Star 51

Dane techniczne polskich autobusów.

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 937
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Star 51

Postprzez kulikowski » piątek, 17 czerwca 2011, 19:25

[quote][img]http://www.polskie-auta.pl/stara/star-51-rys.jpg[/img]
ryc. Polskie-auta.pl
[img]http://www.auta-prl.pl/foto/prot_bus%2002a.jpg[/img]
fot. Auta-prl.pl
[img]http://www.mpkostrowiec.com.pl/images/autob_1.jpg[/img]
fot. Mpkostrowiec.com.pl
W 1952 roku (po kolejnej reorganizacji CBTPMot i zmianie nazwy na Biuro Konstrukcyjne Przemysłu Motoryzacyjnego) powstał prototyp nowego autobusu oznaczonego symbolem Star 51. Wykorzystano dotychczasowe ramowe podwozie, natomiast zmieniono kształt i konstrukcję nadwozia. Zastosowano szkielet drewniano-metalowy, do którego mocowano elementy poszycia zewnętrznego i wewnętrznego. Wnętrze pojazdu było przedzielone ścianką działową na dwie części. W przedniej części, przeznaczonej dla pasażerów, umieszczono fotele dla 18 osób, natomiast część tylna służyła do przewozu towarów. W tylnej ścianie autobusu umieszczono dwuskrzydłowe drzwi, które ułatwiały załadunek towarów. Pomysł, może ciekawy, ale samochodu nie wdrożono do produkcji seryjnej. Kolejny model - Star 52, został wprowadzony na rynek.



źródła: Polskie-auta.pl
Auta-prl.pl
Mpkostrowiec.com.pl
RUMMEL Aleksander - Polskie konstrukcje i licencje motoryzacyjne 1922-1980; Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1985
RYCHTER Witold - Dzieje samochodu; Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1987
SZELICHOWSKI Stanisław - Sto lat polskiej motoryzacji; Krakowska Oficyna SAB, Kraków, 2003
ZIELIŃSKI Andrzej - Polskie konstrukcje motoryzacyjne 1947-1960; Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1985
NIE dla ACTA!