Autokary wydłużone (ponad 12 m.) tak, czy nie?

O tym co jeździ na międzynarodowych trasach...

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Grzesiek
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 261
Dołączył: sobota, 26 lipca 2003, 02:00
Lokalizacja: podkarpacie
Avatar użytkownika

Postprzez Grzesiek » wtorek, 7 października 2003, 13:12

[quote]
On 2003-10-05 11:47, robert napisał:
Sam miałem okazje jeździć po mazurach 12 metrowym, także w zime. Główne drogi to jeszcze jeszcze, ale jak przyszło skręcić w jakąś boczną, a jeszcze z przeciwka TIR nadjeżdza, to była dopiero zabawa.


Ja jeszcze nie miałem okazji jeżdzić po Mazurach więc nie znam tamtejszych dróg.
I.Q.
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1924
Dołączył: niedziela, 7 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Oświęcim
Avatar użytkownika

Postprzez I.Q. » wtorek, 7 października 2003, 14:50

Ja byłem i jak widziałem tamtejszych miejscowych, to...
robert
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 120
Dołączył: wtorek, 5 sierpnia 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawy
Avatar użytkownika

Postprzez robert » piątek, 24 października 2003, 14:36

Nie wim jak kto sądzi, ale według mnie to co to za przyjemność jazdy po autostradach. I jaki to jest kierowca? Przede wszystkim największą frajde daje mi jazda po jakimś tródnym terenie. A mazury to naprawde fajna szkoła jazdy. i można się tam czegoś nauczyć.
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3167
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » piątek, 24 października 2003, 14:51

[quote]
On 2003-10-24 14:36, robert napisał:
Nie wim jak kto sądzi, ale według mnie to co to za przyjemność jazdy po autostradach. I jaki to jest kierowca? Przede wszystkim największą frajde daje mi jazda po jakimś tródnym terenie. A mazury to naprawde fajna szkoła jazdy. i można się tam czegoś nauczyć.


Taka że nie trzeba mieć oczu "w głowie i w dupie" :grin:
I.Q.
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1924
Dołączył: niedziela, 7 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Oświęcim
Avatar użytkownika

Postprzez I.Q. » sobota, 25 października 2003, 00:20

Fakt, można sobie odpocząć.
seba
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1163
Dołączył: poniedziałek, 18 sierpnia 2003, 02:00
Lokalizacja: Toruń
Avatar użytkownika

Postprzez seba » sobota, 25 października 2003, 13:01

[quote]
On 2003-10-24 14:36, robert napisał:
Nie wim jak kto sądzi, ale według mnie to co to za przyjemność jazdy po autostradach. I jaki to jest kierowca? Przede wszystkim największą frajde daje mi jazda po jakimś tródnym terenie. A mazury to naprawde fajna szkoła jazdy. i można się tam czegoś nauczyć.

Tylko często ta nauka jazdy kończy się tragedią...
I.Q.
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1924
Dołączył: niedziela, 7 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Oświęcim
Avatar użytkownika

Postprzez I.Q. » sobota, 25 października 2003, 22:26

No nie wiem czy na autostradach nie jest czasem gorzej bo taka jazda usypia czujność kierowców.
robert
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 120
Dołączył: wtorek, 5 sierpnia 2003, 02:00
Lokalizacja: Warszawy
Avatar użytkownika

Postprzez robert » poniedziałek, 10 listopada 2003, 21:50

Tak, tak, tak. Na autostradzie, to tylko włączyć tempomat i..... stop na kolejnym przystanku, tzn kolejne powiedzmy 100-200 km za nami, a na mazurach, bądz w górach były są i będą wypadki. A dlaczego? Nieumiejętność to raz, ale także przez brawure!!! Jeśli ktoś nie potrafi zapanować nad takim pojazdem, to lepiej niech nigdy do takiego na miejscu kierowcy nie siada!!! Takim pojazdem wozi się ludzi, a nie powiedzmy kartofle.
I.Q.
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1924
Dołączył: niedziela, 7 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Oświęcim
Avatar użytkownika

Postprzez I.Q. » wtorek, 11 listopada 2003, 17:31

Pojazdem z kartoflami też niech nie jeździ. Szkoda innych uczestników ruchu (o ziemniakach nie wspomne).
Kojak
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1123
Dołączył: niedziela, 14 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Kraków
Avatar użytkownika

