Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pół godziny krócej na trasie Warszawa – Łódź

inforail
13.01.2015 13:30
0 Komentarzy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformowały, że zakończyły najważniejszą część modernizacji trasy Skierniewice – Warszawa. Po nowych torach pociągi jadą około pół godziny krócej. Podróżni korzystają też z kilkunastu nowych peronów. Powstają kolejne na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Żyrardów. W grudniu czas przejazdu z Łodzi do Warszawy skróci się jeszcze bardziej.Krótsza podróż Nowe tory i system sterowania ruchem na odcinku Warszawa ?Grodzisk Mazowiecki pozwoliły skrócić podróż na trasie Łódź Widzew ?Warszawa Centralna. Od nowego rozkładu na trasie kursują 22 pociągi ?czas przejazdu najszybszych pięciu to ok. 1h 30 min. 13 pociągów jedzie w czasie nie dłuższym niż 1h 45 min. Nowe tory, na najbardziej obciążonym ruchem kolejowym odcinku, pozwoliły również na poprawę punktualności składów z i do: Warszawy, Łodzi, Skierniewic, Żyrardowa, Katowic. Odcinek Grodzisk Mazowiecki ?Warszawa jest kluczowym fragmentem nowych szybkich połączeń z Warszawy m.in. do Katowic, Krakowa i Wrocławia.Szybciej z Łodzi do WarszawyPKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudowały na trasie Warszawa ?Skierniewice około 100 km torów. Modernizacja objęła również wymianę 86 rozjazdów i rozwieszenie 125 km sieci trakcyjnej. Położono już ponad 170 tysięcy nowych podkładów. Ostatnie etap prac obejmuje 13 km odcinek Żyrardów Grodzisk Mazowiecki. Budowane są nowe tory i cztery perony w Międzyborowie i Jaktorowie. W ubiegłym roku zakończyła się już instalacja nowego systemu sterowania ruchem. Efektem modernizacji na trasie Warszawa ?Skierniewice będzie kolejne skrócenie czasu przejazdu pociągów. Podróż z podziemnej stacji Łódź Fabryczna do Warszawy Centralnej potrwa 70 minut. Pociągi będą kursować z prędkością 160 km/h.Perony przyjazne wszystkim pasażeromNa zmodernizowanej trasie powstało już 12 z 16 peronów. Zostały wyposażone w wiaty, tablice na rozkłady jazdy i skuteczniejsze oświetlenie. Umożliwiają one obsługę osób o ograniczonej mobilności. Z nowych peronów pasażerowie korzystają już w Skierniewicach Rawce, Radziwiłłowie Mazowieckim, Jesionce, Suchej Żyrardowskiej, Żyrardowie i Grodzisku Mazowieckim. Dodatkowym udogodnieniem dla pasażerów są nowe i odnawiane przejścia podziemne wyposażone w windy lub pochylnie. W Pruszkowie i w Grodzisku Mazowieckim przejścia zostały wydłużone i łączą oddzielone torami dzielnice. Nowe tunele są również w Jaktorowie i Żyrardowie. Wygodne dwupoziomowe skrzyżowaniaW trzech miejscach wiadukty lub tunele zastępują dotychczasowe przejazdy kolejowe. W Jaktorowie powstają dwa wiadukty. Pierwszy: nad liniami kolejowymi: Warszawa ?Skierniewice, Warszawa ?Zawiercie i nad drogą wojewódzką Warszawa- Żyrardów. Drugi: usprawni lokalny ruch samochodowy na północ od przystanku kolejowego. W Grodzisku Mazowieckim trwają prace nad budową przejazdu drogowego pod torami, który usprawnieni ruchu aut w zachodniej części miasta. Poziom bezpieczeństwa podnosi również modernizacja wszystkich przejazdów. Są wyposażane w nowe urządzenia zabezpieczające ?rogatki i światła ostrzegawcze, a także w monitoring. Zarządzanie ruchem pociągów usprawniła modernizacja wszystkich urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Łączna wartość inwestycji wynosi 2 mld 215 mln zł.

Komentarze