PZInż Zawrat

Dane techniczne polskich autobusów.

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 937
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

PZInż Zawrat

Postprzez kulikowski » niedziela, 18 września 2011, 14:44

Warszawa
[img]http://www.przegubowiec.com/bus/katalog/prewar/okzawrat.jpg[/img]
[url=http://www.przegubowiec.com/images/stories/katalog/prewar/zaw53.jpg][img]http://www.przegubowiec.com/images/stories/thumbs/L2hvbWUvcHJ6ZWd1Ym8vcHVibGljX2h0bWwvcHVibGljeXN0eWthL2ltYWdlcy9zdG9yaWVzL2thdGFsb2cvcHJld2FyL3phdzUzLmpwZw==.jpg[/img][/url] [url=http://www.przegubowiec.com/images/stories/katalog/prewar/zaw59.jpg][img]http://www.przegubowiec.com/images/stories/thumbs/L2hvbWUvcHJ6ZWd1Ym8vcHVibGljX2h0bWwvcHVibGljeXN0eWthL2ltYWdlcy9zdG9yaWVzL2thdGFsb2cvcHJld2FyL3phdzU5LmpwZw==.jpg[/img][/url] [url=http://www.przegubowiec.com/images/stories/katalog/prewar/zawrat.jpg][img]http://www.przegubowiec.com/images/stories/thumbs/L2hvbWUvcHJ6ZWd1Ym8vcHVibGljX2h0bWwvcHVibGljeXN0eWthL2ltYWdlcy9zdG9yaWVzL2thdGFsb2cvcHJld2FyL3phd3JhdC5qcGc=.jpg[/img][/url] [url=http://www.przegubowiec.com/images/stories/katalog/prewar/zaw60.jpg][img]http://www.przegubowiec.com/images/stories/thumbs/L2hvbWUvcHJ6ZWd1Ym8vcHVibGljX2h0bWwvcHVibGljeXN0eWthL2ltYWdlcy9zdG9yaWVzL2thdGFsb2cvcHJld2FyL3phdzYwLmpwZw==.jpg[/img][/url]
[img]http://imcdb.org/i360890.jpg[/img]

Autobus produkowany na licencji szwajcarskiej w zakładach w Ursusie. 18 szt. kursowało w Warszawie w latach 1936-1939 (12 szt. z 1936 r. i 16 szt. z 1937 r.), wojnę przetrwał tylko 1 egzemplarz, który był eksploatowany do 1949 r. Produkowano również odmianę na sróconym podwoziu o pojemności 30 osób. Poza Warszawą autobusy eksploatowane były również w komunikacji miejskiej Gdyni, Krakowa i Wilna oraz w komunikacji podmiejskiej.

Liczba drzwi: 2
Liczba miejsc: 50
Silnik: Saurer BLD, 4-suwowy, wysokoprężny, górnozaworowy, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu, napędzający koła tylne
Pojemność skokowa: 8550 ccm
Średnica cylindra: 100,0 mm
Skok tłoka: 150,0 mm
Stopień sprężania: 16,5:1
Moc maksymalna: 85 kW (115 KM) przy 1800 obr/min
Rodzaj napędu: klasyczny-tylny (4×2)
Ogumienie: 36×8
Długość: 9380 mm
Szerokość: 2275 mm
Wysokość: 2730 mm
Rozstaw osi: 5800 mm
Masa własna: 7600 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 125 l
Prędkość maksymalna: 76 km/h
Zużycie paliwa: 24-28 l/100 km


źródła: Przegubowiec.com
Imcdb.org
DĄBROWSKI Julian, NALAZEK Daniel, STIASNY Marcin - Warszawskie autobusy i trolejbusy; Wydawnictwo Betezda, Rybnik, 2005
JOŃCA Adam, SZUBAŃSKI Rajmund, TARCZYŃSKI Jan - Pojazdy Wojska Polskiego Wrzesień 1939; Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1990
NIE dla ACTA!
cron