Nowe Ikarusy na gaz ciekły

Wszelkie dane techniczne o zagranicznych autobusach.

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Kojak
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1117
Dołączył: niedziela, 14 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Kraków
Avatar użytkownika

Nowe Ikarusy na gaz ciekły

Postprzez Kojak » sobota, 15 lipca 2017, 16:54

media podają, że Ikarus rozpoczyna prace nad autobusami zasilanymi gazem ciekłym
http://tvn24bis.pl/moto,99/wegry-ikarus ... 27715.html

ciekawe, czy przy okazji zaprezentują jakieś nowe modele, albo chociażby zmodernizują obecne, czy będzie to innowacja dotycząca tylko układu zasilania
[color=#FF0000]Who loves you baby? We're all born bald, baby.[/color]
zbyrus
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1521
Dołączył: wtorek, 24 września 2002, 02:00
Lokalizacja: Krakowa
Avatar użytkownika

Re: Nowe Ikarusy na gaz ciekły

Postprzez zbyrus » wtorek, 18 lipca 2017, 13:47

Diesel jest napewno bardziej niezawodnym, ale chyba gazowce są lepsze od elektrobusów. W tych ostatnich same akumulatory ważą tyle, co 40 pasażerów (np. w testowanym rok temu chińskim "elektryku" w Krakowie akumulatory ważyły 3 tony - tyle, co 40 pasażerów). Owszem, silnik elektryczny jest lżejszy od spalinowego o tej samej mocy (oraz nie wymaga skrzyni biegów), ale ciężar akumulatorów... nie do przyjęcia. W dodatku, zasięg pojazdu jest kilkakrotnie mniejszy niż spalinowego (zwykle 250 l/ pojemność zbiornika, czyli ciężar trochę ponad 200 kg.). Ja byłbym jednak za Dieslami, ale Euro-6. Co do hybryd, to ostatniej zimy można było się przekonać o ich "jakości". Ciągle były awarie (a Diesle się nie psuły).
Zobaczymy, jak Ikarus by zrobił te "gazowce". Napewno lepiej, niż Jelcz.
Scania i MAN podstawą komunikacji miejskiej!