1.Autosany H9 i H10 2. jelcze Pr110d, T120 i D120

Dane techniczne polskich autobusów.

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Leszek Matula
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 1676
Dołączył: czwartek, 15 sierpnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcimia
Avatar użytkownika

Postprzez Leszek Matula » czwartek, 27 maja 2004, 07:50

[quote="miły_bydgoszcza"]A jeszcze powiedzcie mi taką rzecz. Mianowicie czy moglibyście podać mi i scharakteryzować wszystkie możliwe odmiany H10-11 (chodzi mi o wszystkie końcówki jakie były po "-11, czyli H10-11.XX). Dobrze by było podać link ze zdjęciem do każdej z tych odmian.
Ps. Sorki, że Was zamęczam tymi pytaniami, ale po prostu jest mi to potrzebne, także please o wyrozumiałość. Dzięki. Miły


Ja znam takie:
H10-11.01 - silnik Mielec, wycieraczki od góry, zdjęcie drugie od góry.
H10-11.03 - silnik TAM, chłodzony powietrzem, z zewnątrz od H10-11.01 różni się inną klapą od silnika. Do dzisiaj takie jeżdzą jeszcze w PPKS sucha Beskidzka czy w Transkomie Skoczów.
H10-11.10, H10-11.11 lokalne 3-drzwiowe
H10-11.20, H10-11.21 lokalne 2-drzwiowe,

Wiecej oznaczen nie pamietan.
Pozdrawiam
miły_bydgoszcza
 
Posty: 38
Dołączył: sobota, 20 grudnia 2003, 21:01
Lokalizacja: Bydgoszcza

Postprzez miły_bydgoszcza » czwartek, 27 maja 2004, 15:39

[quote]
H10-11.10, H10-11.11 lokalne 3-drzwiowe
H10-11.20, H10-11.21 lokalne 2-drzwiowe,

A czym różnił się H10-11.10 od H10-11.11 i H10-11.20 od H10-11.21?
[quote]
Wiecej oznaczen nie pamietan.
Pozdrawiam

Bo więcej chyba nie ma. A poza tym nie sądzę, żeby taki ekspert jak Pan mógł czegoś nie wiedzieć. W każdym razie doceniam naprawdę wspaniałą wiedzę na temat autobusów. Jest Pan normalnie żywa książka:). Bardzo dziękuję za pomoc i również pozdrawiam
PS. Ja z kolei jestem dobry w kwestii samochodów marki łada - też znam typologię, historię modeli itp.
I.Q.
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1848
Dołączył: niedziela, 7 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Oświęcim
Avatar użytkownika

Postprzez I.Q. » czwartek, 27 maja 2004, 23:29

Silnik z TAMa to był w koncu 6-cio czy 8-mio cylindrowy???
miły_bydgoszcza
 
Posty: 38
Dołączył: sobota, 20 grudnia 2003, 21:01
Lokalizacja: Bydgoszcza

Postprzez miły_bydgoszcza » czwartek, 27 maja 2004, 23:51

A jeżeli chodzi o ten TAM to możnaby coś bliżej powiedzieć na temat tego producenta? Co to dokładnie za firma i skąd ona jest?
Leszek Matula
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 1676
Dołączył: czwartek, 15 sierpnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcimia
Avatar użytkownika

Postprzez Leszek Matula » piątek, 28 maja 2004, 16:40

Odnosnie typologii Autosanow (w tym rowniez o silnikach TAM-a montowanych w SFA) polecam poczytac tutaj:
http://infobus.com.pl/forum/viewtopic.php?t=71

Pozdrawiam
miły_bydgoszcza
 
Posty: 38
Dołączył: sobota, 20 grudnia 2003, 21:01
Lokalizacja: Bydgoszcza

Postprzez miły_bydgoszcza » sobota, 29 maja 2004, 10:12

Jeszcze taka sprawa:
Ile mniejsc pasażerskich było w poszczególnych wersjach H10?
miły_bydgoszcza
 
Posty: 38
Dołączył: sobota, 20 grudnia 2003, 21:01
Lokalizacja: Bydgoszcza

Postprzez miły_bydgoszcza » sobota, 29 maja 2004, 11:10

Panie Leszku, mam jeszcze jedno pytanie. Bo mówił Pan, że od 2000 roku jest A10-12T Orzeł. Mam natomiast przed sobą prospekt Autosana gdzie jest historia rozwoju produkcji autobusów. Pisze w nim tak: 1996 - uruchomienie produkcji autobusu turystycznego A10-12T Lider. Czy zatem mam rozumieć, że mimo wyjścia A10-12T Lider, jego poprzednik, model H10-12 był robiony z nim równolegle aż do 2000 roku?
Pozdrawiam:
Miły
loudgers
 
Posty: 274
Dołączył: sobota, 24 kwietnia 2004, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez loudgers » sobota, 29 maja 2004, 19:12

[quote="miły_bydgoszcza"]A jeżeli chodzi o ten TAM to możnaby coś bliżej powiedzieć na temat tego producenta? Co to dokładnie za firma i skąd ona jest?

Tam to firma jugosłowiańska. Produkowała (produkuje?) ciężarówki i autobusy. A silniki były na licencji KHD- niemiecka firma, która robiła kiedyś silniki do Setry.
Ostatnio edytowano wtorek, 21 lutego 2006, 21:42 przez loudgers, łącznie edytowano 1 raz
I.Q.
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1848
Dołączył: niedziela, 7 września 2003, 02:00
Lokalizacja: Oświęcim
Avatar użytkownika

Postprzez I.Q. » sobota, 29 maja 2004, 19:18

Owszem, produkuje, ale to jest Słowenia, chyba chodziło Ci o byłą Jugosławię.
loudgers
 
Posty: 274
Dołączył: sobota, 24 kwietnia 2004, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez loudgers » sobota, 29 maja 2004, 19:33

Tak, o byłą...
Leszek Matula
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 1676
Dołączył: czwartek, 15 sierpnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcimia
Avatar użytkownika

Postprzez Leszek Matula » niedziela, 30 maja 2004, 14:31

[quote="miły_bydgoszcza"]Mam jeszcze jedno pytanie. Bo mówił Pan, że od 2000 roku jest A10-12T Orzeł. Mam natomiast przed sobą prospekt Autosana gdzie jest historia rozwoju produkcji autobusów. Pisze w nim tak: 1996 - uruchomienie produkcji autobusu turystycznego A10-12T Lider. Czy zatem mam rozumieć, że mimo wyjścia A10-12T Lider, jego poprzednik, model H10-12 był robiony z nim równolegle aż do 2000 roku?

Dokladnie tak bylo.
miły_bydgoszcza
 
Posty: 38
Dołączył: sobota, 20 grudnia 2003, 21:01
Lokalizacja: Bydgoszcza

Postprzez miły_bydgoszcza » środa, 2 czerwca 2004, 21:57

A w jakich latach były poszczególne modernizacje H10-11? Czy były one równolegle do H10-12 i H10-10? I czy wszystkie H10-11 były modernizowane, czy niektóre od początku do końca miały jeden design? Bo np. H10-11.03 był zamiast H10-11.01 - ale w którym roku nastąpiła ta zmiana? A poza tym np. widzę w prospekcie od autosana modyfikację H10-11-11 i ma ona stary przód. Czy to oznacza że właśnie nie wszystkie H10-11 były w trakcie produkcji modernizowane? To w takim razie które były, a które nie?
Pozdrówka
Miły
Leszek Matula
<b>Moderator <i>BusForum</b></i>
 
Posty: 1676
Dołączył: czwartek, 15 sierpnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Oświęcimia
Avatar użytkownika

Postprzez Leszek Matula » sobota, 5 czerwca 2004, 10:52

[quote="miły_bydgoszcza"]A w jakich latach były poszczególne modernizacje H10-11? Czy były one równolegle do H10-12 i H10-10? I czy wszystkie H10-11 były modernizowane, czy niektóre od początku do końca miały jeden design? Bo np. H10-11.03 był zamiast H10-11.01 - ale w którym roku nastąpiła ta zmiana? A poza tym np. widzę w prospekcie od autosana modyfikację H10-11-11 i ma ona stary przód. Czy to oznacza że właśnie nie wszystkie H10-11 były w trakcie produkcji modernizowane? To w takim razie które były, a które nie?
Pozdrówka
Miły


H10-11.01 był robiony równolegle z H10-11.03. A o reszcie napisze w poniedziałek bo dziś juz nie mam czasu.

Zdrówka
Leszek
miły_bydgoszcza
 
Posty: 38
Dołączył: sobota, 20 grudnia 2003, 21:01
Lokalizacja: Bydgoszcza

Postprzez miły_bydgoszcza » czwartek, 10 czerwca 2004, 14:04

Ponawiam pytanie, bo nie dostałem odpowiedzi: czym różni się H10-11.10 od H10-11.11 i czym się różni H10-11.20 od H10-11-21? Zapewne chodzi o silnik, więc powiedzcie jakie odpowiednio silniki mają powyższe modyfikacje?

H10-11.03 od H10-11.01 też jak się domyślam to jest różnica tylko w silniku (pomijając tą klapę silnika) więc jakie odpowiednio były w nich silniki?

No i ponawiam też pytanie o te modernizacje. Bo Pan wspominał o poszczególnych face-liftingach H10-10 i H10-12, a o H10-11 nie mówił Pan - czy to oznacza, że liftingi w H10-11 przebiegały jakoś inaczej?
miły_bydgoszcza
 
Posty: 38
Dołączył: sobota, 20 grudnia 2003, 21:01
Lokalizacja: Bydgoszcza

Postprzez miły_bydgoszcza » piątek, 11 czerwca 2004, 23:47

A teraz co do H9 pytanie. Czy w H9-20 i H9-21 montowali ten sam silnik? Bo w H9-21 był 6,8 l ten sam co w Starach. Czy w H9-20 też on był, czy był tam jakiś jeszcze inny?
Poprzednia stronaNastępna strona
Odpowiedz