Jelcze M181MB

Dane techniczne polskich autobusów.

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

voy
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1238
Dołączył: sobota, 10 kwietnia 2004, 14:09
Lokalizacja: Rzeszów
Avatar użytkownika

Postprzez voy » piątek, 24 grudnia 2004, 12:48

A neosie N4020 zniknęły już z 173? Na jakich liniach teraz się pojawiają?
<img src="http://www.naszaklasa.boo.pl/lukers/voy_syg.jpg"> Volvo-Wiima RLZ!
Lestat
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 743
Dołączył: sobota, 10 kwietnia 2004, 00:43
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce (duchem)
Avatar użytkownika

Postprzez Lestat » piątek, 24 grudnia 2004, 15:56

[quote="voy"]A neosie N4020 zniknęły już z 173? Na jakich liniach teraz się pojawiają?


w tygodniu cały czas 132 i czasem 105, w niedziele 132/172/152/128
Lestat
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 743
Dołączył: sobota, 10 kwietnia 2004, 00:43
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce (duchem)
Avatar użytkownika

Postprzez Lestat » piątek, 24 grudnia 2004, 16:02

[quote="Locutus"]Lestat - Tak jest. Wyjący silnik. I wiem, co mówię. Jelczydła to jedyne autobusy, w których nie jestem w stanie słuchać swojego MP3-playera, bo nawet podgłośniony na maxa jest zagłuszany właśnie przez wycie silnika. A co do przegubu - jak się skończyło montowanie belek Huebnera przez jelczańskich partaczy, każdy wie... autobus fizycznie się złamał po mniej niż roku eksploatacji... :evil: Jeśli zaś chodzi o telepanie, to fakt faktem, że OmniCity się telepie bardziej... problem w tym, że w wypadku OmniCity jest to w zasadzie jedyna poważna wada, a w wypadku rozsypującego się niezmiernie awaryjnego jelczydła w sumie mało istotna cecha...


1. bredzisz z tym silnikiem naprawdę, no chyba ze masz zwyczaj jeżdżenia na zderzaku :lol:
2. fizycznie to sobie możesz noge złamać, nadal twierdzę że nie masz zielonego pojęcia co to jest belka Hue i jaka była istota awarii więc przestań się wypowiadać na ten temat dokąd się nie douczysz ^^
3. rozsypują się właśnie Scanie OC a nie Jelcze kolego :]
4. seria OC ma wiecej wad, a nie tylko to...
5. niezmiernie awaryjnego - a może wtajemniczysz wszystkich w istotę tych awarii skoro jesteś takim specjalistą? przez tyle lat pracy wiem że jak ktoś szuka na siłe awarii to je znajdzie, mi zdarza sie zgłaszać takowe rzadko, bo nieraz wystarczy pomyśleć ^^ poza tym niektóre awarie spowodowane są niską wytrzymałością na przykład węży czy przewodów na przykład paliwowych - co nie jest winą Jelcza a producenta tychże części, a te same elementy stosowane są w innych autobusach (markach) i tam także ulegają awariom
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3493
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Postprzez Locutus » sobota, 25 grudnia 2004, 03:43

Voy - Neosie zniknęły ze 173 odkąd przeniesiono je z Płaszowa na Bieńczyce, a to już prawie cztery lata temu było (luty 2001 AFAIR)...

Lestat:
1. Nie bredzę z silnikiem. Skoro nie potrafisz oszacować bez dodatkowych pomocy naukowych, zrób tak jak ja - załóż słuchawki na uszy i przejedź się kilkoma autobusami. Jeśli z "pomiaru" wyłączyć świniaki, to gwarantuję Ci, że w jelczu będziesz słyszał najgorzej o ile w ogóle będziesz coś słyszał...
2. Mój drogi, czy jeśli jakiś człowiek leżał w szpitalu przez kilka miesięcy i stał się inwalidą w wyniku wgłobienia jelita cienkiego, to fakt, że nie mam pojęcia, czym jest owo wgłobienie sprawia, że nie wolno mi o tym mówić? Zgadza się, nie znam się na technice autobusowej zbyt dobrze, niemniej jednak fakt faktem, że belka Hue się złamała i, na czymkolwiek by ta awaria nie polegała, świadczy to nad wyraz fatalnie o tych, którzy ją montowali...
3. Kierownik Dyrkacz twierdził coś zupełnie innego na temat omnicitek...
4. Możesz mi powiedzieć, jakie to wady?
5. Istota tychże awarii była wałkowana tam i z powrotem w tym i w innych wątkach, nie widzę głębszego sensu wałkowania jej po raz kolejny. Psują się drzwi, notorycznie psuje się zawieszenie, gnije blacha i instalacja elektryczna (no ta ostatnia sprawa przez zastosowanie CAN i puszczenie jej dachem może wreszcie zostanie wyeliminowana) i można by tak wyliczać dalej...
6. Wesołych Świąt, Lestat... i wrzuć na luz, bo wrzodów dostaniesz :P

Pzdr.
LOKI
[url=http://www.pkk.info.pl][color=blue]Platforma Komunikacyjna Krakowa[/color][/url] - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
voy
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1238
Dołączył: sobota, 10 kwietnia 2004, 14:09
Lokalizacja: Rzeszów
Avatar użytkownika

Postprzez voy » sobota, 25 grudnia 2004, 12:23

[quote="Locutus"]Voy - Neosie zniknęły ze 173 odkąd przeniesiono je z Płaszowa na Bieńczyce, a to już prawie cztery lata temu było (luty 2001 AFAIR)...

Ale one chyba nie były w Płaszowie? ZTCP to neosie miały DF12x oznaczenie, czyli Wola Duchacka :| Powiedz mi w którym roku wypuszczono pierwsze bombki na 43 Prokocim - Bronowice bo sam się gubie na których to wakacjach byłem w Krakowie :P
<img src="http://www.naszaklasa.boo.pl/lukers/voy_syg.jpg"> Volvo-Wiima RLZ!
Lestat
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 743
Dołączył: sobota, 10 kwietnia 2004, 00:43
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce (duchem)
Avatar użytkownika

Postprzez Lestat » sobota, 25 grudnia 2004, 12:56

[quote="Locutus"]
2. Mój drogi, czy jeśli jakiś człowiek leżał w szpitalu przez kilka miesięcy i stał się inwalidą w wyniku wgłobienia jelita cienkiego, to fakt, że nie mam pojęcia, czym jest owo wgłobienie sprawia, że nie wolno mi o tym mówić? Zgadza się, nie znam się na technice autobusowej zbyt dobrze, niemniej jednak fakt faktem, że belka Hue się złamała i, na czymkolwiek by ta awaria nie polegała, świadczy to nad wyraz fatalnie o tych, którzy ją montowali...


po przeczytaniu tego punktu uznaję że nie ma sensu jakakolwiek dyskusja z tobą i z mojej strony EOT bo mam dosć tłuczenia grochem o ścianę, nie wiesz o awarii i jej przyczynach NIC co postem swym udowoniłeś, koniec dyskusji
voy
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1238
Dołączył: sobota, 10 kwietnia 2004, 14:09
Lokalizacja: Rzeszów
Avatar użytkownika

Postprzez voy » sobota, 25 grudnia 2004, 14:32

Lestat a jaka była przyczyna awarii? W wątku Jelcz - Reklamacje nie znalazłem żeby coś było powiedziane konkretnie.
<img src="http://www.naszaklasa.boo.pl/lukers/voy_syg.jpg"> Volvo-Wiima RLZ!
Lestat
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 743
Dołączył: sobota, 10 kwietnia 2004, 00:43
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce (duchem)
Avatar użytkownika

Postprzez Lestat » sobota, 25 grudnia 2004, 16:36

[quote="voy"]Lestat a jaka była przyczyna awarii? W wątku Jelcz - Reklamacje nie znalazłem żeby coś było powiedziane konkretnie.


ja myśle że pan specjalista lokutus powinien się wypowiedzieć, ja nie jestem upoważniony do udzielania takich informacji
Jelcz PR110E #821
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1695
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » sobota, 25 grudnia 2004, 16:43

[quote="Lestat"][quote="Locutus"]
2. Mój drogi, czy jeśli jakiś człowiek leżał w szpitalu przez kilka miesięcy i stał się inwalidą w wyniku wgłobienia jelita cienkiego, to fakt, że nie mam pojęcia, czym jest owo wgłobienie sprawia, że nie wolno mi o tym mówić? Zgadza się, nie znam się na technice autobusowej zbyt dobrze, niemniej jednak fakt faktem, że belka Hue się złamała i, na czymkolwiek by ta awaria nie polegała, świadczy to nad wyraz fatalnie o tych, którzy ją montowali...


po przeczytaniu tego punktu uznaję że nie ma sensu jakakolwiek dyskusja z tobą i z mojej strony EOT bo mam dosć tłuczenia grochem o ścianę, nie wiesz o awarii i jej przyczynach NIC co postem swym udowoniłeś, koniec dyskusji


Lestat, czy mógłbyś mimo to wypowiedzieć się na temat awarii w serii Omnicity? Myślę że zarówno ja jak i spora cześć forumowiczów z chęcią usłyszałaby conieco na ten temat.
Jelcz PR110E #821
Fachowiec BusForum
Fachowiec BusForum
 
Posty: 1695
Dołączył: wtorek, 25 czerwca 2002, 02:00
Lokalizacja: Lublin
Avatar użytkownika

Postprzez Jelcz PR110E #821 » sobota, 25 grudnia 2004, 16:49

[quote="Lestat"][quote="voy"]Lestat a jaka była przyczyna awarii? W wątku Jelcz - Reklamacje nie znalazłem żeby coś było powiedziane konkretnie.


ja myśle że pan specjalista lokutus powinien się wypowiedzieć, ja nie jestem upoważniony do udzielania takich informacji


No ale Locutus to nie całe BusForum, no chyba że na nas też się obraziłeś ;)
Locutus
<i>BusForum</i>
 
Posty: 3493
Dołączył: sobota, 28 grudnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Avatar użytkownika

Postprzez Locutus » niedziela, 26 grudnia 2004, 00:14

[quote="voy"][quote="Locutus"]Voy - Neosie zniknęły ze 173 odkąd przeniesiono je z Płaszowa na Bieńczyce, a to już prawie cztery lata temu było (luty 2001 AFAIR)...

Ale one chyba nie były w Płaszowie? ZTCP to neosie miały DF12x oznaczenie, czyli Wola Duchacka :| Powiedz mi w którym roku wypuszczono pierwsze bombki na 43 Prokocim - Bronowice bo sam się gubie na których to wakacjach byłem w Krakowie :P


DF to oznaczenie jelczy 120M z KW :-P Neosie miały oznaczenie PN, a wcześniej odpowiedni numerek...

A pierwsze bombki wyjechały pod koniec 1999.

Pzdr.
LOKI
[url=http://www.pkk.info.pl][color=blue]Platforma Komunikacyjna Krakowa[/color][/url] - najprzyjaźniejsze użytkownikowi forum o krakowskiej komunikacji miejskiej.
dalnlod
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 933
Dołączył: sobota, 16 marca 2002, 02:00
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez dalnlod » niedziela, 26 grudnia 2004, 01:33

Nie wierze w świetność Omnicity....nie po tym, co sie o tym mówi ostatnio o nich w MZK Słupsk. Ale nie będe psuł opiniii rodzimej firmy... :cry:
Oświęcimianin
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1479
Dołączył: sobota, 6 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcim
Avatar użytkownika

Postprzez Oświęcimianin » niedziela, 26 grudnia 2004, 11:58

[quote="dalnlod"]Nie wierze w świetność Omnicity....nie po tym, co sie o tym mówi ostatnio o nich w MZK Słupsk. Ale nie będe psuł opiniii rodzimej firmy... :cry:

Tzn. co dzieje się ze słupskimi OmniCity?
voy
Weteran BusForum
Weteran BusForum
 
Posty: 1238
Dołączył: sobota, 10 kwietnia 2004, 14:09
Lokalizacja: Rzeszów
Avatar użytkownika

Postprzez voy » niedziela, 26 grudnia 2004, 12:00

A co się mówi?
Ta Scania robi dobre wrażenie ze względu na bardzo nowoczesny wygląd (całkiem zapomniałem o naszych Solarisach) i wygodne fotele w PS141-144. Co teraz na 144 jeździ? Dalej Omni City??
<img src="http://www.naszaklasa.boo.pl/lukers/voy_syg.jpg"> Volvo-Wiima RLZ!
Lestat
Podpora BusForum
Podpora BusForum
 
Posty: 743
Dołączył: sobota, 10 kwietnia 2004, 00:43
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce (duchem)
Avatar użytkownika

Postprzez Lestat » niedziela, 26 grudnia 2004, 15:47

[quote="Jelcz PR110E #821"]Lestat, czy mógłbyś mimo to wypowiedzieć się na temat awarii w serii Omnicity? Myślę że zarówno ja jak i spora cześć forumowiczów z chęcią usłyszałaby conieco na ten temat.


ja się na nikogo nie obrażam tylko próbuję uświadomić coponiektórym jaki zasób informacji i jakich (nierzadko wyssanych z palca) ma pan lokutus :-)

a jeśli chodzi o omnie to chociażby uszkodzenia sensorów poziomowania autobusu, awarie czujników oporowych w drzwiach czy choćby humory tych autobusów przy zapalaniu (niektóre nie chcą zapalac jak stoją z górki na przykład), do tego dorzuce chociażby rozregulowywanie się elementów silnika powodujące niekulturalną pracę... ponadto niektóre elementy (polskie i niemieckie zamienniki szwedzkich) po prostu nie wytrzymują i nie powiem tu że jest to zły autobus bo awarie trafiają się każdemu, jednak do prawdziwych Omnie City (którymi miałem niejednokrotnie PRZYJEMNOŚĆ podróżować za granicą, a nawet prowadzić) wiele im brakuje i nie ma sie co czarować... faktem jest że w wypadku krakowskich OC zapłaciliśmy przede wszystkim za markę... smutne to ale niestety prawdziwe
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz