Autosan H9-20/21

Dane techniczne polskich autobusów.

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

hehass
 
Posty: 11
Dołączył: niedziela, 14 października 2007, 16:53
Lokalizacja: Prudnik

Autosan H9-20/21

Postprzez hehass » niedziela, 14 października 2007, 17:50

witam nie ma ktoś instrukcji obsługi do tego autobusu albo chociaż jakieś zdjęcie z opisem przyżądów bo potrzebuje na kurs prawka by wiedzieć gdzie co jest
mój samochód ma 12 kół żaden inny nie dorówna mu !!!!
dab
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1236
Dołączył: niedziela, 26 lutego 2006, 17:12
Lokalizacja: Żywiec
Avatar użytkownika

Postprzez dab » poniedziałek, 15 października 2007, 20:38

Instrukcji to raczej do tego modelu nie znajdziesz, ale jest prosty w obsłudze. Opiszę ci pokrótce. Uruchamianie: przekręcasz stacyjkę i odpalasz silnik czarnym guzikiem koło niej. Na desce masz zegar ciśnienia w układzie hamulcowym, wskazówki mają być na zielonych polach. Skrzynia pięciobiegowa, ruszasz z dwójki. Jedynka w lewo i do tyłu, wsteczny naprzeciwko. Dwójka do przodu, trójka do tyłu, czwórka w prawo i do przodu, piątka do tyłu (układ jak w Starze 200). Hamulec postojowy obok fotela po lewej stronie. Światła włącza się takim włącznikiem wyciąganym. Wycieraczki, kierunkowskazy i światła drogowe klasycznie wyłącznikiem zespolonym pod kierownicą. Z tyłu w silniku miarka od poziomu oleju po jego prawej stronie, zbiornik płynu chłodzącego nad silnikiem po prawej stronie na górze.
Diesel sound...
hehass
 
Posty: 11
Dołączył: niedziela, 14 października 2007, 16:53
Lokalizacja: Prudnik

Postprzez hehass » wtorek, 16 października 2007, 17:55

a dziękuje ci kolego czyli tak jak w starze :) gaszenie pew2nie też na dławiku po lewą stopą :) ????

a co do sześcio cylindrowego diesla to ci gwarantuje że ładniejszy dzwięk ma 5 cylindrowe audi 2,2 litra benzyna oczywiście :D
mój samochód ma 12 kół żaden inny nie dorówna mu !!!!
dab
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1236
Dołączył: niedziela, 26 lutego 2006, 17:12
Lokalizacja: Żywiec
Avatar użytkownika

Postprzez dab » środa, 17 października 2007, 09:33

Tak jak w Starze, zegary też prawie takie same. Gaszenie lewą nogą.
Diesel sound...
hehass
 
Posty: 11
Dołączył: niedziela, 14 października 2007, 16:53
Lokalizacja: Prudnik

Postprzez hehass » środa, 17 października 2007, 13:59

po perypetiach z PUP jutro mam jazde :) mysle że skoro jeździłem dużymi to chyba autosanem nie będzie trudniej
mój samochód ma 12 kół żaden inny nie dorówna mu !!!!
dab
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1236
Dołączył: niedziela, 26 lutego 2006, 17:12
Lokalizacja: Żywiec
Avatar użytkownika

Postprzez dab » środa, 17 października 2007, 14:17

Jeździ się tym dość dobrze, tylko silnik jest za słaby i trzeba często mieszać biegami. W porównaniu ze Starem 200 dużo lepiej chodzi skrzynia biegów, w górę zmienia się biegi z pojedyńczym sprzęgłem, redukcję można robić z podwójnym chociaż na upartego z pojedyńczym też tylko dłużej trzeba czekać aż bieg wejdzie.
Diesel sound...
Adrian_
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 520
Dołączył: środa, 17 stycznia 2007, 12:03
Lokalizacja: Sanok

Postprzez Adrian_ » środa, 17 października 2007, 14:23

[quote="dab"]Jeździ się tym dość dobrze, tylko silnik jest za słaby.

Moc silnika w tym przypadku zależy od wersji. Przecież nowsze H9-21/A09 z silnikiem Cumminsa/Renault są znacznie mocniejsze od standardowych Andorii, szybciej się rozpędzają i np. lepiej radzą sobie ze wzniesieniami.
Kolejny rewolucyjny zakup w Sanoku. Tym razem jest to nowy fabrycznie A1012T w malowaniu Veolii .
dab
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1236
Dołączył: niedziela, 26 lutego 2006, 17:12
Lokalizacja: Żywiec
Avatar użytkownika

Postprzez dab » środa, 17 października 2007, 14:36

Zgadza się ale hehassowi pewnie chodzi o starą wersję.
Diesel sound...
hehass
 
Posty: 11
Dołączył: niedziela, 14 października 2007, 16:53
Lokalizacja: Prudnik

Postprzez hehass » środa, 17 października 2007, 16:44

redukcja z podwójnym wysprzęgleniem ale i też z przygazówką czyli międzygazem ????
autosanik będzie stary to bankowe a mieszanie biegami mnie nie przeraża jeździło się po górach z 24 tonami więc nic mnie nie zaskoczy :)
byle instruktor nie był za głupi i od razu na miasto pojechał bo nie chce mi się cofać po parkingu
mój samochód ma 12 kół żaden inny nie dorówna mu !!!!
dab
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1236
Dołączył: niedziela, 26 lutego 2006, 17:12
Lokalizacja: Żywiec
Avatar użytkownika

Postprzez dab » czwartek, 18 października 2007, 10:43

Plac jest obowiązkowy czyli cofanie w tunelu, przodem i tyłem do garażu, koperta, ruszanie pod górę itp. Zależy co się wylosuje.
Diesel sound...
Kroelewicz
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1421
Dołączył: niedziela, 25 grudnia 2005, 21:00
Lokalizacja: Lisboa
Avatar użytkownika

Postprzez Kroelewicz » czwartek, 18 października 2007, 16:13

Co ciekawe, na kat. C jest jeszcze zadanie zawracanie (przy ograniczonej szerokości jezdni, na trzy razy), a na D nie. :)
hehass
 
Posty: 11
Dołączył: niedziela, 14 października 2007, 16:53
Lokalizacja: Prudnik

Postprzez hehass » czwartek, 18 października 2007, 19:21

no właśnie jeździłem tym cudem staroświeckim może nie aż tak ale na placu jeździłem aż całe 40 minut zamiast 2 godzin bo koleś stwierdził że dam se rade biegi rozwalone ale podwojne wysprzęglanie działa idealnie redukcja jak Dab mówił trzeba przytrymać i pozwolić mu zejść z obrotów generalnie może być lepiej niż starem się jeździ na miasto następnym razem
mój samochód ma 12 kół żaden inny nie dorówna mu !!!!
JAROMIR_9700
 
Posty: 343
Dołączył: niedziela, 28 stycznia 2007, 10:16
Lokalizacja: Zgierz
Avatar użytkownika

Postprzez JAROMIR_9700 » piątek, 19 października 2007, 18:18

Moze poprostu niema zawracania bo raczej nie wskazane jest by wiozac ludzi kierowcy mieli pomysly z zawracaniem na jakiejs waskiej ulicy. Do bezpiecznych to raczej nie nalezy, lepiej objechac.
zbyrus
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1523
Dołączył: wtorek, 24 września 2002, 02:00
Lokalizacja: Krakowa
Avatar użytkownika

Postprzez zbyrus » niedziela, 21 października 2007, 15:16

[quote="dab"]Jeździ się tym dość dobrze, tylko silnik jest za słaby i trzeba często mieszać biegami.

Autentyczna prawda. W tych autosanach najczęściej montowano 150-konny silnik, co - mimo umiarkowanej masy autobusu - było zbyt mało, szczególnie na wzniesieniach (moment obrotowy też był zbyt mały). Dla przykładu, na trasie Kraków - Zakopane taki autobus miał spore trudności z pokonywaniem wzniesienia w Naprawie a tym bardziej w Rdzawce (podjazd z szybkością co najwyżej ciągnika). Takie same trudności z pokonywaniem wzniesień miały Sanosy, które miały wprawdzie nieco mocniejszy silnik (ok. 190KM), ale też były znacznie cięższe (i większe), przez co stosunek mocy do masy miały jeszcze gorszy. Dobrze pokonywał wzniesienia Jelcz "Ogórek". Wprawdzie było to jedynie 160KM (a był cięższy od Autosana), ale posiadał o wiele większy moment obrotowy (silnik o dużej pojemności), co ułatwiało wjazd pod górę.
Scania i MAN podstawą komunikacji miejskiej!
Matlik
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1624
Dołączył: poniedziałek, 18 września 2006, 20:48
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Postprzez Matlik » poniedziałek, 5 listopada 2007, 19:38

Czy H9 spełnia normę Euro 1? Bo widziałem, że na naklejkach jest Euro 1, ale to jest tylko teoria. Czy tak jest w praktyce?
Następna strona
Odpowiedz