autobusy na gaz

Dane techniczne polskich autobusów.

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

tomasz4725
 
Posty: 306
Dołączył: poniedziałek, 9 sierpnia 2010, 10:23

autobusy na gaz

Postprzez tomasz4725 » czwartek, 9 sierpnia 2012, 14:03

pytanie wydawać sie może na głupie ale kto pyta ten nie błądzi
dlaczego nie robi się autobusów, ciezarówek z klasycznymi silnikami benzynowymi?
na jakiej zasadzie działąją autobusy na gaz? przeciez diesla na gaz sie nie da przerobic
dab
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1236
Dołączył: niedziela, 26 lutego 2006, 17:12
Lokalizacja: Żywiec
Avatar użytkownika

Re: autobusy na gaz

Postprzez dab » czwartek, 9 sierpnia 2012, 19:37

Jak to się nie da jak właśnie się przerabia. I to zarówno LPG jak i CNG. Trzeba odpowiednio silnik przerobić, tzn. odprężyć go, dorobić instalację zapłonową i parę innych przeróbek.
Ciężarówki i autobusy z silnikami benzynowymi są jeszcze masowo eksploatowane w kilku krajach b.ZSRR. Jednak współcześnie silników benzynowych nie stosuje się do pojazdów użytkowych ze względu na wysokie zużycie paliwa (droższego), niższą sprawność, niższy moment obrotowy.
Diesel sound...
michal1142
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 960
Dołączył: sobota, 29 grudnia 2007, 00:31
Lokalizacja: kołobrzeg

Re: autobusy na gaz

Postprzez michal1142 » czwartek, 9 sierpnia 2012, 21:07

Istnieje np wersja sam ciężarowego ZIŁ przystosowanego do pracy w temp spadających do - 60 st C. Oczywiście jest w wersji benzynowej :D
busiarzom stop!!!
zbyrus
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1523
Dołączył: wtorek, 24 września 2002, 02:00
Lokalizacja: Krakowa
Avatar użytkownika

Re: autobusy na gaz

Postprzez zbyrus » piątek, 10 sierpnia 2012, 12:28

W tych warunkach (tundra syberyjska) olej napędowy stałby się tak gęsty, że zablokowałby filtr paliwa (niemalże byłby jak pasta). Benzyna nie może ani zamarznąć, ani zgęstnieć w żadnych warunkach istniejących na Ziemi, stąd też w najmroźniejszych regionach ciężarówki i autobusy powinny mieć napęd benzynowy (chociaż zużycie paliwa przez silnik benzynowy jest na ogół zdecydowanie wyższe niż przez wysokoprężny). Na północy Skandynawii w zimie też powinien być napęd benzynowy.
Scania i MAN podstawą komunikacji miejskiej!
tomasz4725
 
Posty: 306
Dołączył: poniedziałek, 9 sierpnia 2010, 10:23

Re: autobusy na gaz

Postprzez tomasz4725 » piątek, 10 sierpnia 2012, 14:29

a co macie na mysli pisząc nizszy moment obr.
przeciez diesle nie mają momentu tak z siebie tylko dzieki turbo
wiec jak porównujemy benzyne z dieslem turbo to nic dziwnego ze diesel jest naj, naj, naj
ale porównajmy benzyne turbo z turbo dieslem to co lepsze? oczywiscie ze benzyna
albo wolnossącą benzyne z wolnossącym dieslem to diesel nie ma szans

dziwi mnie tez czemu wielkie pojazdy są tak niskoobrotowe bieg jalowy 400obr, a ciagną juz od 1000 zwykla benzyna ciągnie od 4000 do 7000 a ponizej 2000 raczej sie jechac nie da

ale jak to diesel na gaz? to musza swiece byc, cewki itp przeciez to silnik wysokoprezny jest, to co przerabiamy autokar na gaz i spala sam cng czy lpg? a diesla nic
a moment ma jak diesel czy jak benzyna? przelacza sie sam jak w sekwencji?
kpc21
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1054
Dołączył: czwartek, 14 kwietnia 2011, 23:37

Re: autobusy na gaz

Postprzez kpc21 » piątek, 10 sierpnia 2012, 17:00

[quote="zbyrus"]Na północy Skandynawii w zimie też powinien być napęd benzynowy.

Jeszcze jest Alaska.

A jak to na północy Skandynawii wygląda w praktyce?
dab
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1236
Dołączył: niedziela, 26 lutego 2006, 17:12
Lokalizacja: Żywiec
Avatar użytkownika

Re: autobusy na gaz

Postprzez dab » piątek, 10 sierpnia 2012, 17:48

[quote]przeciez diesle nie mają momentu tak z siebie tylko dzieki turbo

To co ma diesel wolnossący?
Diesel sound...
tomasz4725
 
Posty: 306
Dołączył: poniedziałek, 9 sierpnia 2010, 10:23

Re: autobusy na gaz

Postprzez tomasz4725 » piątek, 10 sierpnia 2012, 18:30

sam diesel bez turbo na pewno jest słabszy od benzyny, jezdzilem dieselkiem to ledwo sie zbierał...

oglądam ice route truck czy jak to tam i tam jakos diesle mają a temp siegają -40C jesli nie mniej i jezdzą po oceanie arktycznym, k podbiegunowym północnym
dab
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1236
Dołączył: niedziela, 26 lutego 2006, 17:12
Lokalizacja: Żywiec
Avatar użytkownika

Re: autobusy na gaz

Postprzez dab » piątek, 10 sierpnia 2012, 19:40

Są ON do spalania w tak niskich temperaturach.
Diesel sound...
michal1142
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 960
Dołączył: sobota, 29 grudnia 2007, 00:31
Lokalizacja: kołobrzeg

Re: autobusy na gaz

Postprzez michal1142 » sobota, 11 sierpnia 2012, 21:55

Moment obrotowy nie jest ściśle powiązany z mocą. wolnossacy diesel będzie miał wyższy niż benzyna.
busiarzom stop!!!
tomasz4725
 
Posty: 306
Dołączył: poniedziałek, 9 sierpnia 2010, 10:23

Re: autobusy na gaz

Postprzez tomasz4725 » niedziela, 12 sierpnia 2012, 15:32

ale i tak jesli diesel bedzie slaby to trzeba będzie pojazd kręcic jak benzyne
jak jezdzilem h9 to bylem zdumiony jaki tam jest slaby silnik, a co dopiero z kompl. pasażerów?
jechalem h9 ja z instruktorem to pod górke ledwo co jechał a krecić trzeba bylo na kazdym biegu go dosyc wysoko
mistral
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 895
Dołączył: wtorek, 30 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Poznań

Re: autobusy na gaz

Postprzez mistral » niedziela, 12 sierpnia 2012, 21:21

H-9 ma za słaby silnik. W czasach, gdy powstawał, nie było w Polsce innego dostępnego silnika.
Poza tym co innego jazda z kursantem, a co innego normalna jazda z pasażerami. Na nauce jazdy ledwo się popierduje, a nie normalnie jedzie.
A tak w ogóle, to masz już prawo jazdy kat.D?
tomasz4725
 
Posty: 306
Dołączył: poniedziałek, 9 sierpnia 2010, 10:23

Re: autobusy na gaz

Postprzez tomasz4725 » poniedziałek, 13 sierpnia 2012, 10:06

tak mam prawko kat D
raczej bym myślał ze z pasażerami jedzie się bezpieczniej...
to jak załadowany h9 będzie pasażerami i bagażami to pod górkę pewnie nie wjedzie? chyba ze z 1 czy 2 ??
mistral
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 895
Dołączył: wtorek, 30 lipca 2002, 02:00
Lokalizacja: Poznań

Re: autobusy na gaz

Postprzez mistral » poniedziałek, 13 sierpnia 2012, 10:43

Z pasażerami jedzie się bezpieczniej.
Pod górkę wjedzie, tylko trzeba umieć jechać. Trzeba odpowiednio wcześnie zmieniać biegi na niższe, wykorzystywać bezwładność pojazdu itd.
Pamiętaj, że jesteś dopiero na początku drogi w karierze kierowcy.
michal1142
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 960
Dołączył: sobota, 29 grudnia 2007, 00:31
Lokalizacja: kołobrzeg

Re: autobusy na gaz

Postprzez michal1142 » poniedziałek, 13 sierpnia 2012, 13:49

[quote="tomasz4725"]to jak załadowany h9 będzie pasażerami i bagażami to pod górkę pewnie nie wjedzie? chyba ze z 1 czy 2 ??


Zależy od górki i od H9 - są różne moce i różne przełożenia. Wątpię, że trafisz na górkę na którą musiałbyś wejść na I czy II (!!!!)
busiarzom stop!!!
Następna strona
Odpowiedz