Postprzez Kojak » środa, 18 lutego 2004, 15:51

Ja sądzę, że jednoczłonowe 15 metrowce to lekka przesada. 13,5 metra wydaję się być długością optymalną dla przedłużonej solówki. Takie wydłurzanie autobusów w cale nie wydaje mi się najlepszym rozwiązaniem, mała zwrotność a co za tym idzie trudności w kierowaniu tym pojazdem tudzież zagrożenia w ruchu powodują, że należy tu wyważyć między ekonomią eksploatacji a bezpieczeństwem.
[color=#FF0000]Who loves you baby? We're all born bald, baby.[/color]
Eule
 
Posty: 12
Dołączył: środa, 23 kwietnia 2003, 02:00
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez Eule » sobota, 10 kwietnia 2004, 20:56

[quote="V-1"][quote]
On 2003-08-14 13:23, zbyrus napisał:
[quote]
On 2003-08-13 23:34, mistral napisał:
Sądzę, że zadna firma transportowa, czy biuro podróży nie kupuje autobusu i nastepnie szuka dla niego "zatrudnienia". Chyba taki dłuższy autobus kupuje ktoś, kto ma na niego zapotrzebowanie, tzn. wyjazdy z dużą ilościa pasażerów, w kierunkach, gdzie taka długość autobusu nie jest utrudnieniem.
Tak mi sie wydaje.


Uważam, iż takie autobusy nie powinny wyjeżdżać np. w Alpy, do Norwegii (Góry Snadynawskie - kręte dorgi i ciasne tunele), w Tatry, Karkonosze. A co się tyczy polskich tras (chociaż ten temat dotyczy komunikacji międzynarodowej), to uważam, iż źle zrobiła firma Szwagropol puszczając takie wydłużone autobusy na Zakopiankę (liczne niebezpieczne zakręty - szczególnie w Naprawie). Moim zdaniem, takie autokary nadają się na niemieckie autostrady.


Dlatego juz wielokrotnie mialem nieprzyjemnosc jezdzenia tymi Setrami...


Z tego co widać na dworcu w Krakowie to Szwagropol nie posiada wydłużonych Setr tylko Bovy. A poza tym to na pewno nie kupiliby takich autobusów gdyby nie mieli pewności, że będą jeździć zapełnione.
loudgers
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 274
Dołączył: sobota, 24 kwietnia 2004, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez loudgers » czwartek, 20 maja 2004, 12:05

[quote="robert"]Miałem przyjemność kierować takim długasem, tzn. neoplanem trzyosiowym i uważam że jest to naprawde wielka frajda prowadzić takie monstrum.

Ja jeżdżę długasem, ale miejskim (N4020td). Ma on skrętną dodatkową oś. Frajda to jest jak się to nabuja do ośmiu dych, bo wtedy to się czuje, kto rządzi na drodze :lol: :lol: :lol: ( - odpowiedź: prawa fizyki). Natomiast zgadzam się że trzyosiowce inne niż miejskie nie mają w Polsce racji bytu. Jedynie autostrady są ich przeznaczeniem, a tych w Polsce, jak wiadomo, ciągle mało...
Misiek
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3167
Dołączył: niedziela, 7 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Misiek » czwartek, 20 maja 2004, 15:41

[quote="loudgers"]Natomiast zgadzam się że trzyosiowce inne niż miejskie nie mają w Polsce racji bytu. Jedynie autostrady są ich przeznaczeniem

Czemu tak uważasz?
Radosław Bąk
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1003
Dołączył: sobota, 3 stycznia 2004, 17:07
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Radosław Bąk » czwartek, 20 maja 2004, 22:51

Nasze drogi kręte są. I dziurawe.
loudgers
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 274
Dołączył: sobota, 24 kwietnia 2004, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez loudgers » niedziela, 23 maja 2004, 03:24

[quote="Misiek"][quote="loudgers"]Natomiast zgadzam się że trzyosiowce inne niż miejskie nie mają w Polsce racji bytu. Jedynie autostrady są ich przeznaczeniem

Czemu tak uważasz?

Nie ma aż takiego zapełnienia na krajowych liniach, pomijając okres przedświąteczny. Poza tym w górach z wykręcaniem mogłoby być rzeczywiście ciężko. A i spalanie z racji masy na pewno byłoby sporo wyższe.
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz