blue]Platforma Komunikacyjna Krakowa[/color][/url] - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
Kojak
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1122
Dołączył: niedziela, 14 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Kraków
Avatar użytkownika

Postprzez Kojak » piątek, 5 marca 2004, 07:43

Wiem Loki, że ty jesteś bardzo tolerancyjny, ale są pewne granice, których przekraczać nie wolno. Zupełnie nie rozumiem zasadności żartów dotyczących mojego mieszkania. To jest poniżej krytyki.
Nie przyrównywałem, konkretnych osób do Leppera, a jedynie sposób argumentacji.
[color=#FF0000]Who loves you baby? We're all born bald, baby.[/color]
I.Q.
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1848
Dołączył: niedziela, 7 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Oświęcim
Avatar użytkownika

Postprzez I.Q. » piątek, 5 marca 2004, 18:17

Kojak, przecież to nie są obraźliwe zarty o Twoim mieszkaniu. Po prostu tak sobie napisał. Nie ma co tu się denerwować. Ja bym chciał mieć zgodność mieszkania z np. Boeingiem 747. A nie mam ;-)

Nie denerwuj się tak, wyluzuj, pozartuj czasem też. Najważniejsze to potrafić smiać się z siebie :D
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3157
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » piątek, 5 marca 2004, 19:26

Co ma Ikarus z silnikiem Cumminsa do mieszkania Kojaka?
Radosław Bąk
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1001
Dołączył: sobota, 3 stycznia 2004, 17:07
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Radosław Bąk » sobota, 6 marca 2004, 02:59

Impertynent ośmiela się odpowiedzieć

Przykro mi I.Q. ale pisząc aluzje z wałami i mieszkaniem nie mogłem już się powstrzymać, z drugiej strony nie chciałem być tym, kim jak widać jednak jestem, muszę sobie ksywkę zmienić – nawet ładnie brzmi :)

Pragnę więc zdementować siane stwierdzenia
Nie jestem żadnym ideologiem i nie narzucam nikomu swojej wizji. Jeżeli odmienność poglądów przez niektórych jest tak traktowana, należy jedynie współczuć takiej osobie
Nie upieram się przy Scaniach – nie czuję do tego pojazdu żadnego sentymentu, sympatii czy antypatii, to samo dotyczy reszty pojazdów z wyjątkiem jednego, na którego temat się specjalnie nie wypowiadam!

Co do unifikacji:
1) Przetarg w którym zwyciężył Man uważam za wpadkę nie z powodu autobusu, który kupiono, ale właśnie ze względu na losowy zakup czegoś nowego (na co właściwie był ten przetarg, na Jelcza czy Scanie?) Tego jednego rodzynka nie biorę pod uwagę.
2) Unifikowanie zajezdni z pojazdami, które są przestarzałe uważam za dość oryginalny pomysł, zależy to jaki status nada się Gniotom.
3) Jeśli unifikowano by Wolę Citaro do Jelcza, to obawiałbym się później przy chudszych latach unifikowania Citara Jelczem z silnikiem MB, dlatego wolałbym unifikację drugiej zajezdni autobusem, który nie jest najdroższym pojazdem
4) Wydaje mi się, że obecnie unifikacja spaść może na drugi plan. Jeżeli montaż końcowy Solarisów się powiedzie (co raczej będzie miało miejsce), to system ten powinien być kontynuowany czego skutkiem może być loteria przetargowa. Gdy będą składane Bombardiery i nie będzie trzeba zapewniać pracy zakładom napraw, to wtedy kupować można do unifikacji – tylko czy Kraków kiedykolwiek będzie stać na jednoczesne kupowanie Bomardierów i Scanii/Citaro? Z drugiej strony montaż mógłby przyspieszyć unifikację: Solarisem na Bieńczycach i Jelczem na Woli, hehe jeśli Man i Scania dalej nie chciały się zgodzić na składanie.
5) Dyskusja (nie pasuje mi to określenie, ale nazwę to tak szumnie, bo nie wiem jak inaczej) jest trochę dziwaczna. Zajmujemy się fikcją. Nie słyszałem o pomysłach sprowadzenia do Krakowa Citaro, nie bierzemy pod uwagę finansów miasta, a jeśli już to różnie (a ja nawet raz tak raz siak i się później sam gmatwam :) ) jeżeli mam zajmować się tylko ujednolicaniem podzespołów to Citaro pewnie jest najlepszym rozwiązaniem. I co? I co? I nic!

Chciałem zakończyć ten post jakoś sarkastycznie, ale czas potrzebny na napisanie go spowodował, że się uspokoiłem. :D Zapewne dzięki pewnej osobie, będzie do tego jeszcze dużo okazji... O, nawet trochę wyszło :P ;)
Radosław Bąk
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1001
Dołączył: sobota, 3 stycznia 2004, 17:07
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Radosław Bąk » sobota, 6 marca 2004, 03:00

Właśnie!

1) Jak wygląda problem ujednolicania taboru w innych miastach? I czy ktoś ujednolica coś do Jelcza nie-Jelczem? (Raczej wątpię, które miasta oprócz Krakowa zafundowały sobie przyjemność J121)

2) Jakie korzyści przynosi unifikacja MB w porównaniu z innymi? Nie mam na myśli ekstremalnego przypadku całkowitego bałaganu, tylko np. z ujednolicaniem, bo ja wiem, Manem od podstaw?

3) Co daje ujednolicenie jedną marką, a nie dwoma i czy gra jest warta świeczki?

3) Wpływ pojazdu ujednolicającego na koszty i prędkość unifikacji. Zakładany czas integracji.

4) Komfort, niezawodność i obsługa Citaro. Czy rzeczywiście ten autobus jest wart swojej ceny? Argument o spaleniu autobusu uznaję za przypadek ekstremalny i należy go odrzucić, chyba że ten autobus ma jakieś szczególne ciągoty do samospaleń, ale o czymś takim nie słyszałem.
Kojak
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1122
Dołączył: niedziela, 14 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Kraków
Avatar użytkownika

Postprzez Kojak » sobota, 6 marca 2004, 08:32

Myślę, że najlepiej będzie jeśli w tej sprawie wypowie się moderator.
Ktoś tu nie jest ideologiem, tylko dlaczego jak napisałem swoją wizję ujednolicenia taboru w mieście, w którym mieszkam, to niektórzy tak ostro zareagowali, jak bym conajmniej to im chciał ujednolicać tabor. I dlaczego tak usilnie (w nienajgrzeczniejszym tonie) próbowano mnie przekonać do tego, że lepiej kupić Scanie a nie np. Citaro. Skoro uważam, że chciałbym jeździć po Krakowie Citaro to dlaczego ktoś sarkastycznie pisze mi, żeby jeszcze kupić Volvo.
Ostatnio edytowano sobota, 6 marca 2004, 10:53 przez Kojak, łącznie edytowano 1 raz
[color=#FF0000]Who loves you baby? We're all born bald, baby.[/color]
Kojak
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1122
Dołączył: niedziela, 14 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Kraków
Avatar użytkownika

Postprzez Kojak » sobota, 6 marca 2004, 10:33

[quote="Radek"]

1) Jak wygląda problem ujednolicania taboru w innych miastach? I czy ktoś ujednolica coś do Jelcza nie-Jelczem? (Raczej wątpię, które miasta oprócz Krakowa zafundowały sobie przyjemność J121).

To nie jest moja sprawa jak to wygląda w innych miatach. To, że mamy Jelcze nie znaczy, że w ramach ujednolicania mamy je dalej kupować . Proponowane Citaro jest autobusem, który ma ten sam silnik co jest bardzo ważne, dlatego można powoli z Jelczy przechodzić na Mercedesy.
[quote]
2) Jakie korzyści przynosi unifikacja MB w porównaniu z innymi? Nie mam na myśli ekstremalnego przypadku całkowitego bałaganu, tylko np. z ujednolicaniem, bo ja wiem, Manem od podstaw?
Korzyści wynikające z ujednolicenia taboru na Woli MB są oczywiste, technologia Mercedesa jest już znana na Woli, więc nie będą potrzebne szkolenia (bynajmniej nie w takim zakresie, jakby to miało miejsce np. przy produktach Irisbusa)
[quote]
3) Co daje ujednolicenie jedną marką, a nie dwoma i czy gra jest warta świeczki?

Trudno mówić o ujednoliceniu taboru, dysponująć dwoma markami na zajezdni. Ujednolicenie taboru na zajezdni zapewnia zmniejszenie kosztów utrzymania serwisu. Mniejsze koszty eksploatacji.
[quote]
3) Wpływ pojazdu ujednolicającego na koszty i prędkość unifikacji. Zakładany czas integracji. Rzeczywiście lepiej dokupić gnioty i odkurzacze, po to żeby je za 10 lat na gwałt wymieniać.
[quote]
4) Komfort, niezawodność i obsługa Citaro. Czy rzeczywiście ten autobus jest wart swojej ceny? Argument o spaleniu autobusu uznaję za przypadek ekstremalny i należy go odrzucić, chyba że ten autobus ma jakieś szczególne ciągoty do samospaleń, ale o czymś takim nie słyszałem.
Oto należy spytać tych, którzy już eksploatują te pojazdy.
[color=#FF0000]Who loves you baby? We're all born bald, baby.[/color]
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz