Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Boom na poole taborowe po zakończeniu unijnej perspektywy?

inforail
06.12.2016 09:24
0 Komentarzy

Oferta PolskiegoTaboru Szynowego będzie ciekawsza po zakończeniu unijnych perspektyw ? twierdziPrezes firmy Marcin Guryniuk.

Jak wiadomo dziś stoimy w przededniu ostatniej szansy naskorzystanie z dofinansowania unijnego na zakup i modernizację taboru. Ten czaswkrótce minie. Potem nie będzie już tylu pieniędzy ? twierdzi Guryniuk. Dziś dowydania jest nawet 4 mld zł. Dziś również skala działalności Polskiego TaboruSzynowego jest mniejsza. Jak już wielokrotnie informowaliśmy na łamach InfoRailspółka zaczyna od 20 zmodernizowanych ezt-ów EN57 Feniks. To początkidziałalności w zakresie pollu taborowego. Polski Tabor Szynowy, zgodnie zzapowiedziami kierownictwa, chce iść dalej. W ofercie mają znaleźć się nie tylkoskłady elektryczne, ale także wagony, a być może i pociągi dieslowskie.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że pomysł nie jest autorski.Bydgoska PESA stoi na progu stworzenia poolu taborowego w zakresie lokomotyw.Takie instytucje z powodzeniem sprawdzają się w kolejowym transporcietowarowym. Z usług firm leasingowych korzystali w przeszłości równieżprzewoźnicy pasażerscy ? Koleje Śląskie, Przewozy Regionalne czy PKP Intercity.Dziś ten ostatni przewoźnik pożycza zarówno wagony, jak i lokomotywy od KoleiCzeskich. Alternatywą dla tych jednostek może być oferta polskich firm, którebędą zapewne proponowały tabor nowszy, a co za tym idzie bardziej przyjazny ikomfortowy. To ważne dla pasażerów. Czy czeka nas zatem boom na poole?


Komentarze