Pyt. techniczne dot. autokarów

Dane techniczne polskich autobusów.

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

michal1142
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 960
Dołączył: sobota, 29 grudnia 2007, 00:31
Lokalizacja: kołobrzeg

Re: Pyt. techniczne dot. autokarów

Postprzez michal1142 » piątek, 24 sierpnia 2012, 22:08

[quote="dab"]Taka niby stara szkoła jazdy żeby jeździć przy jak najmniejszych obrotach. Niby można ale co to za jazda, jak za każdym razem chcąc przyspieszyć trzeba redukować. Współczesne kursy ekonomicznej jazdy odradzają tego typu praktyk, silnik ma chodzić w dolnym zakresie zielonego pola. Może w H9 to jest dobra technika, przy przestarzałym silniku, ale w nowszych nie bardzo.
Kładki to spełniają chyba role wycieraczki, błoto z butów spada niżej.


Dawniej większość silników była raczej wolnoobrotowa. Były wprawdzie wyjątki jak np. Kamaz. Obecne silniki wymagają większego wkręcenia na obroty. Wyraźnie to odczuwamy wibracjami pojazdu i brakiem reakcji na dodanie gazu.

Zaskoczę Was, ale kratki wynikają z nieergonomicznego umieszczenia pedałów w polskich autobusach. Np. w H9 gaz jest dość długi i chyba tylko koszykarz mógłby nim długo i bez wysiłku operować. Podobne odczucie jest w przypadku sprzęgła i hamulca.
busiarzom stop!!!
zbyrus
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1529
Dołączył: wtorek, 24 września 2002, 02:00
Lokalizacja: Krakowa
Avatar użytkownika

Re: Pyt. techniczne dot. autokarów

Postprzez zbyrus » sobota, 25 sierpnia 2012, 11:18

Silniki są różne, bez względu na to, czy to duże pojazdy (autobusy, ciężarówki) czy samochody osobowe. Dawniej rzeczywiscie było sporo silników lubiących powolne obroty, choćby samochód osobowy Warszawa (i dostawczy Żuk - oparty na Warszawie), czy też autobus Jelcz-Ogórek (obroty mocy max. zaledwie 1900 obr./min, podczas gdy większość silników stosowanych w autobusach ma moc max. przy 2200 obr./min; takśe Scanie są wolnoobrotowe). Warszawą można było na 3-cim (najwyższym) biegu jechać już przy 30 km/h (niektrzy jeździli nawet przy 20 km/h). Inne pojazdy można byłoby przy takiej jeździe pozarzynać. Pewne silniki w ogóle nie tolerowały jazdy na bardzo niskich obrotach.
A propos "zielonego pola" na obrotomierzach, to w więkoszości nowoczesnych autokarów wskazówka obrotomierza jest na środku zielonego pola wtedy, gdy autobus na NAJWYŻSZYM BIEGU jedzie z szybkością ... ok. 100 km/h. Czyli optymalna jazda to ... niemieckie autostrady. Dolna granica zielonego pola w takim autokarze oznaczałaby jazdę ok. 80 km/h, a w przypadku wolniejszej jazdy trzeba by było już obniżyć bieg.
Scania i MAN podstawą komunikacji miejskiej!
tomasz4725
 
Posty: 306
Dołączył: poniedziałek, 9 sierpnia 2010, 10:23

Re: Pyt. techniczne dot. autokarów

Postprzez tomasz4725 » sobota, 25 sierpnia 2012, 15:45

Co do drzwi to jak je sie otworzy to nie obawy ze poleca jak np skreci sie kierownicą w prawo??? chodzi mi o takie drzwi odsuwane jak sie je odsunie to nie przeszkadzają przednim kołom?

Jak pisaliście ze diesle pojedzie i na opale to czy na kazdym oleju nawet takim do kuchni, lub zużytym pojedzie dieslel? Prywatnie to nigdy nie tankowalem oleju napedowego i nie wiem jaką on ma konstytencje, jest taki jak silnikowy, czy (kujawski) tłusty i złoty?

Ja jak jezdzilem ciezarówką na kat C to tez 6 mozna bylo wrzucac od 50km/h, ale takie niskie obroty to bardziej szkodzą niz wysokie, bo podobno panewki sie wyrabiają i niektórzy zalecają np dla wolnossącej benzyny obroty conajmniej 2000 ze niby lepiej jechac przy 2000 na 4b 60-70km/h niz na 5 mając 1500
tomasz4725
 
Posty: 306
Dołączył: poniedziałek, 9 sierpnia 2010, 10:23

Re: Pyt. techniczne dot. autokarów

Postprzez tomasz4725 » wtorek, 28 sierpnia 2012, 14:42

ref
tomasz4725
 
Posty: 306
Dołączył: poniedziałek, 9 sierpnia 2010, 10:23

Re: Pyt. techniczne dot. autokarów

Postprzez tomasz4725 » środa, 26 września 2012, 14:23

co do jeszcze pompy paliwa to które diesle nie mają pompy paliwa a tylko pompe wtryskową z rozdządu?
jesli nawet wiekowe TD bez pompowtrysków mają juz elektryczne pompy paliwa w baku
czyli jak odłączymy aku silnik zgaśnie bo paliwo nie będzie podawane dobrze mówie?
Poprzednia strona