Ursus (AMZ) CitySmile

Dane techniczne polskich autobusów.

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 938
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Ursus (AMZ) CitySmile

Postprzez kulikowski » niedziela, 23 lipca 2017, 00:40

Warszawa kupi 10 elektrycznych autobusów Ursus CS12E [Ursus przejął AMZ Kutno]. Dostawy na przełomie lipca i sierpnia.

[url]http://warsztat.omni-bus.eu/albums/userpics/10111/1991%20Ursus12EL%2017_07%20%2830%29.jpg[/url] Omni-bus.eu

[quote="InfoBus.pl"]Na 14 lipca 2017 r. MZA wyznaczyły termin dostawy kolejnych warszawskich autobusów z napędem elektrycznych - tym razem marki Ursus.

Jak poinformował nas Adam Sawicki, rzecznik przewoźnika, pierwsza partia pięciu elektrobusów ma planowano przyjechać 14 lipca. Kolejnych pięć egzemplarzy City Smile 12 LFE powinno pojawić się na terenie zajezdni "Woronicza" tydzień później, czyli w okolicy 21 lipca.

Z informacji, którą przekazał nam nasz czytelnik, w czwartek z Lublina do Warszawy podobno zmierzał przynajmniej jeden transport z elektrycznym egzemplarzem City Smile. Jesteśmy na etapie weryfikacji tego doniesienia. Na razie bezskutecznie.

Dla Ursusa będzie to bardzo ważny dzień, gdyż terminowa dostawa autobusów może zmazać nie najlepsze wrażenie, jaki pozostało po dostawie pięciu pojazdów dla Torunia. To także pierwsze historycznie przekazanie autobusów elektrycznych przez lubelską firmę dla klienta, dlatego oczy całej branży w Polsce - w tym m.in. Zielonej Góry, która ma niebawem zadecydować o losie mega-przetargu na 47 takich pojazdów - będą zwrócone przez najbliższe dni właśnie na Warszawę.

Łącznie Ursus ma dostarczyć w tym roku do Warszawy 10 autobusów eklektycznych. Kolejnych 10 elektrobusów - ponownie marki Solaris - przyjedzie do Warszawy na początku 2018 roku. Będą to pierwsze warszawskie Nowe Urbino. Razem z dotychczas eksploatowanymi autobusami Solaris Urbino 12 electric daje to równą trzydziestkę elektrobusów w barwach MZA. Niezłe tempo…
Infobus.pl


źródła: Omni-bus.eu
InfoBus.pl
NIE dla ACTA!
kpc21
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1113
Dołączył: czwartek, 14 kwietnia 2011, 23:37

Re: Ursus (AMZ) CitySmile

Postprzez kpc21 » piątek, 18 sierpnia 2017, 19:39

Nie przejął, tylko wszedł w spółkę z AMZ.
zbyrus
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1529
Dołączył: wtorek, 24 września 2002, 02:00
Lokalizacja: Krakowa
Avatar użytkownika

Re: Ursus (AMZ) CitySmile

Postprzez zbyrus » sobota, 19 sierpnia 2017, 12:23

Elektrobusy to dziadostwo! Przyszły takie do Krakowa i wszystkie kursy wykonywane tym taborem odbywają się znacznie bardziej nieregularnie, niż obsługiwane autobusami konwencjonalnymi (spalinowymi). Często wysiadają akumulatory, co unieruchamia autobus (wtedy holownik musi ciągnąć ten ciężki autobus do stacji ładowania), albo szybko zbliża się wyładowanie, przez co - nawet w czasie kursu - musi zbaczać z trasy dla podładowania (generuje to duże opóźnienia). Autobusy te są też cięższe od spalinowych (bardzo ciężkie akumulatory, chociaż sam silnik elektryczny jest nieco lżejszy niż spalinowy), wolniejsze (głównie chodzi o prędkość maksymalną - przyśpieszenia może nie są takie złe), mają mniej miejsc siedzących. Ja uważam, że Kraków powinien oddać te elektrobusy i żądać ich zamiany na tę samą liczbę autobusów spalinowych (Solaris Urbino 12 IV generacji).
Scania i MAN podstawą komunikacji miejskiej!
kpc21
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1113
Dołączył: czwartek, 14 kwietnia 2011, 23:37

Re: Ursus (AMZ) CitySmile

Postprzez kpc21 » sobota, 19 sierpnia 2017, 14:54

Skoro wysiadają akumulatory, to nie autobusy są złe, tylko ktoś to źle rozplanował. Widocznie ładowania powinny być przewidziane częściej.

Niemożliwe jest, by przy prawidłowej eksploatacji akumulatory w autobusie elektrycznym padały podczas jazdy po mieście już na samym początku ich służby. Przecież one muszą wytrzymać jeszcze kilka-kilkanaście lat!

Tak poza tym, to nie ten wątek. Wątek jest a autobusie AMZ/Ursusa, zarówno w wersji elektrycznej, jak i spalinowej, a ty tu wyskakujesz z elektrobusami Solarisa.
zbyrus
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1529
Dołączył: wtorek, 24 września 2002, 02:00
Lokalizacja: Krakowa
Avatar użytkownika

Re: Ursus (AMZ) CitySmile

Postprzez zbyrus » czwartek, 24 sierpnia 2017, 21:34

"Wysiadają" akumulatory - należy rozumieć przez to, że się często rozładowują i autobusy muszą często podjeżdżać do stacji doładowywania, a to powoduje w najlepszym razie opóźnienia, a nieraz wypadanie z kursów.
Scania i MAN podstawą komunikacji miejskiej!
kpc21
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1113
Dołączył: czwartek, 14 kwietnia 2011, 23:37

Re: Ursus (AMZ) CitySmile

Postprzez kpc21 » czwartek, 24 sierpnia 2017, 22:36

No ale nie powinny się rozładowywać.

Wygląda na to, że chyba ich ładowanie planowane jest ze zbyt niską częstotliwością.

Słyszał ktoś o czymś takim, by w liniowym autobusie (spalinowym) gdzieś na środku trasy brakło paliwa? Nie powiem, że to się nie zdarza, bo akurat raz zdarzyło mi się jechać autobusem, w którym brakło paliwa - ale są to przypadki absolutnie rzadkie i niedopuszczalne.

Tak samo nie powinno być przypadków, że w elektryku nagle zaczyna brakować energii w akumulatorze. Jak do takich sytuacji dochodzi, to trzeba częściej go "tankować". Co powinno być odpowiednio rozplanowane, ze względu na to, że "tankowanie" elektryka trwa dużo dłużej, niż spalinowca.
zbyrus
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1529
Dołączył: wtorek, 24 września 2002, 02:00
Lokalizacja: Krakowa
Avatar użytkownika

Re: Ursus (AMZ) CitySmile

Postprzez zbyrus » piątek, 25 sierpnia 2017, 14:24

Trzeba dodać to, że zasięg normalnego autobusu (spalinowego) jest kilkakrotnie dłuższym niż elektrycznego, mimo, iż akumulatory ważą kilkanaście razy więcej niż paliwo.
Scania i MAN podstawą komunikacji miejskiej!
kpc21
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1113
Dołączył: czwartek, 14 kwietnia 2011, 23:37

Re: Ursus (AMZ) CitySmile

Postprzez kpc21 » piątek, 25 sierpnia 2017, 21:40

Tym bardziej trzeba to odpowiednio planować, a nie "tankować" elektryka z taką częstotliwością, jak tankowało się spalinowca i dziwić się, że w połowie trasy kończą mu się akumulatory i trzeba go holować do stacji ładowania.
kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 938
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Ursus (AMZ) CitySmile

Postprzez kulikowski » poniedziałek, 11 września 2017, 23:23

od tygodnia Ursusy CS12E są już na stanie R-1 (d. R-7), a od minionego czwartku obsługują linię 192.
NIE dla ACTA!
kulikowski
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 938
Dołączył: sobota, 17 marca 2007, 01:10
Lokalizacja: Warszawa
Avatar użytkownika

Re: Ursus (AMZ) CitySmile

Postprzez kulikowski » poniedziałek, 7 maja 2018, 00:54

złapany kalkulatorem znienacka pod pracą na 218:
[url]https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/31351472_1782714035100101_4122373184806715392_n.jpg?_nc_cat=0&_nc_eui2=v1%3AAeEd824jpnb4T_x6PbIkoDFMU39aiG18FKTwaPgUxJ1V-KowdaNt_z6rVuU3RSDScA2FN4v5cBEPLAe2MrgftIRb1WMG-hAqyQTo-UyAvHyL3g&oh=8ea2c2d9ea73bae08eb907961db9ab63&oe=5B980FDC[/url]
NIE dla ACTA!
Lubel
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1754
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: Ursus (AMZ) CitySmile

Postprzez Lubel » sobota, 9 marca 2019, 20:07

    Jeszcze niedawno głośno było o dynamicznym rozwoju lubelskiego Ursusa, który poprzez swoją spółkę zależną Ursus Bus wszedł na rynek autobusów i trolejbusów. Firma informowała o kolejnych wygranych przetargach na dostawy elektrycznych pojazdów, zwyciężyła też w największym tego typu przetargu w Europie. Pojazdy lubelskiego producenta prezentowali ważni politycy, za kierownicą zasiadał nawet prezydent Andrzej Duda.

    W ubiegłym roku wyszły na jaw pogłębiające się problemy finansowe spółki. Ich przyczyną okazał się znaczny spadek obrotów związanych z podstawową działalnością firmy, jaką jest produkcja ciągników rolniczych. W pierwszym półroczu Ursus wykazał stratę netto na poziomie 16 mln zł. W ujęciu skonsolidowanym grupa wypracowała 75,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza spadek o 46,7 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Spadek w sprzedaży krajowej wyniósł 15,6 proc., a w eksportowej aż 71,1 proc.

    W październiku zarząd spółki złożył wniosek o otwarcie przyspieszonego postępowania układowego wobec firmy, na co sąd się zgodził. Spółka zapewniała, że zła kondycja finansowa firmy nie ma wpływu na działalność w zakresie produkcji autobusów. Co więcej Ursus swoją przyszłość widział właśnie w produkcji elektrycznych pojazdów dostawczych i autobusów. Tymczasem w ostatnich dniach grudnia firma postanowiła wystawić Ursus Bus na sprzedaż.

    Duża nadzieja pojawiła się w ubiegłym miesiącu, kiedy to Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiło wybór najkorzystniejszej oferty w postępowaniu na skonstruowanie i wyprodukowanie autobusów elektrycznych nowej generacji. Startowały w nim Ursus Bus, Politechnika Śląska oraz konsorcjum, którego liderem jest Autosan. To właśnie lubelska spółka przeszła do kolejnego etapu i uzyskała dofinansowanie w kwocie 22 milionów 350 tys zł netto na badania i rozwój pojazdów. Jeżeli przejdzie i ten etap, otrzyma kontrakt na opracowanie szeregu pojazdów 10, 12 i 18-metrowych. Wiąże się to z kolejną pulą rządowych pieniędzy, tym razem w kwocie 15 mln złotych oraz zamówieniem na 1000 elektrycznych autobusów, jakie mają jeździć po polskich miastach.


Za: https://www.lublin112.pl/duze-problemy- ... ak-pensji/
Lubel
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1754
Dołączył: czwartek, 11 lipca 2013, 18:42
Avatar użytkownika

Re: Ursus (AMZ) CitySmile

Postprzez Lubel » czwartek, 21 marca 2019, 09:56

    Lubelska firma Ursus Bus, która wygrała przetarg na dostarczenie gminie Miechów niskopodłogowych autobusów elektrycznych oficjalnie potwierdziła, że nie zamierza podpisać umowy w tej sprawie. - Przynajmniej wiemy, na czym stoimy - mówi burmistrz Dariusz Marczewski.

    Przypomnijmy, że gmina rozstrzygnęła przetarg na dostawę dwóch autobusów elektrycznych za trzecim podejściem. W trzecim postępowaniu jedynym oferentem był Ursus Bus z Lublina, który zadeklarował, że dostarczy pojazdy za kwotę 4,4 mln złotych. Było to sporo więcej niż zakładała gmina, ale mimo to postępowanie zostało rozstrzygnięte.

    Pierwszy termin podpisania umowy z dostawcą wyznaczono na ubiegłą środę. Wtedy jednak w Miechowie nikt z Ursusa się nie pojawił. Podobnie było w drugim terminie. Firma poinformowała natomiast, że nie podpisze umowy. - Informacja nie zawierała żadnego uzasadniania - powiedział nam burmistrz Marczewski i dodał, że mimo wszystko w całej sprawie można doszukiwać się pewnych pozytywów. - Z tego, co wiem, autobusy, które Ursus dostarczył gdzie indziej, ulegają częstym awariom i jest duży problem ze zdobyciem części zamiennych do nich.

    W tej sytuacji wygląda na to, że trzeba będzie ogłosić czwarty "autobusowy" przetarg. Według założeń elektryczne autobusy miałyby od przyszłego roku dowozić pasażerów z terenu miasta na dworzec kolejowy w Miechowie.


Za: https://dziennikpolski24.pl/miechow-to- ... r/13981391