Pyt. techniczne dot. autokarów

Dane techniczne polskich autobusów.

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

michal1142
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 960
Dołączył: sobota, 29 grudnia 2007, 00:31
Lokalizacja: kołobrzeg

Re: Pyt. techniczne dot. autokarów

Postprzez michal1142 » wtorek, 14 sierpnia 2012, 09:21

[quote="tomasz4725"]
Wg mnie to lepsza pompa idąca np od rozrządu niz jakas elektryczna np w baku, dziwi mnie czemu sie tak nie stosuje w benzynach tz zamiast pompy w baku zrobic pompe przy ukladzie wtryskowym która będzie napedzana z rozrządu


Kiedyś benzyniaki miały pompy paliwa napędzane z rozrządu...
busiarzom stop!!!
tomasz4725
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 306
Dołączył: poniedziałek, 9 sierpnia 2010, 10:23

Re: Pyt. techniczne dot. autokarów

Postprzez tomasz4725 » wtorek, 14 sierpnia 2012, 10:12

wg mnie golf 3 silnik 1Y 1,9 90km tdi to jest na pompowtryskach a niby na czym jesli nie na pompowtr.?

katalizatory są tylko w benzynach czy tez turbodieslach? tak sie mówi o toksycznosci diesli ale jak kiedys w necie znalazlem taką stronke to moje auto z silnikiem 1,8 benzyna wytwarza na 100km czy jakos tak prawie 200mg co2 to jednostki wysokoprezne ok 150-170 czyli są ekologiczniejsze?
rozumiem ze jak moje auto ma euro2 to pojazdy z euro 5 czy 6 są bardziej eko nawet jesli to są ciezarówki/autokary????
mistral
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 896
Dołączył: wtorek, 30 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Poznań

Re: Pyt. techniczne dot. autokarów

Postprzez mistral » wtorek, 14 sierpnia 2012, 14:39

[quote="michal1142"][quote="tomasz4725"]
Wg mnie to lepsza pompa idąca np od rozrządu niz jakas elektryczna np w baku, dziwi mnie czemu sie tak nie stosuje w benzynach tz zamiast pompy w baku zrobic pompe przy ukladzie wtryskowym która będzie napedzana z rozrządu


Kiedyś benzyniaki miały pompy paliwa napędzane z rozrządu...

Mam taką nową pompę paliwową od WARSZAWY. Jakby ktoś chciał, bo nie wiem co z nią zrobić.
michal1142
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 960
Dołączył: sobota, 29 grudnia 2007, 00:31
Lokalizacja: kołobrzeg

Re: Pyt. techniczne dot. autokarów

Postprzez michal1142 » wtorek, 14 sierpnia 2012, 22:39

To trzymaj ją w dobrym stanie. Warszawy są w dobrej cenie :lol:
busiarzom stop!!!
mistral
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 896
Dołączył: wtorek, 30 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Poznań

Re: Pyt. techniczne dot. autokarów

Postprzez mistral » wtorek, 14 sierpnia 2012, 22:59

[quote="michal1142"]To trzymaj ją w dobrym stanie. Warszawy są w dobrej cenie :lol:

Jest nowa. Zdarzają się miłośnicy starych samochodów i dam mu za darmo. Szkoda wyrzucić.
michal1142
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 960
Dołączył: sobota, 29 grudnia 2007, 00:31
Lokalizacja: kołobrzeg

Re: Pyt. techniczne dot. autokarów

Postprzez michal1142 » wtorek, 14 sierpnia 2012, 23:10

Wyrzucenie byłoby karygodne :-?
busiarzom stop!!!
tomasz4725
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 306
Dołączył: poniedziałek, 9 sierpnia 2010, 10:23

Re: Pyt. techniczne dot. autokarów

Postprzez tomasz4725 » środa, 15 sierpnia 2012, 10:42

odp. mi ktos na mój ww. post?
michal1142
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 960
Dołączył: sobota, 29 grudnia 2007, 00:31
Lokalizacja: kołobrzeg

Re: Pyt. techniczne dot. autokarów

Postprzez michal1142 » środa, 15 sierpnia 2012, 11:18

Odchodzimy od tematów. W tematach o paliwie piszemy o skrzyniach biegów, a tu piszemy o redukcji substancji zawartych w spalinach...
busiarzom stop!!!
mistral
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 896
Dołączył: wtorek, 30 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Poznań

Re: Pyt. techniczne dot. autokarów

Postprzez mistral » czwartek, 16 sierpnia 2012, 15:54

[quote="tomasz4725"]odp. mi ktos na mój ww. post?

Chodzi o katalizatory do diesli? Jeśli tak, to odpowiem. Obecnie produkuje sie silniki o wysokim poziomie czystości spalin. Przed tym jak zaczęto wymagać coraz wyższych norm, to do istniejących silników można było zamontować katalizator. Kiedyś jedna z gminnych komunikacji pod Poznaniem miała linię biegnącą obok U.Woj. Przechodził wojewoda i zmusił ich do kupna katalizatorów. W AUTOSANACH H-9 mieli katalizatory.
tomasz4725
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 306
Dołączył: poniedziałek, 9 sierpnia 2010, 10:23

Re: Pyt. techniczne dot. autokarów

Postprzez tomasz4725 » czwartek, 16 sierpnia 2012, 17:26

1/ale turbodiesle chyba nie mają katów tak jak benzyny, bo mają te F. cząstek stałych ale o katalizatorach to sie nie słyszy zeby je montowali do turbodieslów?
czyli jak moja osobówka ma euro 2 i prawie 200g co2 na km a np autokar ma euro 6 tz ze jest bardziej ekologiczny? bo jakos mi sie nie chce wierzyc aby pojazd spalający 40l on byl bardziej eko od osobówki co pali 8l benzyny

2/ kiedys oglądałem przedzial silnikowy w jakims autokarze turystycznym i tam bylo 7 kół pasowych ale do czego?
Wał, alternator, sp. powietrza, wspomaganie, klima to juz jest 5 a na co kolejne 2?
mistral
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 896
Dołączył: wtorek, 30 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Poznań

Re: Pyt. techniczne dot. autokarów

Postprzez mistral » czwartek, 16 sierpnia 2012, 20:08

[quote="tomasz4725"]1/ale turbodiesle chyba nie mają katów tak jak benzyny, bo mają te F. cząstek stałych ale o katalizatorach to się nie słyszy żeby je montowali do turbodieslów?
czyli jak moja osobówka ma euro 2 i prawie 200g co2 na km a np autokar ma euro 6 tz ze jest bardziej ekologiczny? bo jakoś mi się nie chce wierzyć aby pojazd spalający 40l on był bardziej eko od osobówki co pali 8l benzyny
2/ kiedyś oglądałem przedział silnikowy w jakimś autokarze turystycznym i tam było 7 kół pasowych ale do czego?
Wał, alternator, sp. powietrza, wspomaganie, klima to już jest 5 a na co kolejne 2?

Pisałem Tobie, że katalizatory montowano do autobusów wyjątkowo. W czasie, gdy rosły wymogi dotyczące ekologicznego spalania paliw w samochodach, to wiele ciężarówek i autobusów miało jeszcze silniki które nie spełniały tych norm. Gdyby wymienić silnik np na EURO-2 to kosztowałby on więcej niż cały autobus był warty do którego miał by być ten silnik. Wiem, że w Gorzowie Wlkp. jakaś firma produkowała katalizatory do autobusów. Na jakimś autobusie z tyłu widziałem wtedy napis "Dbamy o środowisko, w naszym autobusie jest katalizator polskiej produkcji". Teraz nie ma potrzeby montować katalizatorów do autobusów, bo silniki spełniają coraz wyższe normy czystości spalin.
Ad.2 Może jeszcze napęd wentylatora chłodnicy z kołem pośrednim. Chłodnica jest z boku, czyli dość daleko od silnika i najczęściej musi mieć koło pośrednie.
Trzeba było zapytać kierowcę miałbyś wiadomość z pierwszej ręki
tomasz4725
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 306
Dołączył: poniedziałek, 9 sierpnia 2010, 10:23

Re: Pyt. techniczne dot. autokarów

Postprzez tomasz4725 » piątek, 17 sierpnia 2012, 13:27

1/czyli jak moja osobówka ma euro 2 i prawie 200g co2 na km a np autokar ma euro 6 tz ze jest bardziej ekologiczny? bo jakoś mi się nie chce wierzyć aby pojazd spalający 40l on był bardziej eko od osobówki co pali 8l benzyny?

2/a klima ma zawsze jedno kolo pasowe? czy sa tkz klime podwójne? je jedna dla kierowcy a druga dla pasażerów, zeby schlodzic cale wnętrze to musi byc dość wydajna klima? czy montują dwie?

3/A jesli chodzi o pompe cieczy chłodzącej, oleju to wszystko idzie z rozrządu? rozrządu w wiekszosci jest na pasku czy łańcuchu/ ?
dab
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1236
Dołączył: niedziela, 26 lutego 2006, 17:12
Lokalizacja: Żywiec
Avatar użytkownika

Re: Pyt. techniczne dot. autokarów

Postprzez dab » piątek, 17 sierpnia 2012, 15:35

1. to jest możliwe. Ja jeżdżę ciężarówką Euro 5 i nie puści dymka nawet przy rozruchu. Możesz stać przy rurze wydechowej i nic nie czuć, o sadzach nie mówiąc.
2. nie wiem, nie miałem do czynienia z tak kulturalnymi autobusami.
3. w dużych dieslach rozrząd jest na koła zębate. Pompa oleju jest napędzana od któregoś z kół napędu rozrządu, natomiast cieczy z paska klinowego.
Diesel sound...
tomasz4725
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 306
Dołączył: poniedziałek, 9 sierpnia 2010, 10:23

Re: Pyt. techniczne dot. autokarów

Postprzez tomasz4725 » piątek, 17 sierpnia 2012, 18:08

1/wątpie bo jak moze miec pojazd euro 6 jak pali 40l a osobówka pali 7 a ma euro 2 to jest chyba liczone na co2 na 1000cm3 a co myslisz ze u mnie leci dym z rury wydechowej? nic nie leci tylko jak zimniej to leci para wodna ale ja mam auto na lpg co podobno bardzo obniza emicje toksycznych gazów

3/czyli nie ma klasycznego paska ani łańcucha i taki rozrząd jest bezobsługowy? czytalem troche na necie to nie zauwazylem zeby byl na cos innego rozrząd niz na paasek czy łańcuch, pasek to jednak co 60tys 5 lat trzeba wymieniac, a lancuch tez nie jest calkowicie bezobsługowy
dab
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1236
Dołączył: niedziela, 26 lutego 2006, 17:12
Lokalizacja: Żywiec
Avatar użytkownika

Re: Pyt. techniczne dot. autokarów

Postprzez dab » piątek, 17 sierpnia 2012, 18:29

Tak nie można rozpatrywać tej kwestii. Norma czystości spalin to ilość szkodliwych związków na KWh wytwarzaną przez silnik. Duży silnik wytwarza więcej KWh i wyrzuca więcej sumarycznie szkodliwych związków niż mały, ale w przeliczeniu na pojedynczą KWh mniej im wyższa norma.
Diesel sound...
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz