Nowe Ikarusy na gaz ciekły

Wszelkie dane techniczne o zagranicznych autobusach.

Moderatorzy: Leszek Matula, TFZ

Kojak
<i>BusForum</i>
 
Posty: 1117
Dołączył: niedziela, 14 kwietnia 2002, 02:00
Lokalizacja: Kraków
Avatar użytkownika

Nowe Ikarusy na gaz ciekły

Postprzez Kojak » sobota, 15 lipca 2017, 16:54

media podają, że Ikarus rozpoczyna prace nad autobusami zasilanymi gazem ciekłym
http://tvn24bis.pl/moto,99/wegry-ikarus ... 27715.html

ciekawe, czy przy okazji zaprezentują jakieś nowe modele, albo chociażby zmodernizują obecne, czy będzie to innowacja dotycząca tylko układu zasilania
Who loves you baby? We're all born bald, baby.
zbyrus
Ekspert BusForum
Ekspert BusForum
 
Posty: 1509
Dołączył: wtorek, 24 września 2002, 02:00
Lokalizacja: Krakowa
Avatar użytkownika

Re: Nowe Ikarusy na gaz ciekły

Postprzez zbyrus » wtorek, 18 lipca 2017, 13:47

Diesel jest napewno bardziej niezawodnym, ale chyba gazowce są lepsze od elektrobusów. W tych ostatnich same akumulatory ważą tyle, co 40 pasażerów (np. w testowanym rok temu chińskim "elektryku" w Krakowie akumulatory ważyły 3 tony - tyle, co 40 pasażerów). Owszem, silnik elektryczny jest lżejszy od spalinowego o tej samej mocy (oraz nie wymaga skrzyni biegów), ale ciężar akumulatorów... nie do przyjęcia. W dodatku, zasięg pojazdu jest kilkakrotnie mniejszy niż spalinowego (zwykle 250 l/ pojemność zbiornika, czyli ciężar trochę ponad 200 kg.). Ja byłbym jednak za Dieslami, ale Euro-6. Co do hybryd, to ostatniej zimy można było się przekonać o ich "jakości". Ciągle były awarie (a Diesle się nie psuły).
Zobaczymy, jak Ikarus by zrobił te "gazowce". Napewno lepiej, niż Jelcz.
Scania i MAN podstawą komunikacji miejskiej!